Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


MAN NL253 Lion`s City Hybrid #8955

Detale

NazwaMAN NL253 Lion`s City Hybrid
(MAN) MAN A37 (NLxx3)/MAN NLxx3 Lion`s City (MAN D0836LOH61 184kW/250HP 6871cm3 EEV) [2-2-2] (2010-)
VINWMAA37ZZ3AR007935
Numer zabudowyA37-0379
Wyprodukowany2010
Zezłomowany
Właściciele
2010?MAN München
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
20102010W2 275B
20112011CG 88 065
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
201120118955 / Arriva Danmark Kastrup
201120118955 / City-Trafik Glostrup
Wypożyczenia
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Wypożyczony przez
2010MZA Warszawa
2010PKM Katowice
20112011City-Trafik Glostrup
20112011Arriva Danmark Kastrup

Zdjęcia

21 września 2010 - Hannover - IAA 2010
Autor: Setra S315NF

29 listopada 2010 - Warszawa, zajezdnia Ostrobramska. Dziś MAN zaprezentował w MZA hybrydę szeregową. Nieliczni mieli też okazję się nią przejechać. Źródłem energii do napędu jest stojący, 6,9-litrowy silnik MAN D0836. Znajduje się on w tylnym narożniku i zasila generator elektryczny, z którego energia jest kierowana do 2 silników elektrycznych po 75 kW każdy i do superkondensatorów na dachu. Napęd z silników elektrycznych jest sumowany i przenoszony przez wał na standardowy tylny most napędowy. Autobus posiada system Start-Stop, a energia hamowania jest odzyskiwana poprzez silniki elektryczne i magazynowana w superkondensatorach. Jazda jest płynna i cicha, po pewnym czasie od ruszenia uruchamia się silnik spalinowy, pracujący ze stałą prędkością obrotową. Pojazd porusza się płynnie jak trolejbus, jednak nie tak dynamicznie. Superkondensatory ważą 400 kg.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 15

29 listopada 2010 - Warszawa, zajezdnia R-3 Ostrobramska. Dosyć gęsto upakowana komora silnika hybrydy. Po lewej stojący, 6,9-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy silnik MAN D0836, spełniający normę EEV o mocy 184 kW. Ponad nim - filtr powietrza. Chłodnica, nietypowo dla MANa, znajduje się nad silnikiem, po lewej stronie autobusu. Po prawej znalazł się niewidoczny piec grzewczy Spheros oraz zdaje się element wyposażenia elektrycznego. Uwagę zwracają pomalowane w odblaskowe kolory kable części elektrycznej.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

29 listopada 2010 - Warszawa, zajezdnia Ostrobramska. Dla miłośników marki zmrożone logo.
Autor: Jacek Pudło
edytor
29 listopada 2010 - Warszawa, Zajezdnia Ostrobramska. Po zakończeniu prezentacji hybryda wgramoliła się na lawetę. Parafrazując tekst z jednej z polskich komedii można by rzec: "ten autobus przyjechał tu na lawecie i na lawecie wyjedzie" ;p
Autor: zadzior

Komentarze: 9

29 listopada 2010 - Warszawa, wnętrze dzisiejszego pokazowca. Mi się podoba.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 6

29 listopada 2010 - Warszawa, Trasa Siekierkowska.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: