Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


MAN NL222 #7403

Detale

NazwaMAN NL222
(MAN) MAN NLxx2 (895/898/A10/A15/A29)/MAN NLxx2 (MAN D0826LUH12 162kW/220HP 6871cm3 E2) (Voith D851.3(3)) [2-2-0, 2-2-2]
VINWMAA102837B014215
Numer zabudowy
Wyprodukowany1995
Zezłomowany2016
Właściciele
19952009TBM Bordeaux
20102016Gorzel Lublin
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
199520098480 MK 33
20102016LU 5354N
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
199520099518 / TBM Bordeaux
201020147403 / Gorzel Lublin
201420161822 / MPK Lublin
Wypożyczenia
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Wypożyczony przez
20142016MPK Lublin
Inne informacje
1995-11-13
2010-06-28 kraj
2016-10-14

Zdjęcia

30 sierpnia 2012 - Lublin, ul. Cienista.
Były francuz, obecnie we flocie AKL, pokonuje najciekawszy odcinek linii 25.

Autor: P_B

Komentarze: 4

10 stycznia 2013 - Lublin, ul. Cienista. W rejon dociera cywilizacja, niestety kosztem przyrody - po prawej wycięto chyba przesadnie ogromną liczbę drzew i powstaje chodnik. Dokładnie na południe od Lublina znajduje się ogromny las Dąbrowa i istniejący od lat 70. Zalew Zemborzycki na Bystrzycy. Obiekty te są barierą dla rozwoju osadnictwa, jednak już za lasem, w obrębie drogi łączącej drogę do Bychawy i DW835 do Biłgoraja powstały liczne domy. Rozlewająca się urbanizacja wynika z mody na stawianie domów jednorodzinnych w spokojnym obszarze wiejskim. Rodzi to ogromną masę niedocenianych problemów. Po pierwsze, rozproszona zabudowa wymusza budowę kilometrów instalacji (energetycznych, wodociągowych, kanalizacji) i dróg. Jeśli zabudowa byłaby zwarta, jak w Niemczech lub Czechach, a budowanie domów zabronione pośrodku pól, to zaoszczędzilibyśmy miliony złotych. Tymczasem każdy kolejny dom postawiony z dala od innych to ogromne koszty dla gmin. Planowanie przestrzenne kuleje pod tym względem. Kolejny ważny problem to wytwarzanie kongestii w obrębie miasta Lublin. Mieszkańcy domów w strefie podmiejskiej z rzadka korzystają z nieczęsto kursujących autobusów (a autobusy kursują rzadko, bo zabudowa jest rozproszona!). Wsiadają oni w samochody i dojeżdżają do Lublina, gdzie przyczyniają się codziennie do znaczącego potęgowania korków. W ten sposób moda na domek na wsi szkodzi mieszkańcom samego Lublina.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 6

10 stycznia 2013 - Lublin, ul. Cienista.
Autor: 16v

Komentarze: 2

10 stycznia 2013 - Lublin, ul. Cienista. Do 2014 roku jeździło po Lublinie sporo MANów NL222 u prywatnych przewoźników.
Autor: Jacek Pudło
edytor
9 września 2014 - Lublin, ul. Młyńska. Widoczny w tle prowizoryczny zawijas z 2007 r., zwany przez drogowców saksofonem, został usunięty i obecnie w miejscu widocznych w tle krzaków znajduje się wiadukt. Poprowadzono nim sieć trolejbusową. Czy ktoś odnotował może dokładny dzień, w którym włączono zasilanie nowej sieci na Lubelskiego Lipca 80, Stadionowej i Młyńskiej? Wydaje się, że miało to miejsce 12 września lub kilka dni później. Pod koniec sierpnia otwarto wprawdzie pierwszą część wiaduktu, ale w obie strony oddano go dopiero ok. 12 września.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

10 marca 2015 - Lublin, ul. Kunickiego.
Autor: Rafał Nieściór

Komentarze: 1


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: