Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Pesa 120N #3103

Detale

NazwaPesa 120N
(Pesa) /Pesa Tramicus 63-211 [1/2-2/0/2-2/1] (2007-2007)
VIN120N003
Numer zabudowy
Wyprodukowany2007
Zezłomowany
Właściciele
2007TW Warszawa
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
20073103 / TW Warszawa

Zdjęcia

16 sierpnia 2007 - Bydgoszcz, Teren Pesy. Stoi sobie takie jeszcze nie do końca zrobione :)
Autor: ozzy

Komentarze: 10

6 września 2007 - Warszawa, rondo Dmowskiego. W tle skład 821+818.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

16 września 2007 - Warszawa, ul. Marszałkowska.
Autor: Flash
driver
23 września 2007 - Warszawa, plac Konstytucji. Moje pierwsze zdjęcie tramwaju. Wreszcie udało mi się uczęszczać do tego ekskluzywnego grona mających fotkę Pesy.. ; )
Autor: 8239
edytor
Komentarze: 2

27 października 2007 - Warszawa, Al. Jerozolimskie.
Autor: cichy
edytor
Komentarze: 4

27 października 2007 - Warszawa, wiadukt mostu Poniatowskiego. Ciemne malowanie pierwszych pes szybko odeszło w zapomnienie. Wówczas tramwaje z zakładów firmy PESA kursowały tylko na linii 9. Stanowiły one przyjemny widok dla oka i namiastkę luksusu dla pasażerów, którym trafiło się jechać akurat dziewiątką. Tył tramwaju po prawej (o ile dobrze pamiętam) należy do 3101.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 7

22 listopada 2007 - Warszawa, al. Niepodległości.
Autor: Melon

Komentarze: 6

15 maja 2009 - Warszawa - ul. Grochowska. Historyczne zdjęcie, gdyż ta PESA jest kanarkiem:) Pytanie do Warszawiaków. Czy Warszawskie PESY są dalej przemalowywane?
Autor: Marco

Komentarze: 2

14 lipca 2009 - Warszawa, teren zakładu R-1 Wola. W dniu, kiedy do stolicy dotarł "szarak" #3113, Warszawę opuścił wieczorem wóz #3103. W końcu nie ma co "kręcić" lawetą kilometrów na pusto ;-)
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 3

14 lipca 2009 - Warszawa, teren zakładu R-1 Wola. I jeszcze widok od drugiej strony. Śmiem twierdzić, że to ostatnie zdjęcie tego wagonu w tym malowaniu :-] A wiem co mówię :-)
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
27 lipca 2009 - Warszawa, teren zakładu R-1 Wola. No to na potwierdzenie moich słów z poprzedniego zdjęcia tego wagonu, dodaję świeżutką fotkę z kolejnej wersji malowania wagonów typu 120N ;] Niestety wagon musiał być dzisiaj zdjęty z lawety wyjątkowo wcześnie, bo kiedy przybyłem rano na zakład to stał już na własnych kołach i czekał na "pomiary". Wiem, że zdjęcie jakością nie powala, zwłaszcza że wysoka topola rzucała cień na sporą część wozu, ale wrzucam w celach dyskusyjno-poglądowych :) Jak dla mnie malowanie to jest zdecydowanie lepsze od szarego, choć przydałby się chyba jeszcze jakiś czerwony akcent poniżej linii okien...
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 43

27 lipca 2009 - Warszawa, teren zakładu R-1 Wola. I jeszcze jedno foto z dzisiejszego poranka. Tym razem "żółtek" w towarzystwie kolegi #3102, który został wysłany do PESY w celu stworzenia trzeciej wersji próbnego malowania. Tymczasem można porównać malowanie pierwotne wersja druga oraz malowanie testowe również wersja druga ;-) Które lepsze? :) Jako, że warunki do dokumentowania powrotu wagonu #3103 były, delikatnie mówiąc, beznadziejne, to linkuję jeszcze dwie fotki "żółtka". Zdjęcie 1 oraz Zdjęcie 2. Podziękowania dla kolegi DA za miejsce na serwerze! :)
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 6

2 sierpnia 2009 - Warszawa, żółtek sunie ul. Grochowską.
Autor: Słavczo

Komentarze: 3

5 sierpnia 2009 - Warszawa, ul. Grójecka.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

16 sierpnia 2009 - Warszawa, Aleje Jerozolimskie.
Autor: Adrian Henszel

7 marca 2010 - Warszawa, ul. Grochowska. Wygląda na to, że wkrótce wszystkie warszawskie tramwaje będą żółte.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 6

26 kwietnia 2010 - Warszawa, Al. Jerozolimskie.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
27 sierpnia 2010 - Warszawa, al. Krakowska
Autor: Reichenberger
edytorhalfdriver
13 czerwca 2011 - Warszawa, ul. Nocznickiego. 120N niemal od 4 lat nieprzerwanie jeździły wyłącznie na linii 9. Nie zdarzały się przypadki wysłania ich gdziekolwiek indziej (pomijając oczywiście pierwszych kilka miesięcy kursowania oraz jednorazowy, zdaje się, wybryk ze 120N na specjalnej trasie linii 24 która w większości przebiegała Al. Jerozolimskimi), więc taki widok wprawił mnie w konkretne osłupienie. Wygląda na to, że powoli można się już do niego przyzwyczajać :)
Autor: Adam G.
cenzoredytor
Komentarze: 5

29 listopada 2012 - Warszawa, ul. Grochowska. Wprowadzenie w pełni niskiej podłogi w konstrukcji tramwajów wymusiło szereg rozwiązań. Przede wszystkim, silniki musiały znaleźć się w zewnętrznej części wózków, aby przejście mogło być obniżone. W 120N, jak w większości tramwajów, silniki są umieszczone wzdłużnie, a ich gabaryty są niewielkie. Aparaturę trakcyjną umiejscowiono na dachu. Wiązało się to z dużymi zmianami w konstrukcji pudła. Ściany boczne muszą być solidniejsze, podobnie jak i dach. Odbija się to na masie tramwaju. Dodatkowo, dla uproszczenia konstrukcji PESA 120N ma jedynie 3 wózki i łącznie 6 osi przy długości 31,82 m - a więc zbliżonej do mającego łącznie 8 osi składu 105Na (długość składu 2 x 13,5 m = 27 m). Skład stopiątek waży 33,6 t wobec masy 5-członowej PESY równej 41,3 t. Tym samym, na jedną oś składu 105Na przypada 4,2 t, a na jedną oś PESY - 6,8 t. Tak więc wygląda "postęp" - obniżamy podłogę kosztem zwiększonego o 60% obciążenia i przyspieszonego zużycia torowisk.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 24

28 stycznia 2017 - Warszawa, Al. Jerozolimskie. Trzy typy Pesy w zimowy dzień na falującej estakadzie, w aurze zapylenia i smogu. W styczniu 2017 r. alarmowano o wysokim zanieczyszczeniu powietrza i zalecano niewychodzenie z domu. Polsatnews informowało, że stężenie PM2.5 sięgało poziomu 150-200 μg/m3. Na meteo.waw.pl można sprawdzić poziom zanieczyszczenia powietrza w danym dniu, zarówno aktualny jak i historyczny, jednak dopiero od 2019 r. są podawane dane dla PM2.5, pyłu zawieszonego stanowiącego smog. Dla przykładu w 2019 r. w styczniu stężenie PM2.5 osiągało w niektóre dni 150 μg/m3, podczas gdy dopiero stężenie poniżej 10 μg/m3 uważa się (w UE) za dobrą jakość powietrza (z kolei amerykańska strona airnow.gov informuje o alertach o złej jakości powietrza od 50 μg/m3). Jak oceniono, pył (i cząstki, związki chemiczne) PM2.5 są na tyle drobne, że dostają się przez płuca do krwi, powodując liczne schorzenia i skracając długość życia.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

17 maja 2017 - Warszawa, ul. Filtrowa. Ściąganie do zajezdni wagonu 3103, który uległ awarii. W roli holownika skład 1400+1399.
Autor: Krzysztof_J

15 listopada 2019 - Warszawa, ul. Filtrowa. Wagon 3103 po kolizji z widoczną po lewej białą osobówką. Jedyne ślady zderzenia jakie były widoczne na tramwaju do otarcie na pierwszych drzwiach, natomiast samochód miał dość poważnie rozbity cały przód. Zdjęcie wykonane o 14:07, zapewne kilka minut po zdarzeniu, ponieważ na miejscu nie było jeszcze Nadzoru Ruchu, który dotarł chwilę później. Kursowanie tramwajów wznowiono o 14:13.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 1

28 maja 2020 - Warszawa, ul. Filtrowa.
Autor: Krzysztof_J

19 stycznia 2022 - Warszawa, ul. Wólczyńska.
Autor: Mikołaj Boroń


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: