Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Jelcz 120MT/E #3376

Detale

NazwaJelcz 120MT/E
(Jelcz) [2-2-2]
VIN120EW0000020
Numer zabudowy
Wyprodukowany1998
Zezłomowany2012
Właściciele
19982012PKT Gdynia
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19982012GNN 1974
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
199820123376 / PKT Gdynia
Inne informacje
19.11.1998
24.04.2012

Zdjęcia

25 stycznia 2006 - Gdynia, ul. Warszawska.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
25 kwietnia 2006 - Gdynia - Redłowo, Al. Zwycięstwa. Co ciekawe pierwsze foto tego pojazdu na TWB !
Autor: Mr T

Komentarze: 1

23 września 2006 - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana. Jak zaczynałem przygodę z KM, to nazywało się Wzgórze Nowotki.
Autor: krzysio

Komentarze: 1

12 lutego 2007 - Gdynia, Węzeł Franciszki Cegielskiej.
Autor: Max
edytor
9 marca 2007 - Gdynia Kolibki, al. Zwycięstwa.
A więc gruchnęła oficjalna wieść o sporych cięciach w sieci ZKM Gdynia, wchodzących w życie z dniem 30.01.2023. Pozwolę sobie zrecenzować zmiany, oczywiście recenzja będzie tylko moją prywatna opinią :)

Zacząć należy od tego, co napisano na końcu, zatem od likwidacji 5 linii trolejbusowych (!), 4 linii autobusowych całorocznych i dwóch sezonowych. Sytuacja rysuje się równie negatywnie, co podczas cięć w latach `70, ale warto wczytać się w szczegóły. Zatem po kolei, od likwidacji linii:
20: linia w zasadzie jest permutacją istniejących połączeń Chyloni z centrum, OIDP powstała wraz z uruchomieniem linii 27 w roku 1999. Komunikat zapowiada, że w jej miejsce będą uruchomione kursy linii 22, ale szczegółów wciąż brak, więc trudno powiedzieć o ile zmniejszy się ilość wzkm.
21: O ile likwidacja tej linii nie powinna być większym zaskoczeniem, ponieważ zazwyczaj wozi powietrze, o tyle względy sentymentalne i historyczne jednak biorą górę. Wszak historia gdyńskich trolejbusów rozpoczęła się m.in. od połączenia centrum z Orłowem, przedłużonego później do Sopotu. Można mieć tylko nadzieję, że linia 21 wróci szybciej, niż później do siatki połączeń.
30: Linia od dekad marginalizowana. Przy obecnej gęstości połączeń ul. Morską jej brak nie powinien być specjalnie odczuwalny, choć rysa wizerunkowa z pewnością niemała.
34: Ta linia ma tego pecha, że została uruchomiona zbyt późno. Odtworzenie historycznego połączenia Demptowa ze śródmieściem nie cieszyło się nigdy tłumem pasażerów. Mieszkańcy Demptowa przeżyli kilkadziesiąt lat z przesiadkami, przeżyją i teraz. Linia 34 to eksperyment, który nie przetrwał nawet 3 lat.
320: Pomysł od samego początku nietrafiony. W jej miejsce zostaną uruchomione sezonowe meleksy na wzór Orłowa - bardzo słuszna koncepcja!
W: linia zostanie zlikwidowana niemalże w przeddzień swoich 30 urodzin. Z pewnością nie spotka się to z aprobatą pracowników redłowskiego szpitala, ani mieszkańców Pustek Cisowskich.
163: Muchowóz, chociaż stanowiący wygodną alternatywę dla wiecznie zapchanych pozostałych linii z rejonu Pogórza, Obłuża i Oksywia. Częściowo będzie zastąpiona kursami linii 198. Wartość historyczna.
182: To jedno z większych zaskoczeń. Linia o solidnych napełnieniach, szybkie połączenie Obłuża i Wzgórza św. Maksymiliana. Tego będzie brakowało. Likwidacja tej linii wygląda na przypadkową ofiarę. Ponieważ jest to jedyna linia kursująca ul. Śląską, w jej miejsce na tej ulicy pojawi się linia 119. Moim zdaniem zupełnie niepotrzebnie, bo ten jeden jedyny przystanek, który obsługuje wyłącznie linia 182, jest tuż obok całego stada trolejbusów na ul. Warszawskiej. Szkoda zamieszania.
196: Nie wypowiadam się, rzadko kiedy wstaję skoro świt, żeby zobaczyć napełnienia w porannych wynalazkach ;) O ile dobrze rozumiem, jej nieobecność będzie przynajmniej częściowo załatana nowymi kursami linii 128, ale szczegółów brak.
G i 309: Ta pierwsza, choć cieszy się ogromną popularnością, to niestety tylko w kilku wybranych kursach. Linia wysoce deficytowa. Spodziewałem się jej braku już w 2022 roku. Ta druga to typowy muchowóz dla działkowców, pożegnam ją bez żalu. Szczególnie, że w jej miejsce w sezonie wskoczy 109.

Pozostałe cięcia:
145, 153 i 252: tutaj obcięte zostanie prawdopodobnie tyle, na ile pozwala umowa przetargowa. Muchowozy poza szczytem.
119 i 133: kosmetyka, trzeba było zrobić to już dawno temu.
125: brak szczegółów, trudno mi się odnieść do sprawy.
Linie nocne: funkcjonowanie komunikacji nocnej zostanie zasadniczo ograniczone do istniejących kursów zjazdowych i dojazdowych, zostawiając dziurę w godz. ok. 2 - 3:30. To smutne następstwo zidiocenia społeczeństwa, które ma alternatywę dla poimprezowych powrotów do domu w postaci podwozów w cenie biletu autobusowego + gwałt w gratisie. Odkąd powstały podwozy wykorzystanie linii nocnych spadło dramatycznie i w zasadzie ograniczyło się do ludu pracującego w bardzo nietypowych godzinach. Środek nocy to pojedyńczy, przypadkowi pasażerowie. Z kolei wzkm kosztuje tyle samo, kierowcy mają płacone podwójnie - taki stan był nie do utrzymania. Możemy podziękować jedynie naszej szanownej partii rządzącej, która wpuściła nielegalnych przewoźników na polski rynek z otwartymi ramionami.
32/152: zamiana pętli tych dwóch linii wydaje się pomysłem bardzo dobrym, wszak Mały Kack nigdy nie potrzebował przegubowych autobusów co kwadrans. Jednak biorąc pod uwagę fakt niekorzystnej różnicy w cenie wzkm między przegubowym autobusem a standardowym trolejbusem jest to zmiana co najmniej zastanawiająca. Niemniej chichot historii jest - wszak 152 powstała jako zastępstwo za likwidowane trolejbusy do Oksywia, teraz trolejbusy odgrywają się.
140 i 209: to jedne z niewielu zmian zdecydowanie na plus (oprócz wspomnianej wcześniej likwidacji 320). 140 pojawi się w niedziele i święta, 209 zostanie wydłużona do Redłowa. Super!
23: Jeszcze pod koniec lat `90 najczęściej kursująca linia trolejbusowa w Polsce. Jednak uruchamianie kolejnych linii w kier. Karwin było zazwyczaj wykonywane na zasadzie zabierania brygad z 23, przez co dzisiaj ta linia jest już tylko cieniem samej siebie. Zabranie jej z Kaczych Buków, gdzie częstotliwość innych połączeń jest dzisiaj nieadekwatnie wysoka jest pomysłem słusznym. Skierowanie jej na ul. Strzelców powinno umilić wąskiej grupie pasażerów z tego osiedla zabranie 145 w niedziele.
S: na koniec największy przegrany zmian, czyli linia S. Linia średnicowa o dużych napełnieniach, uzupełniana na całej trasie przez 21, 28, 34 i W. Z tych czterech uzupełnień zostanie tylko 28, co z pewnością nie spotka się z zadowoleniem pasażerów eSki. Jestem ciekawy też, czy i jak zostanie zmieniony rozkład jazdy tej linii, która jest taktowana wspólnie z W i 21. Czy będą dziury w rozkładzie? Czekamy na szczegóły.

Podsumowując: Można było się tego spodziewać. Gdynia to miasto tonące w długach, z finansami dobitymi przez polski wał, pandemię i inflację. Inne miasta widocznie lepiej sobie z tym radzą, albo tną wydatki w mniej widoczny sposób. Cieszę się, że ZKM Gdynia stanął na rzęsach, aby skutki nieuchronnych cięć były jak najmniej dotkliwe dla pasażerów. Niemniej można się spodziewać gruntownego grillowania władz miasta w mediach, ponieważ w kwietniu czeka nas spora podwyżka cen biletów, co już jest tematem przewodnim w ostatnich dniach. Jestem jeszcze ciekawy jak wyglądają cięcia w innych wydatkach miasta?
To nie są cięcia, na które zasługujemy, ale na które musimy się zgodzić. W każdym razie gdyńską komunikację miejską czeka jeden z trudniejszych okresów w całej historii.

Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 39

12 maja 2007 - Gdynia, ul. Świętojańska. Spotkanie dwóch jelczy - wspólny jest chyba tylko niebieski kolor ;)
Autor: ikarus
limiteredytordriver
3 września 2007 - Gdynia, ul. Chwaszczyńska. Fala, jaka poszła po sieci po upadku kafara była tak silna, że Jelczykowi zgięła się pała. :P Pozdrowienia dla kierowcy. :)
Autor: Marek Landowski
edytor
Komentarze: 8

24 grudnia 2007 - Gdynia Karwiny, ul. Wielkopolska. Specjalnie dla Michała D. :)
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 3

5 kwietnia 2008 - Gdynia, zajezdnia PKT. To co fajne w Gdyni, to zadbany wizualnie tabor. Wszystko jest dokładnie takie, jak być powinno - żadnych drzwi nie pod kolor, framentów zderzaków w innych odcieniach, pstrokatych podkładów pod reklamy. Ile lat zajęło dojście do takiego standardu?
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 6

25 kwietnia 2008 - Gdynia, al. Zwycięstwa.
Autor: Karolina Rosińska

26 maja 2008 - Sopot, Aleja Niepodległości. Trolejbus!
Autor: urbin

27 maja 2008 - Gdynia, ul. 10 Lutego.
Autor: urbin

Komentarze: 1

17 lutego 2009 - Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana, al. Zwycięstwa.
Autor: ikarus
limiteredytordriver
Komentarze: 2

21 marca 2009 - Gdynia, ul. Morska.
Autor: b.milczarczyk

Komentarze: 6

25 sierpnia 2009 - Gdynia, ul. Świętojańska. PKT Gdynia miało bardzo ładne i zadbane Jelcze. Wspomnienie po linii 30, której po ostatnich cięciach już nie ma.
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
6 marca 2010 - Gdynia, ul. Morska / ul. Warszawska.
Autor: Karol Grzonka

18 czerwca 2010 - Gdynia, ul. Morska. Patent z dwoma silnikami pomocniczymi w Jelczach mnie trochę zaskoczył, okazało się przy tej okazji, że u nas takie rozwiązanie również występowało w niektórych wozach, ale szybko dokonano przeróbek pod jeden silnik.
Autor: Gumiś
limiteredytor
Komentarze: 4

23 lipca 2010 - Gdynia, ul. Władysława IV. 3376 na linii 30, a za nim na pusto 3058.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 1

18 października 2010 - Gdynia, ul. Warszawska / ul. Hugo Kołłątaja.
Autor: Karol Grzonka

25 grudnia 2010 - Gdynia, ul. Morska. 3376 & 3358 jako przecieraki sieci. Dokładnie 10 lat temu były ostatnie zimowe święta w Trójmieście.
Autor: Karol Grzonka


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: