Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


MAN NG313 Lion`s City G #2261

Detale

NazwaMAN NG313 Lion`s City G
(MAN) MAN NGxx3 (A23/A24)/MAN Lion`s City (MAN D2066LUH12 228kW/310HP 10518cm3 E4) (Voith D864.5(4)) [2-2-2-0] (2006-)
VINWMAA23ZZ76R003325
Numer zabudowyA232097
Wyprodukowany2006
Zezłomowany
Właściciele
20062009GS Göteborg
20092013GS Buss Göteborg
20132017MZK Słupsk
20132013Odarbus Włynkówko
2017PKM Gdynia
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
20062013RZJ 934
20132017GS 71313
20132013GSL 18004
2017GA 093AU
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
20062009548 / GS Göteborg
20092013548 / GS Buss Göteborg
201320173220 / MZK Słupsk
201320151565 / MZK Słupsk
20172261 / PKM Gdynia
Inne informacje
ZKM: 20.06.2017 >

20.08.2006

Zdjęcia

14 czerwca 2009 - Göteborg, Kungsportsavenyn. Ta główna, reprezentacyjna aleja powstała w II połowie XIX wieku na wzór słynnej paryskiej Avenue des Champs-Élysées. Prowadzi do charakterystycznego, dużego Muzeum Sztuki, w którym zgromadzono wiele znakomitych dzieł.
Autor: Adam G.
cenzoredytor
Komentarze: 3

25 października 2013 - Gdańsk, ul. Sztutowska. Baza PKS/Gryf.
Przyjechał na małe poprawki elektryczne przed wyjazdem do właściciela.

Autor: Paweł
edytordriver
Komentarze: 7

26 października 2013 - Gdańsk, Trakt św. Wojciecha. Nowy Lions w oczekiwaniu jakimś dokładnie nie wiem jakim. Ale coś dla MKM słupskich to zainteresuje.
Autor: p.zaradkiewicz

Komentarze: 13

24 grudnia 2013 - Słupsk, ul. Krzysztofa Arciszewskiego. Zbliżający się ku końcowi rok 2013 można uznać za wyjątkowo spokojny dla słupskiej komunikacji, zarówno jeśli przypatrujemy się zmianom taborowym, jak i tym wpływającym na kształt oferty przewozowej.
Zacznijmy od struktury taborowej Miejskiego Zakładu Komunikacji. W mijającym roku nie wycofano, ani nie skasowano żadnego pojazdu. Do inwentarza dołączyły trzy sztuki wozów używanych. W połowie roku podjęto decyzję o zakupie dwóch, wcześniej użytkowanych w Wałbrzychu, autobusów Irisbus Citelis 12M zasilanych sprężonym gazem ziemnym, które służbę liniową rozpoczynały kolejno: na początku września (#3050) oraz na przełomie października i listopada (#3051). Pod koniec października na zajezdnię MZK w Kobylnicy trafił przegubowy MAN NG313 Lion’s City G, który wcześniej eksploatowany był w szwedzkim Göteborgu. Praktycznie gotowy do wyruszenia na trasy #3220, zadebiutował liniowo dopiero 6 grudnia.
Przejdźmy teraz do kwestii organizacji komunikacji na terenie Słupska. Tutaj również bardzo spokojnie. Właściwie nie odnotowaliśmy żadnych radykalnych zmian w układzie linii. Zapowiadana na ten rok całkowita przebudowa rozkładu jazdy została rozłożona na kilka etapów, a całość odsunięta na rok 2014. Do ważniejszych korekt należy z pewnością likwidacja pętli Hubalczyków i przeniesienie jej w głąb osiedla do skrzyżowania z ul. Jodłową. Istotną rolę odegrał również powrót ZIM na tereny Gminy Słupsk od 1 listopada. Niestety, zmiany zostały wprowadzone w dość niefortunny sposób. Gmina dopłaca do kursów dosłownie grosze, a zdecydowaną większość kosztów funkcjonowania linii pokrywa miasto. Ponadto na terenach gminy obowiązują takie same stawki cen biletów, jak na terenie miejskim. Wreszcie największym mankamentem tego przedsięwzięcia jest ubożenie oferty przewozowej na terenie miasta, aby móc uruchomić nowe kursy podmiejskie. Zmieniły się zatem zasady funkcjonowania linii:
2, którą wybranymi kursami przedłużono do Siemianic.
11, której wybrane kursy przebiegają przez Krępę Słupską, Płaszewko i Kusowo.
15, którą jednokierunkowo skierowano ulicami Norwida i Małcużyńskiego.
16, którą podobnie jak linię 15 przedłużono do krańcówki, przy skrzyżowaniu z ul. Jodłową.
17, którą wybranymi kursami skierowano do fabryki obuwia w Strzelinku.
25, której trasę rozszerzono o ulice Zieloną i Słoneczną do MOPRu, jednocześnie likwidując linię 3.
Poza tym drobnym korektom ulegały rozkłady linii 1, 6 i 10 oraz, niestety, wycięto częściowo niektóre kursy na linii nr 19, które posłużyły do zasilenia rozkładu… podmiejskiej linii nr 11. Rozszerzenie trasy tej linii i spora ilość nowych oznaczeń w rozkładzie jazdy przyczyniły się do niezadowolenia ze strony pasażerów. Pojawiały się również głosy wskazujące na relokowanie rozszerzonych kursów "jedenastki" na nową linię.
Również w tym roku znacząco poprawiła się estetyka przystanków. Na wielu z nich pojawiły się nowe, estetyczne wiaty (wybrane są wyposażone w LED-owe oświetlenie) z praktycznymi kasetonami na rozkłady jazdy. Ponadto wdrożono także nowy, czytelniejszy wzór tabliczki rozkładowej.
Pozostaje mieć nadzieję, że kolejny rok przyniesie bardziej owocne zmiany w słupskiej komunikacji, a przygotowywany wciąż projekt unijny "Wzrost atrakcyjności systemu zbiorowego..." wydźwignie ją z okresu stagnacji rozwojowej, a także że w końcu znajdą się fundusze na nowe połączenia.
1: CH Jantar -> Gdyńska

Autor: Tomek1

Komentarze: 2

27 grudnia 2013 - Słupsk, ul. Gdyńska. Od trzech tygodni na ulicach kursuje najnowszy nabytek MZK – MAN Lion’s City G. Pojazd przez wcześniejsze lata woził mieszkańców Göteborga, a do Słupska zawitał pod koniec października. Wyposażony jest w 310-konny silnik spełniający normę emisji spalin Euro4. Na pokładzie Lion’sa może jednorazowo podróżować maksymalnie 150 osób – to o 16 osób więcej niż Citelisem 18M. Do dyspozycji pasażerów są 44 miejsca siedzące (w tym dwa półtoraki w przedniej części pojazdu), dodatkowo zamontowanych jest siedem rozkładanych foteli (czyli aż 22 miejsca siedzące dostępne z poziomu niskiej podłogi). Siedmioletni MAN pod względem komfortu podróży bije na głowę konkurentów spod znaku delfina, głównie za sprawą dużo lepszej amortyzacji, bardzo wygodnych siedzeń i przede wszystkim doskonale wygłuszonego wnętrza. Mimo charakterystycznego dla słupskich przegubów układu drzwi 2-2-2-0, w tylnych drzwiach nie ma znanego z Citelisów schodka, utrudniającego wsiadanie i wysiadanie osobom starszym bądź niepełnosprawnym. Na pewno sporym mankamentem (zwłaszcza w okresie letnim) będzie brak klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej oraz zaledwie 6 uchylnych okien. Standardowo autobus został wyposażony w monitoring wizyjny, elektroniczne wyświetlacze i kasowniki firmy R&G, choć szkoda że wewnątrz znajduje się tylko jeden wyświetlacz w przednim członie (przez co system informacji pasażerskiej jest nieco mniej efektywny). Niemniej jednak jest to chyba najporządniejszy używany autobus jaki w ostatnich latach trafił do taboru MZK. Miło byłoby przywitać kolejne, choćby solowe, używane Lwy. Generalnie #3220 zdeklasował Citelisy i śmiało może mieć miano najlepszego przegubowca w mieście.
1: Gdyńska -> CH Jantar

Autor: Tomek1

Komentarze: 7

27 grudnia 2013 - Dębnica Kaszubska, pętla autobusowa.
MAN, jak to MAN - porządny autobus, ale używka nigdy nie będzie nówką.

Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 2

27 grudnia 2013 - Słupsk, ulica Krzysztofa Arciszewskiego. Nadszedł koniec kariery jedynego słupskiego Lion`sa, który został zakupiony w październiku 2013 r. W tym tygodniu #3220 w końcu został sprzedany i odjechał do Gdyni. Swoje ostatnie kursy wykonał prawie dwa miesiące temu - 2 marca na linii "1", a od początku tego roku był wykorzystywany bardzo rzadko, gdyż wyjechał tylko 13 razy na miasto. Kupno tego wozu, to nieprzemyślana decyzja, spokojnie można było wziąć solowe MAN-y z tego rocznika.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 5

2 stycznia 2014 - Słupsk, ulica Kołobrzeska. Lion`su na dość karkołomnym zadaniu 1-04+11-06+2-07+5-08+11-07, czyli wyjazd z bazy o 6:17, trzy kursy na jedynce, potem jeden kurs jedenastki o 12:10 z Jantara, następnie kurs dwójki o 14:09 z Jantara, kurs piątki o 16:05 i na koniec raz jeszcze jedenastka o godzinie 18:10. Mniej więcej od maja ubiegłego roku PN na ostatnim wymienionym kursie jest standardem, bowiem gdy jeździła solówka, większość pasażerów narzekała na to, że jest zwyczajnie za mała. Na szczęście ZIM zadziałał. Jest to również zadanie, na którym przegubowiec jako ostatni ze wszystkich jeżdżących o godzinie 19:57 zjeżdża na zajezdnię.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

7 stycznia 2014 - Wnętrze słupskiego Lion`sa. Na plus zasługują miękkie, wygodne siedzenia i pięć kamer monitorujących wnętrze.
Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 4

7 stycznia 2014 - Sekcja A słupskiego przegubowca. W "rzeźni" jest pięć rozkładanych siedzeń - trzy bokiem do kierunku jazdy, dwa przodem.
Autor: Michał K.
edytor
7 stycznia 2014 - Pulpit najnowszego przegubowca w Słupsku to zwykłe VDO.
Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 5

7 stycznia 2014 - Widok na komorę silnika słupskiego Lion`sa, w której siedzi 310-konny D2066 LUH12. Widać tutaj także system samogaszący pożar komory silnika. Został on już chyba założony w Słupsku, podczas przystosowywania autobusu na trasę.
Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 3

7 stycznia 2014 - 13:21; Słupsk, ul. Grodzka.
Pod klapką z przodu znajduje się podłączenie powietrza?

Autor: Michał K.
edytor
Komentarze: 11

5 lutego 2014 - Słupsk, ul. 3 Maja. Nasz jedyny Lion`su wpisał się już na dobre w obsługę przegubowych zadań, głównie na jedenastce i jedynce z wszelkimi dodatkami.
1: CH Jantar -> Gdyńska

Autor: Tomek1

11 lipca 2014 - Słupsk, ul. 11-go Listopada, przystanek "os. Niepodległości"
Ta okolica skojarzyła mi się z ulicą generała Władysława Andersa w Bydgoszczy, tyle że tam pas zieleni zostawiono dla tramwaju a tutaj zajmie go jedynie druga nitka drogi.
Współczuję kierowcy, który musiał męczyć się z odskakującymi na każdym przystanku, drzwiami w tym wozie.

Linia 4: Rzymowskiego -> Redzikowo - Park Wodny

Autor: Michał Gubski

9 października 2014 - Słupsk, ulica Owocowa. Co się odwlecze, to nie uciecze. Przysłowie to idealnie pasuje w zaistniałej sytuacji. #3220 - jedyny słupski Lion`s zakupiony w październiku 2013 r. dzisiaj został wystawiony na sprzedaż za 189 tysięcy złotych. Przewoźnik dodaje, że udziela 18-miesięcznej gwarancji na silnik, który był wymieniany w czerwcu. Oferty można składać do 31 stycznia 2017 r. Informacja o jego zbyciu pojawiła się już półtora roku temu, więc zaskoczenia, że spółka zdecydowała się na taki krok nie ma - tym bardziej, że od 1 marca poza linią 1 i 4 nie będzie aż takiego zapotrzebowania na autobusy przegubowe.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 7

3 marca 2015 - Słupsk, ulica Kołobrzeska. Jedna z dzisiejszych promocji - Lion`s na "25" prawdopodobnie pierwszy raz od początku swojej kariery w Słupsku. Mało tego, rano wykonał jedno koło za zepsutą Lahti #3012 na liniach 8 i 9, a do końca tego tygodnia raczej będzie na rezerwie, więc jakieś egzotyczne zadania pewnie będzie mu dane wykonywać przy tak tragicznym braku pojazdów. Jak ktoś planuje foty w Słupsku, to proponuję przy okazji uwzględnić ten pojazd w planach.
PS: Jeśli jesteśmy w temacie Lions`ów, to chwilę po godzinie 14 do Kapeny zajechał kolejny niebieski NG323.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 8

9 marca 2015 - Słupsk, pętla Gdyńska. Było sporo pogłosek o jego sprzedaży, wraz z wdrożeniem do ruchu nowych Citywide, jednak MAN zostaje zostaje w taborze - przynajmniej na razie. Obecnie w tygodniu na mieście pojawia się zaledwie sześć przegubowców, trzy pozostałe stoją w rezerwie.
Na marginesie: do słupskiej Kapeny w piątek przyjechał kolejny NG313 z rocznika 2006 na malowanie.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 8

2 kwietnia 2015 - Słupsk, ulica Gdańska. Po przyjściu nowych Citywide obstawiałem, że jedyny słupski Lion`s stanie się wozem typowo rezerwowym, tymczasem jest zupełnie inaczej - autobus regularnie w tygodniu jeździ na linii.
Po lewej stronie fragment ścieżki rowerowej, która w październiku zeszłego roku przeszła małą modernizację i do granic miasta "biegnie" tu teraz asfaltowy dywanik. Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace związane z jej rozbudową aż do Redzikowa.

Autor: Patryk
cenzoredytor
21 kwietnia 2015 - Słupsk, ulica Koszalińska. Za dwa tygodnie zmieni się tutaj organizacja ruchu, bowiem wszystkie pojazdy będą poruszały się po nowo wybudowanej nitce, a ta widoczna na zdjęciu zostanie wyłączona z użytku. Identycznie będzie też na ulicy 11 Listopada.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 8

11 maja 2015 - 12:14; Słupsk, ul. 3 Maja.
Autor: Michał K.
edytor
20 maja 2015 - Słupsk, ulica Armii Krajowej.
Autor: piotr_kosz

23 czerwca 2015 - Słupsk, ul. 11 Listopada. Nie mogłem sobie odmówić sfotografowania tego MAN-a.
Autor: Michał D.
cenzor
27 lipca 2015 - Redzikowo. Od 1 września zadanie 4-01 (niestety już bez łączenia z 16-12) nieco się zmieniło, bowiem przegubowiec wyjeżdża z bazy o 6:40 i jeździ do godziny 18, czyli kółko dłużej, niż przed zmianą rozkładu z dnia 1 lipca.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

27 lipca 2015 - Redzikowo. Wystawiony 16 grudnia 2016 r. na sprzedaż jedyny słupski Lion`s City przez najbliższe kilka miesięcy pozostanie w taborze MZK Słupsk. Praktycznie każdego dnia dyspozytor ma nóż na gardle, ponieważ gdy z ruchu z jakiegoś powodu (np. serwis Citywide) wyłączone są dwa-trzy 12-metrowe autobusy, zupełnie nie ma czym rotować i trzeba sięgać po przegubowce. Dodatkowo już wkrótce do obsłużenia wszystkich brygad będą potrzebne o dwa wozy więcej, niż ma to miejsce teraz, więc pozbycie się #3220 byłoby strzałem w kolano dla miejskiego przewoźnika.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

29 lipca 2015 - Redzikowo, ul. Przemysłowa (prowadząca do tutejszej Strefy Ekonomicznej). Przed ostatnią zmianą rozkładu linia nr 4 zajeżdżała tutaj tylko wcześnie rano i późno wieczorem. Od 1 lipca doszły dodatkowe dwa kursy w szczycie popołudniowym (po jednym w kierunku Wieszyna i Rzymowskiego), planowo obsługiwane taborem wielkopojemnym.
4: Rzymowskiego -> Wieszyno, przez Redzikowo - Strefa Ekonomiczna

Autor: Tomek1

26 marca 2016 - Słupsk, CH Jantar. Dziś, 27 marca, #3220 po raz drugi został wystawiony na sprzedaż. Tym razem przewoźnik bardzo "zszedł" z ceny i chce za niego 137 tysięcy złotych, czyli o 52 tys. zł. mniej niż w grudniu ubiegłego roku.
Obecny tabor MZK Słupsk składa się z 57 autobusów (48 wozów typu SN i 9 PN). W dni powszednie do obsłużenia wszystkich brygad potrzeba 50 pojazdów, a od 1 maja w nowym rozkładzie liczba wzrośnie do 52 sztuk. Awarie takich wozów, jak #3051, serwis Citywide, czy inne nieprzewidziane wydarzenia mogą szybko zwerifykować decyzję o zbyciu Lions`a.

Przy okazji - w tle widoczna "futurystyczna" wiata, która została tu ustawiona w maju 2012 r. w związku z uruchomieniem nowej pętli CH Jantar. W styczniu tego roku ustąpiła miejsca nowemu ZADASZENIU, a po jej remoncie będzie postawiona na ulicy Grodzkiej w obu kierunkach.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 6

22 lipca 2016 - Słupsk, ulica Zachodnia. W środę, 20 lipca, po 76 dniach przerwy na trasę powrócił jedyny słupski Lion`s City, który miał remontowany silnik. Tu podczas obsługi wakacyjnego zadania 4-04+6-04 (jedno kółko na linii "4" i pięć na linii "6").
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

24 lipca 2016 - Bierkowo. Właśnie tego dnia #3220 po raz pierwszy w swojej karierze zawitał w rejon Bierkowa i Bruskowa Wielkiego. Można powiedzieć, że to promocja, bowiem jeżeli na weekendowych kursach szóstki do Bruskowa pojawiają się przeguby, wystawiane są wyłącznie Citywide LF 18,0.
Autor: Patryk
cenzoredytor
5 stycznia 2017 - Słupsk, ulica Kołobrzeska. Dzisiaj (5 stycznia) około godziny 13:50 doszło do niecodziennej, ale i dość niebezpiecznej sytuacji. W tytułowym wozie prawdopodobnie zablokowała się środkowa oś i autobus popłynął w... pole. Szczęście w nieszczęściu, że kierowca nie uderzył w lampę, czy też skrzynkę energetyczną. Taki incydent to chyba bunt z jego strony przed tym, iż wkrótce będzie niestety zmuszony opuścić słupską zajezdnię. Zdaję sobie oczywiście sprawę, że zdjęcie jest jakie jest, ale uważam, że warto to tutaj zamieścić. Tym bardziej, że najpewniej jest to jego ostatnia fotografia ze Słupska. Zgoda autora na publikację oczywiście jest.

Bonusy: KLIK1 KLIK2

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 10

8 czerwca 2017 - Gdynia, ulica II Morskiego Pułku Strzelców. 2261 II. Autobusik ładny i dynamiczny, aczkolwiek zdaje się być nieco głośniejszy od swoich braci z 2005 roku. Dostała go obsada z wozu nr 2037. Pan Adam, którego pozdrawiam, mówi że auto jest trochę mułowate, ale poza tym jest zadowolony.
Autor: Łukasz Banasiak

Komentarze: 6

11 czerwca 2017 - Gdynia, ul. Bosmańska. Fotografując go dwa lata temu w Słupsku nie przypuszczał bym, że może trafić do Gdyni.
Autor: Michał D.
cenzor
Komentarze: 14

15 czerwca 2017 - Gdynia, ulica Rdestowa. MAN zmierza do Gdańska. Lubię te auta, bo są dynamiczne i w miarę odnowione. No i mają starsze VDO, które osobiście bardziej mi się podoba niż "jajo" i jest prostsze do ogarnięcia. ;)
Autor: Łukasz Banasiak

Komentarze: 6

18 czerwca 2017 - Gdynia, ulica Kielecka. Jeden z moich ulubionych wozów, czyli 2261 II, zmierza na Witomino. Długo się na tych całkach chłopak nie najeździł...
Autor: Łukasz Banasiak

Komentarze: 3

22 czerwca 2017 - Gdynia, pętla Chwarzno Sokółka. Dziś PKM ogłosił przetarg na zakup dwóch używanych przegubowych autobusów. Głównym kryterium jest rocznik 2009. Termin otwarcia ofert to 20 marzec, a termin realizacji zamówienia to 14 dni od daty podpisania umowy. Zagłębiając się w SWIZ można odważnie przypuszczać, że PKM jest zainteresowany zakupem MANów od PKSu Gdańsk.
Autor: Michał D.
cenzor
Komentarze: 37

18 lipca 2018 - Gdynia, ul. 2 Morskiego Pułku Strzelców.
Autor: Marcin Patkowski

30 września 2018 - Chwaszczyno, ul. Oliwska.
Autor: Karol Woźniak
edytor
16 czerwca 2019 - Gdynia, ul. Bosmańska.
Autor: anonim1981

Komentarze: 1

15 maja 2020 - Gdynia, ul. Wiczlińska. 2261 na ostatnim kursie linii nocnej N20.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 10

22 września 2020 - Gdynia, ul. Wiczlińska. Jeden z wieczornych kursów na 140. Pozdrowienia dla kierowcy - YouTubera Pana Macieja.
Autor: Karol Armatowski

Komentarze: 7

9 marca 2022 - Gdynia, ul. Kielecka.
Autor: Michał D.
cenzor
23 kwietnia 2022 - Gdynia, ul. Rdestowa. Ostatni tego poranka kurs N10 do Kaczych Buków.
Autor: Michał D.
cenzor
Komentarze: 2

1 listopada 2023 - Gdynia, ulica Admirała Józefa Unruga. 2261 II w akcji. Wóz ostatnio rzadko wpada pod obiektyw. Z tego co widzę, rano spotkać go można na X, a popołudniu bodajże 181. Tak przynajmniej było swego czasu. A za kierownicą pan z 2029. ;)
Autor: Łukasz Banasiak

Komentarze: 1

20 lutego 2024 - Gdynia, ulica Admirała Józefa Unruga. Rano jeździł na X, a po południu na 147.
Autor: Łukasz Banasiak

Komentarze: 2

18 marca 2024 - Gdynia, ulica 10 Lutego.
Autor: Łukasz Banasiak

Komentarze: 4


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: