Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Sanok ND2 #1620

Detale

NazwaSanok ND2
(Sanowag) /Konstal N 16-82 [1-0-1] (1951-1952)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1951
Zezłomowany
Właściciele
19511968MZK Warszawa
19681975MPK Szczecin
19761991WPKM Szczecin
19911995MZK Szczecin
1997TW Warszawa
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
195119681620 / MZK Warszawa
19681975382 / MPK Szczecin
19761991382 / WPKM Szczecin
19911995382 / MZK Szczecin
19971620 / TW Warszawa
Inne informacje
Producent: Sanocka Fabryka Wagonów "Sanowag".

Zdjęcia

26 marca 2000 - Warszawa, pętla Kawęczyńska-Bazylika. Przejazd składem 838+1620 z okazji 92-lecia tramwajów elektrycznych w stolicy oraz prezentacja doczepy ND po remoncie. Ech, gdzie myśmy wtedy nie byli ;)
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 3

lipiec 2000 - Warszawa, plac Narutowicza. Jedyny obecnie warszawski wagon wyprodukowany w Sanoku, podczas jednego ze swoich nielicznych wówczas wyjazdów na linię "T". Niecałe cztery lata później wagon czasowo wycofano z ruchu i odstawiono za halą mokotowskiej zajezdni. Na kolejnych kilkanaście lat.
Autor: zadzior

Komentarze: 3

lipiec 2000 - Warszawa, plac Narutowicza. Wnętrze jedynego w Warszawie wagonu historycznego o sanockim rodowodzie.
Autor: zadzior

lipiec 2002 - Warszawa, Zakład Eksploatacji Tramwajów R-3 "Mokotów". Jedyny w warszawskiej kolekcji wagon z sanockim rodowodem, podczas postoju na placu zakładu, za halą, od strony ul. Konstruktorskiej. Chociaż ta doczepa pojawiała się (i pojawia) w obsłudze linii turystycznych zdecydowanie rzadziej, niż młodszy o prawie dekadę (zbudowany w Chorzowie) wagon 1811, to - wbrew pozorom - przed 2004 rokiem w miarę regularnie gościła na linii "T". Świadczy o tym umieszczona za szybą tablica kierunkowa tej linii, o wzorze zunifikowanym z tablicami autobusowych linii turystycznych: 100 i 180, z charakterystycznym logotypem w formie białego oka na brązowym pasku.
Wagon ten, odstawiony ponownie około 2004 roku, po kilkunastu latach postoju "pod chmurką" powrócił do ruchu w 2016 roku. Obecnie wyjeżdża w składzie z wagonem K o numerze taborowym 403 lub z wagonem 4N1 o numerze 873.
Druga sprawna warszawska doczepa - 4ND1 o numerze 1811 - w zasadzie na stałe przypisana jest do jednokierunkowego wagonu silnikowego 4Nj o numerze 838 i rzadko pojawia się w składzie z innymi wozami.

Autor: zadzior

Komentarze: 1

lipiec 2002 - Warszawa, Zakład Eksploatacji Tramwajów R-3 "Mokotów", tory postojowe od strony ul. Konstruktorskiej.
Zbudowany w Sanockiej Fabryce Wagonów "Sanowag" dla Warszawy wagon doczepny typu ND, przebudowany w Szczecinie w latach 70. na wzór "chorzowskich" doczep 4ND.
Przebudowie w Szczecinie uległy przede wszystkim pomosty - wagon stał się jednostronny i jednokierunkowy. Zlikwidowano obydwie pary drzwi po jednej stronie pudła, a szerokie, jednoskrzydłowe drzwi po "prawej" stronie wozu zastąpiono dwuskrzydłowymi, przesuwając tym samym otwór drzwiowy bliżej czoła wagonu i przedłużając przedział pasażerski kosztem pomostów. Nowe drzwi i przedłużone w dół fartuchy na pomostach, zasłoniły widoczne dotąd stopnie wejściowe.
Zmodernizowane w ten sposób wagony doczepne - zarówno te z manufaktury "Sanowag", jak i z zakładów "Konstal" - otrzymywały w Szczecinie elektryczne napędy drzwi, adaptowane z silników od elektronarzędzi i łańcuchów motorowerowych. Napędy te zdemontowano z tytułowego pojazdu po sprowadzeniu go do Warszawy w 1997 roku.
Detalem, zdradzającym sanockie pochodzenie tego wagonu, jest asymetrycznie umieszczony ekspozytor i jedna tylko kratka wentylacyjna na ścianie czołowej.

Autor: zadzior

24 września 2005 - Warszawa, zajezdnia Mokotów
Autor: Wojciech Liberda

Komentarze: 14

13 października 2007 - Warszawa, zajezdnia R-3 Mokotów. eNkowa doczepka w promieniach porannego słońca. Wbrew pozorom zimno było niemiłosiernie :)
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: