Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Duewag N8C #153

Detale

NazwaDuewag N8C
(Duewag) /Duewag M/N [2-2/0/2-1] (1978-1986)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1982
Zezłomowany
Modernizacje
2012Duewag N8C-NF
(Modertrans) /Duewag M/N [2-2/2/2-1] (2008-)
Właściciele
19822011DSW21 Dortmund
20122017ZKM Gdańsk
2017GAiT Gdańsk
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19822011153 / DSW21 Dortmund
201220171153 / ZKM Gdańsk
20171153 / GAiT Gdańsk
Inne informacje
Modernizacja w Modertrans Poznań sp. z o.o.

Zdjęcia

26 maja 1992 - Dortmund, Hohe Straße. Obecnie nie ma już w tym miejscu klasycznego torowiska tramwajowego, które zostało zastąpione linią kolei lekkiej (Stadtbahn), przebiegającą częściowo pod ziemią. Autorem zdjęcia jest Christian Wenger, zgoda na dodanie jest.
Autor: Krzysztof_J

Komentarze: 2

30 czerwca 1999 - Dortmund, Borsigplatz. Autorem zdjęcia jest Christian Wenger, zgoda na dodanie jest.
Autor: Krzysztof_J

19 kwietnia 2008 - Dortmund, Oesterholzstraße. Tak się zastanawiam, jakim cudem w Dortmundzie nie zostanie zachowany ani jeden N8C jako historyczny, pozostanie im co prawda techniczny N6C, no ale to nie to co liniowy...
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
Komentarze: 2

15 stycznia 2011 - Dortmund, Brackeler Hellweg. Wprawne oko dostrzeże także wagon N8C #149 wjeżdżający na pętlę Brackel.
Autor: helmut36

24 lutego 2012 - Gdańsk, pętla Jelitkowo. Można powiedzieć, że Jelitkowo jest już ukończone, w stosunku do stanu sprzed remontu - mamy 4 przelotowe tory zamiast trzech i żeberka, na każdym peronie są zamontowane wiaty, a budynek dyspozytorni został przeniosiony na środek pętli. Aktualnie kursują tu linie 6 i 8, póki co w sumie nie potrzeba więcej. Widoczny na zdjęciu peron jest aktualnie nieeksploatowany, pierwotnie miał służyć jako przystanek dla wsiadających, lepiej się stało, że zdecydowano się na pozostawienie starego układu, że każda linia ma swój peron i można wsiadać do tramwaju wcześniej.
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
Komentarze: 5

14 lipca 2013 - Gdańsk, ul. Nowotna.
Autor: Mateusz

27 stycznia 2014 - Gdańsk, aleja Rzeczypospolitej.
Autor: Michał D.
cenzor
19 sierpnia 2014 - Gdańsk, pętla Jelitkowo.
Autor: Michał D.
cenzor
Komentarze: 3

17 listopada 2015 - Gdańsk, ul. Nowotna. Dortmund dojeżdża do krańcówki.
Autor: Kudak

Komentarze: 5

21 listopada 2016 - Gdańsk, wiadukt nad ulicą Rakoczego.
Dortmund wlecze się po wiadukcie z minimalną prędkością, dlaczego wprowadzono ponownie ograniczenie prędkości, nie mam pojęcia.

Autor: Karol Woźniak
edytor
Komentarze: 8

13 stycznia 2017 - Gdańsk, ulica Kliniczna.
Autor: piotr_kosz

9 lutego 2017 - Gdańsk, ul. Rakoczego x ul. Jaśkowa Dolina.
Autor: bartpiot

3 marca 2018 - Gdańsk, al. Wojska Polskiego. Zasadniczo, to wagony N8C były przewidziane do NG w latach 2010-2012 wg planów DSW21. Jak wiadomo, wagony te szybciej znalazły się w Gdańsku, wysłano je do Modertransu na zabudowę - a raczej przebudowę środkowego członu na niskopodłogowy, zmianę czół, jednak nie przeprowadzono żadnej naprawy części mechanicznej ani elektrycznej. Mamy 2018 rok, wagony przejechały dużo kilometrów i jestem ciekaw co dalej, czy powtórzy się sytuacja jaka spotkała gdańskie stopiątki - czyli zajeżdzenie ich na śmierc.
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
14 czerwca 2018 - Gdańsk, ul. Jana z Kolna.
Autor: anonim1981

12 kwietnia 2020 - Gdańsk, pętla Chełm Witosa
Frekwencja tego dnia była bardzo bardzo niska, ponieważ w szczytowym momencie wynosiła 7 pasażerów.

Autor: Paweł Biskupski

Komentarze: 2

12 kwietnia 2020 - Gdańsk ul. Krasickiego
Autor: Paweł Biskupski

14 lipca 2021 - Gdańsk, ul. Jana z Kolna. Pozdrowienia dla motorowego!
Autor: ivirtuozk

Komentarze: 7

24 października 2023 - Gdańsk, aleja Wojska Polskiego. Wbrew temu co jest na wyświetlaczu, tramwaj właśnie zakończył kurs na widocznym na zdjęciu przystanku "zajezdnia". Motorniczy natomiast po zakończeniu kursu musi zablokować przejście dla pieszych, opuścić kabinę tramwaju i ręcznie przestawić zwrotnicę, by wjechać na tor pod prąd, aby następnie wjechać na teren zajezdni w celu odbycia przerwy między kursami. I tak schemat ten się powtarza przy prawie każdym kursie linii nr 11. Oczywiście następny jadący tramwaj, musi również zatrzymać się w tym miejscu i kolejny motorniczy musi przestawić zwrotnicę. I tak co 10 minut, bo co tyle jeździ linia nr 11 w godzinach szczytu. Czasem się zastanawiam, co w Gdańsku zawiodło? W mieście, w którym wydatki na komunikację to ponad półmiliarda złotych, tramwaje zawracają na zajezdni (zamiast na pobliskiej pętli), a motorniczowie latają z kijami po torach.
Autor: Michał D.
cenzor
Komentarze: 17


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: