Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Jelcz PR110M #802

Detale

NazwaJelcz PR110M
(Jelcz) (WSK Mielec SW680/78/1 136kW/185HP 11100cm3) (FPS Tczew S4-95(4)) 36/110 [2-2-2] (1983-1992)
VIN11142
Numer zabudowy
Wyprodukowany1984
Zezłomowany
Modernizacje
1998MPK/Jelcz PR110E
(MPK Lublin) (Elmor DK-210A3P 110kW/150HP) (1991-1999)
Właściciele
19842012MPK Lublin
2012ЛПЕ Луцьк
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19842005LUC 513B
20052012LU 88436
20122012L0 0632
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
1984198611871 / MPK Lublin
198619901-1871 / MPK Lublin
199019981871 / MPK Lublin
19982009802 / MPK Lublin
200920123802 / MPK Lublin
2012213 / ЛПЕ Луцьк
Inne informacje
Ex autobus (Jelcz PR110M #1871) w latach 1984 - 1998

wg cepik składak SAM prod. 1998 r.
1998-08-19
2012-11-12 wywóz z kraju

Zdjęcia

28 lipca 2000 - Lublin, ul. Unicka. W towarzystwie 120MT 805.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 2

28 lipca 2000 - Lublin, pętla Unicka (zlikwidowana).
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 7

30 stycznia 2004 - Lublin, ul. Zana. Chwila odpoczynku przy Komforcie. Ostatnie drzwi otwarte, bo kierowca wyskoczył do kiosku.
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 19

25 grudnia 2004 - Lublin, al. Kraśnicka. Zepsuta peera zatarasowała ulicę. Trolejbusy w Lublinie numerowano chronologicznie. W 1953 r. były numerowane od 1, ale szybko przeniesiono je na zakres od 101. Wysoki zakres miał ułatwić odróżnienie trolejbusów od autobusów. Numery 101-112 po kasacji radzieckich cudów zapełniono Skodami i był to jeden z 2 przypadków podwójnego wykorzystania numeru trolejbusu. Numery dotarły do ok. 154, kiedy to zmieniono setkę na początku na pięćset, celem zwolnienia zakresu dla autobusów. Od tamtej pory numery rosły chronologicznie, po kolei - 545-601 - Skody 9Tr, 602-747 - ZIU 9, 748-793 - PR110E/T, później dołączyły fiaty i 120M więc nieco się zamieszało. Nie mniej jednak obecnie najwyższy numer trolejbusu to 3873, toteż nietrudno dojść tym sposobem, iż w Lublinie było ogółem około 386 trolejbusów (873 minus 500 plus 1223 i 12 szt. JaTB).
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 17

22 lipca 2006 - Lublin, zajezdnia Helenów.
Autor: Matteoo
driver
Komentarze: 3

24 września 2006 - Lublin, ul. Fabryczna. Przedstawiciele dwóch różnych typów komunikacji miejskiej. Szczególnie interesował mnie ten pierwszy typ, bo jak wiadomo trolejbusy można spotkać tylko w trzech przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej w Polsce.
Autor: kuki

Komentarze: 4

6 lutego 2007 - Lublin, ul. Lubartowska. Mijają lata i tylko Lubartowska się nie zmienia - wciąż straszą tu odrapane kamienice. Z ulic zniknęły kolorowe trolejbusy - ten nadal jeździ w Łucku.
Autor: Jacek Pudło
edytor
8 lutego 2007 - Lublin, Al.Racławickie.
Autor: Piotrek_2274

Komentarze: 1

24 lutego 2008 - Lublin. Pszczółka rusza z przystanku Wiercieńskiego.
Autor: Snufkin

Komentarze: 2

27 kwietnia 2008 - Lublin, plac dworcowy. Pszczółka podstawia się na przystanek.
Autor: Jelcz970

Komentarze: 1

10 listopada 2008 - Lublin, ul. Mełgiewska. Dla każdego coś fajnego.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

14 lipca 2009 - Lublin, al. Zygmuntowskie. Ehh szkoda, że nasze Tychy takie małe, przez co i sieć trolejbusowa najmniejsza w Polsce. W Lublinie łatwiej się pogubić :P
Autor: tomk

Komentarze: 1

9 września 2009 - Lublin, Aleje Racławickie.
Autor: 16v

Komentarze: 1

18 września 2010 - Lublin, ul. Lubartowska - Jelcz PR110E #3802 na linii 160 > Abramowice pokonuje skrzyżowanie z Alejami Tysiąclecia.
Autor: villard

Komentarze: 2

16 lipca 2011 - Lublin, stara zajezdnia MPK Lublin. Zajezdnia przeszła do historii, 3752 skasowano, a tytułowy kursuje po Łucku.
Autor: Karol Grzonka

31 sierpnia 2011 - Lublin, ul. Mełgiewska. Trolejbus zbliża się do końcowego przystanku przy największym przez kilkadziesiąt lat zakładzie pracy Lubelszczyzny - Fabryce Samochodów Ciężarowych. W czasach świetności tego zakładu najważniejszym zadaniem MPK było sprawne przywiezienie i odwiezienie kilku tysięcy pracowników, pracujących na trzy zmiany. Najwiekszy ruch na przystanku panował o godz. 14:00 (pracę kończyła wtedy I zmiana tzw. "fizycznych") i o 15:00, kiedy to wychodzili z pracy "umysłowi". Część załogi w międzyczasie korzystało z przyzakładowej stołówki, część pracowników udawało się z kolei na pobliskie ogródki działkowe i do domów rozjeżdżało się w późniejszych godzinach. W ten sposób ruch został w pewnym stopniu skanalizowany. Do fabryki (i okolicznych zakładów towarzyszących) doprowadzono kilka linii autobusowych i jedną (w porywach dwie) linie trolejbusowe: początkowo były to 25 i 26, później 55 i wreszcie 155 (oraz w pewnych okresach linie 157, 159 i 162). Poza tym, z uliczki dojazdowej do fabryki odjeżdżało kilkanaście wynajętych od PKS autobusów pracowniczych obsługujących okoliczne miejscowości. Zauważyłem, że zachowała się jeszcze stara wiata przystakowa, która mieściła również stanowisko dyspozytora z kasą biletową i pomieszczeniem socjalnym, a także "sławojką" dla kierowców.
Autor: Marconi

Komentarze: 6

11 marca 2012 - Lublin, zajezdnia trolejbusowa Helenów. Niedzielny odpoczynek.
Autor: Sławomir Kołodziej
driver
Komentarze: 1

1 kwietnia 2012 - Szczecin, ul. Ku Słońcu. W dniu dzisiejszym uruchomiono w Szczecinie eksperymentalną linię trolejbusową, roboczo oznaczoną jako "8Tr". Wypożyczony z MPK Lublin trolejbus, kursuje na trasie Pętla Gumieńce - Plac Kościuszki. Celem tego eksperymentu jest wysondowanie wśród mieszkańców możliwości połączenia trolejbusami lewobrzeżnej i prawobrzeżnej części miasta (jak zapewne powszechnie wiadomo, uruchomienie tramwaju na prawobrzeże napotyka na coraz to nowe trudności - ostatnio jest to problem z zabytkową willą Grueneberga). Gdy testy wypadną pozytywnie (nieprzypadkowo wybrano trolejbus w tym kolorze) prawdopodobnie już za rok przegubowe trolejbusy zastąpią autobusowe linie pospieszne. Widoczny odcinek testowy ma być również włączony do nowej sieci.
Autor: Marconi

Komentarze: 9

7 grudnia 2012 - Łuck. Zajezdnia trolejbusowa.
Autor: TFA

Komentarze: 1

24 grudnia 2012 - Łuck. Zajezdnia trolejbusowa. Trolejbus otrzymał numer 213, a nie 212
Autor: TFA

Komentarze: 2

30 grudnia 2012 - Łuck (UA), Prospekt Sobornosti. Przez kilka dni mojego pobytu w Łucku ten Jelcz na stałe obsługiwał linię 8.
Autor: Dawid_2248

Komentarze: 2

1 stycznia 2013 - Lutsk. Sobornosti av.
Autor: TFA

Komentarze: 11

1 stycznia 2013 - Łuck, al. Zwycięstwa. Coś, na co najbardziej liczyłem w związku z wypadem do Łucka: jedna z lubelskich peerek. W porównaniu do reszty taboru, Jelcze wyglądają naprawdę świetnie - dobry lakier, proste blachy. Ciekaw jestem ile wytrzymają, to chyba mimo wszystko mniej odporne na trudy eksploatacji pojazdy niż konstrukcje radzieckie.
213 jeździł dzielnie codziennie, 210 i 211 przez dni świąteczne stały na zajezdni, a 212 nie widziałem wcale.

Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 2

3 maja 2016 - Łuck, ul. Kowelska.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
3 maja 2016 - Łuck, prospekt Sobornosti.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
11 sierpnia 2016 - Łuck, ul. Koniakina. Ex lubelski 3802. Z prawej strony przystanek trolejbusowy. Na większości przystanków próżno szukać rozkładów jazdy, bo ich nie ma.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 3

12 sierpnia 2016 - Łuck, al. Zwycięstwa. Ex lubelska peerka na linii 12.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 3

1 kwietnia 2017 - Łuck, Prospekt Młodych (Луцьк, проспект Молоді). Jelcz z 1984 uciekł sprzed palnika w Lublinie i w tutejszych realiach społeczno-gospodarczych pewnie pojeździ drugie tyle co w Lublinie.
Autor: KL_Radom
newser
Komentarze: 1

9 sierpnia 2017 - Łuck, ul. Konyakina. Wyścig klasyków :D
Autor: mck

25 lipca 2018 - Łuck, Prospekt Odrodzenia. Dobrze przetłumaczyłem nazwę ulicy?
Autor: Matej

Komentarze: 3

27 kwietnia 2019 - Łuck. Ul. Gnidavska
Autor: TFA

11 lipca 2019 - Łuck. Ul. Równienska
Autor: TFA

15 września 2019 - Łuck, ul. Daniela Halickiego.
Autor: TFA

Komentarze: 3

24 kwietnia 2021 - Łuck, ul. Stanisławskiego. Z 8 Jelczy będących obecnie w Łucku w ruchu 3 sztuki to PR110E, do których należą 226, 228 i 232, czyli lubelskie 795, 830 i 753. Widoczny dawny 802 trafił w drugiej połowie 2022 r. do grupy pojazdów odstawionych na zajezdni, do której zalicza się 12 Jelczy. Łuck dzieli od granicy w Uściługu - Zosinie ledwie 88 km czyli 1 godzina 15 minut jazdy. Wystarczy przekroczyć granicę, przejechać w godzinach kiedy nie obowiązuje godzina policyjna i można cieszyć się widokiem Jelczy. Wystarczy mieć szczęście, by nie trafić na wyłączenie prądu, a wtedy można się i przejechać, bo zwykle kilka z Jelczy kursuje na liniach. fot. Jurij.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 10

11 grudnia 2021 - Łuck, ul. Gnidawska. Szybki wypad do Łucka na rozpoznanie sytuacji. W weekendy w ruchu można bez problemu spotkać zarówno Jelcze, jak i ZIU. To dobry argument, by wybrać się do tego miasta odległego o zaledwie 140 km od polskiej granicy. Na zdjęciu dawny lubelski 802, przebudowany w 1998 r. z autobusu. Naprawę główną miał w 2006 r., w Łucku jest od 2012 r., więc zaraz minie 10 lat od przyjazdu na Ukrainę. Z tyłu zniknęły bębny Railtech, szyba tylna widocznie poszła na wymianę szyby przedniej w jakimś wozie. W trolejbusie głośno stukało tylne zawieszenie, choć na zjeździe do zajezdni rozpędził się do słusznej prędkości.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 5

11 grudnia 2021 - Łuck, ul. Hnidawska. To były ostatnie miesiące kursowania wielu spośród Jelczy PR110E - zastąpiły je niskopodłogowe Bogdany. Spójrzcie tylko na to wnętrze - wyeksploatowane dermowe fotele, starego typu sufit, obdrapane poręcze.
Autor: Jacek Pudło
edytor
23 marca 2023 - Łuck, zajezdnia. Po dostawach niskopodłogowych Bogdanów wiele Jelczy trafiło do zapasu, którego już się nie opuszcza. Załapałem się jeszcze na przejazd na linii w grudniu 2021 roku tym egzemplarzem przebudowanym w Lublinie z autobusu.
Autor: Jacek Pudło
edytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: