Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Konstal 13N #504

Detale

NazwaKonstal 13N
(Konstal) /Konstal 13N (4xKonstal LTa-220 41kW/56HP ) [4-4-4] (1959-1969)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1959
Zezłomowany
Właściciele
19591994MZK Warszawa
19942011TW Warszawa
2011Chustecki Warszawa
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19591994504 / MZK Warszawa
19942011504 / TW Warszawa
Inne informacje
Inne zdjęcia tego wagonu:
http://www.audiovis.nac.gov.pl/obraz/141344/h:515/
http://tramwar.republika.pl/u0504-1.html

Zdjęcia

maj 1963 - Warszawa, ul. Św. Wincentego. Drugi najstarszy wagon 13N na nieistniejącym obecnie odcinku torowiska. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

1966 - Warszawa, ul. Zamoyskiego. Jedna z dwóch najstarszych trzynastek w wersji fabrycznej. Kadr jest słabej jakości, ale myślę, że warto go dodać. Kadr z filmu „Na ulicy nie jesteś sam".
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

1966 - Warszawa, ul. Zamoyskiego. Jedna z dwóch najstarszych trzynastek w wersji fabrycznej. Kadr z filmu „Na ulicy nie jesteś sam".
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

28 stycznia 1985 - Warszawa, ul. Grochowska przy pętli Wiatraczna. Praski skład linii 6 504+36 przejeżdża w kierunku pętli Huta. W oczy rzuca się mocno wyrobiony aparat wyrównawczy pantografu w pierwszym wagonie. W tle pod pawilonami zaparkowany samochód Syrena Bosto.
Wagon 504 po Naprawie Głównej III w maju 1982 roku, podczas której otrzymał wydzieloną kabinę motorniczego, pulpit typowy dla nowszych 13N oraz lakier koloru bordowego. Takim lakierem w tym czasie pokryto jeszcze kilka innych 13N (351, 362, 373 i 398). W następnych latach wóz będzie eksploatowany w zajezdni mokotowskiej. Przejdzie jeszcze trzy Naprawy Główne I. Zostanie wycofany z eksploatacji w 1999 roku. Z inicjatywy środowisk miłośników tramwajów, wstępnie przeznaczony na wagon historyczny, jednak Tramwaje Warszawskie konsekwentnie odmawiały jego rekonstrukcji i ostatecznie przeznaczyły go na złom. Został w 2011 roku odkupiony od spółki przez prywatnego kolekcjonera i do dziś stoi na jego posesji pod Warszawą.
Wagon 36 po Naprawie Głównej I w czerwcu 1983 roku, ostatniej w jego historii. Pojeździ w zajezdni praskiej do 1987 roku, po czym będzie złomowany.

Autor: Kelly
newser
18 lipca 1996 - Warszawa - wagon 13n # 504 na lini 4 jeszcze w ruchu liniowym. Ach to były czasy, tylkoo że fotke wykonałem z samochodu.
Autor: ikarus260

Komentarze: 5

8 maja 2004 - Warszawa, zajezdnia Mokotów. Historyczny wóz oczekuje "pod chmurką" lepszych czasów... Niestety stoi już tak kilka lat. Jest to drugi wagon 13N wyprodukowany przez Konstal w 1959 roku.
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 11

5 sierpnia 2006 - Warszawa, zajezdnia R-3 Mokotów. Historyczna "trzynastka" wciśnięta w sam koniec zakładu w kąciku torowców. Wagon wygląda jak obraz nędzy i rozpaczy, a całości dopełnia leżąca na nim dość sporych rozmiarów gałąź, która musiała spaść podczas jednej z licznych wichur, które w ostatnich latach przeszły nad Warszawą...
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 13

5 lutego 2019 - Warszawa, ul. Salomejska. Na koniec serii z tego miejsca zdjęcie wozu 504. Jest to drugi najstarszy wagon 13N wyprodukowany w 1959 r.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 4

2 stycznia 2022 - Warszawa, ul. Salomejska. Drugi najstarszy wagon 13N, który był w eksploatacji do 1999 roku, w ostatnich latach jako drugi w składzie z wozem 407 (który również istniej do dziś i szczęśliwie doczekał się remontu). Po wycofaniu z ruchu został przeznaczony na cele historyczne, ostatecznie jednak w 2011 roku TW zdecydowało się go pozbyć i wtedy trafił do obecnego właściciela. Niestety z każdym rokiem wygląda coraz gorzej, jednak gdyby tu nie trafił, to pewnie już by nie istniał, aczkolwiek wątpię, czy nawet gdyby była taka możliwość, to czy nadawałby się do odbudowy. W środku zachowała się nawet naklejka z taryfą biletową z roku 1999 [zdjęcie] - trochę niewyraźne, ponieważ robione z daleka zza płotu.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 3

Inna zawartość

Uwaga! Ta treść nie jest częścią strony phototrans i nie jest objęta jej prawami autorskimi. Zawiera linki do innych stron znalezionych w internecie. Oglądasz na własne ryzyko.

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: