Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Solaris Trollino 12 #3014

Detale

NazwaSolaris Trollino 12
(Solaris) Solaris Urbino 12/Solaris Urbino IV (Emit STDa 280-6B 175kW/238HP ) [2-2-2] (2018-)
VINSUU241160JB019545
Numer zabudowy
Wyprodukowany2018
Zezłomowany
Właściciele
2018PKT Gdynia
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
20182020GA 923EG
2020GA 016FY
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
20183014 / PKT Gdynia
Inne informacje
nr komisji 03 100007817
Data pierwszej rejestracji: 18.12.2018 r.

ZKM: 20.12.2018 >

Zdjęcia

10 stycznia 2019 - Gdynia, al. Zwycięstwa. 3014 w drodze do Sopotu Ergo Areny.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 1

19 stycznia 2019 - Gdynia, ul. Sopocka. 3014 właśnie opuścił Sopot i jedzie malowniczym odcinkiem Sopockiej w stronę Kaczych Buków. Pozdrowienia dla Pani za kółkiem i pasażera.
Autor: Michał D.
cenzor
19 stycznia 2019 - Gdynia, ul. Łużycka. 3014 w drodze do Kaczych Buków, aby włączyć się na linię 181. Z pozdrowieniami dla Pani kierowcy.
Autor: Karol Grzonka

9 lutego 2019 - Gdynia, 10 lutego x Świętojańska.
Autor: Mateusz Machel
cenzordriver
17 marca 2019 - Gdynia, Droga Gdyńska.
Autor: Michał D.
cenzor
Komentarze: 1

28 września 2019 - Gdynia, ul. Kartuska. Ostatnimi czasy na większości ST12M IV generacji pojawia się w końcu (lepiej późno niż później) prawidłowy napis: "Trolejbus zasilany baterią LTO". Wypadałoby zmienić napis również na 3004, który ma dalej błędny z baterią Li-ion.
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 5

11 listopada 2019 - Gdynia, ul. Chylońska. W dniu 17.03.2020 PKT Gdynia ogłosiło przetarg na dostawę 5 trolejbusów 12-metrowych. Wyniki przetargu poznamy miesiąc później. Dostawy pojazdów planowane są po 14 miesięcach od popisania umowy, czyli około 09.2021. Ciekawe czy oprócz zdecydowanego faworyta - Solarisa Trollino 12 IV generacji z nowszym przodem wystartuje ktoś jeszcze? Zapewne nowe pojazdy zastąpią ostatnie eksploatowane Mercedesy w PKT (3052, 3053, 3054, 3317, 3318 i 3320).
Autor: Karol Grzonka

Komentarze: 7

12 września 2020 - Gdynia, ul. Wielkopolska.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
4 października 2020 - Gdynia, ul. Wielkopolska.
Takie tam zaraz po przejściu porządnej ulewy.

Autor: Krzysztof Stelmach

18 października 2020 - Gdynia, ul. Morska.
Autor: Igor Maras

7 sierpnia 2021 - Gdynia, ul. Nowowiczlińska. 3014 na linii 31, a w tle Węzeł Nowowiczlińska, który powoli nabiera ostatecznego kształtu.
Autor: Karol Grzonka

2 października 2021 - Gdynia, ulica Sopocka.
Autor: Domas
newser
15 października 2021 - Gdynia, ul. Karola Olgierda Borchardta.
Autor: Piotr Jończyk

3 marca 2022 - Gdynia, ul. Wielkopolska. Z czystej ciekawości, jaki jest sens puszczania trolejbusów na 145?
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
Komentarze: 5

30 stycznia 2023 - Gdynia Chylonia, Plac Dworcowy. Jedną ze zmian wprowadzonych 30 stycznia br. jest skierowanie w dni powszednie trolejbusów do obsługi linii 114. PKT przejęło brygadę całodzienną i poranny dodatek. W popołudniowym szczycie na dodatku linii 114 uświadczymy autobus z PKM Gdynia. Dzięki modernizacji Placu Dworcowego w ubiegłym roku, postój wyrównawczy i przejazd na odcinku Chylonia Dworzec PKP - Raduńska i Raduńska Chylonia Dworzec PKP odbywać się może cały czas pod siecią.
Autor: Michał D.
cenzor
Komentarze: 3

26 sierpnia 2023 - Gdynia, Morska
Autor: wonneberger1.1

23 lutego 2024 - Gdynia, ul. Strzelców. Na tej pętli numer linii zrobi fikołka - jest 23, będzie 32. Skoro opublikowane zostały rozkłady jazdy gdyńskiej komunikacji ważne od 26 lutego 2024 r. to czas na krótkie (?) omówienie zmian:
Wraca historyczne połączenie Gdyni i Sopotu, czyli linia trolejbusowa 21. W obecnym wcieleniu jej znaczenie będzie jednak dyskusyjne, ponieważ linia będzie funkcjonowała tylko w dni robocze w godzinach 8:00-18:00 z częstotliwością co 40 min. w międzyszczycie i co 30 minut w szczycie popołudniowym.
Na dawną trasę do Kaczych Buków przywrócona zostanie linia 23. Niestety to już tylko cień dawnej świetności. Co 30 minut w szczytach, co 40 poza nimi, a w niedziele i święta do godziny 12:00 ledwie co godzinę. Tak średnio bym powiedział.
Na linii 26 uruchomione zostaną dwa dodatkowe kursy o 7:05 i 7:35 z Cisowy Sibeliusa do Wzgórza Św. Maksymiliana stanowiące dojazdy na włączenie na linię 21.
Na ulicach miasta ponownie spotkamy trolejbusy linii 30. Rozkład kuriozum. Kursy oczywiście tylko w dni robocze i tylko od rana do godziny 13:00. W szczycie porannym co 15-30 minut, poza szczytem co 40 minut. Całe 13 kursów do centrum i 10 powrotnych. Linia bez sensu. Wybiórcze obserwacje potoków pasażerskich wskazywałyby, że zamiast takiego tworu dużo bardziej potrzebne byłoby wzmocnienie dodatkowymi kursami linii 25 w porannym szczycie (duże potoki do centrum) i linii 22 w międzyszczycie (wzmożone przejazdy seniorów w Chyloni i z Działek Leśnych).
I tak dochodzimy do linii 32, która zostanie wydłużona do pętli Mały Kack Strzelców. Nie jestem fanem linii o tak długiej trasie (ryzyko opóźnień), ale tu trzeba oddać, że ze wszystkich proponowanych zmian to jedyny kreatywny pomysł wnoszący nową jakość. Ze Strzelców tłumów nie będzie, ale na pozostałym odcinku potoki podróżnych powinny być spore. Dłuższy odcinek pod siecią na ładowanie baterii też na propsie.
W zamian za 32 do pętli Mały Kack Sandomierska wróci linia 152. Słusznie. Mam wrażenie, że wcześniejsze skrócenie jej do WFC bardzo niekorzystnie odbiło się na liczbie pasażerów, a linia przecież jest obsługiwana przegubami. Teraz powinno wrócić wszystko do normy. A że stawka na autobus przegubowy jest niższa aniżeli na trolejbus standardowy to jest to nawet korzystne z ekonomicznego punktu widzenia.
Generalnie jednak, jak to w Gdyni, więcej szumu niż realnego efektu. Ciekawe czy ktoś jeszcze pamięta, że przed cięciami w międzyszczycie linie trolejbusowe kursowały co 15 minut.

Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 8


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: