Login: Password:
Remember me
Password not working or forgotten?
Na tej stronie używamy plików cookie Google, by móc świadczyć Ci usługi, personalizować reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony, są udostępniane Google. Korzystając z niej, zgadzasz się na to.

Accept Reject Show me more information

Not logged in | Log in | Sign Up

Phototrans

Countries:
Manufacturers:

User Statistics:
Online:

Jelcz M081MB #503

Details

NameJelcz M081MB
(Jelcz) (Mercedes-Benz OM904LA 100kW/136HP 4249cm3) (ZF S5-42(5)) 20/45 [0-2-2] (1998-2003)
VINSUJ081001W0000001
Build Number
Built1998
Scrapped
Owners
19982000ZS Jelcz Jelcz-Laskowice
20002004Meteor Jaworzno
20042008DLA Wrocław
20082016Żółta Linia Zakopane
2016Akro Kasinka Mała
Registration Numbers
Year Of Get Year Of Remove Registration Plate
19982000WWA 7620
20002004WUA 186M
20042008DW 2530M
20082016KTT 93KR
2016KLI 0818C
Vehicle Numbers
Year Of Get Year Of Remove Vehicle Number
20002004861 / Meteor Jaworzno
20042008503 / DLA Wrocław
Rental
Year Of Get Year Of Remove Rented by
19981998MZK Zielona Góra
19991999MZK Piotrków Trybunalski
Other Information
Pierwszy wyprodukowany egzemplarz modelu Jelcz M081MB z przydomkiem "Edi".

Numer podwozia Mercedes-Benz: WDB6703731N072968

W Meteor Jaworzno od 31.03.2000

Data wydania karty pojazdu: 31.03.2000

Data pierwszej rejestracji: 25.04.2000

Zakupiony przez DLA 07.06.2004, a sprzedany do Żółta Linia Zakopane 13.11.2008

Photos

1998 - Skoro Tatuś zaczął wrzucać archiwalia ZS Jelcz to i ja zapodam coś co mnie interesuje jako moje 400 zdjęcie - może takie zostać? Prototyp traktorków, czyli jedyny Jelcz M081MB Midi, którego w tym malowaniu na TWB jeszcze nie było, o dość bogatej historii o której mógłbym opowiadać godzinami z danymi z homologacji, numerami seryjnymi, zamówień i datami dostaw podwozia włącznie – udostępniłbym te dane, ale nie wiem czy serwer TWB je pomieści ;) Nie wchodząc w techniczne aspekty tego prototypu skupmy się na wyglądzie zewnętrznym różniącym się od późniejszych M081MB Edi/Vero, a mianowicie przednia szyba dzielona (którą po pierwszej prezentacji wymieniono na jednolitą) , duża szyba tylna (m.in. która była głównym powodem zmiany masy własnej z 5500kg na 5400kg w etapie produkcji) i brak otwieranych okien bocznych, a także bardzo bliskie ułożenie wycieraczek. Wóz oficjalnie zaprezentowano podczas targów Poznań Motor Show 99 odbywających się w dniach od 27 maja do 1 czerwca 1999 roku. Co ciekawe wóz został zarejestrowany po raz pierwszy 25 kwietnia 2000 roku (kartę pojazdu wydano 30 marca) przez Meteor Jaworzno, ale jakimś cudem był testowany w MZK Zielona Góra i MZK Piotrków Tryb. w 1998 i 1999 roku – jakim cudem? Nie mam pojęcia co tam zrobili za machloję - może Krzychu pomoże wyjaśnić sytuację. W marcu 2004 roku uległ poważnemu wypadkowi (zderzenie ze śmieciarką), a 7 czerwca tego samego roku kupiony został przez Dolnośląskie Linie Autobusowe we Wrocławiu, przechodząc odbudowę, czego dowodem jest nowa ściana przednia stosowana w normalnej produkcji (tą różnicą jest m.in. umiejscowienie wycieraczek). 7 listopada 2008 roku został wycofany z eksploatacji w stolicy Dolnego Śląska, po czym trafił do Zakopanego, do prywatnej firmy „Żółta linia”, gdzie został przerejestrowany 13 listopada 2008 roku, i po dziś dzień się ukrywa.
Author: Veruś
edytor
Comments: 7

26 january 1999 - Piotrków Trybunalski, ul. Pasaż Karola Rudowskiego. Zdjęcie z artykułu w "Wiadomościach Dnia" z 27.01.1999 r. Myślę, że fotka rozwieje wątpliwości Verusia spod zdjęcia 729181. Dla zainteresowanych cały artykuł.
Author: Krzychu
edytordriverNaczelna pierdoła galerii
Comments: 7

26 january 1999 - Piotrków Trybunalski, ul. Pasaż Karola Rudowskiego, parking przy Urzędzie Miasta. Pierwszy wyprodukowany edik na testach w MZK Piotrków Trybunalski. Fot. Janusz Dybkowski - fotoreporter "Tygodnika Piotrkowskiego". Fotka z dedykacją dla Verusia. :)
Author: Krzychu
edytordriverNaczelna pierdoła galerii
Comments: 3

2000 - Bieruń Stary, droga przy fiacie, równoległa do Turyńskiej. [fot. arch. Meteor]
Author: Gumiś
limiteredytor
11 october 2002 - Mikołów Dw. PKP. A oto duuuuuża tylnia szyba...
Author: emem

Comments: 5

11 october 2002 - Mikołów Dw. PKP. Edik Meteora na lini 620.
Author: emem

18 october 2002 - Siewierz, jedna z bocznych uliczek w centrum.
Author: memphis
cenzoredytor
18 october 2002 - Siewierz, okolice Rynku.
Author: memphis
cenzoredytor
Comments: 1

18 october 2002 - Siewierz, Rynek. "Edi" jeździł w zastępstwie za Sprintera.
Author: memphis
cenzoredytor
Comments: 2

6 may 2003 - Tychy, ul. Wyszyńskiego.
Author: memphis
cenzoredytor
Comments: 1

28 july 2003 - Tychy, ul. Bocheńskiego.
Author: jacekso
newsercenzoredytor
28 july 2003 - Tychy, ul. Budowlanych.
Author: jacekso
newsercenzoredytor
29 august 2003 - Bieruń Stary, Dworzec Autobusowy.
Author: Marcin Radwański

1 october 2003 - Tychy, ul. Towarowa.
Author: jacekso
newsercenzoredytor
Comments: 11

17 march 2004 - Bieruń Stary, zajezdnia. Efekt zderzenia z ciężarówką, bodajże ze śmieciarką. Po odbudowie powędrował do DLA.
Author: memphis
cenzoredytor
Comments: 6

4 november 2004 - Wrocław, al. Hallera. Ex-Meteor Jaworzno #861.
Author: jacekso
newsercenzoredytor
Comments: 19

22 july 2005 - Wrocław, ulica Mickiewicza. Edik na linii 525 (Wrocław Stawowa – Wr. Pl. Grunwaldzki – Wr. Sępolno – Wr. Wojnów – Dobrzykowice Wrocławskie - Nadolice Małe - Nadolice Wielkie - Chrząstawa Mała - Chrząstawa Wielka) w pierwszym dniu jej kursowania. Linia 525 jest 5 linią komercyjną utworzoną przez DLA.
Author: Tomasz Paszko
newsercenzortramdriver
Comments: 5

19 august 2011 - Murzasichle, ulica Sądelska. Pierwsze zdjęcie po zmianie właściciela.
Author: Michał Zaręba

Comments: 1

5 july 2015 - Rzut oka na wnętrze prototypowego traktorka, różniącego się od wersji produkcyjnej nieotwieranymi oknami i praktycznie niezabudowaną kabiną kierowcy, gdzie różnicą jest ręczny umieszczony po lewej stronie obok włącznika świateł mijania oraz inna kierownica przypominająca bardziej tą z Citaro. W tym miejscu należą się wielkie podziękowania dla widocznego na zdjęciu właściciela firmy przewozowej "Żółta Linia" pana Jana Morawa za tak zacne podejście do miłośników, częsty kontakt e-mailowy no i przede wszystkim przejażdżkę oraz możliwość zrobienia zdjęć pierwszego Jelcza M081MB Midi ;)
Author: Veruś
edytor
Comments: 3

5 july 2015 - I rzut oka na tył traktorka. Zaskoczyło mnie to, że już w prototypie znalazły się głośniki w przestrzeni pasażerskiej. Samo wnętrze w tej standardowej konfiguracji również dotrwało do końca produkcji serii M081MB - wyjątkami są te egzemplarze, gdy klient zażyczył sobie innej aranżacji.
Author: Veruś
edytor
5 july 2015 - Zakopane, ulica Chyców Potok. Od tej strony zauważyć można, iż uchowały się niespotykana nigdzie indziej gigantyczna tylna szyba oraz ta mała na końcu po lewej stronie.
Author: Veruś
edytor
Comments: 2

5 july 2015 - Zakopane, ulica Chyców Potok. Mam Cię prototypie! A co tam chodzenie po górach, co tam Krupówki, czy Gubałówka, musiałem w końcu się spotkać z M081MB Midi - zaciesz równy temu, gdy wjeżdżam do Olkusza ;) Szkoda tylko, że wóz tak rzadko wyjeżdża w trasę, ale dobre i to z krótkiej przejażdżki nim po okolicy ;)
Author: Veruś
edytor
12 october 2017 - Mszana Dolna, ul. Starowiejska. Pierwszy Vero od roku ma już piątego właściciela. Jeździ sobie na krótkiej trasie z Mszany Dolnej do Rabki.
Author: jacekso
newsercenzoredytor
Comments: 5