Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Solbus SM12 LNG #A702

Detale

NazwaSolbus SM12 LNG
(Solbus) Solbus SM12/Solbus Solcity (Cummins ISLGEEV 320 234kW/318HP 8880cm3 EEV) (Voith D854.5(4)) 26-100 [2-2-2] (2010-2016)
VINSW9SM12M2DSBA1147
Numer zabudowy
Wyprodukowany2013
Zezłomowany
Właściciele
20132019KDD Niemcz
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
2013CBY 0103F
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
20132019A702 / KDD Niemcz
Inne informacje
25.09.2013

Zdjęcia

2 października 2013 - Olsztyn, ul. Dybowskiego. Drugi Solbus KDD który obsługiwał dzisiaj linię Słoneczny Stok - Osiedle Podleśna.
Autor: chludek_r

Komentarze: 4

2 października 2013 - Olsztyn, ul. Dybowskiego. Wracając do tematu szyb tylnych który był poruszany z tego co słyszałem są one w środku nieobecne ponieważ znajduje się tam zbiornik na gaz w postaci płyty.
Autor: chludek_r

Komentarze: 1

19 października 2013 - Olsztyn - Tęczowy Las. Cel wycieczki do Olsztyna: Solbusy SM12 LNG. Autobusy te wyposażono w mocne 320-konne silniki Cummins ISLGeEV 320 o pojemności 8.900 cm³ i automatyczną skrzynię biegów Voith D854.5. Taki zestaw daje całkiem przyzwoite osiągi, przede wszystkim dobre przyspieszenie, a silnik cumminsa ładnie brzmi. Pali to to jednak podobno ok. 75l/100 km. We wnętrzu znajdziemy 26 miejsc siedzących, a 100 ogółem. Jest też klimatyzacja. Tradycyjnie w solbusach razi brak tylnej szyby więc tył pojazdu sprawia wrażenie mało przestrzennego i jest tam dość ciemno. Autobusy wyposażone są w ekrany LCD pokazujące kolejne przystanki oraz zapowiedzi głosowe zarówno w środku jak i na zewnątrz pojazdu. Widoczna na zdjęciu zaklejona czarną taśmą szyba maskuje tzw. elektroniczne koraliki. Generalnie więc wyposażenie solbusów jest dość bogate, a i jeździ się nimi dobrze, choć niektóre wozy nieprzyjemnie skrzypią (pewnie kwestia dokręcenia niektórych elementów).
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 4

19 października 2013 - Olsztyn, ul. Witosa. W planie wycieczki do Olsztyna było również przyjrzenie się postępom prac przy budowie linii tramwajowych. Ale w zasadzie nie było czego oglądać, bo jak widać na powyższym zdjęciu, niczego tu jeszcze nie ma. Zasadniczo utwierdziłem się w przekonaniu, że dla miasta tej wielkości sensowniejszy byłby jednak trolejbus. Za te pieniądze można by zrealizować naprawdę ambitny projekt trolejbusowy. Zamiast tramwaju jadącego skrajem największych osiedli, w zasadzie w środku niczego, można byłoby puścić trolejbusy, które doskonale penetrowałyby największe olsztyńskie osiedla - Jaroty, Pieczewo, Nagórki i Kortowo. No i pewnie, z uwagi na znacznie mniejszy zakres prac infrastrukturalnych, budowa sieci zmierzałaby już ku końcowi. Postawienie słupów trakcyjnych, budowa podstacji i doprowadzenie zasilania (ewentualnie wytyczenie kilku buspasów) to jednak zdecydowanie mniejsza skala trudności niż budowa od zera linii tramwajowej, na której polegli Hiszpanie z FCC. Cóż, gigantomania!
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 21

26 października 2013 - Olsztyn, ul. Hozjusza. Kobiety dobierają torebki pod kolor samochodu, miłosnicy kurtki pod kolor autobusu...

Linia 1 : Redykajny - Cementowa

Autor: Cacciamali

Komentarze: 1

17 grudnia 2015 - Olsztyn, pętla Osiedla Podleśna. Szrotbus nie był w stanie o własnych siłach ruszyć z pętli.
Autor: Krystian Dubaniewicz

9 marca 2016 - Olsztyn, ul. Żołnierska. Przedostatnia moja seria z Olsztyna.
Autor: Piotr_B
Profesional

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: