Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Scania CN310UB 4x2 EB CNG #3045

Detale

NazwaScania CN310UB 4x2 EB CNG
(Scania) Scania N UB 4x2 EB/Scania OmniCity (N-series) (Scania OC9 G05 305 224kW/305HP 9291cm3 EEV) (ZF 6HP594 C(6)) 28-76 [2-2-2] (2006-2013)
VINSZAN4X20001873757
Numer zabudowy415707
Wyprodukowany2011
Zezłomowany
Właściciele
2011MZK Słupsk
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
2011GS 58376
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
20113045 / MZK Słupsk
201120151490 / MZK Słupsk
Inne informacje
Pierwsza rejestracja: 31.03.2011

Zdjęcia

2 kwietnia 2011 - Słupsk, ulica Filmowa. Wjazd pięciu gazowych nówek dla MZK Słupsk. Wozy wyposażone są w 310 (!) konne silniki, mają niesamowite poczucie zrywności i co najważniejsze - jak na razie NIE trzeszczą w ogóle. Reszta informacji potem. ;)
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 5

2 kwietnia 2011 - Słupsk, ul. Jedności Narodowej. "CNG power!"
Autor: Tomek1

Komentarze: 1

3 kwietnia 2011 - Kobylnica, baza MZK. Gazowe Skakaneczki w komplecie. Numery taborowe MZK na dniach.
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 4

4 maja 2011 - 13:43; Słupsk, ul. Sobieskiego.
Autor: Michał K.
edytor
8 maja 2011 - Słupsk, rondo Solidarności.
Autor: Bartosz K.

14 maja 2011 - Słupsk, ulica Koszalińska. Potwór rusza z przystanku Koszalińska - Grottgera. Myślałem, że jednak Scania bardziej postara się o wykończenie naszych gazówek. Niestety, autobusy trzeszczą już niemiłosiernie. :/
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 3

19 maja 2011 - 18:08; Słupsk, ul. Gdańska.
Autor: Michał K.
edytor
29 czerwca 2011 - Słupsk, rondo Kisielewskiego.
Zakup dwunastu standardowych autobusów powoli sygnalizuje fakt, że zapotrzebowanie na pojazdy przegubowe w Słupsku maleje. Nic dziwnego - gród nad Słupią zawsze wyróżniał się gęstą siecią linii. Wszystkie połączenia docierają również do Centrum.

Autor: piotr_kosz

Komentarze: 1

8 lipca 2011 - Kobylnica, stacja paliw MZK. Tankowanko ślicznotki. #3045 to jakoś mało spotykana Scania w ruchu liniowym (albo mam pecha do niej). Tydzień temu standardowo gościła w Głobinie wraz z #3046 na przeglądzie.
Autor: Patryk
cenzoredytor
4 lutego 2012 - Słupsk, ul. Klonowa. Zima z prawdziwego zdarzenia - jednocześnie pierwsza dla gazowych Scanii. Trzeba przyznać, że w tych trudnych warunkach gazówki radzą sobie dobrze. Na drugiej brygadzie zmiana - Scania #3020 padła, więc w zamian pojechał MAN NÜ223 #3034.
18: Rzymowskiego -> Klonowa

Autor: Tomek1

Komentarze: 7

19 maja 2012 - Słupsk, ulica Kołobrzeska. Poranek w okolicach Jantara jeszcze spokojny, niewiele osób kręciło się przy nowej części centrum handlowego. Mam nadzieję, że ZIM z dniem dzisiejszym nie odstąpił od wypuszczania PNów na linie 1 w weekendy (rano i popołudniu śmigały Scanie).
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 23

6 lipca 2013 - Słupsk, Banacha. Tego dnia odbywały się wyścigi z cyklu Night Power, cała ulica Sobieskiego była zamknięta, tak wiec linie 1, 2, 5, 9, 11, 15, 21 oraz linie kursujące do Ustki miały objazd ulicami Wazów, Chrobrego i Zygmunta Augusta.
Autor: Ania S.

Komentarze: 1

23 czerwca 2015 - Słupsk, ul. Wolności.
Autor: Michał D.
cenzor
2 września 2017 - Siemanice, ulica Miejska. Brygada S11 wykonywana przez kierowcę z #3045 przeznaczona jest tylko dla jednego szofera, który swoją pracę rozpoczyna o 9:18 i na pusto dojeżdża na pętlę Hubalczyków celem włączenia się w obsługę linii "9". Następnie po przyjeździe na CH Jantar, przemienia się w linię dwa, na której robi cztery kursy i swoją pracę kończy o 18:04. Czas pracy wynosi tu 8 godzin i 46 minut.
Autor: Patryk
cenzoredytor
31 marca 2018 - Bierkowo, osiedle PGO.
Autor: Patryk
cenzoredytor
3 maja 2018 - Bruskowo Wielkie. Ostatnia szóstka tego dnia w drodze na pętlę 11 Listopada. Zdjęcie historia - od 1.01.2020 autobusy MZK tutaj już nie dojeżdżają. Kto jeszcze pamięta zawracające w tym miejscu M11 czy PR110M jako linia "14" nie tak dawno, bo 11 lat temu? :)

Przy okazji warto wspomnieć, że równo dziesięć lat temu gazowe OmniCity były w fazie produkcji, a w kwietniu zostały wdrożone do ruchu. W dużej mierze to właśnie te wozy wyparły wszystkie starocie, jakie ostały się w tamtym okresie. Niestety, po takim czasie eksploatacji te Scanie "mówią" dość, są masakrycznie zajechane. Ta ze zdjęcia przejechała nieco ponad 632 tys. km.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 2

15 lipca 2019 - Słupsk, ulica Zachodnia.
Autor: Patryk
cenzoredytor
1 listopada 2019 - Słupsk, ulica Zachodnia. W tym roku, podobnie jak w poprzednim, obsługę Nowego i Starego Cmentarza stanowiły trzy dodatkowe linie "61", "62" i "63" ze średnią (teoretycznie) częstotliwością co 5 minut. Do obsłużenia wszystkich brygad na linii "63" potrzeba czterech wozów, a dziś wystawiono tutaj Scanie o numerach #3023, #3038, #3045, #3062. Dodatkowo idealnie sprawdziły się dziś dwa przegubowce na dziewiątce (#3221, #3223) oraz dwa na osiemnastce (#3211, #3213).
Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 1

13 lipca 2021 - Słupsk, ulica Marii Zaborowskiej.

10-letnia (ale ten czas leci) gazowa OmniCity świeżutko po zdjęciu reklamy "Fit Garaż Słupsk". Na fotce uchwycona podczas zjazdu do bazy po wykonaniu wakacyjnego zadania P26.

Autor: Patryk
cenzoredytor
11 sierpnia 2021 - Słupsk, skrzyżowanie ulicy Jodłowej z Hubalczyków.
Autor: Patryk
cenzoredytor
8 lipca 2022 - Słupsk, ulica Marii Zaborowskiej.

Po prawej stronie świeżo postawiona wiata przystankowa, wkrótce zostanie zamontowana także elektroniczna tablica informacji pasażerskiej. W sumie w mieście pojawi się jeszcze 31 takich tablic tam, gdzie ich nie było.

Autor: Patryk
cenzoredytor
20 lipca 2022 - Widzino.

Kierowca #3045 rozpoczyna właśnie ostatnie kółko w ramach zadania PF16, czyli wyjazd z bazy o godzinie 06:54, zjazd 18:39. Na dworze zaś skwar - 33 stopnie.

Autor: Patryk
cenzoredytor
2 września 2022 - Kobylnica, ulica Transportowa (jeszcze wtedy).
Autor: Patryk
cenzoredytor
8 marca 2023 - Kobylnica, ulica Franciszka Stefczyka.

Eksploatacja gazowców stała się na tyle nieopłacalna, że przewoźnik wypuszcza je nawet na szkolne kursy linii "10", w tym przypadku na samodzielne "łamankowe" zadanie PA49 (wyjazd z bazy o godzinie 05:32, zjazd 07:44, następnie ponownie wyjazd 13:33 i powrót 17:48). Oczywiście skutkuje to tym, że na całodziennych brygadach i to często do późnych godzin nocnych jeżdżą dobite Scanie CN94UB OmniCity lub OmniLinki.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 3

14 marca 2024 - Kobylnica, skrzyżowanie ulicy Wincentego Witosa i Franciszka Stefczyka.

Po trójce i piątce pora opisać dziesiątkę, czyli linię z bogatą tradycją. Uruchomiona została w dniu 1 czerwca 1975 roku na trasie Słupsk - Ustka i od razu stała się najdłuższą w historii linią podmiejską. Autobusy kursowały co 15 minut w trakcie szczytu i co 30 minut poza nim, a jej trasa przebiegała ulicami Banacha, Sobieskiego, 3 Maja, Kołłątaja, Wojska Polskiego, Sienkiewicza, Kopernika, Bałtycką i dalej w stronę Ustki. Trzy lata później, w 1978 r. nastąpiła korekta i autobusy docierały aż pod Sezamor na ul. Szczecińskiej, zaś od 1990 r. do pętli Dmowskiego przez ul. 11 Listopada i Andersa. Jaki to musiał być niesamowity widok, gdy początkowo do jej obsługi przydzielone były Jelcze 021, a od lutego 1984 r. królowały tu Ikarusy 280.26...

Warto dodać, że istniała jeszcze linia "10W" od pętli w Ustce do Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej, "10Ex", która była uruchamiana dwa razy. Najpierw w okresie od 09.11.1993 r. do 12.08.1997 r. ze Słupska aż do Lędowa, później w okresie wakacyjnym (26.06.2004-5.09.2004), ale tylko do Ustki. MZK jeździło nad morze także w nocy z oznaczeniem "N10".

10.03.2005 linia została zawieszona, gdyż władze Ustki nie chciały dotować biletów ulgowych. W związku z tym przewoźnik przekształcił "10" w Linię Regionalną.

Od 18.05.2012 dziesiątka została reaktywowana, tym razem na trasie CH Jantar - Kobylnica, baza MZK z bardzo bogatym rozkładem (jak dobrze pamiętam, w dni robocze było aż 35 kursów!). Od 01.09.2015 nastąpiła dość ważna zmiana, bowiem dzięki porozumieniu z gminą Kobylnica, została wydłużona do ulicy Przemysłowej i kursowała w szczycie porannym/popołudniowym co 30 minut, zaś poza szczytem co 60 minut. Nie trwało to jednak długo, gdyż 1 marca 2016 r. rozkład na trasie CH Jantar - Przemysłowa został drastycznie obcięty z uwagi na mizerną frekwencję do raptem trzech kursów. Obecnie linia jest najkrótszą w słupskiej sieci i pełni rolę obsługi szkoły w Kobylnicy, ale poza tym korzystają z niej pracownicy MZK, Polipolu, Indeki czy Scanii. Długość trasy w wariancie podstawowym (CH Jantar - Kobylnica, pętla) wynosi zaledwie 5,1 km.

Autor: Patryk
cenzoredytor
Komentarze: 5

25 marca 2024 - Słupsk, ul. Konarskiego.
Autor: Banan
cenzoredytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: