Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.
Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji
Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Mercedes-Benz O530 #3053
Detale
Nazwa | Mercedes-Benz O530 (Mercedes-Benz) Mercedes-Benz 628/Mercedes-Benz O530 (Mercedes-Benz OM906LA 171kW/232HP 6370cm3) (Voith D854.3(4)) [2-2-2,2-2-0] |
VIN | WEB62805013101771 |
Numer zabudowy | |
Wyprodukowany | 2002 |
Zezłomowany | |
Modernizacje |
2011 | Mercedes-Benz O530AC (PKT Gdynia) Mercedes-Benz 628/Mercedes-Benz O530 (Emit STDa 280-6B 175kW/238HP ) 30-79 [2-2-2] (2011-2012) |
|
Właściciele |
2002 | 2010 | BVG Berlin |
2011 | | PKT Gdynia |
2011 | 2011 | Gryf Żukowo |
Numery rejestracyjne |
Wprowadzenie do ruchu |
Rok wycofania |
Tablice rejestracyjne |
2002 | 2010 | B-V 1265 |
2011 | | GA 0655N |
2011 | 2011 | GKA 3V46 |
Numery taborowe |
Wprowadzenie do ruchu |
Rok wycofania |
Numery taborowe |
2002 | 2010 | 1265 / BVG Berlin |
2011 | | 3053 / PKT Gdynia |
Inne informacje |
29.10.2002
ZKM: 08.02.2012
Autobus konwertowany na trolejbus w warsztatach PKT Gdynia.
Napęd asynchroniczny produkcji ENIKA z Łodzi.
2011-03-24 GA 0655N |
Zdjęcia
17 stycznia 2012 - Gdynia, Grabówek SKM, baza PKT. Nie wiem jak Wam, ale mi Mercedes się bardzo podoba. Liniowo do spotkania najszybciej w lutym. Podziękowania dla Marcina P. za możliwość zrobienia zdjęć.Gdynia, Grabówek SKM, baza PKT. Nie wiem jak Wam, ale mi Mercedes się bardzo podoba. Liniowo do spotkania najszybciej w lutym. Podziękowania dla Marcina P. za możliwość zrobienia zdjęć.
Autor: Karol Grzonka Komentarze: 25
8 lutego 2012 - Gdynia, ul. Chylońska. Dzisiaj 3053 zadebiutował na porannym i popołudniowym dodatku na linii 25.Gdynia, ul. Chylońska. Dzisiaj 3053 zadebiutował na porannym i popołudniowym dodatku na linii 25.
Autor: Karol Grzonka Komentarze: 11
8 lutego 2012 - Gdynia, ul. Owsiana. Tak wygląda 3053 od tylca. Citaro oprócz zabudowy całego tyłu tak jak w ST12M ma jeszcze zabudowane 2 siedzenia.Gdynia, ul. Owsiana. Tak wygląda 3053 od tylca. Citaro oprócz zabudowy całego tyłu tak jak w ST12M ma jeszcze zabudowane 2 siedzenia.
Autor: Karol Grzonka Komentarze: 3
10 lutego 2012 - Gdynia, ul. Świętojańska. Świeżynka bardzo ładnie się prezentuje. Generalnie nie spodziewaliśmy się, że na nią trafimy :P
23: Kacze Buki -> Stocznia GdyniaGdynia, ul. Świętojańska. Świeżynka bardzo ładnie się prezentuje. Generalnie nie spodziewaliśmy się, że na nią trafimy :P
23: Kacze Buki -> Stocznia Gdynia
Autor: Tomek1 Komentarze: 15
10 lutego 2012 - Gdynia, ul. Janka Wiśniewskiego.
23: Stocznia Gdynia -> Kacze BukiGdynia, ul. Janka Wiśniewskiego.
23: Stocznia Gdynia -> Kacze Buki
Autor: Tomek1 25 lutego 2012 - Gdynia, ul. Władysława IV / ul. 10 Lutego. Linia 29 w czasie zakłóceń w związku z "Biegiem Urodzinowym Gdyni" rozpoczynała bieg od przystanku Wzgórza Św. Maksymiliana SKM. Ciekawostką był kurs obsługiwany przez 3053, który jechał ul. Władysława IV. Jednakże przejazd przez ul. Władysława IV na bateriach wykonał w dość ślamazarnym tempie w porównaniu z ST12M.Gdynia, ul. Władysława IV / ul. 10 Lutego. Linia 29 w czasie zakłóceń w związku z "Biegiem Urodzinowym Gdyni" rozpoczynała bieg od przystanku Wzgórza Św. Maksymiliana SKM. Ciekawostką był kurs obsługiwany przez 3053, który jechał ul. Władysława IV. Jednakże przejazd przez ul. Władysława IV na bateriach wykonał w dość ślamazarnym tempie w porównaniu z ST12M.
Autor: Karol Grzonka Komentarze: 7
25 lutego 2012 - Gdynia - Węzeł F. Cegielskiej. Pierwszy Citaro przebudowany w PKT. Trolejbus ma możliwość zabrania na pokład 29 pasażerów na miejscach siedzących oraz kolejnych 51 na miejscach stojących. Wyposażony jest w napęd asynchroniczny firmy Enika oraz silnik o mocy 175kW. Dodatkowo zamontowano w nim baterie trakcyjne Ni-Cd firmy SAFT, które pozwalają na awaryjny zjazd nawet bez zasilania z sieci. Prędkość jazdy jest jednak wtedy żenująco słaba (o czym miałem się okazję dziś przekonać) - rzędu 5-10 km/h, więc o zastosowaniu tego rozwiązania w ruchu liniowym mowy nie ma. Póki co, sterowanie chyba jeszcze szwankuje, bo i z normalną jazdą są problemy (najgorzej było pod górę na Wielkopolskiej, w okolicach przystanku Olgierda).Gdynia - Węzeł F. Cegielskiej. Pierwszy Citaro przebudowany w PKT. Trolejbus ma możliwość zabrania na pokład 29 pasażerów na miejscach siedzących oraz kolejnych 51 na miejscach stojących. Wyposażony jest w napęd asynchroniczny firmy Enika oraz silnik o mocy 175kW. Dodatkowo zamontowano w nim baterie trakcyjne Ni-Cd firmy SAFT, które pozwalają na awaryjny zjazd nawet bez zasilania z sieci. Prędkość jazdy jest jednak wtedy żenująco słaba (o czym miałem się okazję dziś przekonać) - rzędu 5-10 km/h, więc o zastosowaniu tego rozwiązania w ruchu liniowym mowy nie ma. Póki co, sterowanie chyba jeszcze szwankuje, bo i z normalną jazdą są problemy (najgorzej było pod górę na Wielkopolskiej, w okolicach przystanku Olgierda).
Autor: Misiek194 Komentarze: 12
25 lutego 2012 - Gdynia - Węzeł F. Cegielskiej. Spotkanie dwóch Citaro. Oba z gryfowskim rodowodem ;)Gdynia - Węzeł F. Cegielskiej. Spotkanie dwóch Citaro. Oba z gryfowskim rodowodem ;)
Autor: Misiek194 Komentarze: 5
25 lutego 2012 - Gdynia. Wnętrze Mercedesa O530AC - widok na tył. Niestety z ludźmi, ponieważ kierowca nie był skłonny do współpracy (z góry przepraszam za jegomościa w niebieskim ;-) ). Najbardziej charakterystycznym elementem jest szafa na tyle pojazdu wraz z wieżą silnikową uciętą na wysokości dolnej krawędzi okien. Całość wykonana estetycznie, ale aranżację tyłu można było pomyśleć lepiej (nie sądzę, aby silnik i baterie zajmowały całą zabudowaną przestrzeń).Gdynia. Wnętrze Mercedesa O530AC - widok na tył. Niestety z ludźmi, ponieważ kierowca nie był skłonny do współpracy (z góry przepraszam za jegomościa w niebieskim ;-) ). Najbardziej charakterystycznym elementem jest szafa na tyle pojazdu wraz z wieżą silnikową uciętą na wysokości dolnej krawędzi okien. Całość wykonana estetycznie, ale aranżację tyłu można było pomyśleć lepiej (nie sądzę, aby silnik i baterie zajmowały całą zabudowaną przestrzeń).
Autor: Misiek194 Komentarze: 7
25 lutego 2012 - Gdynia. Wnętrze Mercedesa O530AC - widok na przód. Z gdyńską tapicerką siedzeń prezentuje się bardzo ładnie.Gdynia. Wnętrze Mercedesa O530AC - widok na przód. Z gdyńską tapicerką siedzeń prezentuje się bardzo ładnie.
Autor: Misiek194 Komentarze: 3
11 maja 2012 - Gdynia, Dąbrówka - ul. Rdestowa. Zelektryfikowane Citaro na chwilę po małej burzy.Gdynia, Dąbrówka - ul. Rdestowa. Zelektryfikowane Citaro na chwilę po małej burzy.
Autor: b.milczarczyk Komentarze: 4
20 czerwca 2012 - Gdynia, ul. Wielkopolska. Liczyliśmy na "nowsze" Citaro, ale niestety grzało zajezdnię. Na trasie był zaś #3053. :>
31: Dąbrowa Miętowa -> Sopot RejaGdynia, ul. Wielkopolska. Liczyliśmy na "nowsze" Citaro, ale niestety grzało zajezdnię. Na trasie był zaś #3053. :>
31: Dąbrowa Miętowa -> Sopot Reja
Autor: Tomek1 8 sierpnia 2012 - Gdynia - ul.Nowowiczlińska
Przec cały dzień, podczas dwóch prób, zdjęcia tego wozu (na linii 30) mi nie wyszły, bo a to puszka w kadrze, a to wóz kompletnie w cieniu...aż wreszcie na koniec mojej wizyty w Gdyni zjawił się on na 24, w chwili gdy już totalnie przestałem wierzyć, że go upoluję:P.Gdynia - ul.Nowowiczlińska
Przec cały dzień, podczas dwóch prób, zdjęcia tego wozu (na linii 30) mi nie wyszły, bo a to puszka w kadrze, a to wóz kompletnie w cieniu...aż wreszcie na koniec mojej wizyty w Gdyni zjawił się on na 24, w chwili gdy już totalnie przestałem wierzyć, że go upoluję:P.
Autor: Mariusz J. Komentarze: 2
26 października 2012 - Gdynia, ul. Nowowiczlińska.Gdynia, ul. Nowowiczlińska.
Autor: Karol Grzonka 1 listopada 2012 - Gdynia, ulica Morska. Dlaczego w Gdyni nie ujrzymy 18m trolejbusów?
Bo "koszt eksploatacji jest wyższy niż trolejbusu 12m".
Skoro dla autobusu zasilanego CNG jest tak to dlaczego nie może być taka sama dla trolejbusu? Osiągi silników elektrycznych i ich sprawności są dużo wyższe niż kiedyś(nawet powyżej 95%), nie mówiąc o silnikach autobusów(tylko do 45%).
Ceny paliw idą do góry, normy zanieczyszczeń coraz bardziej rygorystyczne, co za tym idzie spalanie ropy zwiększa się. Komory silników diesla powiększają się. To przemawia za wykorzystywaniem innych źródeł energii lub paliwa.
Z biegiem czasu mamy coraz więcej plusów z wykorzystaniem energii elektrycznej w trolejbusach, gdy nie jest możliwe wykorzystanie linii tramwajowych.
I tak dalej mówi się, że trolejbus 18m w Gdyni to jest niedobre, a taki 15m to też nie, bo znajduje się błahe powody, które nie umożliwiają ich eksploatacji w sieci ZKM Gdynia.Gdynia, ulica Morska. Dlaczego w Gdyni nie ujrzymy 18m trolejbusów?
Bo "koszt eksploatacji jest wyższy niż trolejbusu 12m".
Skoro dla autobusu zasilanego CNG jest tak to dlaczego nie może być taka sama dla trolejbusu? Osiągi silników elektrycznych i ich sprawności są dużo wyższe niż kiedyś(nawet powyżej 95%), nie mówiąc o silnikach autobusów(tylko do 45%).
Ceny paliw idą do góry, normy zanieczyszczeń coraz bardziej rygorystyczne, co za tym idzie spalanie ropy zwiększa się. Komory silników diesla powiększają się. To przemawia za wykorzystywaniem innych źródeł energii lub paliwa.
Z biegiem czasu mamy coraz więcej plusów z wykorzystaniem energii elektrycznej w trolejbusach, gdy nie jest możliwe wykorzystanie linii tramwajowych.
I tak dalej mówi się, że trolejbus 18m w Gdyni to jest niedobre, a taki 15m to też nie, bo znajduje się błahe powody, które nie umożliwiają ich eksploatacji w sieci ZKM Gdynia.
Autor: Wave Komentarze: 16
16 maja 2013 - Gdynia, ulica Podjazd.Gdynia, Podjazd street.Gdynia, ulica Podjazd.
Autor: Wave 7 września 2013 - Gdynia, Droga Gdyńska. Jak widać na zdjęciu nie obyło się bez wypałowania. Można by stworzyć temat "70 lat trolejbusów w Gdyni".Gdynia, Droga Gdyńska. Jak widać na zdjęciu nie obyło się bez wypałowania. Można by stworzyć temat "70 lat trolejbusów w Gdyni".
Autor: Michał D. Komentarze: 5
1 listopada 2013 - Gdynia, ul. Morska.Gdynia, ul. Morska.
Autor: Michał D. 15 lipca 2014 - Gdynia, ul. Podjazd.Gdynia, ul. Podjazd.
Autor: Michał D. Komentarze: 1
31 października 2014 - Gdynia, ul. Janka Wiśniewskiego. Na zdjęciu widzimy dwa z dwóch konwertowanych na trolejbus Citar zmierzających w kierunku Stoczni.Gdynia, ul. Janka Wiśniewskiego. Na zdjęciu widzimy dwa z dwóch konwertowanych na trolejbus Citar zmierzających w kierunku Stoczni.
Autor: Michał D. Komentarze: 2
31 października 2014 - Gdynia, ul. Janka Wiśniewskiego.Gdynia, ul. Janka Wiśniewskiego.
Autor: Michał D. 8 listopada 2014 - Gdynia, ulica Nowowiczlińska.Gdynia, ulica Nowowiczlińska.
Autor: Dawid Kosidowski 21 marca 2015 - Gdynia, Plac Konstytucji. Krokusy wyrosły, więc trzeba było wykorzystać ten fakt na fotografii.Gdynia, Plac Konstytucji. Krokusy wyrosły, więc trzeba było wykorzystać ten fakt na fotografii.
Autor: Michał D. 18 marca 2016 - Gdynia, ul. Wielkopolska.Gdynia, ul. Wielkopolska.
Autor: Karol Woźniak 27 maja 2016 - Gdynia, ul. Kartuska. Elektryczne Citaro podczas zjazdu z Pustek Cisowskich.Gdynia, ul. Kartuska. Elektryczne Citaro podczas zjazdu z Pustek Cisowskich.
Autor: Michał D. 13 stycznia 2017 - Gdynia, pętla Cisowa SKM.Gdynia, pętla Cisowa SKM.
Autor: Michał D. 21 maja 2017 - Gdynia, zajezdnia trolejbusowa PKT Gdynia. 21.05.2017 był dniem otwartym zajezdni trolejbusowej. W godz. 10-15 można było zwiedzić hale naprawcze i myjnię, podpiąć pantograf trolejbusu do sieci trakcyjnej, zwiedzić pojazd wieżowy oraz przejechać się ST12M 3010 na bateriach trakcyjnych do Obłuża/Oksywia i skodą 359 do Cisowy. Ponadto PKT ufundowało gry i zabawy dla najmłodszych oraz poczęstunek. Na zdjęciu 3053 podczas mycia.Gdynia, zajezdnia trolejbusowa PKT Gdynia. 21.05.2017 był dniem otwartym zajezdni trolejbusowej. W godz. 10-15 można było zwiedzić hale naprawcze i myjnię, podpiąć pantograf trolejbusu do sieci trakcyjnej, zwiedzić pojazd wieżowy oraz przejechać się ST12M 3010 na bateriach trakcyjnych do Obłuża/Oksywia i skodą 359 do Cisowy. Ponadto PKT ufundowało gry i zabawy dla najmłodszych oraz poczęstunek. Na zdjęciu 3053 podczas mycia.
Autor: Karol Grzonka Komentarze: 3
7 września 2017 - Gdynia, ul. Świętojańska.Gdynia, ul. Świętojańska.
Autor: Chris_C 27 września 2019 - Gdynia, ul. Morska. Od jakiegoś czasu oba elektryczne Citara przypisane są do obsługi linii 25 w dni powszednie. W weekendy sporadycznie opuszczają zajezdnie.Gdynia, ul. Morska. Od jakiegoś czasu oba elektryczne Citara przypisane są do obsługi linii 25 w dni powszednie. W weekendy sporadycznie opuszczają zajezdnie.
Autor: Michał D. 22 czerwca 2020 - Gdynia, ul. Morska.
#3053 omija stojącego w zatoczce #3054, który miał drobną kolizję z osobówką za przystankiem Gdynia Dworzec Gł. PKP - Wolności.Gdynia, ul. Morska.
#3053 omija stojącego w zatoczce #3054, który miał drobną kolizję z osobówką za przystankiem Gdynia Dworzec Gł. PKP - Wolności.
Autor: Krzysztof Stelmach 10 września 2020 - Gdynia, ul. Morska.Gdynia, ul. Morska.
Autor: mzk804 28 września 2020 - Gdynia, ul. Chylońska. Jedno z dwóch Citaro w posiadaniu PKT wyruszyło z pętli początkowej i zbliża się do przystanku Piaskowa.Gdynia, ul. Chylońska. Jedno z dwóch Citaro w posiadaniu PKT wyruszyło z pętli początkowej i zbliża się do przystanku Piaskowa.
Autor: Karol Armatowski 5 marca 2021 - Gdynia, ul. Morska.
Jeden z dwóch elektrycznych gdyńskich Citaro ruszył właśnie z przystanku Stocznia SKM - Morska. Z pozdrowieniami dla Górala!Gdynia, ul. Morska.
Jeden z dwóch elektrycznych gdyńskich Citaro ruszył właśnie z przystanku Stocznia SKM - Morska. Z pozdrowieniami dla Górala!
Autor: Krzysztof Stelmach Komentarze: 1
29 marca 2021 - Gdynia, ul. Morska. Fajnie było trafić na Citaro z szelkami, jednak od lat niezmiennie zadziwia mnie to co dzieje się przy blokach po lewej, pod samym blokiem jest "parking" na klepisku, następnie rozjeżdżony chodnik a potem pseudo-trawnik, który raczej nie ma szans na przeżycie... Fajnie, że stare słupy kratownicowe przeżyły...Gdynia, ul. Morska. Fajnie było trafić na Citaro z szelkami, jednak od lat niezmiennie zadziwia mnie to co dzieje się przy blokach po lewej, pod samym blokiem jest "parking" na klepisku, następnie rozjeżdżony chodnik a potem pseudo-trawnik, który raczej nie ma szans na przeżycie... Fajnie, że stare słupy kratownicowe przeżyły...
Autor: Krystian Jacobson Komentarze: 5
19 lipca 2021 - Gdynia, Pustki Cisowskie - ul. Chabrowa.Gdynia, Pustki Cisowskie - ul. Chabrowa.
Autor: Mikołaj Boroń 6 sierpnia 2021 - Gdynia, ul. Chylońska. 3053 na linii 22, a na sieci trakcyjnej nowe urządzenia, dzięki którym trolejbusy będą mogły poruszać się w nowych relacjach po otwarciu dworca w Chyloni, które jest planowane na koniec sierpnia. Oprócz linii 28, ponownie na dworzec mają zajeżdżać linie trolejbusowe 20, 22 i 27.Gdynia, ul. Chylońska. 3053 na linii 22, a na sieci trakcyjnej nowe urządzenia, dzięki którym trolejbusy będą mogły poruszać się w nowych relacjach po otwarciu dworca w Chyloni, które jest planowane na koniec sierpnia. Oprócz linii 28, ponownie na dworzec mają zajeżdżać linie trolejbusowe 20, 22 i 27.
Autor: Karol Grzonka Komentarze: 3
1 października 2021 - Gdynia, ul. Chabrowa.Gdynia, ul. Chabrowa.
Autor: Michał D. 15 października 2021 - Gdynia, ul. ChabrowaGdynia, ul. Chabrowa
Autor: mati25 Komentarze: 1
18 lutego 2022 - Gdynia, ulica Świętojańska.Gdynia, ulica Świętojańska.
Autor: Franek Buksiński Komentarze: 1
23 stycznia 2023 - Gdynia, Aleja Zwycięstwa.Gdynia, Aleja Zwycięstwa.
Autor: Michał Mituła 25 stycznia 2023 - Gdynia, aleja Zwycięstwa. Po ostatnich cięciach rezerwa taborowa PKT jest na tyle duża, że trolejbusy z napędem Eniki bramy zajezdni opuszczają bardzo rzadko.Gdynia, aleja Zwycięstwa. Po ostatnich cięciach rezerwa taborowa PKT jest na tyle duża, że trolejbusy z napędem Eniki bramy zajezdni opuszczają bardzo rzadko.
Autor: Michał D. Komentarze: 10
16 lipca 2023 - Gdynia, zajezdnia trolejbusowa PKT Gdynia. Obecnie PKT ma tak dużą rezerwę trolejbusów, że oba citara stoją odstawione. Ciekawe czy dostaną drugie życie gdzieś na Ukrainie czy jednak pójdą na złom?Gdynia, zajezdnia trolejbusowa PKT Gdynia. Obecnie PKT ma tak dużą rezerwę trolejbusów, że oba citara stoją odstawione. Ciekawe czy dostaną drugie życie gdzieś na Ukrainie czy jednak pójdą na złom?
Autor: Karol Grzonka Komentarze: 5
Maintenance Break
Man on the way/
In order to ensure an uninterrupted service environment, We are carrying out maintenance operations on its online services, including some changes, updates and service functions! We aim to minimize any disturbances resulting from the maintenance. Please check back here soon!
We look forward to your next check-in!