Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Konstal 105Na #1132

Detale

NazwaKonstal 105Na
(Konstal) /Konstal 105N (4x? LTa-220 41kW/56HP ) 20-125 [2-2-2-2] (1979-1992)
VIN2005
Numer zabudowy
Wyprodukowany1985
Zezłomowany2012
Właściciele
19851994MZK Warszawa
19942012TW Warszawa
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
198519941132 / MZK Warszawa
199420121132 / TW Warszawa
Inne informacje
prod. 04.1985

skreślony 26/01/2012 z R-4 "Żoliborz" (1132-solo) - po wykolejeniu

Zdjęcia

13 lipca 1997 - Warszawa, ul. Stawki. Wolski skład 1132+1133 na 17 podczas objazdu al. Jana Pawła II.
Autor: Kelly
newser
26 maja 2005 - Warszawa, rondo "Radosława".
Autor: madve
edytor
24 września 2005 - Warszawa, pętla Kawęczyńska
Autor: Wojciech Liberda

30 stycznia 2007 - Warszawa, ul. Mickiewicza.
Autor: Bartek Stępień

28 marca 2007 - Warszawa, pl. Narutowicza.
Autor: przejk

8 czerwca 2007 - Warszawa, rondo ONZ. Tegoroczne remonty na krótko zaprowadziły linię 26 na Służewiec.
Autor: Siecool

13 grudnia 2007 - Warszawa, al. Waszyngtona. Piękny i bestia czyli skład 1132+1133 w wersji lansowanej przez TW i poruszający się w przeciwnym kierunku 3108. Który piękny a który bestia niech każdy odpowie sobie sam. ;-)
Autor: Plesim

Komentarze: 1

30 czerwca 2009 - Warszawa, Aleje Jerozolimskie/Marszałkowska. Słoneczny warszawski poranek oraz idealne miejsce na masówke dla MKM po nieprzespanej nocy oczekującego na pociąg do domu ;)
Autor: Łukasz Kuczewski
cenzoredytor
31 grudnia 2010 - Warszawa, pętla Żerań FSO. Kiedy Krystian J. focił w ostatnim dniu 2010 roku nasze zmodernizowane 'stopiątki' ostatnich serii, ja wracałem do domu po kilku piwkach w Bierhalle. Akurat tak się złożyło, że "napatoczył" mi się skład tymczasowej linii 75. Trzeba było więc go uwiecznić na pętli. Powstała zatem fotka składu 105Na nr 1132+1133 (poprzednia brygada). A motorniczy jak tylko zobaczył aparat, to "odpalił" maszynę i odjechał. Przy okazji po prawej można zauważyć, że mimo już kilkumiesięcznego nieużywania pozostałych torów na tej pętli, to grzałki zwrotnicowe są tam sprawne :)
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 2

21 lipca 2011 - Warszawa, ul. Starzyńskiego. Kiedy wychodziłem dziś z Centrali Ruchu Dyżurny odebrał telefon z Centrali TW. Rzuciłem w jego stronę: - "Pewnie wykolejenie". Odłożył słuchawkę i zmierzył mnie wzrokiem Bazyliszka: "Wykolejenie na Żabie" - mówi. No to jedziemy (kolega i tak miał mnie podrzucić w tamtą stronę). O dziwo nie było korków po drodze, za to dokładnie w momencie dojazdu na miejsce zdarzenia (wykolejenie okazało się być nie na Żabie, ale na ul. Starzyńskiego przed rzeczonym rondem) z nieba spadła "ściana wody". Natomiast wykolejeńcem okazał się żoliborski skład 105Na nr 1132+1133 linii 1. Chwilę po nas dojechał dźwig, więc wyglądało na to, że w przeciągu ~30 minut uda się to posprzątać. Wtedy jeszcze nikt nie wiedział co się będzie działo ;-) A działo się naprawdę sporo. Po pierwsze, trzeba było wyłączyć napięcie w sieci trakcyjnej, ponieważ wagon zatrzymał się pod wiaduktem, gdzie sieć jest zawieszona bardzo nisko. A do tego lało i grzmiało... Wyłączenie prądu poskutkowało jego brakiem także na samym rondzie Żaba, a tym samym tramwaje na Bródno przestały dojeżdżać. Biorąc pod uwagę fakt, że było krótko po godz. 17.00, a tramwaje stanowią tam "kręgosłup komunikacyjny", to chyba nie muszę mówić co się działo. Niezwłocznie przystąpiono więc do wstawiania pierwszego wózka. Okazało się jednak, że w wyniku najechania na wysokie torowisko przebiegające w poprzek toru jazdy `jedynki` (nieczynny obecnie tor w stronę ul. 11 Listopada), na I wózku... urwał się czop skrętu. Mówiąc inaczej: podczas podnoszenia wózek zostawał na torach. Zdecydowano się podwiązać go łańcuchami. Gdy po kilku próbach się to udało, trzeba było go przekręcić żeby wstawić na szyny. Niestety okazało się, że ktoś na R-4... zaspawał jakieś elementy (belkę bujakową czy cuś), w związku z czym wózka nie można skręcać! Wtedy - w celu lepszego ustawienia pierwszego wózka - zdecydowano się wystawić na bok wykolejony tylko nieznacznie II wózek. Wyglądało obiecująco, ale w pewnym momencie... pudło wagonu prawdopodobnie przełamało się. Znaczy się wypadła jedna z bocznych szyb, a także na V i VI słupku pojawiły się dość znacznej wielkości garby ;-] W tym momencie sytuacja zrobiła się już naprawdę nieciekawa, bo zatrzymanie trwało już 1,5h, a i pomysły na wstawianie wagonu powoli się kończyły. Podejmowano jeszcze próby podczepiania łańcuchów do luzowników, jednak wózek cały czas pozostawał na ziemi. Po ponad dwóch godzinach i niewielkich szansach powodzenia "akcji" w krótkim czasie, podjęta została decyzja o zostawieniu wykolejonego wagonu w miejscu, w którym się zatrzymał i powróceniu do prac po zjeździe wozów liniowych! Tak więc jak ktoś chce zobaczyć w stolicy wykolejony tramwaj, to ma jeszcze co najmniej 3 godziny :-P Tramwaje stojące za "wykolejeńcem" wycofano do ronda Starzyńskiego, a sama ul. Starzyńskiego (w kierunku pętli Annopol) jest do końca kursowania zamknięta dla ruchu tramwajowego. Po prostu rewelka! Osobiście sądzę także, że wóz #1132 ma spore szanse na zakończenie kariery na warszawskich torowiskach ;-)
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 54


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: