Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Ciekawe w sumie czy nie przydałby się bardziej na zakładzie autobusowym przy obecnych brakach.
@JP: Bo na w pełni naładowanych bateriach nie jest w stanie przejechać w całości nawet porannego szczytu :P ? Poza tym zbyt małe, złe zaplanowanie ładowań i jeszcze kilka innych rzeczy spowodowały, że baterie przed czasem zaczęły tracić zakładaną żywotność. Ekovolt już kwalifikuje się do zamontowania nowych.
Ile w takim razie km zrobi net autobus na naładowanych bateriach?
Widać wóz z takimi bateriami jak ten musiałby co przerwa ładować się na pętli - może to by starczyło.
Wystarczyłoby to tak polanować, żeby między ładowaniami poziom nałądowania Ekovolta nie spadał poniżej 40%.
To i tak spory wymóg, nieraz litowo-jonowe baterie pracują dobrze podobno i do 20% rozładowania.
@ Dominik, wszystko zależy od specyfikacji jazdy i pogody. Im bardziej dynamiczna i agresywna jazda, tym szybciej spada zasięg. Przy pogodzie bez słońca i spokojnej jeździe wóz dojedzie do ok 90 km - ma panele słoneczne. Przy lepszej pogodzie 100 km przekroczy (ok. 110-115 km). Taka normalna prędkość to tak ok 40-45 km/h i rozpędzanie powoli wozu.
@JP: Ltowo-jonowo przez tak wysokie rozładowanie szybko tracą żywotność. Stąd m.in. w MZA jest prikaz by ładować się szybko tak często, aby nigdy nie zejść poniżej 40%.
@Paweł Giza: Wszelkie elektryki lubią dynamiczną jazdę bo dzięki temu jest spory odzysk z rekuperacji.