Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Jelcz PR110T #3-0780T

Detale

NazwaJelcz PR110T
(Jelcz) (Elmor DK-210A3P 110kW/150HP) [2-2-2] (1988-1991)
VINSUJ110U01M0008548
Numer zabudowy
Wyprodukowany1991
Zezłomowany
Modernizacje
MPK/Jelcz PR110E
(MPK Lublin) (Elmor DK-210A3P 110kW/150HP) (1991-1999)
Właściciele
19912012MPK Lublin
2012ЛПЕ Луцьк
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19911992LUC 341P
19922006LBC 6135
20062012LU 6873A
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
199119933-0780T / MPK Lublin
19932009780 / MPK Lublin
200920123780 / MPK Lublin
2012210 / ЛПЕ Луцьк
Inne informacje
Ex PR110T. Nr podwozia 10889

1991-04-30
2012-09-21

Zdjęcia

20 maja 1997 - Lublin, Węglin, pętla.
Autor: Tomasz Flaga

Komentarze: 2

22 grudnia 2003 - Lublin, ul. Lipowa. Takaa sobie kompozycja: Trajtus na tle kamienicy z połowy XX wieku...jedno ich łączy...data produkcji (budowy)...dzięki temu tworzą taki sobie obrazek.
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 3

8 kwietnia 2006 - Lublin, zajezdnia trolejbusowa Helenów. Gang perek;)
Autor: Matteoo
driver
Komentarze: 2

8 kwietnia 2006 - Lublin, zajezdnia Helenów. "A te kamienie to po co tu?" "Nie wiem" :)
Autor: Michhh

Komentarze: 4

14 kwietnia 2007 - Lublin, zajezdnia Helenów. Obecnie najbardziej czerwony trajtek MPK Lublin.
Autor: PM
driver
Komentarze: 1

13 marca 2008 - Lublin, ul. Piłsudskiego.
Mówiłem, że ten czerwony to jak podkład pod reklamę...

Autor: mzk804
newsercenzoredytor
4 stycznia 2009 - Lublin, zajezdnia trolejbusowa Helenów. W okolicach 2012 roku trolejbusy znikną stąd razem z zajezdnią. Nowa baza na 100 trolejbusów znajdzie się obok zajezdni autobusowej na Majdanie Tatarskim.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 4

1 września 2009 - Lublin, ul. Mełgiewska (FS). Kilka dni temu została podpisana umowa na kolejne 15 Solarisów Trollino. Od kwietnia będą dostarczane nowe trolejbusy, po 5 na miesiąc. Oznacza to, że w ciągu tego roku MPK wymieni połowę taboru trolejbusowego.
Autor: P_B

Komentarze: 9

22 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Zana. Niektóre spośród lubelskich trolejbusów nadal napędza radziecka myśl techniczna. Na zdjęciu, u góry silnik Elmor DK210A3P, produkowany na rosyjskiej licencji - ta sama jednostka napędowa co w ZIU-682. Dlaczego produkowali go akurat w Elmorze? Może był potrzebny jeszcze do czegoś na statkach? Na zdjęciu brakuje skrzyni biegów, gdyż w trolejbusie jej nie ma, a biało-żółty element to sprzęgło izolujące silnik i układ napędowy. W dole kadru widoczne jest wejście do przekładni głównej. Dodać można, że silnik waży 725 kg, a ten konkretny egzemplarz o numerze 0043 wykonano w 1987 r. Przy okazji, podziękowania dla Kamila za cierpliwość.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 6

22 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Zana. Oto urządzenia pomocnicze trolejbusu umieszczone w schowku za drugimi drzwiami. Opis: 1 - sprężarka, 2 - silnik 600V, 3 - pompa wspomagania, 4 - alternator 24 V. W trolejbusie do zasilania przycisków, przełączników, świateł i elektroniki potrzebne jest niskie napięcie samochodowe. Najprostsza metoda to maszynowe przetworzenie prądu - tu jak widać silnik 600 V jest po prostu mechanicznie połączony paskami klinowymi z prądnicą 24 V. Sprężarka jest niezbędna do napełnienia poduszek zawieszenia, cylindrów hamulcowych i otwierania drzwi. Sprężone powietrze jest gorące, stąd wężownica na lewo od sprężarki. Za sprężarką ukryty jest jeszcze mały wentylator, zapewniający jej chłodzenie. Średnica kół napędowych jest nieprzypadkowa - zapewnia to odpowiednie przełożenie i różnicę obrotów.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

22 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Zana. Oto komora styczników. W porównaniu z komorą silnika z PR110M przestrzeń jest podwyższona za sprawą wyższego umiejscowienia ostatniego rzędu siedzeń. Widoczny jest rząd masywnych styczników, na pierwszym planie są białe komory gaszenia łuku. Styczniki w peerce są duże i masywne, dużo większe niż np. w Skodzie 9Tr czy w Ziutku, ponieważ są to elementy już wcześniej produkowane przez ELTA Łódź, stosowane w tramwajach 105Na. Niebieskie pudełko to elektroniczny sterownik napędu - zastępuje wałek kułakowy.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 7

22 kwietnia 2011 - Lublin, ul. Zana. Oto przekaźnik samoczynnego rozruchu. Jego rolą jest utrzymywanie prądu rozruchu w odpowiednich granicach. Gdy natężenie prądu spadnie, to mechanizm dźwigniowy poruszany przez cewkę wyzwala kolejny stopień rozruchu. A tak swoją drogą, to PR110E to podobno niezłe składaki - po naprawach głównych w każdym trolejbusie komponenty są w różnych miejscach.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

22 kwietnia 2011 - Lublin, el. Zana. Mechanizm drzwiowy w peerce. Opis: 1 - zawór sterujący Wabco, 2 - siłownik pneumatyczny, 3 - tłoczysko z wytartą, zużytą powierzchnią, 4 - to będzie pewnie ten dorobiony przycisk do sygnalizacji potrzeby otwarcia drzwi przez pasażera, 5a i 5b - wloty powietrza do otwierania i zamykania drzwi, popychające tłoczysko z przeciwnych stron. Generalnie rzecz polega na tym że aktywowany zawór elektropneumatyczny 1 dopuszcza sprężone powietrze z jednej strony tłoka, obniżając ciśnienie po drugiej stronie. Drzwi otwierają się lub zamykają. Wadą tego konkretnego mechanizmu było niepełne otwieranie się drzwi. Podobno gdy drzwi po otwarciu dolegały do końca to potem nie chciały się zamknąć.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

27 maja 2011 - Lublin, al. Piłsudskiego. Przejechałem się MAZem, elektryczną PRką oraz M11 - Lublin zaliczony :D edit: Byłbym zapomniał, pozdrowienia dla mzk804 :>
Autor: Maybach

Komentarze: 3

27 maja 2011 - Lublin, pętla Mełgiewska FS.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 5

13 lipca 2011 - Lublin, ul. Zana.
Autor: Mariusz Sychowicz

11 października 2012 - Łuck. Al. Sobornosti. Pierwszego dnia na linii
Autor: TFA

Komentarze: 6

24 października 2012 - Łuck. Most nad stacji kolejowej
Autor: TFA

27 października 2012 - Łuck, ul. Stanisławskiego. PeeRa #212 miała problemy z silnikiem, wiec przerzucono do niej elektryke z ZIUta #183.
Autor: 16v

Komentarze: 1

29 października 2012 - Łuck, ul. Stanisławskiego. Lubelska PeeRa i jej nowy kolega JuMZ T2. Numer taborowy malowany sprejem od szablonu (myślałem, że już tylko Transped w Lubinie tak robi, hehe). Wewnątrz pozostało kilka polskich naklejek, jednak nadzwyczaj ciekawa wydawała się naklejona na jeden z foteli kartka formatu A4 z napisem w cyrylicy: Miejsce dla konduktora!.
Autor: 16v

Komentarze: 9

31 grudnia 2012 - Łuck (UA), zajezdnia trolejbusowa. Jeden z czterech dotychczas sprowadzonych Jelczy na terenie bazy.
Autor: Dawid_2248

Komentarze: 1

16 marca 2013 - Łuck, ul. Sobornosti. Trolejbus po remoncie okablowaniа.
Autor: TFA

Komentarze: 5

12 maja 2013 - Łuck. Ul. Rowenska. W pamiątkę niedzielę na Garazdzha uruchomiła 10 trolejbusy na trasach, 3, 7 i 11, któryj została reaktywowana w tym dniu. Było 6 Jelczy (210-215).
Autor: TFA

Komentarze: 1

3 czerwca 2013 - Łuck (Ukraina), ul. Słowackiego.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 2

13 sierpnia 2014 - Lutsk. Sobornosti av.
Autor: TFA

Komentarze: 2

3 maja 2016 - Łuck, ul. Kowelska.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 2

11 sierpnia 2016 - Łuck, ul. Koniakina. Ex lubelski 3780. No i jest komplet sprowadzonych trolejbusów z Polski. W kolejnych latach prawdopodobnie trafią tu kolejne trolejbusy głównie merce z Gdyni, ale kto wie może i nie tylko.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 5

2 maja 2017 - Łuck, ul. Halickiego.
Autor: Banan
cenzoredytor
25 lipca 2018 - Łuck, Sobornosti prospekt. Dawna lubelska peerka wśród ukraińskiego blokowiska.
Autor: MC

Komentarze: 1

23 listopada 2020 - Łuck. Al. Woli
Autor: TFA

23 marca 2023 - Łuck, zajezdnia trolejbusowa. Widok niesamowity czyli Jelcz PR110 z 1991 roku, który nadal istnieje w 2023 roku. W Łucku od 11 lat. Tuż za nim odstawiony gdyński M121E, który już raczej nie wyjedzie.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: