Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Solaris Urbino 12 Hybrid #5007

Detale

NazwaSolaris Urbino 12 Hybrid
(Solaris) Solaris Urbino 12/Solaris Urbino IV (Cummins ISB4.5E6 210H 157kW/213HP 4460cm3 E6) [2-2-0, 2-2-2] (2016-)
VINSUU241163HB018245
Numer zabudowy
Wyprodukowany2017
Zezłomowany
Właściciele
2017MPK Kielce
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
2017TK 7612T
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
20185007 / MPK Kielce
Inne informacje
Data pierwszej rejestracji: 29.12.2017
Wprowadzony do ruchu: 01.02.2018

Formalnym właścicielem jest Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach.

Zdjęcia

20 stycznia 2018 - Kielce, zajezdnia MPK. Pierwsze 6 sztuk Nowych Urbino.
Autor: Jelczyk

26 stycznia 2018 - Kielce, ul. Łopuszniańska. W te rejony miasta pierwszy i ostatni raz zawitały hybrydy na testy.
Autor: Jelczyk

3 lutego 2018 - Kielce, ul. Massalskiego. Minęły zaledwie trzy dni i żaden nie był pozbawiony awarii hybryd. Nie było dnia, by linie hybrydowe były w całości obsadzone tym taborem. Nad wszystkim czuwa serwis Solarisa, który eliminuje problemy.
Hybrydy wyposażone są w silnik spalinowo-elektryczny. Tradycyjny napęd wyłącza się w momencie otwarcia drzwi na przystanku, niestety odczuwalne są wibracje przy jego wyłączaniu. Dalsza praca odbywa się na silniku elektrycznym. Przy 30 km/h uruchamia się silnik spalinowy. Jego uruchomienie nie jest odczuwalne, ale słyszalne - zwłaszcza przy zjeżdżaniu w dół jego praca jest bardzo głośna. Nie wpływa to jednak zbytnio na ogólny poziom hałasu - w porównaniu z klasycznym, dieslowskim napędem, hybrydowy zarówno wewnątrz jak i zewnątrz należy do cichych. Zalety napędu hybrydowego będzie można zauważyć zwłaszcza na liniach utykających w korku i pokonywanych z niewielką prędkością (jak np. 34).
Ogólną jakość spasowania elementów można ocenić dobrze, jednak widoczne są drobne, ledwo widoczne niedoróbki. No i konstrukcja całego pojazdu wydaje się delikatna, co jest odczuwalne na dziurawych, kieleckich drogach - elementy autobusu trzęsą się.

Autor: kams

Komentarze: 4

5 lutego 2018 - Kielce, skrzyżowanie ulic Popiełuszki, Tarnowskiej, Wapiennikowej i Pileckiego. Pierwszy etap przebudowy dróg w tym rejonie powoli dobiega końca, bowiem ulica Pileckiego teoretycznie ma zostać oddana do użytku w maju br. Kolejnym etapem przebudowy będzie ulica Wapiennikowa, której początkowe prace już się rozpoczęły (wycinka drzew).
Autor: Jelczyk

11 marca 2018 - 08:45, Kielce - Centrum, al. IX Wieków Kielc.
Są i one - pierwsze w stolicy województwa Solarisy IV generacji. Jak się ogólnie hybrydy sprawują, chyba nie trzeba przypominać, bo wiele artykułów już na ten temat powstało. ;)

46 - Os. Ślichowice → Os. Świętokrzyskie

Autor: Paweł_K

27 kwietnia 2018 - Kielce, aleja Legionów. To miejsce, po zamknięciu ulicy Ściegiennego, stało się ważnym korytarzem komunikacyjnym dla linii podążających w kierunku południowych części miasta. Dotychczas w tym miejscu kursowała jedynie linia 2 z kilkoma kursami dziennie wykonywanymi w dni robocze i soboty. Obecnie kursów jest na tyle dużo, że spokojnie można się wydostać z tej części miasta o dowolnej porze. Autobusy pojawiają się tutaj średnio co 7 minut w dni robocze i 13 w weekendy.
Autor: kams

21 lipca 2018 - Kielce, ul. Wojska Polskiego. Linia 34 pierwszy dzień po przywróceniu kursowania do Bukówki. Oczywiście to nie koniec zmian na tej linii. Kiedy zostanie zamknięta ulica Wapiennikowa, i tym samym zamknięta droga do osiedla Kochanowskiego, planowane jest przeniesienie kursowania 34 do pętli pod lecznicą w Dyminach. Oznacza to konieczność przejeżdżania dodatkowego dystansu 1,6 km z powodu braku zarządzenia, aby linia kończyła wcześniej, w innym miejscu.
Autor: kams

Komentarze: 3

15 września 2018 - Kielce, ul. Ściegiennego. No i od dnia dzisiejszego na czas nieokreślony ilość kursów w tym miejscu podwaja się. Na pewien okres można zapomnieć o wychodzeniu na autobus o określonej godzinie. Wszystko to dzięki przeniesieniu przystanku końcowego 34 z pętli za Premą do Dymin. Daje to szansę na wzrost liczby pasażerów, którzy dostają bardziej atrakcyjną ofertę. Kto wie, może po zakończeniu remontu ul. Wapiennikowej i przywróceniu tam 34, wyższa częstotliwość odjazdów z południowej części Ściegiennego zostanie utrzymana...
Tymczasem MPK całkowicie zawłaszczyło sobie autobusy ZTM, przyklejając tam swoje logo...

Autor: kams

24 października 2018 - 09;38, Kielce, ul. Grunwaldzka.

54 - Olszewskiego → al. Na Stadion

Autor: Paweł_K


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: