Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Dla komfortu! Przecież w obecnie kursujących autobusach na linii K i X nie idzie z tyłu wysiedzieć, tak głośno jest od pracującego na najwyższych obrotach silnika.
No i chyba puszczanie na takie linie trolejbusa wiąże się z ryzykiem, że w razie jakiegoś wypadku czy korku wyczerpie się bateria i pojazd samodzielnie nie pojedzie. Czy się mylę?
Ryzyko jest minimalne. Zasięg tego trolejbusu to 40 km, a ten odcinek bez sieci to jakieś 10 km. Gorzej jakby on miał kursować tak cały dzień, wtedy mogłoby się zdarzyć, że z każdym kursem baterie są coraz bardziej rozładowane.
Pamiętajmy, także, że pobór mocy jest znacznie niższy podczas postoju niż podczas przyspieszania. Polecam kiedyś się przyjrzeć w którymś ze starszych Trollino 12M jak ogromny pobór mocy ma trolejbus podczas przyspieszania, a do ilu maleje podczas postoju.