Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


MAN NÜ233 CNG #43

Detale

NazwaMAN NÜ233 CNG
(MAN) MAN NÜxx3 (A20)/MAN NÜxx3
VINWMAA200246B017300
Numer zabudowy
Wyprodukowany1998
Zezłomowany2016
Modernizacje
2009MAN NÜ263
(?) MAN NÜxx3 (A20)/MAN NÜxx3 [2-2-0, 2-2-2] (2008-2009)
Właściciele
19982008WVB Wernigerode
20092010Gryf Żukowo
20102015MZK Słupsk
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19982008WR-KV 76
20102015GS 52673
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
1998200843 / WVB Wernigerode
201020151460 / MZK Słupsk
201020153034 / MZK Słupsk
Inne informacje
24.09.1998

24.03.2010 Wprowadzony do ruchu
12.05.2015 Wycofany z eksploatacji
25.05.2015 Wywieziony z bazy MZK
01.06.2016 Zezłomowany

Zdjęcia

5 marca 2009 - Kartuzy Burchardztwo, baza PA Gryf.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
14 kwietnia 2010 - Słupsk, ul. Hubalczyków. Zawsze gdzieś uciekał - było go strasznie ciężko złapać, bo i jeździł mało. Obecnie w ruchu są 3 MANy NÜ263. #3033 właściwie bez przerwy śmiga na "szóstce", zaś #3034 i #3035 najłatwiej znaleźć na 2/8.
Autor: Tomek1

26 kwietnia 2010 - Bierkowo, ulica Grodzka. MAN wykonuje drugi, a zarazem przedostatni kurs w poniedziałek na linii "14". Szczerze mówiąc, mieć tą linię na drugiej zmianie, to totalny luz (jeszcze jak trafi się niskopodłogowiec).
Autor: Patryk
cenzoredytor
26 kwietnia 2010 - Bierkowo, osiedle PGO. Nareszcie! Za każdym razem, kiedy chciałem sfocić tego MANa zawsze gdzieś uciekał... Wczoraj to mu się nie udało. Z pozdrowieniami dla bardzo sympatycznego kierowcy.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

19 maja 2010 - Słupsk, rondo kardynała Ignacego Jeża. Gdyby nie było tych drzew po lewej stronie kadru, na fotce ukazałaby się niewielka panoramka miasta.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

22 czerwca 2010 - Kobylnica, REAL. Moje jedyne i ostatnie zdjęcie MANa NÜ na bezpłatnej R1, bo... od 15 lipca linia nie funkcjonuje. Nie było wcześniejszych informacji o planowanym wycofaniu linii - pojawiły się tylko ogłoszenia na przystankach. Przypuszczam, że powód może być jeden - Real nie płacił, to nie ma "darmobusu".
Autor: Tomek1

Komentarze: 4

27 lipca 2010 - Słupsk, ul. Jodłowa. Zwykle jest tu cisza i spokój - jak przyjeżdżał MAN NÜ sytuacja troszkę się zmieniała... ;)
8: Hubalczyków -> Osiedle Batorego

Autor: Tomek1

Komentarze: 1

26 lutego 2011 - Słupsk, Osiedle Słowińskie - ul. Joachima Lelewela. Od wczoraj na niektórych przystankach pojawiły się nowe rozkłady jazdy. I tak np. w rozkładzie "osiemnastki" widnieje informacja, iż linia nie kursuje w dni świąteczne tj. 1 I, 25 XII, I dzień Wielkanocy oraz po godzinie 18: 24 XII i 31 XII. Z kolei na linii 8 wszystkie kursy opatrzono literą X - oznacza to, że będą się odbywały w okresie roku szkolnego. Mam nadzieję, że nie jest to zapowiedź powrotu do zawieszania tej linii na wakacje. Sam MAN we wtorek pojawił się na mieście z nową reklamą.
Autor: Tomek1

Komentarze: 1

2 sierpnia 2011 - Słupsk, ul. 11 Listopada. Ewenement na skalę światową, czyli trzydrzwiowy NÜ223. Przeróbka udana od strony technicznej, wygląda jak wersja fabryczna. Ale czy to coś dało? Autobus nadal jest podmiejski, ma maleńką rzeźnię mieszczącą jeden wózek i wszystkie siedzenia w podwójnych rzędach i na podestach. Czy ma troje drzwi, czy dwoje, i tak lepiej kierować na peryferyjne linie.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 5

24 września 2011 - Słupsk, ul. Bohaterów Westerplatte. Najbardziej buczący słupski NÜ. Spotkanie tych wozów na linii 11 do najczęstszych nie należy.
11: Dębnica Kaszubska -> Słupsk Dmowskiego

Autor: Tomek1

24 października 2011 - Słupsk, pętla Stanisława Konarskiego. Standardowo linia "19", na której w tygodniu jeździ już prawie 4 miesiące.
Od kilku miesięcy w tym mieście istnieje coś takiego, jak "stałe przydziały na linie" (dotyczy to ok. 40% taboru MZK).

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 10

1 listopada 2011 - Słupsk, ul. 3 Maja. Wraz z #3033 zdecydowani bohaterowie dnia dzisiejszego. Standardowo pod cmentarzami istny cyrk (pod Nowym Cmentarzem zabrakło miejsc parkingowych) - co prawda sytuacja ta powtarza się co roku, ale z racji tego, że w zeszłym roku 1 listopada przypadł w poniedziałek, ruch rozłożył się na trzy dni i był mniej odczuwalny. Komunikacja miejska w tym roku była wzorowana na latach ubiegłych - dwie linie z nieco egzotycznymi oznaczeniami 61 i 62 w stałych relacjach. Poniżej kilka "+" i "-" tegorocznej KM w okresie Wszystkich Świętych:
+ zmiana oznaczeń linii z C1, C2 na 61, 62,
+ zwiększenie częstotliwości kursów do 5 minut na wspólnym odcinku,
+ dodatkowy punkt sprzedaży biletów na Nowym Cmentarzu (co prawda Scania #3027 w tej roli wyglądała trochę śmiesznie, ale nic lepszego zrobić się nie da)
+ dodatkowy przystanek "Stary Cmentarz" w kierunku Rzymowskiego,
- linia 6 z bardzo niską 90 minutową częstotliwością (gdzie powinna jeździć znacznie częściej z dwóch powodów: mniej przegubów do dyspozycji; ułatwienie dojazdu z Os. Niepodległości do Nowego Cmentarza)
- obsada linii 61 to jakieś totalne nieporozumienie - zamiast MANów NÜ i Lahti spokojnie można było wysłać więcej MANów NL2x2 (skoro nowsze Scanie koniecznie trzeba było wciskać na 15/16 itp),
- brak odpowiedniej liczby autobusów wielkopojemnych (solówki na "1"),
- rozkład linii 9 i 18 w ogóle nie był dopasowany do rzeczywistych potrzeb (kursy co 30 min rozpoczynały się po godzinie 11 na linii 18 i po 13stej na linii 9),
- wystartowanie z dodatkową komunikacją dopiero w poniedziałek (gdzie zapotrzebowanie było już w sobotę),
Podsumowując niestety muszę podpisać się pod oceną Patryka - 3+.
61: Nowy Cmentarz -> Kołłątaja przez Stary Cmentarz

Autor: Tomek1

Komentarze: 5

25 sierpnia 2012 - Słupsk, krańcówka Gdyńska. O ile kursowanie takiego wozu na "jedynce" w dni robocze można starać się wytłumaczyć brakami taborowymi, o tyle w sobotę już nie bardzo. Ale i tak w końcu coś innego dla #3034 niż wieczne kursy na linii nr 19.
Przy okazji skrótowy opis zmian w KM od 1 września:
1. Na trasę wraca linia nr 8, jednocześnie linia nr 11 przestaje dojeżdżać do Krzyni. Uruchomione zostają kursy opatrzone literą X (wykonywane poza okresem letnich wakacji szkolnych) na liniach 2, 10, 16 i 25, natomiast zawieszeniu ulega kurs linii 19 opatrzony literką L.
2. Wprowadzone zostaną korekty do rozkładu jazdy linii nr 11.
3. Ograniczeniu ulega liczba kursów na liniach 10 i 25.
4. Autobusy linii nr 19 będą kursowały tylko do ok. godziny 19.
5. Linia nr 21 w kursach nocnych od ulicy Racławickiej będzie funkcjonować do pętli Szpital po trasie linii nr 8. Jednocześnie do rozkładu jazdy trafiają kursy opatrzone literą N (po jednym z Gdyńskiej i CH Jantar), które będą wykonywane w nocy z soboty na niedzielę.
6. W godzinach szczytu przewozowego na linii nr 5 będą pojawiały się autobusy przegubowe, poprzez połączenie zadań z linią nr 1. Jednocześnie na linii nr 1 w dni robocze nadal będą pojawiały się solówki.
1: Gdyńska -> CH Jantar

Autor: Tomek1

Komentarze: 9

22 września 2012 - Słupsk, ulica Zachodnia. Spotkać tego na innej linii niż 19, do której jest przypisany, to tylko w weekend. W marcu stuknie już im trzy lata, od kiedy zostały wpisane do ewidencji i przyznać trzeba, że mają swoich zwolenników i przeciwników. Gdyby tylko odpowiednio je obsadzić na poszczególnych liniach..
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 1

23 lutego 2013 - Kobylnica, ulica Profesora Poznańskiego. Spotkać tego na dziesiątce to prawie jak trafić szóstkę w totka! Przy okazji mieszkańcy poskarżyli się na to, jak głośne są te wozy, o czym można przeczytać w dzisiejszej, lokalnej gazecie Słupska. Podobno też, według ZIMu, owe pojazdy są najstarsze w całej flocie MZK! To dziwne, bo jednak patrząc na rok produkcji, są młodsze od krótkich MANów (za wyjątkiem #1465) z serii NL2x2, a także Lahti...
Autor: Patryk
cenzoredytor
23 lutego 2013 - Słupsk, skrzyżowanie ulic: 3 Maja x Bolesława Chrobrego. 62 miesiące - tyle czasu eksploatowało słupskie MZK przerobione MAN-y NÜ z Gryfu. #3034 jest pierwszy, który idzie na ścięcie, ale jeszcze nie wiadomo, czy tak samo stanie się z pozostałymi pojazdami. Ponadto wczoraj wyrejestrowano trzy wozy: #3012, tytułowego #3034 i #3219, a cały ten tydzień zapowiada się "krwawy" na zajezdni przewoźnika.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

1 listopada 2013 - Słupsk, ul. 3 Maja. Jak co roku MZK nie miało wyczucia i koniecznie musiało wypuścić te dziwadła do obsługi dodatkowych linii. O ile wyjazdy NÜ223 na linię 61 w latach ubiegłych były jeszcze znośne, tak w tym roku MZK ostro przegięło i wypuściło aż dwie "kosiary" (#3034 i #3035), do obsługi linii 62 (która planowo winna być obsługiwana taborem wielkopojemnym). Bez sensu już rozpisywać się w jakim ścisku na cmentarze podróżowali pasażerowie. Szczęście w tym, że zostały z czasem podmienione na przegubowce: #3034 na #3210, a #3035 na #3203.
Słowem podsumowania: nie ma 1 listopada bez wpadki z MANami NÜ223, a brak wyczucia sytuacji ze strony MZK to już po prostu kpina.
62: Rzymowskiego -> Nowy Cmentarz przez: Stary Cmentarz

Autor: Tomek1

Komentarze: 4

11 lipca 2014 - Słupsk, ul. 11-go Listopada

Linia 19: Os. Batorego -> Rzymowskiego

Autor: Michał Gubski

12 sierpnia 2014 - Słupsk, ul. Stanisława Konarskiego.
Autor: Dominik Świtoński

10 września 2014 - Słupsk, ulica 11 Listopada. Do końca swoich dni, niemal nieprzerwanie od trzech lat, jeździł na zadaniu 19-02. Po wycofaniu tego wozu w końcu znikął też problem z podróżowaniem nim na tej linii. Sam #3034 na złom trafił w takim stanie, jakby kierowca miał za chwilę położyć teczkę, odpalić go i wyjechać na trasę.
Wprowadzony do ruchu: 24.03.2010 r.
Wycofany z eksploatacji: 12.05.2015 r.
Wywieziony z bazy MZK: 25.05.2015 r.

Autor: Patryk
cenzoredytor
4 grudnia 2014 - Słupsk, tymczasowa nawrotka przy ul. Maurycego Mochnackiego. Przez prawie pół roku na czas budowy nowego przebiegu drogi nr 21 w tym miejscu będą zawracały dwie linie - 9 i 19. Pasażerowie w siódmym niebie, że aż tutaj dojeżdża komunikacja. Może warto po oddaniu nowego ringu zastanowić się nad pozostawieniem jednej linii w głąb tego osiedla? Na przykład dziewiętnastki, jeżeli jej trasa się nie zmieni.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 6

26 maja 2015 - Słupsk, teren PGK przy ulicy Bałtyckiej. Jeszcze nieporozkradane i w kompletnym stanie.
Autor: Patryk
cenzoredytor
14 marca 2016 - Słupsk, teren PGK przy ulicy Bałtyckiej. Na placu firmy PGK jakieś kuchenne rewolucje. Dwa MAN-y widoczne na zdjęciu (#3019 i tytułowy #3034) zostały przestawione nieco bliżej wyjazdu, tak jakby na dniach miały zostać zaholowane na złom przy ul. Grottgera w celu całkowitego zezłomowania. Przy okazji zaciekawiła mnie dykta [1] [2] w Scanii Lahti #3017, która bardzo często zmienia swoje położenie. ;)
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 1

28 kwietnia 2016 - Słupsk, teren PGK przy ulicy Bałtyckiej. Jedyny MAN NÜ223, który nie został sprzedany do Tkaczyka dziś rano opuścił to miejsce na sztywnym holu i został przewieziony do rozbiórki na teren złomowca przy ulicy Grottgera. Tym samym zostało tu już tylko sześć pojazdów (pięć NG272 i jeden Gräf & Stift).
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 4


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: