Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Konstal 13N #509

Detale

NazwaKonstal 13N
(Konstal) /Konstal 13N (4xKonstal LTa-220 41kW/56HP ) [4-4-4] (1959-1969)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1960
Zezłomowany1986
Właściciele
19601986MZK Warszawa
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19601986509 / MZK Warszawa

Zdjęcia

20 października 1984 - Warszawa, pętla Żerań Wschodni. Wnętrze drugiego wagonu składu linii 3 514+509 w kierunku przodu. Widoczne niekompletne wygrodzenie stanowiska motorniczego i brak pionowych poręczy przy siedzeniach między I a II drzwiami. Na uwagę zasługują też kasowniki – dziurkacze z namalowanymi oznaczeniami „R-2”. Praska zajezdnia jako jedyna znakowała w ten sposób kasowniki w swoim taborze. Cechą charakterystyczną prototypowych egzemplarzy 13N było testowanie poręczy wzdłuż okien na bardzo różnej wysokości. W wozie 509 były one zaprojektowane na absurdalnie niskiej wysokości, co tu jest dobrze widoczne. Po założeniu w pierwszej połowie lat 70 poręczy wzdłuż wszystkich okien, zanim jeszcze wdrożono technologię poręczy od stelaży siedzeń do sufitu, pasażerowie siedzący w tym wagonie mieli bezpośrednio przed twarzami ręce pasażerów trzymających się rurek przy oknach.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 3

20 października 1984 - Warszawa, pętla Żerań Wschodni. Tył drugiego wagonu składu linii 3 514+509, podczas planowego postoju przed kursem na Gocławek. Widoczny fragment wiaty przystankowej starego typu, a w głębi plenerowa sceneria otoczenia pętli. Obok wagonu początkujący przyszły znany autor bogatej dokumentacji fotograficznej warszawskiej i nie tylko komunikacji tramwajowej. Doskonale rozumie po co tu przyjechał, wie co ma robić i nie zamierza tracić czasu. Tramwaj może odjechać w każdej chwili. Rozkłady jazdy na podobnych odludziach były w tych czasach zrywane najpóźniej nazajutrz po powieszeniu.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 2

20 października 1984 - Warszawa, pętla Żerań Wschodni. Lewy bok drugiego wagonu praskiego składu linii 3 514+509. Wagon 509 po Naprawie Głównej I w sierpniu 1983 roku, podczas której zmieniono mu pulpit, skrzynkę filmu na dużą, ale pozostawiono oryginalne trójdzielne tylne lampy. Wagon pokryto wtedy dobrej jakości lakierem i może dlatego prezentuje się znacznie lepiej niż sterujący go 514. Pojeździ do 31.12.1986 roku.
Autor: Kelly
newser

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: