Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Solaris Urbino 18 #5451

Detale

NazwaSolaris Urbino 18
(Solaris) Solaris Urbino 18/Solaris Urbino (MAN D2866LOH27 228kW/310HP 11967cm3 E3) (ZF 5HP592(5)) 44-154 [2-2-2-2] (2002-2004)
VINSU9341216YBPN1116
Numer zabudowy
Wyprodukowany2000
Zezłomowany2019
Właściciele
20002019PKA Gdynia
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
20002019GA 07784
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
200020195251 / PKA Gdynia
201920195451 / PKA Gdynia
Inne informacje
ZKM: 20.11.2000 > 07.11.2019
Pierwsza rejestracja 28/09/2000
Wyrejestrowany 12/11/2019 - demontaż na wniosek (Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowe Mariusz Chojnacki Złotopole 39 A 87-600 Lipno)
MAN D2866 LOH25 (310 KM)

Zdjęcia

20 listopada 2000 - Gdynia Leszczynki, pętla Grabówek SKM. Nowy pojazd pręży się dla pracowników ZKMu.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 3

20 listopada 2000 - Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana, al. Marszałka Józefa Piłsudskiego. Nowy pojazd pręży się dla pracowników Urzędu Miejskiego.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 1

19 lutego 2002 - Gdynia, ul. Janka Wiśniewskiego.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver
11 marca 2002 - Gdynia.
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
23 czerwca 2002 - Gdańsk Oliwa, ul. Karwieńska, pętla ZOO.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 1

4 lipca 2002 - Gdynia, aleja Zwycięstwa.
Autor: Tatuś Tatuś
newserlimitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 4

17 lipca 2002 - plac Kaszubski, Gdynia.
Autor: Tatuś Tatuś
newserlimitercenzoredytorgoddriver
10 marca 2003 - ulica Wielkopolska, Gdynia.
Autor: Tatuś Tatuś
newserlimitercenzoredytorgoddriver
20 czerwca 2003 - Rumia, Dworzec PKP.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

20 czerwca 2003 - Rumia, Dworzec PKP.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
Komentarze: 2

8 maja 2004 - Gdynia, Karwiny-Euromarket.
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
Komentarze: 6

2 czerwca 2004 - Gdynia Obłuże, estakada im. E. Kwiatkowskiego.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 4

11 października 2004 - Komunikacja Zastępcza.Gdańsk Wrzeszcz. Nie najlepsze ujecie ale liczy sie miejsce :)
Autor: Adam Goździewicz

Komentarze: 3

11 października 2004 - Gdańsk Wrzeszcz, ul. Dmowskiego. A mówili, że takie spotkanie niemożliwe ;)
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 19

11 października 2004 - Gdańsk, Oliwa, ul. Poczty Gdańskiej. Linia zastępcza za pociągi - na trasie Gdańsk Oliwa - Gdańsk Wrzeszcz. Wszystko przez zamknięcie wiaduktu przy p.o SKM Gdańsk Zaspa.
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
23 stycznia 2005 - Gdynia Mały Kack, ul. Wielkopolska.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 2

21 czerwca 2005 - Gdynia Oksywie, ul. Arciszewskich. Tak się dzieje, jeśli ma się nadmiar przegubów i niedobór krótkich ;)
Autor: ikarus
limiteredytordriver
23 czerwca 2005 - Rewa (pow. pucki), ul. Morska.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 4

7 sierpnia 2005 - Gdynia, ul. Janka Wiśniewskiego.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
10 marca 2006 - Gdynia, ul. Portowa / Plac Kaszusbki. Przez kilka tygodni Plac Kaszubski był zamknięty dla ruchu, w tym czasie autobusy zawracały na pętli ulicznej Władysława IV - Wendy - Portowa.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 2

7 lipca 2006 - Gdynia - Pogórze Górne, ul. Czernickiego. Niektórzy narzekali, że jest mało fot z moich okolic więc nadrabiam zaległości ;)
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

18 sierpnia 2006 - Gdynia, ulica Pułkownika Dąbka.
Autor: Simon

Komentarze: 1

22 lutego 2007 - Gdynia - Obłuże, ul. Kwiatkowskiego. Uff gorąco! Czas na lody!
Autor: Misiek194
edytor
15 maja 2007 - Gdynia, Estakada Kwiatkowskiego.
Autor: Grzegorz Mikosz

5 czerwca 2007 - Gdynia - Pogórze Górne, ul. płk. Dąbka. Z tym wyświetlaczem to się kierman trochę pospieszył no ale trudno.
Autor: Misiek194
edytor
7 czerwca 2007 - Gdynia, ul. Hutnicza.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
24 czerwca 2007 - Gdańsk, pętla Oliwa ZOO. Linia sezonowa G. Dzień pierwszy w sezonie letnim 2007. :)
Autor: b.milczarczyk

12 sierpnia 2007 - Gdynia, ul. Władysława IV.
Autor: Mr T

6 października 2007 - Gdynia, ul. Płk. Dąbka. Coś ostatnio ci z platynowej się do mnie rzucają. Czterosekundowy film na YouTube pokazujący owego kierowcę - g... co widać.
Autor: Max
edytor
Komentarze: 1

1 listopada 2007 - Gdynia Pogórze Dolne, ul. kontradmirała Xawerego Czernickiego. Felek z PKA rozpoznaje tereny konkurencji (choć do domu ma 5 kroków) ;)
Autor: ikarus
limiteredytordriver
31 maja 2008 - Mechelinki, ul. Szkolna. W tle widoczna Zatoka Pucka, a nawet część Półwyspu Helskiego z Jastarnią w roli głównej.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 4

10 sierpnia 2008 - Suchy Dwór (gm. Kosakowo), ul. Dąbrowskiej. Co prawda pierwsze zdjęcia z nowej trasy na Suchym Dworze już są, ale załapałem się przynajmniej na pierwszego solarisa tutaj ;)
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

10 sierpnia 2008 - Suchy Dwór (gm. Kosakowo), ul. Dąbrowskiej x Kochanowskiego.
Autor: Misiek194
edytor
25 sierpnia 2008 - Gdynia - Pogórze, ul. Czernickiego.
Autor: MM

13 października 2008 - Gdynia Chylonia, ul. Morska. Kurs specjalny relacji SP 40 - Teatr Muzyczny.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
18 października 2008 - Gdynia - Pogórze Górne, ul. płk. Dąbka.
Autor: Misiek194
edytor
1 listopada 2008 - Kosakowo (powiat pucki, gmina Kosakowo), ul. Żeromskiego. Linia 305 była wariantem 105-tki i kursowała "jedynie" do Placu Kaszubskiego. Niestety, posiadała ona swój rozkład jazdy, przez co często jeździła po prostu przepełniona...
Autor: MM

Komentarze: 1

28 grudnia 2008 - Gdynia - Pogórze, ul. Wiejska.
Autor: MM

3 lipca 2009 - Gdynia, ul. Janka Wiśniewskiego. W zasadzie bliźniacy, choć z innych stajni ;)
Autor: Misiek194
edytor
4 lipca 2009 - Gdynia - Pogórze Górne, ul. Czernickiego. W sobotę linia 282 kursowała wyjątkowo przez cały dzień i do tego była obsługiwana przegubami.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

3 stycznia 2010 - Pogórze, ul. Szkolna.
Autor: Misiek194
edytor
30 stycznia 2010 - Kosakowo, ul. Żeromskiego. Ujęcie miało być ciut inne, ale oczywiście musiało się pojawić stado blaszaków, czyli wszystko zgodnie z prawem Murphy`ego: "Jeżeli coś może się nie udać - nie uda się na pewno." ;)
Autor: Misiek194
edytor
30 stycznia 2010 - Kosakowo, ul. Żeromskiego x Chrzanowskiego. Począwszy od 2009 roku mam monopol na zdjęcia tego solara. Swoją drogą wóz ma wyraźnie parcie na szkło...
Autor: Misiek194
edytor
1 maja 2010 - Gdynia - Orłowo, al. Zwycięstwa. Uruchomienie tego połączenia 2 miesiące wcześniej niż zazwyczaj było dobrym posunięciem. O ile w tym kursie jechało zaledwie kilka osób, o tyle w stronę przeciwną większość miejsc siedzących było zajętych.
Autor: MM

Komentarze: 1

1 maja 2010 - Gdynia - Pogórze Górne, ul. płk. Dąbka - dosłownie kilka metrów od centrum wszechświata ;) Okolica całkiem fotogeniczna...
Autor: Misiek194
edytor
4 lipca 2010 - Gdynia, ul. Władysława IV. W listopadzie tego roku stuknie mu 10 lat.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 1

18 grudnia 2010 - Gdynia, ul. Bernarda Chrzanowskiego / inż. Tadeusza Wendy.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
30 czerwca 2011 - Gdynia Grabówek, Estakada Kwiatkowskiego. Linia 209 jest szczytową odmianą linii 109, łączącej Babie Doły z szeroko pojętym centrum miasta. 1/3 pracy na linii 209 wykonują przeguby, zaś 2/3 wozy standardowe. Na zdjęciu widzimy brygadę 209/8 która rozkładowo przewiduje tabor typu SN, ale dziś pierwszy dzień Open`era, zatem... ;)
Autor: ikarus
limiteredytordriver
17 lipca 2011 - Gdynia - Estakada Kwiatkowskiego. Na Obłużu nie ma miejsca więc na dłuższy postój autobusy linii 365 kierowane są na parking przy terminalu promowym. A tak na marginesie, to coś dawno nie widziałem 5248, być może jakiś remont mu robią. Żywię nadzieję, że tym razem PKA uda się polakierować autobus według właściwego schematu malowania.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 5

15 lutego 2012 - Gdynia, ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego. Ciekawe jakie numery inwentarzowe dostaną 2 SU18. Wolny jet 5249. Czyżby kolejne przenumerowanie u tego przewoźnika?
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 14

5 lipca 2012 - Gdynia, wjazd na Estakadę Eugeniusza Kwiatkowskiego. Wówczas 12-letni, zwykły Solaris, a teraz gatunek zagrożony wyginięciem. Trochę szkoda, ale podejrzewam, że swoje już ma wyjeżdżone, jak reszta jego braci.
Autor: Łukasz Banasiak

6 lipca 2012 - Gdynia, ulica Zielona.
Autor: Wave
edytor
Komentarze: 3

25 kwietnia 2013 - Gdynia, ul. Morska. Zatrolejbus uruchomiony z powodu tragicznego wypadku trolejbusu 3012. Tego dnia do godziny 13 jeździły 4 autobusy na liniach trolejbusowych tytułowy 5251 i 2204 na 22, 5093 na 25 i 2030 na 28. Trasa objazdu w kierunku Chyloni wiodła ulicami Zakręt do Oksywia, Opata Hackiego, i Chylońska. Ciekawostką jest, że większość trolejbusów nieposiadających napędu pomocniczego jechała na zajezdnię bądź była holowana przez pojazdy techniczne PKT.
Autor: Michał D.
cenzor
2 lipca 2013 - Gdynia, ulica Janka Wiśniewskiego. W tle Węzeł Ofiar Grudnia `70. Nie pamiętam już, czy to stały dodatek, czy jakieś wzmocnienie z okazji Open`era i teraz nawet nie sposób to sprawdzić, bo kilka lat temu zmieniono rozkład jazdy 146. Obecnie można tu spotkać tylko wozy PKS-u Gdynia, zaś sam 5251 I jeszcze trochę pojeździ. Tutaj również dostawa nówek nie oznacza wycofania wszystkich starszych Solarisów - z krótkich zostaną od 5073 wzwyż, a z przegubów zapewne tylko 5256. W tle 5093, czyli dawny 5017.
Autor: Łukasz Banasiak

Komentarze: 4

5 lipca 2013 - Gdynia, ul. Zielona. Solaris na ostatnich metrach swojej podróży do Babich Dołów.
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
Komentarze: 1

5 lipca 2013 - Gdynia, ulica Zielona. Wspomnienie po zacnym solarisie obsługującym linię 209, która wówczas kursowała zarówno w porannym, jak i popołudniowym szczycie. Tak było do lutego 2022 r. kiedy zlikwidowano jej kursy popołudniowe.
Autor: Łukasz Banasiak

26 lipca 2013 - Gdynia Plac Konstytucji. Postój z powodu akcji "Masą Pod Prąd!".
Autor: Alan

Komentarze: 1

31 sierpnia 2013 - Pierwoszyno (pow. pucki, gm. Kosakowo), ul. Gdyńska. Przedostatni dzień w tym sezonie linii plażowych M, 309 i 365.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 4

1 listopada 2013 - Gdynia - Cisowa, ul. Morska. 1 listopada tradycyjnie linia 197 kursowała z podwojoną częstotliwością. Na brygadach podstawowych jeździły przeguby, na dodatkowych - deskorolki.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

11 listopada 2013 - Gdynia, ulica 10 lutego. Na 152 i 282 kursowały wtedy wyłącznie przeguby.
Autor: Łukasz Banasiak

27 lipca 2014 - Gdynia, ul. Pułkownika Stanisława Dąbka.
Autor: Dominik Świtoński

Komentarze: 1

28 sierpnia 2014 - Gdynia, ul. Pułkownika Stanisława Dąbka.
Autor: Michał D.
cenzor
31 grudnia 2014 - Sopot, al. Niepodległości. Przegub na eSce.
Autor: Karol Grzonka

28 sierpnia 2015 - Gdynia, ul. Pułkownika Stanisława Dąbka.
Autor: Tomasz Korycki

14 października 2015 - Pogórze, ul. Wiejska.
Autor: Michał D.
cenzor
27 stycznia 2016 - Gdynia, ul. płk. Dąbka. Niestety tego dnia z powodu pęknięcia rury ciepłowniczej, centralnie na skrzyżowaniu ulic Kwiatkowskiego z Płk. Dąbka przez co przeguby fizycznie nie mogły zrobić lewoskrętu, został wytyczony objazd dla tej linii przez ulice Unruga, Bosmańską, Benisławskiego i dalej płk. Dąbka w stronę Pogórza Górnego.
Autor: K.Romanek

14 lipca 2018 - Gdynia, ul. Wiśniewskiego.
Zdjęcie potrójnie historyczne, linia F już zlikwidowana, autobus od dwóch lat nie istnieje, a na ulicy nie ma obecnie żadnego ruchu, ponieważ jest ona nieprzejezdna z powodu zapadnięcia się części jezdni, która w dalszym ciągu nie została naprawiona.

Autor: Krzysztof Stelmach

Komentarze: 3

13 sierpnia 2018 - Gdynia, ulica Inżyniera Jana Śmidowicza. Foci sobie człowiek krzew dzikiej róży, a tu się autobus po chamsku ładuje. Jest to popołudniowy dodatek Platynowej na linii 150. Kiedyś był oznaczony w rozkładzie jako 150 / 7.
Autor: Łukasz Banasiak

Komentarze: 2

13 sierpnia 2018 - Gdynia, ul. II Morskiego Pułku Strzelców.
Autor: Banan
cenzoredytor
5 maja 2019 - Gdynia - Pogórze Dolne, baza PKA. Krzychu dopominał się o zdjęcie zajezdni z góry no to jest. Wieść gminna niesie, że w przypadku otrzymania przez miasto środków unijnych na elektrobusy, baza PKA zostanie rozbudowana. Po prawej stronie od tego co widać, miałaby powstać nowa hala do obsługi i zapewne również postoju autobusów elektrycznych. Dziwi tylko, że zamiast rozwijać koncepcję bateryjnych trolejbusów ładowanych dynamicznie (in motion charging), władze miasta forsują wykorzystanie elektrobusów ładowanych pantografowo, dla których za niemałe pieniądze trzeba stworzyć punkty ładowania, podczas gdy infrastruktura ładująca w postaci sieci trakcyjnej już w Gdyni istnieje. Dla przykładu w Berlinie czy w Pradze uznano, że ładowanie dynamicznie jest najefektywniejszym sposobem zasilania elektrobusów, bo nie wymaga wydłużania postojów na pętlach i od zera planują zbudować sieć trolejbusową. W Gdyni postanowiono na opak. Do 2021 roku planuje się zakupić 25 zwykłych elektrobusów (18 standardowych i 7 przegubowych) przeznaczonych do obsługi linii 128, 133, 150 i 190. Zaskakujące, że przy wyborze połączeń pominięto linie o podstawowym znaczeniu, a funkcjonujące znacznie bliżej bazy PKA np. 109, 141, 182, czy 194. Ale to jeszcze nic w porównaniu z planowanym kolejnym etapem rozwoju elektromobilności. W okolicach 2024 roku miasto planuje zakup kolejnych 36 elektrobusów (12 standardowych, 11 przegubowych i 13 midibusów z przeznaczeniem dla PKA), które miałyby trafić na 103, 119, 147 oraz linie midibusowe. Akurat te linie operują zasadniczo w południowej części miasta, co wymusza bardzo dalekie dojazdy techniczne z bazy na Pogórzu Dolnym, co kosztować będzie nie mało. A już czystym absurdem ekonomicznym jest plan zakupu autobusów elektrycznych kosztujących grubo ponad 2 mln zł netto za sztukę do obsługi linii midibusowych, które wykonują średnio ledwie 150 wzkm dziennie, kursując w ograniczonym zakresie godzinowym i w większości tylko w dni powszednie i w soboty. Analizy finansowe przecież jasno wskazują, że aby inwestycja w pojazdy elektryczne miała jaki taki sens ekonomiczny, muszą one wykonywać pracę przewozową zbliżoną do 300 wzkm dziennie. Dodam jeszcze, że o rozwoju komunikacji trolejbusowej, będącej rzekomo symbolem miasta, w strategii rozwoju nie ma nawet wzmianki. Czyżby więc uruchomienie linii 34 do Demptowa i 37 z programu Gepard (obecna 170) miało by być ostatnim akordem rozwoju "sieci" trolejbusowej? Smutne!
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 19


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: