Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Konstal 13N #648

Detale

NazwaKonstal 13N
(Konstal) /Konstal 13N (4xKonstal LTa-220 41kW/56HP ) [4-4-4] (1959-1969)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1968
Zezłomowany1998
Właściciele
19681994MZK Warszawa
19941998TW Warszawa
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19681994648 / MZK Warszawa
19941998648 / TW Warszawa

Zdjęcia

23 marca 1973 - Warszawa, ul. Broniewskiego. W tamtym czasie tramwaje dojeżdżały tylko do pętli Piaski, przedłużenie do Huty oddano do użytku w 1977 roku. Niestety nie widać pierwszej cyfry numeru, jednak na Omni-busie zostało ustalone, że jest to wagon 648. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Grażyna Rutowska.
Autor: Krzysztof_J

2 lutego 1985 - Warszawa, pętla Huta, tor linii 33. Żoliborski skład linii 33 648+???+??? podczas planowego postoju. W dużej skrzynce tablicy kierunkowej włożona blacha od skrzynki średniej, dociśnięta czymś do szyby. Tu trochę się zsunęła. Zajezdnia R-4 niegdyś posiadała wagony głównie ze skrzynkami średnimi. Na początku lat 80. bardzo dużo wagonów wracało z NG ze skrzynkami dużymi. Stosowanie niewłaściwego rozmiaru tablic będzie stałą praktyką tej zajezdni przez wiele lat. Wieczorem blacha nie była podświetlona, ale kto by się tam przejmował takimi szczegółami. Inną ciekawostką, charakterystyczną dla zajezdni żoliborskiej był kształt cyfr „kwadratu” linii 33. Od 1982 roku wzorzec kroju cyfr miał być w teorii taki sam dla wszystkich zajezdni. W praktyce jednak cyfry nieco się różniły. Podczas wykonywania w R-4 szablonu dla linii 33 najwyraźniej coś nie tak wyszło z obliczeniami i dolne „brzuszki” wyszły znacznie mniejsze od górnych. Po tej przypadłości można było odróżnić blachę żoliborską od mokotowskiej.
Wagon 648 po Naprawie Głównej I o rozszerzonym zakresie, zakończonej w grudniu 1984 roku. Przejdzie jeszcze trzy NG I. Eksploatowany do końca wyłącznie w zajezdni żoliborskiej, zostanie skasowany w 2001 roku.

Autor: Kelly
newser
Komentarze: 3

8 lutego 1996 - Warszawa, pętla Huta (ob. Metro Młociny). 648+647.
Autor: Nodzyk

Komentarze: 2


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: