Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Jelcz M125M #2248

Detale

NazwaJelcz M125M
(Jelcz) / (MAN D0826LUH12 162kW/220HP 6871cm3) (ZF 5HP500(5)) 28/100 [2-2-2] (1998-2002)
VINSUJ125002X0000009
Numer zabudowy
Wyprodukowany1999
Zezłomowany2013
Właściciele
19992013MPK Lublin
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19992013LBV 1176
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
199920132248 / MPK Lublin
Inne informacje
01.06.1999
31.07.2013

Zdjęcia

20 kwietnia 2000 - Lublin, ul. Zamojska.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 8

lipiec 2001 - Lublin, pętla Chodźki.
Autor: mario

wrzesień 2002 - Lublin, ul. Romera. Lublin w 2002 r. był krainą żółto-czerwono-zielonych autobusów w wygiętym malowaniu. Nowoczesne autobusy z drugiej połowy lat 90. były jednak w mniejszości - dominowały Jelcze M11 i Ikarusy 280 z lat 80. Szczególnie wyróżniały się 3 w pełni niskopodłogowe Jelcze M125M z 1999 r. Do całkowicie niskopodłogowych autobusów zaliczał się też Neoplan N4020td i Solaris Urbino 15.
Autor: Jacek Pudło
edytor
28 lipca 2003 - Lublin, ul. Koncertowa. Oznaczenie linii okrężnej 15A w parze z 15B to jedna z wielu ciekawostek lubelskiego układu połączeń, którego rozwój przez dziesięciolecia prowadzony był bez porządnej systematyki i hierarchii. Rozbudowę oferty przewozowej realizowano przez proste dodawanie kolejnych połączeń.
Autor: Jacek Pudło
edytor
24 września 2003 - Lublin, ul. Zbożowa.
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 8

29 października 2003 - Lublin, al. Racławickie.
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 5

23 listopada 2003 - Lublin, ul. Głęboka. Z zaprezentowanym w 1998 roku modelem Jelcz M125M producent wiązał duże nadzieje. Jednak na rynku motoryzacyjnym w 2000 r. nastał kryzys, dodatkowo zniesiono cła związane z importem pojazdów, oraz pojawił się Solaris z jeszcze nowocześniejszym modelem Urbino 12. W wyniku tego popularność M125M była mniejsza niż spodziewana.
Autor: Jacek Pudło
edytor
25 grudnia 2003 - Lublin, Rondo Piotra Mohyły. Hm...chyba jest to ulubiony autobus pewnego Pana :D
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 7

18 czerwca 2004 - Lublin, pętla Głusk. Autobus M125M na pewno był nowocześniejszy niż M121M i miał więcej niskiej podłogi, ale we wnętrzu było ciasno. Dodatkowo w wozie szwankowała elektronika, a miękkie zawieszenie słabo tłumiło wstrząsy. Duża przednia szyba kosztowała sporo w razie uszkodzenia.
Autor: Jacek Pudło
edytor
1 lipca 2004 - Lublin, ul. Armii Krajowej. Ogółem lubiłem te autobusy, ale okazały się one nie tylko nienajlepiej wykonane, ale i mało żywotne.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

23 grudnia 2004 - Lublin, ul. Żeglarska. Świeżo wyglądający jeszcze Jelcz M125M. Wówczas autobus jechał tu praktycznie wzdłuż pól, dziś bloki sięgają już blisko zalewu. Duża szyba przednia ładnie wyglądała, ale kosztowała sporo w wypadku kolizji, stąd szyby zastąpiono potem mniejszymi.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 4

25 marca 2005 - Lublin, ul. Budowlana. Linia 20 na starej pętli. Jelcz M125M był próbą wyjścia naprzeciw potrzebom rynku - konstrukcja w pełni niskopodłogowa. Niestety dla Jelcza w tym czasie zadebiutował wyraźnie nowocześniejszy, a również atrakcyjny cenowo Solaris Urbino. Więcej miast zaczęło też się decydować się na autobusy zachodnich marek. W rezultacie M125M nie zrobił furory. W MPK ta konstrukcja była uważana za niedopracowaną w porównaniu do preferowanego, mniej skomplikowanego M121M.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

25 marca 2005 - Dębówka, pętla przy DK17. Jelcz M125M #2248 w stanie zbliżonym do fabrycznego, choć wiek pojazdu stopniowo dawał się już we znaki. Ciekawostką są drzewa w tle - wycięto je już wiele lat temu.
Autor: Jacek Pudło
edytor
25 marca 2005 - Lublin, ul. Budowlana. Skasowany 10 lat temu Jelcz na zlikwidowanej pętli na Budowlanej. W tle wariant stosowanej w Lublinie od lat 70. wiaty typu gdańskiego.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 2

25 marca 2005 - Dębówka. Wnętrze M125M z 1999 roku z VINem nr 9. Podłoga była ciemnoniebieska, listwy podłogowe - żółte, fotele czerwone, nadkola szare, tunele pod sufitem - kremowe.
Autor: Jacek Pudło
edytor
25 marca 2005 - Dębówka. Zbliżenie na pierwotny wygląd zabudowy silnika. Ponieważ ta konstrukcja korodowała to później zdjęto te wykładziny i położono nowe, szare.
Autor: Jacek Pudło
edytor
28 czerwca 2005 - Lublin, ul. Królewska
Autor: pablo

Komentarze: 3

2 października 2005 - Lublin, Zajedznia na Helenowie. Danka stoi zepsuta.
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 1

21 października 2005 - Lublin, pętla na Węglinie. Najładniejsza danka w Lublinie na 26. Pierwsze jej nocne foto. Pozdrowienia dla kierowcy
Autor: Łukasz Piotrowski

Komentarze: 13

26 grudnia 2005 - Dominów. Danka też lubi trawkę;)
Autor: Matteoo
driver
Komentarze: 3

grudzień 2005 - Dominów, pętla końcowy lini 27. No cóż obili mu ryjka;p
Autor: Matteoo
driver
Komentarze: 3

grudzień 2005 - Dominów, pętla końcowy linii 27. Jak widać Danka cieszy się niemałym zainteresowaniem:)
Autor: Matteoo
driver
Komentarze: 5

grudzień 2005 - Dominów, pętla lini 27. Brakowało jeszcze tylko pulpitu kierowcy;)
Autor: Matteoo
driver
Komentarze: 2

25 lutego 2006 - Lublin, ul. Turystyczna. Zaprezentowany w 1998 r. Jelcz M125M nie zdobył dużej popularności na rynku. Wkrótce nastąpiły bardziej kryzysowe lata, a większą popularność zdobył Solaris Urbino 12. Niemniej jednak M125M był w pełni niskopodłogowy, a do tego posiadał oryginalny design ściany przedniej z uśmiechem i dużą przednia szybą. Design ten opracowano we Wrocławiu. Autobus eksploatowano 14 lat. Dłużej w Lublinie jeździły mniej skomplikowane M121M.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

8 maja 2006 - Jelcz-Laskowice. Autobus przyjechał do fabryki Jelcza na wymianę przedniej szyby oraz montaż świetlika, podobnie jak zrobiono to w czterech cieszyńskich Danach. Zabieg ten ma na celu zmniejszenie naprężeń, które przenosi szyba oraz obniżenie kosztów jej ewentualnej wymiany.
Autor: Oświęcimianin

Komentarze: 3

13 sierpnia 2006 - Lublin, zajezdnia trolejbusowa Helenów. Poważna awaria silnika lub skrzyni biegów skutkowała często długim postojem przed halą naprawczą na Helenowie.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 8

3 marca 2008 - Lublin, ul. Dobrzańskiego. Nie mam w zwyczaju dodawania badziewnych wozów na TWB, jednak tym razem mały wyjątek. 2248 to kolejny już przykład, jak wielkie znaczenie w utrzymaniu taboru mają stałe obsady kierowców. Często słyszę od „specjalistów” w dziedzinie KM, że są one zbędne i przeszkadzają w równomiernym wykorzystywaniu pojazdów, co jak dla mnie jest totalną bzdurą. Rok temu skasowano jak dotąd jedynego Gniota (#2238) w Lublinie, w dodatku z najnowszej dostawy, którym przez ostatni czas powozili skoczkowie. Dana ze zdjęcia stałą obsadę straciła w maju. Jeden miesiąc wystarczył, żeby rzeźnicy doprowadzili ją do złamania się na pół, wskutek czego prawdopodobnie zapadnie decyzja o kasacji. Jest to niewątpliwie potwierdzenie, że stali kierowcy mają wpływ nie tylko na czystość pojazdu i jego stan mechaniczny, ale i jego żywotność.
Autor: PM
driver
Komentarze: 20

12 kwietnia 2008 - Lublin, ul. Romera. Pomyśleć, że kiedyś był to ładnie pomalowany autobus.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 5

29 kwietnia 2008 - Lublin, ul. Grenadierów. Dana w nowym malowaniu firmowym by MPK Lublin mknie dość ciekawym objazdem.
Autor: PM
driver
Komentarze: 6

17 czerwca 2009 - Lublin, al. Kraśnicka.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
Komentarze: 2

22 czerwca 2009 - Lublin, al. Warszawska. 20-ka to, wraz z osiemnastką, najbardziej wysunięta na północny - zachód linia lubelskiej sieci komunikacyjnej. Właściwie nie same połączenia, a ich krańcówki stanowią o ich "niezwykłości". Tak naprawdę omawiana dwudziestka jest jedną z najnudniejszych, zarówno pod względem trasy przejazdu, jak i fotogeniczności. Z Dębówki (tak, to jest ta "wysunięta" ;) ), poprzez Sławinek i Śródmieście, dociera pętli Kruczkowskiego. Praktycznie we wszystkich miejscach autobusy są już dobrze sfotografowane, a oprócz DK12/DK17 nie znajdziemy ciekawszych motywów. Do jej obsługi przeznaczane są głównie autobusy "krótkie".
Autor: MM

Komentarze: 9

1 września 2009 - Lublin, ul. Szeligowskiego. Tutaj 40 już nie ujrzymy.
Autor: P_B

Komentarze: 8

10 listopada 2009 - Lublin, ul. Sowińskiego. Zastanawia mnie jedna rzecz - dlaczego na tej ulicy przystanek jest tylko w jedna stronę?
Autor: Bogumił Kadryll

Komentarze: 4

18 grudnia 2009 - Lublin, ul. Gospodarcza.
Autor: 16v

17 września 2010 - Lublin, ul. Granitowa. Jelcz M125M #2248 nigdy nie był rewelacyjnym autobusem, ale z biegiem lat stał się wręcz padliną. Spójrzcie tylko na ten zapadnięty tył. Remontowana była już zabudowa silnika, skąd tradycyjnie usunięto maty wyciszające, przez co w środku wyraźnie słychać silnik, pracujący z twardym warkotem, przy czym słychać też z niego hałas przypominający przycieranie. W trakcie jazdy telepie się sufit, a prawe tylne nadkole wraz z okoliczną ścianą tańczą jak w trupiastej peerce. Efektu dopełniają telepiące się luźno drzwi. Przy kabinie kierowcy dorobiono u dołu zasłony z dermy, mające dać namiastkę pełnej kabiny. Po latach kursowania z zaślepioną przednią klapą zamontowano w tym autobusie klapy dachowe z neoplana. Tylko czekać kasacji.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 4

8 września 2011 - Lublin, ul. Turystyczna.
Autor: 16v

9 czerwca 2012 - Lublin, ul. Filaretów.
44 tu? Nawet w przypadku wczorajszego objazdu to nietypowy widok. Kierowca chyba wytyczył objazd na własną rekę bo jak czytamy na stronie MPK, w kierunku Paderewskiego objazdu nie ma.

Autor: P_B

Komentarze: 4

18 października 2012 - Lublin, ul. Wileńska. Mała seria autobusów z Lublina, których już nie ma. Dana na linii 9, czyli obecnej trolejbusowej 159.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 2


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: