Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Solaris Urbino 12 electric #1909

Detale

NazwaSolaris Urbino 12 electric
(Solaris) Solaris Urbino 12/Solaris Urbino III 34 [1-2-0,2-2-0,2-2-2] (2012-2015)
VINSUU24116EFB014709
Numer zabudowy
Wyprodukowany2015
Zezłomowany
Właściciele
2015MZA Warszawa
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
2015WX 82009
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
20151909 / MZA Warszawa
Inne informacje
Data pierwszej rejestracji: 22.06.2015
Silnik: TSA TMF-35-28-4 160 kW

Zdjęcia

9 sierpnia 2015 - Warszawa, ul. Samochodowa.
Autor: Kelly
newser
15 maja 2016 - Warszawa, ul. Bielańska. Przyznam szczerze, robią robotę te elektryki, ale czy bym chciał takim jeździć to nie wiem. Jednak musi gdzieś ten motor mruczeć sobie. :D
Autor: Mateusz Machel
cenzordriver
29 maja 2016 - Warszawa, ul. Focha.
Autor: mario

7 lipca 2016 - Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście. Urbino 12 Electric - autobus w pewnym sensie rewolucyjny - zaprezentowano w 2012 r., a do stolicy pierwsza seria trafiła w 2015 r. Pojemność baterii litowo-jonowych rzędu 200 kWh pozwoliła na eksploatację na liniach. Było to już sporo, dając zasięg rzędu 150 km przy pełnym naładowaniu, jednak wciąż za mało wobec brygad całodziennych liczących 200-350 km. Wymusiło to budowę ładowarki pantografowej na pętli Spartańska. Wykonała ją Ekoenergetyka z Zielonej Góry, specjalizująca się w produkcji ładowarek do elektrobusów. Ładowarka na pętli ma moc 200 kW, co pozwala na doładowanie pojazdu w 10 minut na kolejne 20 km. Cena tego wozu wyniosła 2,2 mln zł za sztukę, obecnie trzeba się liczyć z cenami 2,7 mln zł. Jedna ładowarka pantografowa na pętlę kosztuje około 0,4 mln zł. Z kolei na ul. Konwiktorskiej w 2019 r. Medcom wykonał 2 ładowarki - jedną dla Ursusów, a drugą dla Solarisów o wysokiej mocy 400 kW. Rozbieżność ta wynika z niekompatybilności pantografów Ursusa i Solarisa - już na początku więc mamy do czynienia z potrzebą zadbania o standardowe rozwiązania.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

1 czerwca 2017 - Warszawa, ul. Anielewicza, wyjazd z al. Sendlerowej. Obukierunkowe wykonywanie tej relacji odbywało się po uprzednim chwilowym wstrzymaniu ruchu kołowego na ruchliwej ul. Anielewicza. Pozdrowienia dla instruktorów Nadzoru Ruchu, zabezpieczających ten manewr :)
Autor: ZaciszaniN

Komentarze: 2

1 czerwca 2017 - Warszawa, ul. Anielewicza. W drugim dniu Konferencji EFC wjeżdżaliśmy bodaj pod najciekawsze miejsce (w które trzeba było dowieźć gości), tj. pod główne wejście Muzeum Historii Żydów Polskich. Wjazd tam możliwy jest przez al. Sendlerowej, która de facto jest chodnikiem :) Aby się na niego dostać trzeba przejechać przez peron przystanku NALEWKI-MUZEUM 02 (co widzimy na zdjęciu). Wjeżdżanie tu oczywiście odbywało się pod nadzorem Służb Nadzoru Ruchu. Ponadto szoferzy musieli uważać na widoczne w tle drzewo, ponieważ dawno nie było przycinane. A jego nisko zwisające konary o mały włos w ogóle uniemożliwiłyby wjazd tam. Po przeprowadzeniu próby uznaliśmy, że jest to jednak możliwe do wykonania w sposób bezpieczny.
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
Komentarze: 4

1 czerwca 2017 - Warszawa, al. Sendlerowej (czyli fragment placu przed Muzeum Historii Żydów Polskich). Dziś przypada 77. rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim. Z tej okazji zawsze po ulicach miasta kursował zabytkowy tramwaj oznaczony "gwiazdą Dawida". Nie wiem czy tak też było w tym roku. Dlatego dodaję inną fotkę, wykonaną w miejscu symbolicznym dla Żydów. Na zdjęciu autobus linii EFC - POL oczekujący na pasażerów pod muzeum POLIN w związku z odbywającą się wówczas 28. Konferencją Europejskiego Centrum Fundacji (więcej o tym wydarzeniu choćby tutaj lub tutaj). Z prawej widoczny fragment Pomnika Bohaterów Getta. Niestety nie dało się zrobić ujęcia z samym pomnikiem, bo primo - nie była to impreza miłośnicza, więc pole manewru było ograniczone. Secundo, ograniczony (i to nawet bardzo) był również czas na wykonanie takiego ujęcia. Do tego warunki oświetleniowe były dalekie nawet od dobrych (ciemnica od tej strony plus jupitery w obiektyw z drugiej). Niemniej powtórzenie takiego kadru w dającej się przewidzieć przyszłości jest raczej niemożliwe. Z dedykacją dla kolegi `5554` :)
Autor: lipton
cenzoredytorProfesional
1 października 2017 - Warszawa, ulica Marii Rodziewiczówny.
Autor: twister7862

Komentarze: 1

28 kwietnia 2021 - Warszawa, ul. Spacerowa.
Autor: Kelly
newser
1 czerwca 2022 - Warszawa, ulica Bruzdowa.
Autor: Sławek135


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: