Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Ikarus 280.26 #3022

Detale

NazwaIkarus 280.26
(Ikarus) (Rába D2156HM6U 141kW/192HP 10350cm3) (Csepel ASH-75-2(5)) 35-160 [4-4-4-4] (1981-1990)
VIN280.26.1085.89
Numer zabudowy
Wyprodukowany1989
Zezłomowany2001
Właściciele
19891994MZK Warszawa
19942001MZA Warszawa
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19891995WAB 349P
19952001WUD 7804
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
198919943022 / MZK Warszawa
199419963022 / MZA Warszawa
199620012930 / MZA Warszawa
Inne informacje
3022-III; 2930-III. NG: 1996.

Zdjęcia

1 listopada 1996 - Warszawa, aleja Stanów Zjednoczonych przy rondzie Wiatraczna. Lewarek świeżutko po remoncie oczekuje na odjazd w kierunku Wólki Węglowej. Foto: P. B. Jezierski.
Autor: zadzior

Komentarze: 2

kwiecień 1997 - Warszawa, pętla Dw. Centralny. Ikarus z piaseczyńskim rodowodem ex3022.
Autor: Kelly
newser
21 czerwca 1997 - Warszawa, ul. Chodecka. Linia 118 związana była z Bródnem od 1981r, kiedy to została wycofana z Potockiej oraz Gwiaździstej i nowym mostem (wówczas jeszcze) Toruńskim została wydłużona do krańca ulicznego Suwalska. Stan ten trwał do 2011, kiedy trasa uległa wydłużeniu do pętli Bródno-Podgrodzie łącząc się ze wschodnim fragmentem trasy linii 506, wówczas wizjonersko zlikwidowanej. Powodem była budowa II linii metra na odcinku centralnym. To nie pierwszy i jedyny przypadek, gdy na kształt tej linii wpływ ma budowa metra. Wcześniej linia ta od początku istnienia (1949) związana z warszawskim Powiślem, wydłużała się połykając inne linie lub skracała do aktualnych potrzeb, zawsze jednak pozostając widoczną na Dobrej, Solcu czy Książęcej. Metro najpierw wpłynęło na skrócenie trasy w 1995 z Rakowieckiej do stacji Politechnika (mimo iż jeszcze nie było czynne), lecz po uruchomieniu podziemnej kolejki, 118 połknęło linię 477 i pojechało hen hen daleko, na Ursynów Południowy. Po wydłużeniu metra do Ratusza trasę skrócono do Politechniki, jednocześnie tworząc jej wydłużony dubel 318. W 2005 linia wchłonęła część trasy linii 148 i zawitała na kilka lat na Spartańskiej po czym we wspomnianym już roku 2011 ponownie skrócona do Politechniki wchłonęła linie 506. Aktualnie linia 118 kursuje na mocno okrojonej trasie Politechnika - Mariensztat zbliżoną do trasy z roku 1953 dalej przemierzając Piękną, Książęcą, Solec i Dobrą. Fotografia pochodzi z 1997, kiedy linia 118 na co dzień obsługiwana była taborem krótkim, lecz w wakacje pojawiały się tam przeguby z zajezdni Chełmska i Stalowa. Autor utrwalił na kliszy Ikarusa z rocznika `89 po naprawie głównej w `96 z widocznymi łuczkami - samoróbkami T4, który od nowości stacjonował w zajezdni Piaseczno z numerem 3022, w `93 przeniesionym na Chełmską i z jej zakresu nadanym po naprawie nowym numerem będącym wcześniej ucieleśnieniem bizona. Okolica uległa diametralnej zmianie po wybudowaniu II linii metra.
Autor: Kelly
newser
12 sierpnia 1998 - Warszawa, ul. Świętokrzyska. Chełmski przegub z rodowodem piaseczyńskim (ex3022) rozcina kołami taflę kałuży powstałej w wyniku awarii wodociągowej (dzisiaj się mówi że to wina Tuska). Linia 155 przez dekady łączyła Wole, Centrum i Powiśle, wiele lat samotnie krańcując na Znanej.
Autor: Kelly
newser

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: