Login: Password:
Remember me
Password not working or forgotten?
Na tej stronie używamy plików cookie Google, by móc świadczyć Ci usługi, personalizować reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony, są udostępniane Google. Korzystając z niej, zgadzasz się na to.

Accept Reject Show me more information

Not logged in | Log in | Sign Up

Phototrans

Countries:
Manufacturers:

User Statistics:
Online:

Solbus SM12 LNG #A702

Details

NameSolbus SM12 LNG
(Solbus) /Solbus SM12 (Cummins ISL G 320 239kW/325HP 8900cm3) (Voith D854.5(4)) 26-100 [2-2-2]
VINSW9SM12M2DSBA1147
Build Number
Built2013
Scrapped
Owners
2013KDD Niemcz
Registration Numbers
Year Of Get Year Of Remove Registration Plate
2013CBY 0103F
Vehicle Numbers
Year Of Get Year Of Remove Vehicle Number
2013A702 / KDD Niemcz
Other Information
Data pierwszej rejestracji: 25.09.2013 r.

Photos

2 october 2013 - Olsztyn, ul. Dybowskiego. Drugi Solbus KDD który obsługiwał dzisiaj linię Słoneczny Stok - Osiedle Podleśna.
Author: chludek_r

Comments: 4

2 october 2013 - Olsztyn, ul. Dybowskiego. Wracając do tematu szyb tylnych który był poruszany z tego co słyszałem są one w środku nieobecne ponieważ znajduje się tam zbiornik na gaz w postaci płyty.
Author: chludek_r

Comments: 1

19 october 2013 - Olsztyn - Tęczowy Las. Cel wycieczki do Olsztyna: Solbusy SM12 LNG. Autobusy te wyposażono w mocne 320-konne silniki Cummins ISLGeEV 320 o pojemności 8.900 cm³ i automatyczną skrzynię biegów Voith D854.5. Taki zestaw daje całkiem przyzwoite osiągi, przede wszystkim dobre przyspieszenie, a silnik cumminsa ładnie brzmi. Pali to to jednak podobno ok. 75l/100 km. We wnętrzu znajdziemy 26 miejsc siedzących, a 100 ogółem. Jest też klimatyzacja. Tradycyjnie w solbusach razi brak tylnej szyby więc tył pojazdu sprawia wrażenie mało przestrzennego i jest tam dość ciemno. Autobusy wyposażone są w ekrany LCD pokazujące kolejne przystanki oraz zapowiedzi głosowe zarówno w środku jak i na zewnątrz pojazdu. Widoczna na zdjęciu zaklejona czarną taśmą szyba maskuje tzw. elektroniczne koraliki. Generalnie więc wyposażenie solbusów jest dość bogate, a i jeździ się nimi dobrze, choć niektóre wozy nieprzyjemnie skrzypią (pewnie kwestia dokręcenia niektórych elementów).
Author: Misiek194
edytor
Comments: 4

19 october 2013 - Olsztyn, ul. Witosa. W planie wycieczki do Olsztyna było również przyjrzenie się postępom prac przy budowie linii tramwajowych. Ale w zasadzie nie było czego oglądać, bo jak widać na powyższym zdjęciu, niczego tu jeszcze nie ma. Zasadniczo utwierdziłem się w przekonaniu, że dla miasta tej wielkości sensowniejszy byłby jednak trolejbus. Za te pieniądze można by zrealizować naprawdę ambitny projekt trolejbusowy. Zamiast tramwaju jadącego skrajem największych osiedli, w zasadzie w środku niczego, można byłoby puścić trolejbusy, które doskonale penetrowałyby największe olsztyńskie osiedla - Jaroty, Pieczewo, Nagórki i Kortowo. No i pewnie, z uwagi na znacznie mniejszy zakres prac infrastrukturalnych, budowa sieci zmierzałaby już ku końcowi. Postawienie słupów trakcyjnych, budowa podstacji i doprowadzenie zasilania (ewentualnie wytyczenie kilku buspasów) to jednak zdecydowanie mniejsza skala trudności niż budowa od zera linii tramwajowej, na której polegli Hiszpanie z FCC. Cóż, gigantomania!
Author: Misiek194
edytor
Comments: 21

26 october 2013 - Olsztyn, ul. Hozjusza. Kobiety dobierają torebki pod kolor samochodu, miłosnicy kurtki pod kolor autobusu...

Linia 1 : Redykajny - Cementowa

Author: Cacciamali

Comments: 1

17 december 2015 - Olsztyn, pętla Osiedla Podleśna. Szrotbus nie był w stanie o własnych siłach ruszyć z pętli.
Author: Krystian Dubaniewicz

9 march 2016 - Olsztyn, ul. Żołnierska. Przedostatnia moja seria z Olsztyna.
Author: Piotr_B
Profesional