Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Scania CN94UB #3003

Detale

NazwaScania CN94UB
(Scania) Scania N94UB/Scania CN94 OmniCity
VINYS4N4X20001834287
Numer zabudowy38578
Wyprodukowany1999
Zezłomowany2014
Właściciele
19992006Örnsköldsviksbuss Örnsköldsvik
20062008Veolia Stockholm
20082008Scania Stara Wieś
20082012MZK Słupsk
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19992008JWZ 295
20082013GA 4871H
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
1999200699 / Örnsköldsviksbuss Örnsköldsvik
200620087299 / Veolia Stockholm
200820121412 / MZK Słupsk
200920123003 / MZK Słupsk
Inne informacje
Pierwsza rejestracja za granicą: 24.03.1999
Pierwsza rejestracja w Polsce: 29.08.2008
Wyrejestrowanie pojazdu: 27.09.2013

Autobus zasilany paliwem odnawialnym Etanol E-95.

Zdjęcia

15 lipca 2008 - Słupsk-Głobino. Serwis Scanii. Nie mogłem podejść bliżej, obiekt szczelnie monitorowany. Mówi się, że takie o to pojazdy - dokładnie 10 sztuk - kupił Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku. I te 10 pojazdów ma być napędzane etanolem. Proszę o pomoc w ustaleniu, co to za autobusy są. Dodane jako ciekawostka, jak tylko będzie lepsze zdjęcie, podmieniam.
Autor: pproniuk

Komentarze: 21

17 lipca 2008 - Głobino, serwis Scanii.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

14 października 2008 - Słupsk, ul. Arciszewskiego. Drugi dzień liniowego kursowania Scanii Omnicity zasilanej etanolem E 95. Mechanicy walczyli z nimi ponad trzy i pół miesiąca. Wrażenia z jazdy: tradycyjnie się telepie, ale jest lepiej wykończona niż zakupione ze słupskiej fabryki w 2003 nówki. Ta przynajmniej nie wydaje z siebie trzasków. Do tego bardzo wygodne fotele. Brakuje rampy dla wózków, a także miejsca dla nich (zmieści się luźno tylko jeden). Minus za nieotwierane okna, no ale MZK mam nadzieje do wiosny je wymieni.
Autor: mszymajda

Komentarze: 4

12 listopada 2008 - Słupsk, ul. Tuwima. W końcu udało mi się ją złapać. Ten egzemplarz na stałe trafił na "łamanki" - czyli linie kursujące w trakcie porannego i popołudniowego szczytu (17,18).
Autor: pproniuk

Komentarze: 3

27 stycznia 2009 - Słupsk, ul. Hubalczyków. Ja chcę tu prądojeba (w Gdyni się było, się widziało i się znowu rozchorowało...)
Autor: pproniuk

28 lutego 2009 - Słupsk, ul. Racławicka. Pozdrowienia dla kierowcy, ekipy focistów i takiej jednej pasażerki "alkobusa".
Autor: pproniuk

14 kwietnia 2009 - Słupsk, ulica Konarskiego. Takie widoki na tej ulica są częste, ponieważ tutaj kursuje dosłownie autobus za autobusem. Mieszkańcy tej ulicy są na pewno z tego faktu bardzo zadowoleni.
Autor: piotr_kosz

Komentarze: 1

14 kwietnia 2009 - Słupsk, ulica Racławicka.
Autor: piotr_kosz

7 maja 2009 - Słupsk, ul. Gen. Władysława Andersa. Strasznie mało jest zdjęć linii K i Z.
Z: Słupsk Kołłątaja -> Kobylnica, Baza MZK

Autor: Tomek1

16 maja 2009 - Kobylnica, ulica Profesora Poznańskiego. Jeszcze prawie pięć lat temu z wielką pompą kupowano i dążono do celu, aby spółka posiadała 10. etanolowych wozów (bo tyle rzekomo musiała mieć), jednak poprzestano na 8. i potem zaczynały się już tylko problemy. A to wypuszczanie wozów z serii 1412-1414 na linie szczytowe kosztem zmniejszenia zużycia paliwa, potem weekendowe oszczędzanie (co za tym idzie OmniLinków także na trasie w sobotę i niedzielę nie zobaczymy-kiedyś norma), następnie wyjazdy wozów z serii 1412-1414 na trasę w razie awarii jakiegoś wozu i na koniec... wóz z takim napędem się wycofuje, by mógł rzekomo służyć jako dawca części. Zamiast od razu mądrze pomyśleć, to trzeba było wydawać grubę kasę na nieprzemyślane działania. BTW; na mapce owej ulicy brak.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 3

17 maja 2009 - Słupsk, ul. Sienkiewicza. Używka na etanol. Nie był to udany eksperyment.
Autor: Misiek194
edytor
16 lipca 2009 - Słupsk, ul. Klonowa. Moje zdjęcie nr 100 na TWB.
Autor: Tomek1

Komentarze: 8

4 sierpnia 2009 - Słupsk, ulica Zygmunta Augusta. Scania po stracie reklamy. Coś krótko ją miała.
Autor: Patryk
cenzoredytor
31 października 2009 - Słupsk, skrzyżowanie ul. Armii Krajowej, Kaszubskiej, Św. Piotra i Obrońców Wybrzeża. Okolice Starego Cmentarza są piękne o każdej porze roku...
Autor: Tomek1

9 stycznia 2010 - 12:16; Słupsk, Aleja 3-go Maja.
Autor: Michał K.
edytor
19 lutego 2010 - Słupsk, ulica Sportowa. Była dwójka co 20 minut i wszyscy byli zadowoleni. A obecnie remont ulicy Sportowej też jakby dobiega już końca, więc niebawem linia powróci na swoją stałą trasę.
Autor: Patryk
cenzoredytor
21 lutego 2010 - Słupsk, Rondo Solidarności. Niedawno Scania otrzymała nową reklamę :)
Autor: Tomek1

27 lutego 2010 - Słupsk, pętla Hubalczyków. Kocham taką pogodę - ostre, zimowe słońce, które tylko utrudnia fotografowanie. :/
Autor: Patryk
cenzoredytor
10 kwietnia 2010 - Słupsk, ul. Stanisława Konarskiego. W tegoroczne wakacje na szczęście będzie kursować linia nr 8, tylko na skróconej trasie, która będzie się zaczynała na Osiedlu Batorego. Skrócone kursy będą się odbywały od poniedziałku do piątku - w weekend normalnie do Dmowskiego. Odniosę się tutaj do nowego, sobotniego rozkładu jazdy na liniach 2 i 8, który jest delikatnie mówiąc beznadziejny. Dwójka będzie kursować co 40 minut, zaś ósemka co godzinę. Rozkład został ułożony w ten sposób, że linie te zamiast kursować w takcie 20 minutowym (jak ma to miejsce teraz), będą kursowały w odstępach kolejno 10 i 30 minut! I takim przykładem to co było dobre, zostało rozwalone - wypada pogratulować pomysłu w tym miejscu. Skracanie "8" do Konarskiego jest co najmniej bezsensowne, a już nie w całości to totalna żenada. Albo robimy coś w całości, albo w ogóle... Cóż widocznie mieszkańcy Osiedla Piastów wg ZTM komunikacji nie potrzebują, więc lepiej pchać czwartą linię na Hubalczyków, która będzie kursować co 20 minut, co daje średnio co 5 minut autobus. A utrzymanie taktu 10 minutowego na Osiedlu Piastów jest niewykonalne... Osiedle Hubalczyków ma jakieś specjalne przywileje - śmiem twierdzić. Kolejne dziwadło to linia 21, która ma zastąpić (według założenia N2). Decyzja o zastąpieniu dobra, tylko czemu 21 musi także jechać na Gdyńską?
Autor: Tomek1

24 kwietnia 2010 - Słupsk, skręt w ulicę Stanisława Leszczyńskiego. Czekałem na MANa #3034, ale jak na złość przyjechała najbardziej dobita etanolowa Scania w taborze MZK Słupsk. Podróż nią do najmilszych się nie zalicza, bo siedząc na samym tyle można zobaczyć, w jak "piękny" sposób rusza się dosłownie każda część wnętrza.
Autor: Patryk
cenzoredytor
17 maja 2010 - Słupsk, ulica Józefa Piłsudskiego. Jednego dnia śmiga na "2", drugiego na "5", trzeciego na "15", dlatego nie ma co się dziwić czemu jest tak dobita, bo kto by chciał o to zadbać.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 6

11 kwietnia 2011 - Słupsk, ul. Banacha. Po ograniczeniach w rozkładzie od 1 marca, etanolowe OmniCitki więcej grzeją bazę niż jeżdżą.
Autor: Tomek1

Komentarze: 3

21 czerwca 2011 - Słupsk, ulica Bohaterów Westerplatte. Etanolowa OmniCitka na mieście to już naprawdę rarytas (a dziś jeździła jeszcze druga - #3002).
Autor: Patryk
cenzoredytor
1 marca 2014 - Słupsk, ulica Artura Grottgera. Jeden z trzech używanych etanolowców kupowany z wielką pompą w 2008 roku w końcu, po ponad 18-miesięcznym przestoju na bazie został wywieziony na złom. Następne Scanie czekają w kolejce i tak zakończy się niechlubna historia o nazwie "etanol" w Słupsku.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 25

8 marca 2014 - Słupsk, ulica Artura Grottgera. Jak widać, nie minął nawet tydzień, a z autobusu został tylko szkielet. Złomowiec uwija się z tym bardzo szybko, bo zaraz po dodaniu mojego zdjęcia (szkoda, że nie 18 miesięcy wcześniej, gdy wóz został wycofany i sukcesywnie rozbierany, ale kto by się tam interesował), w internecie zawrzało na temat "afery etanolowej". Co ciekawe, po medialnej nagonce istnieje teraz prawdopodobieństwo, że pozostałe dwie etanolowe OmniCity zostaną także przerobione na diesle. Jednak już teraz proponuję zainteresować się dociekliwym mediom, co dokładnie się z nimi stanie, aby potem nie było zdziwienia, że "skasowano je po cichu". Etanol w Słupsku definitywnie zniknie dopiero za około dwa miesiące, rzekomo po wyczerpaniu zapasów. Jeden z OmniLinków (konkretnie #1307) nadal zasilany jest tym rodzajem paliwa. Strach pomyśleć, co by było, gdyby porozumienie co do powiększenia floty pojazdów zasilanych E-95 MZK Słupsk podpisane przez Prezydenta, Scanię Polska oraz MZK doszło do skutku. Do historii etanolu w Słupsku wrócę ponownie za jakiś czas.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 8

10 marca 2014 - Słupsk, złomowiec przy ulicy Artura Grottgera. Jak widać, po dwóch dniach od zrobienia ostatniego zdjęcia została pocięta prawie na plasterki, ale ostatecznie samo podwozie na szrot powędrowało trzy dni później - w czwartek. Całe szczęście, że tego dnia miałem wolny dzień i mogłem zrobić takie zdjęcie. I tak zakończyła żywot Scania wyprodukowana jeszcze w Silkeborgu (bzdurą jest, że w Södertälje, jak głosi pewien portal).
Dwie pozostałe etanolowe CN94UB, które także miały być wycofane, zostały/zostaną przerobione na olej napędowy. Od wtorku na trasie jeździ #3002 już ze zmienionym silnikiem (odświeżony został także jej tył oraz przód), a #3001 jest w trakcie przerabiania. Bardzo dobra decyzja, wszak skoro zostały, w tej drugiej należy od razu wymienić mega popękane plastiki w środku. Poza tym są to bardzo dobre wozy (przynajmniej mniej trzeszczące od serii z 2003 roku). Jak zatem podsumować całą akcję kasowania wozu z numerem #3003? Mądry polak po szkodzie, to zdecydowanie za mało. Cała sprawa z etanolem to kolejny przykład, że wszystko "musiało" odbić się medialnym echem, aby nie kasować tych pojazdów.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 4


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: