Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Jelcz M11 #2099

Detale

NazwaJelcz M11
(Jelcz) (Rába D2156HM6U 141kW/189HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 30/100 [2-2-2] (1984-1990)
VIN1083
Numer zabudowy
Wyprodukowany1989
Zezłomowany
Właściciele
19892017MPK Lublin
2017MTRiGW Redecz Krukowy
20172017Artzłom Chróstowo
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19892006LUC 141P
20062017LU 94415
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
198920172099 / MPK Lublin
Inne informacje
I rej. wg. cepik 1993-05-21 - zapewne autobus jednak jeździł już od 1989 r.
Autobus przeszedł naprawę główną w Krakowie w okresie 05.2006-07.2006r.
Wyrejestrowany: 26.05.2017r.
Autobus należy do kolekcji muzeum w Redczu Krukowym.

Zdjęcia

27 grudnia 2002 - Lublin, pętla pod zajezdnią Majdan Tatarski. Piękna zima pod koniec 2002 r., szadź i mgła. Autobusy były pełne kolorowych reklam, mi podobało się to czerwono-zielone malowanie. Linia 50 Grenadierów-Wojciechowska wg starego filmu, a według aktualnej wtedy trasy Grygowej - Morwowa.
Autor: Jacek Pudło
edytor
11 grudnia 2003 - Lublin, skrzyżowanie Obywatelska/Jaczewskiego/Chodźki. Drugie wcielenie linii 38. Mig śmigający z Chodźki w Jaczewskiego. Jak widać na linii 38 pojawia się dość różnorodny tabor.
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 2

23 października 2004 - Lublin, ul. Filaretów. Ot takie zdjęcie zdecydowanie inne niż wszystkie. Jak zostanie zablokowane, to zrozumiem ;)
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 4

30 grudnia 2005 - Lublin, pętla Węglin.
Autor: Matteoo
driver
Komentarze: 12

9 kwietnia 2006 - Lublin, al. Unii Lubelskiej. Jelcz kilka lat po remoncie z 2002 r. na tle Archikatedry. Podobało mi się jego malowanie.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

3 lutego 2007 - Lublin, przy zajezdni Majdan Tatarski. Pozdrowienia dla Pana Andrzeja;)
Autor: Matteoo
driver
26 lipca 2007 - Lublin, al. Tysiąclecia. Kadr z widokiem na północne dzielnice Lublina, tym razem z Migiem w roli głównej ;-)
Autor: M.Wilu

28 października 2007 - Lublin, ul. Krochmalna. No i gdzie ten cud gospodarczy?! Mamy tu gdzieś miłośnika kwadratowych tablic rejestracyjnych?
Autor: Lublinianin
driver
Komentarze: 2

20 marca 2008 - Dominów-pętla. Na Boże Narodzenie ludzie narzekali , że nie było śniegu . Teraz narzekają jeszcze bardziej :D
Autor: ms_1764

Komentarze: 6

2 maja 2009 - Lublin, Ośrodek Dąbrowa (pętla). Zielono mi:D
D Okopowa -> Dąbrowa

Autor: Fafik
driver
Komentarze: 1

16 stycznia 2010 - Lublin, ul. Popiełuszki. Obleśne biało-niebieskie kładki podobnie jak lubelskie migi powoli odchodza do lamusa.
Autor: 16v

Komentarze: 3

18 lutego 2010 - Lublin, ul. Młyńska.
Autor: 16v

14 marca 2010 - Lublin, ul. Zana. Autobus widmo z niesprawnym tłumikiem przyjechał przed chwilą z niesamowitym hukiem na początkowy przystanek. Linia 78 wykonuje w niedzielę całe 3 kursy. Kierowca z Miga właśnie sobie poszedł na wolne - następny odjazd dopiero za 2 godziny.
Autor: Jacek Pudło
edytor
13 kwietnia 2010 - Lublin, ul. Kompozytorów Polskich. Istnieje jeszcze ten egzemplarz w muzeum Redecz Krukowy?
Autor: 16v

17 lutego 2011 - Lublin, ul. Romera.
Autor: P_B

Komentarze: 2

14 kwietnia 2011 - Lublin, al. Sikorskiego. Szczyt, korki... standard.
Autor: Lublinianin
driver
Komentarze: 4

10 stycznia 2012 - Lublin, ul. Głuska.
Autor: 16v

Komentarze: 2

8 lutego 2012 - Lublin, ul. Doświadczalna. Pozdrowienia dla Pawła i Maćka.
Autor: MPK576
driver
Komentarze: 2

6 marca 2012 - Lublin, Zbożowa.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 2

28 marca 2012 - Dominów. Z krótkimi przerwami, od listopada 2011 moje narzędzie pracy. Wolałbym Ikarusa, ale Mig też nie jest zły. Ten egzemplarz obecnie czeka na decyzję. Wałek rozrządu i uszczelka pod głowicą uziemiły go na początku lutego. Pierwsze głosy mówiły o kasacji, ostatnio pojawiły się szanse nawet na remont silnika, co mnie bardzo cieszy. M11-tki, to bardzo dobre autobusy. Wystarczy trochę o nie dbać, żeby jazda była czystą przyjemnością i nie skutkowała ciągłymi zjazdami awaryjnymi. Przeciwnicy starych autobusów, ciągle wymyślają brednie, o ich ogromnej awaryjności. Luty, jak i każdy inny miesiąc, był dla mnie zaprzeczeniem tej teroii. Wszystkie służby odjeździłem na lewarach, 162 godziny, 2872 kilometry rozkładowe, żadnego utraconego, żadnej awarii. To tylko potwierdza fenomen bezawaryjności tych pojazdów.
Autor: PM
driver
Komentarze: 11

23 maja 2012 - Lublin, Dobrzańskiego. Ten autobus jest jeżdżącym potwierdzeniem teorii, że kondycja pojazdu zależy od stałej obsady. Jest to jeden z najlepiej dopracowanych migów.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 3

29 maja 2012 - Motycz Leśny - remiza. Dzisiejszą serię dedykuję ludziom, którzy uważają, że w Lublinie nie da się zrobić żadnych ciekawych zdjęć związanych z komunikacją miejską.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 1

29 maja 2012 - Kozubszczyzna.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
14 czerwca 2012 - Lublin, Aleje Racławickie. Wóz Pawła dumnie przemierza jedną z głównych ulic miasta.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
9 października 2012 - Turka, os. Borek. Tymczasowa pętla. Coraz rzadszy w kraju typ autobusu - Jelcz M11. Autobus świeżo po wymianie silnika. Raba D2156 pracuje równo i miarowo. A tak zmieniając temat - gdzie te czasy gdy człowiek miesiąc lub dłużej czekał, by zobaczyć, jak wyszło zdjęcie, a potem cieszył się z serii 36 odbitek?
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 7

13 listopada 2012 - Lublin, ul. Krakowskie Przedmieście. W tym modelu w silniku RABA MAN D2156 zastosowano sekcyjną, tłoczkową pompę wtryskową, produkowaną w WSK Mielec na licencji firmy Friedmann und Meyer. Taką samą pompę stosowano w silnikach SW680. Wadą tych pomp była mała precyzja dawkowania paliwa, a w związku z tym trudność w spełnieniu norm czystości spalin.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

30 listopada 2012 - Wakacje powoli dobiegają końca, co w moim przypadku oznacza powrót na widoczne stanowisko pracy. Przez prawie 3 lata włożyłem sporo pracy w ten autobus. Odmalowałem pulpit, kabinę i wszystkie skorodowane elementy wnetrza, załatwiłem nowy pokrowiec na kierownicę i fotel kierowcy, dotoczyłem ładną, drewnianą gałkę zmiany biegów. Starego kaseciaka wymieniłem na dobrej jakości odtarzac CD pioniera. Udało się usprawnić podgrzewanie lusterek i podświetlenie filmów, które zabrałem z innego kasowanego M11. Widoczna guma na pedale hamulca i deska na sprzęglem znalazły swoje miejsce w koszu na śmieci. Dmuchawy na szybę i nogi z początku miały tylko jeden zakres prędkości co powodowało dużo hałasu, albo niską temperaturę wnętrza. Teraz mogę korzystać z dwóch zakresów prędkości dmuchaw. Jako jedyny z naszych M11 posiada "wsteczny chowany do bagażnika", dzięki czemu mogę sobię przysunąć biegi do samego fotela i nie machać ręką po całej kabinie. Na regularne sprzątanie i plakowanie kabiny w starym gracie, kierowcy nowych autobusów patrzą troche ze zdziwieniem, czesto rzucajac głupie żarty o złomie i żyletkach. Nie zniechęca mnie to, żeby dalej dbać o to auto, bo liniowa jazda autobusem starszym od siebie w 2014 roku to fajne wyróżnienie. No i te dźwięki! 1) Kabina kierowcy 2) Przestrzeń pasażerska
Autor: PM
driver
Komentarze: 14

18 kwietnia 2013 - Lublin, ul. Nałęczowska.
Autor: P_B

22 maja 2013 - Lublin, pętla Głusk. Widać, że właściciel dba o swój wóz, nie ma się do czego przyczepić. Gdyby tylko jelcz miał starą mordkę.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 8

22 sierpnia 2013 - Lublin, ul. Głuska.
Autor: 16v

Komentarze: 4

2 września 2013 - Lublin, Plac Wolności.
Autor: maverick74

16 kwietnia 2014 - Dąbrowica, ul. Dąbrowicka. Wedle kierowcy, którego oczywiście pozdrawiam najlepszy mig w Lublinie.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 5

25 czerwca 2014 - Lublin, ul. Nałęczowska. Jak dobrze, że wakacje dobiegają końca i zaczynamy kolejny sezon jazdy tymi sprzętami. Jest ich obecnie siedem i już tylko dwa bez graffiti 2068 i 2122. Będzie można je planowo spotkać na 3 oraz 14, od października być może na 56. 2099 to jeden z moich ulubionych migów, jako jedyny wyposażony jest w wolny most co daje mu niemal katapultujące przyśpieszenie. Ma też za sprawą innej pompy bardzo specyficzne miękkie sprzęgło, pedał stawia minimalny opór. W nie jednej osobówce trzeba użyć wiekszej siły.
Autor: MPK576
driver
Komentarze: 9

25 czerwca 2014 - Lublin, ul. Nałęczowska.
Autor: MPK576
driver
11 września 2014 - Pod pierwszą klapą w M11 mieści się chłodnica, pochylona do przodu. Tutaj widać w zasadzie tylko jej górny fragment pod numerem 1. Chłodnicę osłania żaluzja regulująca przepływ powietrza, którą można otwierać lub zamykać siłownikiem pneumatycznym. Tutaj widać tylko górne mocowanie siłownika 2.
Autor: Jacek Pudło
edytor
11 września 2014 - Pod drugą klapą widać całkiem sporo silnika. W oczy rzuca się dwutłokowa sprężarka 1. Na dole sprzęgło wentylatora 2. Ten silnik jest leżący, zwrócony na lewą stronę, więc widzimy tu jakby jego dół, a linia przy 3 oznacza podział między blokiem silnika a miską olejową. 4 to chłodnica oleju - w środku są rurki dla oleju silnikowego, obmywane przez płyn chłodzący biegnący do sprężarki i do chłodnicy. Silnik jest zawieszony na pokaźnej poduszce 5. Ponad jednostką napędową ciągną się drążki sterowania skrzyni biegów 6.
Autor: Jacek Pudło
edytor
11 września 2014 - Druga klapa nad silnikiem. Jest tu dostęp do zbiornika płynu wspomagania 1 a także do rozrusznika 24V pod nr 2. Przy nim chyba podłączenie masy do silnika. Dobrze widoczna chłodnica oleju 3. Nad silnikiem przebiegają drążki sterowania skrzyni biegów 4. Większość kadru zajmuje blok silnika 5. Ogółem silnik mało zabrudzony bo po remoncie.
Autor: Jacek Pudło
edytor
11 września 2014 - Pod klapą za silnikiem widać tylko skrzynię biegów 1 Csepel ASH-75. Steruje nią drążek 2 który można regulować, dzięki czemu da się wygodniej ustawić lewarek w kabinie kierowcy. Wedle instrukcji skrzynia mieści 8 litrów oleju przekładniowego i wymieniać się go powinno co 10 000 km. A olej w silniku, którego są 22 litry, co 5 000 km. W praktyce myślę że oleju do skrzyni się jedynie dolewa jeśli wycieka przez uszczelnienia, a w silniku to zmiana jest pewnie co pół roku czyli jakieś 30 000 km. Nie można zapomnieć, że obecnie mamy dużo lepsze oleje niż w latach 70.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

11 września 2014 - Jeszcze zbliżenie na mechanizm sterowania skrzynią biegów. W miejscu 1 podobno było pierwotnie tylko jedno oko, a teraz są dwa, co umożliwia dodatkowe przestawienie drążka. Złącze 2 umożliwia dalszą regulację drążka. Na pewno znajdzie się spec od Ikarusów, który wyjaśni to lepiej i dokładniej.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

11 września 2014 - Dość nietypowy widok na podwozie. Aparat położyłem na moście napędowym i skierowałem w stronę silnika. W oczy rzuca się głównie solidna konstrukcja z promieniście rozchodzącymi się z góry belkami. Gorzej widoczny jest wał napędowy 1 i ukośnie zamocowana skrzynia biegów 2. Odnośnie konstrukcji, nic dziwnego, że te autobusy tyle lat jeździły i nie łamały się, skoro kratownica taka solidna.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

4 grudnia 2014 - Lublin, ul. Dąbrowicka. Gorąco w imieniu Pawła i Łukasza, właścicieli odpowiednio 2099 i 2122 zapraszam do odwiedzin Lublina w celu odbycia niezapomnianej przejażdżki Jelczami M11. Do spotkania w szczycie A i B na linii 3.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 2

4 grudnia 2014 - Lublin, ul. Grygowej.
Autor: Kelly
newser
4 grudnia 2014 - Lublin, ul. Dekutowskiego. Na wieczór pojawiła się niezła mgła w całym Tubtinie.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 2

18 grudnia 2014 - Lublin, ul. Głuska.
Autor: Kelly
newser
18 grudnia 2014 - Lublin, ul. Grygowej. Choinka w wozie! :D Pozdrowienia dla Pawła.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 6

18 grudnia 2014 - Lublin, Dominów.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 1

18 grudnia 2014 - Lublin, ul. Grygowej. Życzę wszystkim spokojnych świąt i udanych prezentów.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 3

7 stycznia 2015 - Lublin, ul. Dąbrowicka. To nie był dobry dzień na łapanie migów na 3 ale za to pojawiły się na innych liniach jak 7, 37 czy 40.
Autor: Kelly
newser
7 stycznia 2015 - Lublin, ul. Głuska.
Autor: Kelly
newser
8 stycznia 2015 - Dąbrowica. Po dwóch tygodniach niskopodłogowej nudy, dalej mogę jeździć swój ulubiony rozkład porządnym autem. 3/VII to rewelacyjna brygada. 167 kilometrów jazdy Migiem, prawie 9,5 h pracy, kurs wariantowy do Dominowa i fajny, wczesny wyjazd o godz. 4:25. Momentami ciężko uwierzyć, że taka jazda lewarem w 2015 roku, na regularnej linii, jest możliwa.
Autor: PM
driver
Komentarze: 10

19 stycznia 2015 - Dominów. Mig odpoczywa po swoim pierwszym półkursie ówczesnego popołudnia.
Autor: Domas
newser
Komentarze: 1

19 stycznia 2015 - Dominów. Zdjęcie nr 700 z pozdrowieniami dla Pawła ;)
Autor: Domas
newser
Komentarze: 1

19 stycznia 2015 - Głusk, pętla. Zdrowy mig to dobry mig! Świetny sprzęt pod względem technicznym i wizualnym (wewnątrz, bo graffiti mi nie przypadło jednak do gustu). Śmiga aż miło, jakby był nówką.
Autor: Domas
newser
Komentarze: 3

19 stycznia 2015 - Lublin, ulica Głuska.
Autor: Domas
newser
Komentarze: 2

23 stycznia 2015 - Lublin, ul. Głuska. Pozdrowienia dla Łukasza.
Autor: Kelly
newser
23 stycznia 2015 - Lublin, ul. Dąbrowicka. Patrząc na ścianę przednią tego pojazdu można sobie zadać pytanie "Co autor miał na myśli".
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 4

23 marca 2015 - Lublin, pętla Abramowice. Wieczorami wybrane kursy linii trolejbusowych kończące bliżej zajezdni Majdan Tatarski obsługiwane są taborem autobusowym zjeżdżającym z wykonywanego wcześniej zadania. Uzasadnione jest to oszczędnością wozokilometrów wykonywanych bez pasażerów podczas zjazdu. Jednym z takich kursów jest 152/XIV połączone ze szczytową brygadą 3/IX do której na stałe przypisane są pojazdy wysokopodłogowe.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 1

22 kwietnia 2015 - Lublin, ul. Wyzwolenia. Jeden z dwóch Jelczy M11, które tego dnia wyjechały na miasto. Wóz - perełka, jeden z najlepszych lewarów jakim miałem przyjemność jechać. Gorąco zachęcam do odwiedzenia Lublina i przejechania się tymi pojazdami, szczególnie, że ich dni są policzone. Pozdrowienia dla kierującego - Pawła!
Autor: sprinter

23 kwietnia 2015 - Lublin, ul. Nałęczowska. Typowy widok czyli 2099 i linia 3.
Autor: Kelly
newser
23 kwietnia 2015 - Lublin, ul. Narutowicza.
Autor: Kelly
newser
29 maja 2015 - Lublin, ul. Dr. Męczenników Majdanka. Bardzo rzadki widok na tej linii.
Autor: Rafał Nieściór

Komentarze: 9

30 czerwca 2015 - Lublin, zajezdnia Majdan Tatarski. Dziś zakończył się kolejny sezon na lewary w Lublinie. Pożegnalny koncert dały 2099 i 2113, reszta stała na zajezdni. Mam nadzieję, że po wakacjach wrócą.
Autor: PM
driver
Komentarze: 9

4 września 2015 - Lublin, ul. Rataja. Zdjęcie wykonał Wojciech Drozd.
Autor: PM
driver
Komentarze: 10

4 września 2015 - Lublin, ul. Pancerniaków. Jeszcze portret przedstawiający nowe graffiti, do którego chciałem nawiązać. Podobnie jak większość, jestem przeciwnikiem mazania po autobusach. Jako kierowca nie miałem żadnego wpływu na to, czy mój autobus zostanie wytypowany do malowania czy nie. Uważam jednak, że lepiej jeździć wygraffitowanym, dynamicznym, bezawaryjnym, ciepłym migiem z dobrymi hamulcami i zawieszeniem niż jakimś badziewnym automatem. Niektórzy chyba zapomnieli, że zdjęcia to nie wszystko. Kto jechał tym autobusem ten wie, że wystarczy tylko wsiąść do środka aby się przekonać o tym co potrafi i graffiti nie mają żadnego znaczenia. Zresztą wystarczy posłuchać TUTAJ . A obecne mazaje i tak uważam za lepsze niż te, w które został pomalowany w wakacje 2014. Autor: Wojciech Drozd.
Autor: PM
driver
Komentarze: 14

14 października 2015 - Lublin, ul. Głuska.
Autor: Rafał Nieściór

16 października 2015 - Lublin, ul. Osmolicka, pętla Dąbrowa. 2099 to doskonała sztuka, nie ma słabych stron, jazda nim to czysta przyjemność.
Autor: MPK576
driver
Komentarze: 5

19 października 2015 - Lublin, ul. Osmolicka.
Autor: Rafał Nieściór

17 grudnia 2015 - Dominów.
Autor: Domas
newser
Komentarze: 5

17 grudnia 2015 - Lublin, ul. Nałęczowska.
Z pozdrowieniami!

Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

21 stycznia 2016 - Rudnik. Na codzień, na tej pętli, można uświadczyć tylko małe wibratory. Dzieje się tak za sprawą bardzo wąskiej ulicy Dożynkowej. Pasażerowie na pewno byli zadowoleni z ponad gabarytowego pojazdu. :)
Autor: Rafał Nieściór

Komentarze: 8

29 stycznia 2016 - Lublin, ul. Koncertowa.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 2

25 lutego 2016 - Lublin, ul. Zbożowa.
Autor: Mikołaj Panasiuk

Komentarze: 48

31 lipca 2017 - Redecz Krukowy, Muzeum Techniki Rolniczej i Gospodarstwa Wiejskiego. Mój były sprzęt cudem uniknął palnika i spędza emeryturę jako "eksponat muzealny", wciśnięty między drzewka wiśni. Kto wie, może za kilkanaście lat podzieli los wielu ogórków i posłuży jako baza do pojazdu zabytkowego? Póki co, pewnie będzie gnił. Pomijając ogromne zbiory muzeum, eksponatów o tematyce autobusowo-tramwajowej jest mało. Poza M11 można tam spotkać tylko H9-21 po nauce jazdy z Rusocina i tramwaj z 1940 roku, służący kiedyś jako pług w Warszawie. Numer bodajże P-17.
Autor: PM
driver
Komentarze: 3


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: