Na tej stronie używamy plików cookie Google, by móc świadczyć Ci usługi, personalizować reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony, są udostępniane Google. Korzystając z niej, zgadzasz się na to.
Wypadki, awarie i inne utrudnienia w stołecznej KM
Temat nie wymaga zbyt długiego opisu: dodajemy tu wszystkie zdjęcia ze zdarzeń oraz takie, które skutkują utrudnieniami i zakłóceniami w regularnym kursowaniu pojazdów komunikacji miejskiej w Warszawie.
? - Warszawa, Aleje Jerozolimskie. Zatrzymanie przed skrzyżowaniem z ul. Kruczą. Od lewej widoczne składy 176+175, 1068(?)+1069 i ???+581 (?), pozostałych numerów nie widać. Zdjęcie pochodzi z książki "Warszawa", wyd. Sport i Turystyka 1984, autorem jest Edward Hartwig.Warszawa, Aleje Jerozolimskie. Zatrzymanie przed skrzyżowaniem z ul. Kruczą. Od lewej widoczne składy 176+175, 1068(?)+1069 i ???+581 (?), pozostałych numerów nie widać. Zdjęcie pochodzi z książki "Warszawa", wyd. Sport i Turystyka 1984, autorem jest Edward Hartwig. Author: Krzysztof_J
Comments: 3
1946 - 1946-48 - Warszawa. Na zdjęciu widoczne rozjechanie się składu. Po prawej widoczny wagon typu L, a po lewej to chyba doczepa P15. Zdjęcie ze zbiorów NAC.1946-48 - Warszawa. Na zdjęciu widoczne rozjechanie się składu. Po prawej widoczny wagon typu L, a po lewej to chyba doczepa P15. Zdjęcie ze zbiorów NAC. Author: Krzysztof_J
Comments: 4
16 february 1948 - Warszawa, wiadukt mostu Poniatowskiego. Zdjęcie ze zbiorów NAC.Warszawa, wiadukt mostu Poniatowskiego. Zdjęcie ze zbiorów NAC. Author: Krzysztof_J
Comments: 2
16 february 1948 - Warszawa, wiadukt mostu Poniatowskiego. Zdjęcie ze zbiorów NAC.Warszawa, wiadukt mostu Poniatowskiego. Zdjęcie ze zbiorów NAC. Author: Krzysztof_J
Comments: 6
20 september 1963 - Warszawa, ul. Okopowa. Wypadek drogowy na ul. Okopowej. Tramwaj, który spłonął po zderzeniu z ciężarówką.
Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [63-180]Warszawa, ul. Okopowa. Wypadek drogowy na ul. Okopowej. Tramwaj, który spłonął po zderzeniu z ciężarówką.
Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [63-180] Author: dev3
Comments: 4
20 september 1963 - Warszawa, ul. Okopowa. Wypadek drogowy na ul. Okopowej. Tramwaj, który spłonął po zderzeniu z ciężarówką.
Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [63-180]Warszawa, ul. Okopowa. Wypadek drogowy na ul. Okopowej. Tramwaj, który spłonął po zderzeniu z ciężarówką.
Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [63-180] Author: dev3
Comments: 12
3 december 1964 - [opis zmieniony] Warszawa, al. Stalingradzka (obecnie ul. Jagiellońska). Zdjęcie z cyklu: "z archiwów Liptona" :) Doczepka wzięta "w kleszcze", czyli takie małe bum na jubileusz TWB. Jest to jedna z nielicznych eNek, którą skasowano jeszcze w Warszawie... A samo zdarzenie było - jak widać - bardzo konkretne. Aha, rozpoczynamy trzecią setkę tysięcy fotek na TWB ;)[opis zmieniony] Warszawa, al. Stalingradzka (obecnie ul. Jagiellońska). Zdjęcie z cyklu: "z archiwów Liptona" :) Doczepka wzięta "w kleszcze", czyli takie małe bum na jubileusz TWB. Jest to jedna z nielicznych eNek, którą skasowano jeszcze w Warszawie... A samo zdarzenie było - jak widać - bardzo konkretne. Aha, rozpoczynamy trzecią setkę tysięcy fotek na TWB ;) Author: lipton
Comments: 18
1965 - Warszawa, Aleje Jerozolimskie. Na czele zatrzymania widoczny jeden z wagonów PN nr 0-601 lub 0-602. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 12 (1059), autorem jest Jan Morek.Warszawa, Aleje Jerozolimskie. Na czele zatrzymania widoczny jeden z wagonów PN nr 0-601 lub 0-602. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 12 (1059), autorem jest Jan Morek. Author: Krzysztof_J
1967 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Zderzenie składu 13N z Warszawą. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 31 (1025), autorem jest Henryk Jurko.Warszawa, ul. Marszałkowska. Zderzenie składu 13N z Warszawą. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 31 (1025), autorem jest Henryk Jurko. Author: Krzysztof_J
Comments: 5
1968 - Warszawa, ul. Puławska. Swoją drogą, podobne obrazki mogliśmy oglądać również w ostatnich tygodniach, kiedy to prawie codziennie były dość duże ulewy. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko.Warszawa, ul. Puławska. Swoją drogą, podobne obrazki mogliśmy oglądać również w ostatnich tygodniach, kiedy to prawie codziennie były dość duże ulewy. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko. Author: Krzysztof_J
Comments: 4
1968 - Warszawa, plac Inwalidów. Zatrzymanie po zderzeniu z samochodem. Po prawej sieciowcy naprawiający sieć trakcyjną. Źródło: PKF nr 18a/1968.Warszawa, plac Inwalidów. Zatrzymanie po zderzeniu z samochodem. Po prawej sieciowcy naprawiający sieć trakcyjną. Źródło: PKF nr 18a/1968. Author: Krzysztof_J
Comments: 1
1968 - Warszawa, al. Marchlewskiego (ob. Jana Pawła II). Po prawej widoczny fragment kamienicy, w miejscu której obecnie stoi Orco Tower. Swoją drogą, jeszcze jakieś 10 lat temu zatrzymanie na tym ciągu wyglądałoby dość podobnie, jeśli chodzi o typ taboru. Źródło: PKF nr 18a/1968.Warszawa, al. Marchlewskiego (ob. Jana Pawła II). Po prawej widoczny fragment kamienicy, w miejscu której obecnie stoi Orco Tower. Swoją drogą, jeszcze jakieś 10 lat temu zatrzymanie na tym ciągu wyglądałoby dość podobnie, jeśli chodzi o typ taboru. Źródło: PKF nr 18a/1968. Author: Krzysztof_J
Comments: 3
1968 - Warszawa, ul. Puławska. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko.Warszawa, ul. Puławska. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko. Author: Krzysztof_J
Comments: 1
1968 - Warszawa, ul. Stawki. Wstawianie wagonu na tory po wykolejeniu. Źródło: PKF nr 18a/1968.Warszawa, ul. Stawki. Wstawianie wagonu na tory po wykolejeniu. Źródło: PKF nr 18a/1968. Author: Krzysztof_J
Comments: 5
1968 - Warszawa, ul. Puławska. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko.Warszawa, ul. Puławska. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko. Author: Krzysztof_J
Comments: 1
3 october 1969 - Warszawa, ul. Targowa. Tramwaj, który wypadł z szyn, z lewej pomnik Braterstwa Broni.
Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [69-456]Warszawa, ul. Targowa. Tramwaj, który wypadł z szyn, z lewej pomnik Braterstwa Broni.
Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [69-456] Author: dev3
Comments: 2
22 september 1971 - Warszawa, ul. Chałubińskiego. Zatrzymanie z powodu małego pożaru przy pierwszym wózku (widoczna piana gaśnicza). Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Grażyna Rutowska.Warszawa, ul. Chałubińskiego. Zatrzymanie z powodu małego pożaru przy pierwszym wózku (widoczna piana gaśnicza). Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Grażyna Rutowska. Author: Krzysztof_J
Comments: 1
1978 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Na pierwszym planie widoczny skład 166+167+169, który był jednym z trzech potrójniaków, które pod koniec 1977 roku testowo otrzymały pantografy połówkowe (w każdym tylko na jednym wagonie, tutaj wóz 169). Pozostałe testowe pantografy były na wagonach 174 (176+174+175), który jeździł z nim tylko dwa dni i 135 (134+135+123). Ostatecznie po kilku miesiącach wszystkie połówkowe pantografy został zastąpione zwykłymi. Zdjęcie z pochodzi z jakiejś gazety.Warszawa, ul. Marszałkowska. Na pierwszym planie widoczny skład 166+167+169, który był jednym z trzech potrójniaków, które pod koniec 1977 roku testowo otrzymały pantografy połówkowe (w każdym tylko na jednym wagonie, tutaj wóz 169). Pozostałe testowe pantografy były na wagonach 174 (176+174+175), który jeździł z nim tylko dwa dni i 135 (134+135+123). Ostatecznie po kilku miesiącach wszystkie połówkowe pantografy został zastąpione zwykłymi. Zdjęcie z pochodzi z jakiejś gazety. Author: Krzysztof_J
Comments: 3
august 1981 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Dzień pieszego pasażera. Foto Piotr IlowieckiWarszawa, ul. Marszałkowska. Dzień pieszego pasażera. Foto Piotr Ilowiecki Author: Kelly
Comments: 5
26 may 1984 - Warszawa, pętla Piaski.Warszawa, pętla Piaski. Author: Kelly
1985 - Warszawa, plac Konstytucji. Kadr z serialu "Zmiennicy", odc. 6.Warszawa, plac Konstytucji. Kadr z serialu "Zmiennicy", odc. 6. Author: Krzysztof_J
Comments: 2
1985 - Warszawa, ul. Świętokrzyska. Zdjęcie z aukcji internetowej, autor nieznany.Warszawa, ul. Świętokrzyska. Zdjęcie z aukcji internetowej, autor nieznany. Author: dev3
Comments: 6
17 september 1987 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Pożar wagonu spowodowany zerwaniem sieci trakcyjnej. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 40, autorem jest Michał Gawałkiewicz.Warszawa, ul. Marszałkowska. Pożar wagonu spowodowany zerwaniem sieci trakcyjnej. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 40, autorem jest Michał Gawałkiewicz. Author: Krzysztof_J
Comments: 9
19 august 1988 - Warszawa, ul. Marszałkowska x Aleje Jerozolimskie. Sądząc po opuszczonym pantografie tytułowego wagonu (tutaj warto zwrócić uwagę także na dość nietypową jego podstawę) i braku pasażerów w środku, jest to zapewne zjazd awaryjny. W kabinie widać chyba także instruktora NR. Skład 810+722, obok 379+530. Autorem zdjęcia jest Thierry Hamal, zgoda na dodanie jest.Warszawa, ul. Marszałkowska x Aleje Jerozolimskie. Sądząc po opuszczonym pantografie tytułowego wagonu (tutaj warto zwrócić uwagę także na dość nietypową jego podstawę) i braku pasażerów w środku, jest to zapewne zjazd awaryjny. W kabinie widać chyba także instruktora NR. Skład 810+722, obok 379+530. Autorem zdjęcia jest Thierry Hamal, zgoda na dodanie jest. Author: Krzysztof_J
Comments: 4
1989 - gdzieś w Warszawie... Zdjęcie pochodzi z gazety "Motor". Jak opisuje artykuł kierowca radiowozu milicyjnego "zagapił się", czego rezultatem była kolizja z autobusem komunikacji miejskiej. Nikt nie ucierpiał.gdzieś w Warszawie... Zdjęcie pochodzi z gazety "Motor". Jak opisuje artykuł kierowca radiowozu milicyjnego "zagapił się", czego rezultatem była kolizja z autobusem komunikacji miejskiej. Nikt nie ucierpiał. Author: krzysiekz
Comments: 3
march 1992 - Warszawa, al. Jana Pawła II. Solówka na 170 (Chomiczówka-Elsnerów) skręcając przy „Feminie” w lewo wpakowała się pod skład 648+647 na linii 12 (Żerań FSO-Służewiec). A teraz cofnijmy się jeszcze o 5 lat. Na początku 1987 roku, gdy na listach przebojów królowały Europe i Bon Jovi, a w dyskotekach Sandra, w Warszawie dogorywały ostatnie Jelcze PR110. 30 sztuk garażowało jeszcze w zajezdni R-8 „Pożarowa” i wysyłane były głównie na brygady szczytowe, czyli np. na linie 401 i T. Aby jak najszybciej wycofać peerki zaczęto na „Pożarową” przenosić kilkuletnie ikarusy z innych zajezdni, gdzie duża ich liczba stała i się kurzyła. Okazało się bowiem, że węgierskie pojazdy są na tyle niezawodne, iż nie ma potrzeby utrzymywania tak dużej rezerwy taborowej, jak w przypadku jelczy. Tym sposobem „Pożarowa”, na której ostatni nowy wóz miał numer 1090, dobiła z numeracją solówek do widocznego właśnie 1120.Warszawa, al. Jana Pawła II. Solówka na 170 (Chomiczówka-Elsnerów) skręcając przy „Feminie” w lewo wpakowała się pod skład 648+647 na linii 12 (Żerań FSO-Służewiec). A teraz cofnijmy się jeszcze o 5 lat. Na początku 1987 roku, gdy na listach przebojów królowały Europe i Bon Jovi, a w dyskotekach Sandra, w Warszawie dogorywały ostatnie Jelcze PR110. 30 sztuk garażowało jeszcze w zajezdni R-8 „Pożarowa” i wysyłane były głównie na brygady szczytowe, czyli np. na linie 401 i T. Aby jak najszybciej wycofać peerki zaczęto na „Pożarową” przenosić kilkuletnie ikarusy z innych zajezdni, gdzie duża ich liczba stała i się kurzyła. Okazało się bowiem, że węgierskie pojazdy są na tyle niezawodne, iż nie ma potrzeby utrzymywania tak dużej rezerwy taborowej, jak w przypadku jelczy. Tym sposobem „Pożarowa”, na której ostatni nowy wóz miał numer 1090, dobiła z numeracją solówek do widocznego właśnie 1120. Author: Nodzyk
Comments: 7
6 july 1994 - Warszawa, ul. Jana Pawła Woronicza. Zjazd do zajezdni i... kolizja kilkadziesiąt metrów przed bramą zakładu. Na wysokości Zakładu Eksploatacji Tramwajów R-3 "Mokotów", zdjęcie wykonał Dariusz Kalinowski.Warszawa, ul. Jana Pawła Woronicza. Zjazd do zajezdni i... kolizja kilkadziesiąt metrów przed bramą zakładu. Na wysokości Zakładu Eksploatacji Tramwajów R-3 "Mokotów", zdjęcie wykonał Dariusz Kalinowski. Author: zadzior
11 august 1994 - Warszawa, ul. Książęca. Fotografia ze zbiorów P. Chrobocińskiego.Warszawa, ul. Książęca. Fotografia ze zbiorów P. Chrobocińskiego. Author: ET22-1008
Comments: 7
november 1994 - Warszawa, rondo ONZ. 646+689 [R4]. Dalej nie jedziemy.Warszawa, rondo ONZ. 646+689 [R4]. Dalej nie jedziemy. Author: Nodzyk
Comments: 5
november 1994 - Warszawa, al. Jana Pawła II. 324+386 [R3]. Dzień pieszego pasażera.Warszawa, al. Jana Pawła II. 324+386 [R3]. Dzień pieszego pasażera. Author: Nodzyk
Comments: 8
6 march 1995 - Warszawa, ul. Nowowiejska/Waryńskiego. Przydzwonił w ikarusa #2867.Warszawa, ul. Nowowiejska/Waryńskiego. Przydzwonił w ikarusa #2867. Author: Nodzyk
Comments: 4
6 march 1995 - Warszawa, ul. Waryńskiego. Trafiony przez skład 1236+1235.Warszawa, ul. Waryńskiego. Trafiony przez skład 1236+1235. Author: Nodzyk
Comments: 2
march 1995 - Warszawa, ul. Strażacka. Kapeć!Warszawa, ul. Strażacka. Kapeć! Author: Nodzyk
Comments: 3
5 may 1995 - Warszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Podczas najechana, złamaniu uległy sprzęgi zarówno pomiędzy wagonami składu najeżdżającego (554+555), jak i najechanego (274+272). Zasada domina spotęgowała uszkodzenia wszystkich pojazdów, biorących udział w tym zdarzeniu. Foto: P. B. JezierskiWarszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Podczas najechana, złamaniu uległy sprzęgi zarówno pomiędzy wagonami składu najeżdżającego (554+555), jak i najechanego (274+272). Zasada domina spotęgowała uszkodzenia wszystkich pojazdów, biorących udział w tym zdarzeniu. Foto: P. B. Jezierski Author: zadzior
Comments: 5
5 may 1995 - Warszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Podczas najechana, złamaniu uległy sprzęgi zarówno pomiędzy wagonami składu najeżdżającego (554+555), jak i najechanego (274+272). Zasada domina spotęgowała uszkodzenia wszystkich pojazdów, biorących udział w tym zdarzeniu. Zniszczenia pierwszego wagonu "zaatakowanego" składu były - na tla pozostałych - relatywnie małe. Po krótkiej naprawie wagon wrócił do ruchu. Foto: P. B. JezierskiWarszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Podczas najechana, złamaniu uległy sprzęgi zarówno pomiędzy wagonami składu najeżdżającego (554+555), jak i najechanego (274+272). Zasada domina spotęgowała uszkodzenia wszystkich pojazdów, biorących udział w tym zdarzeniu. Zniszczenia pierwszego wagonu "zaatakowanego" składu były - na tla pozostałych - relatywnie małe. Po krótkiej naprawie wagon wrócił do ruchu. Foto: P. B. Jezierski Author: zadzior
Comments: 1
5 may 1995 - Warszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Uszkodzenia wagonu 272 po najechaniu przez skład 554+555. Pomimo trwających dostaw nowego taboru, wagon przywrócono do ruchu i eksploatowano aż do 2011 roku. Choć jeździł niemal do końca liniowej służby wozów 13N, na phototrans.eu nie doczekał żadnego "bezawaryjnego" zdjęcia. Foto: P. B. JezierskiWarszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Uszkodzenia wagonu 272 po najechaniu przez skład 554+555. Pomimo trwających dostaw nowego taboru, wagon przywrócono do ruchu i eksploatowano aż do 2011 roku. Choć jeździł niemal do końca liniowej służby wozów 13N, na phototrans.eu nie doczekał żadnego "bezawaryjnego" zdjęcia. Foto: P. B. Jezierski Author: zadzior
Comments: 1
5 may 1995 - Warszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Poważne uszkodzenia wagonu 554 (pierwszego w składzie 554+555) po najechaniu na tył wagonu 272 (drugiego w składzie 274+272). Pomimo dostaw nowego taboru, wagon wyremontowano i eksploatowano do 15.10.2001 roku - po kolejnym zdarzeniu, tym razem na ul. Obozowej, nie wrócił już do ruchu. Foto: P. B. JezierskiWarszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Poważne uszkodzenia wagonu 554 (pierwszego w składzie 554+555) po najechaniu na tył wagonu 272 (drugiego w składzie 274+272). Pomimo dostaw nowego taboru, wagon wyremontowano i eksploatowano do 15.10.2001 roku - po kolejnym zdarzeniu, tym razem na ul. Obozowej, nie wrócił już do ruchu. Foto: P. B. Jezierski Author: zadzior
Comments: 4
15 july 1995 - Warszawa, al. Niepodległości. Czterowagonowy skład 13N, zestawiony z wagonów o numerach 588+216 (w roli holownika) i zdefektowanych 536+535 na haku (wyprodukowanych w roku 1968 jako Konstal 13NS+13NSD), zmierza w kierunku zakładu R-3 "Mokotów". Ostatni będą pierwszymi, a pierwsi ostatnimi: rok po wykonaniu tego zdjęcia skład 536+535 został skreślony. O ile wagon 536 zezłomowano w 1996 roku, o tyle jego doczepa (535) miała więcej szczęścia. Mniej więcej w tym samym czasie do remontu skierowano wagon 588 (na zdjęciu - pierwszy w składzie holującym); podczas jego naprawy zapadła decyzja o konieczności podmiany pudeł. Dawcą "nowego" pudła dla remontowanego wagonu 588 okazał się - skreślony wcześniej - "bohater" powyższego zdjęcia (13N nr 535), który po remoncie opuścił Zakład Naprawy Tramwajów T-3 jako 588". Oryginalny (oficjalnie: remontowany) wagon 588 został złomowany. Wagon 216 skasowano w 2011 roku. Foto: P. B. JezierskiWarszawa, al. Niepodległości. Czterowagonowy skład 13N, zestawiony z wagonów o numerach 588+216 (w roli holownika) i zdefektowanych 536+535 na haku (wyprodukowanych w roku 1968 jako Konstal 13NS+13NSD), zmierza w kierunku zakładu R-3 "Mokotów". Ostatni będą pierwszymi, a pierwsi ostatnimi: rok po wykonaniu tego zdjęcia skład 536+535 został skreślony. O ile wagon 536 zezłomowano w 1996 roku, o tyle jego doczepa (535) miała więcej szczęścia. Mniej więcej w tym samym czasie do remontu skierowano wagon 588 (na zdjęciu - pierwszy w składzie holującym); podczas jego naprawy zapadła decyzja o konieczności podmiany pudeł. Dawcą "nowego" pudła dla remontowanego wagonu 588 okazał się - skreślony wcześniej - "bohater" powyższego zdjęcia (13N nr 535), który po remoncie opuścił Zakład Naprawy Tramwajów T-3 jako 588". Oryginalny (oficjalnie: remontowany) wagon 588 został złomowany. Wagon 216 skasowano w 2011 roku. Foto: P. B. Jezierski Author: zadzior
Comments: 5
24 july 1995 - Warszawa, Aleje Jerozolimskie, odcinek między przejazdem przez ul. Emilii Plater a zespołem przystankowym Dworzec Centralny. Skład, którego drugi wagon jest obecnie nieczynnym pojazdem historycznym, właśnie "zaliczył" widoczny w tle po lewej stronie kadru biały samochód. Mam nadzieję, że za "ucięty" ślizgacz mnie nie zlinczujecie... Na drugim planie eklektyczna kamienica Lipińskiego z 1896 roku, z której oryginalną elewację skuto w 1975 roku, przed otwarciem Dworca Centralnego. Pierwotną elewację przywrócono podczas remontu, zakończonego w 2010 roku. Nim jednak do tego doszło, zreprywatyzowany budynek miasto przekazało spadkobiercom razem z lokatorami komunalnymi. Spadkobiercy odsprzedali budynek firmie powiązanej z Tomaszem Gudzowatym, a ta - by pozbyć się niechcianych mieszkańców - zaspawała szyb windowy, odcinała bieżącą wodę i prąd, dopóki ostatni lokatorzy nie wyprowadzili się z budynku. Foto: P. B. JezierskiWarszawa, Aleje Jerozolimskie, odcinek między przejazdem przez ul. Emilii Plater a zespołem przystankowym Dworzec Centralny. Skład, którego drugi wagon jest obecnie nieczynnym pojazdem historycznym, właśnie "zaliczył" widoczny w tle po lewej stronie kadru biały samochód. Mam nadzieję, że za "ucięty" ślizgacz mnie nie zlinczujecie... Na drugim planie eklektyczna kamienica Lipińskiego z 1896 roku, z której oryginalną elewację skuto w 1975 roku, przed otwarciem Dworca Centralnego. Pierwotną elewację przywrócono podczas remontu, zakończonego w 2010 roku. Nim jednak do tego doszło, zreprywatyzowany budynek miasto przekazało spadkobiercom razem z lokatorami komunalnymi. Spadkobiercy odsprzedali budynek firmie powiązanej z Tomaszem Gudzowatym, a ta - by pozbyć się niechcianych mieszkańców - zaspawała szyb windowy, odcinała bieżącą wodę i prąd, dopóki ostatni lokatorzy nie wyprowadzili się z budynku. Foto: P. B. Jezierski Author: zadzior
Comments: 2
may 1996 - Warszawa, ul. Marszałkowska.Warszawa, ul. Marszałkowska. Author: Kelly
Comments: 4
12 july 1996 - Warszawa, pl. Inwalidów. Ze zbiorów Liptona, czyli debiut na TWB :) Skład #427+439 "zdjął" Poldka Trucka, który wymusił pierwszeństwo przejazdu, po czym ulokował go na najbliższym słupie trakcyjnym. Lekko ranny został kierowca auta. Pozdrowienia dla motorniczego tramwaju, znanego w środowisku MKM-a :-DWarszawa, pl. Inwalidów. Ze zbiorów Liptona, czyli debiut na TWB :) Skład #427+439 "zdjął" Poldka Trucka, który wymusił pierwszeństwo przejazdu, po czym ulokował go na najbliższym słupie trakcyjnym. Lekko ranny został kierowca auta. Pozdrowienia dla motorniczego tramwaju, znanego w środowisku MKM-a :-D Author: lipton
Comments: 6
28 march 1998 - Warszawa, ul. Grójecka. Premiera odremontowanego składu 838+1811 nie należała do udanych.Warszawa, ul. Grójecka. Premiera odremontowanego składu 838+1811 nie należała do udanych. Author: straszny
Comments: 2
28 march 1998 - Warszawa, ul. Grójecka. Akcja wstawiania na tory wagonu 838 po wykolejeniu spowodowanym wypadnięciem z niego silnika. Autorem zdjęcia jest Mariusz Senderowski, zgoda na dodanie jest.Warszawa, ul. Grójecka. Akcja wstawiania na tory wagonu 838 po wykolejeniu spowodowanym wypadnięciem z niego silnika. Autorem zdjęcia jest Mariusz Senderowski, zgoda na dodanie jest. Author: Krzysztof_J
Comments: 1
19 june 1998 - Warszawa, ul. Targowa. W ostatnim czasie Zadzior wspominał pod innym zdjęciem o tym wykolejeniu sprzed 20 lat. A jako, że szukając czego innego znalazłem to, więc wrzucam. Motorowemu wyjeżdżającemu na popołudniowy dodatek na 26 tak się spieszyło, że skręcając z nieistniejącego już dziś torowiska w ul. Ząbkowskiej "pociągnął" aż do wejścia do przejścia podziemnego ;) Dobrze, że akurat nikt nie przechodził, bo parkowanie na przystanku wyszło mu całkiem nieźle :-) Zatrzymanie równe 90 minut.Warszawa, ul. Targowa. W ostatnim czasie Zadzior wspominał pod innym zdjęciem o tym wykolejeniu sprzed 20 lat. A jako, że szukając czego innego znalazłem to, więc wrzucam. Motorowemu wyjeżdżającemu na popołudniowy dodatek na 26 tak się spieszyło, że skręcając z nieistniejącego już dziś torowiska w ul. Ząbkowskiej "pociągnął" aż do wejścia do przejścia podziemnego ;) Dobrze, że akurat nikt nie przechodził, bo parkowanie na przystanku wyszło mu całkiem nieźle :-) Zatrzymanie równe 90 minut. Author: lipton
Comments: 7
6 may 1999 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Dźwig, który przyjechał tutaj w związku z potrąceniem 17-letniej dziewczyny przez widoczny za nim skład 394+264, jednak na szczęście nie był potrzebny. Niestety autor dotarł na miejsce już na sam koniec, tuż przed wznowieniem ruchu i nie ma więcej zdjęć. Nie jestem pewny, czy to ten dźwig, w grę wchodzi jeszcze 308. Numer rejestracyjny to najprawdopodobniej WXC 0993. Fot. Genosse Kaiser, zgoda na dodanie jest.Warszawa, ul. Marszałkowska. Dźwig, który przyjechał tutaj w związku z potrąceniem 17-letniej dziewczyny przez widoczny za nim skład 394+264, jednak na szczęście nie był potrzebny. Niestety autor dotarł na miejsce już na sam koniec, tuż przed wznowieniem ruchu i nie ma więcej zdjęć. Nie jestem pewny, czy to ten dźwig, w grę wchodzi jeszcze 308. Numer rejestracyjny to najprawdopodobniej WXC 0993. Fot. Genosse Kaiser, zgoda na dodanie jest. Author: Krzysztof_J
Comments: 14
13 august 1999 - Warszawa, pętla Metro Wilanowska - #1164+1165 na linii 2 w nietypowym dla tej linii miejscu. W tym czasie linia 2 kursowała z Żerania Wsch. na Okęcie, a dojechała, w wyniku kierowania po czołowym zderzeniu dwóch tramwajów linii 10 (#1166+1167 i #1170+1171) na skrzyżowaniu al.Niepodległości i ul. Nowowiejskiej, na Metro Wilanowska.Warszawa, pętla Metro Wilanowska - #1164+1165 na linii 2 w nietypowym dla tej linii miejscu. W tym czasie linia 2 kursowała z Żerania Wsch. na Okęcie, a dojechała, w wyniku kierowania po czołowym zderzeniu dwóch tramwajów linii 10 (#1166+1167 i #1170+1171) na skrzyżowaniu al.Niepodległości i ul. Nowowiejskiej, na Metro Wilanowska. Author: villard
Comments: 7
november 1999 - Warszawa, ul. Bazyliańska. Dziś coś starszego :) Na zdjęciu ikarus 260 #1680 linii 326 z zakładu Stalowa po zderzeniu z wolskim trupkiem 1078+1062 linii 46. Jest to jedno ze "standardowych" miejsc, gdzie co jakiś czas dochodziło do podobnych starć z tramwajami. Które zazwyczaj się przy tym wykolejały. Tak było również i w tym przypadku... Data dzienna chwilowo nieustalona, ale na pewno było to po 5.11.1999 r. :) Zgoda autora na dodanie fotki jest. Warszawa, ul. Bazyliańska. Dziś coś starszego :) Na zdjęciu ikarus 260 #1680 linii 326 z zakładu Stalowa po zderzeniu z wolskim trupkiem 1078+1062 linii 46. Jest to jedno ze \"standardowych\" miejsc, gdzie co jakiś czas dochodziło do podobnych starć z tramwajami. Które zazwyczaj się przy tym wykolejały. Tak było również i w tym przypadku... Data dzienna chwilowo nieustalona, ale na pewno było to po 5.11.1999 r. :) Zgoda autora na dodanie fotki jest. Author: lipton
Comments: 10
25 january 2000 - Warszawa, ZET "Wola" - tak wyglądał wagon #1019 po najechaniu na niego składu 105Na #1254+1253 na ul. Grochowskiej w dniu 28.12.1999 r. Dla wagonu #1019 oznaczało to wyrok śmierci, a skład #1254+1253 jeździ do dnia dzisiejszego.Warszawa, ZET "Wola" - tak wyglądał wagon #1019 po najechaniu na niego składu 105Na #1254+1253 na ul. Grochowskiej w dniu 28.12.1999 r. Dla wagonu #1019 oznaczało to wyrok śmierci, a skład #1254+1253 jeździ do dnia dzisiejszego. Author: villard
Comments: 3
22 may 2000 - Warszawa, ul. Wileńska. Kultowa linia w kultowym miejscu :-) No i zatrzymanie tutaj :D Skład 13N nr 381+369 (!), przed nim 105Nm 1466+1465... Debiut #2 :)Warszawa, ul. Wileńska. Kultowa linia w kultowym miejscu :-) No i zatrzymanie tutaj :D Skład 13N nr 381+369 (!), przed nim 105Nm 1466+1465... Debiut #2 :) Author: lipton
Comments: 4
28 june 2000 - Warszawa, parking przy ulicy Nowy Świat. Uszkodzony Jelcz czeka na pogotowie techniczne na parkingu dawnego Domu Partii. Foto: Oskar Burda.Warszawa, parking przy ulicy Nowy Świat. Uszkodzony Jelcz czeka na pogotowie techniczne na parkingu dawnego Domu Partii. Foto: Oskar Burda. Author: zadzior
28 june 2000 - Warszawa, parking przy ulicy Nowy Świat. Zdefektowany kwadrat w oczekiwaniu na pogotowie, odstawiony na parkingu pod gmachem dawnej siedziby KC PZPR Foto: Oskar Burda.Warszawa, parking przy ulicy Nowy Świat. Zdefektowany kwadrat w oczekiwaniu na pogotowie, odstawiony na parkingu pod gmachem dawnej siedziby KC PZPR Foto: Oskar Burda. Author: zadzior
28 june 2000 - Warszawa, parking przy ulicy Nowy Świat. Kwadrat zdefektował i musiał zaparkować przy dawnym budynku KC PZPR Foto: Oskar Burda.Warszawa, parking przy ulicy Nowy Świat. Kwadrat zdefektował i musiał zaparkować przy dawnym budynku KC PZPR Foto: Oskar Burda. Author: zadzior
Comments: 2
august 2000 - Warszawa - Wołoska/Woronicza - #1348 linia 10 - po zderzeniu ze skręcającym #1454 na linii 33 - w trakcie sprowadzania do zajezdni.Warszawa - Wołoska/Woronicza - #1348 linia 10 - po zderzeniu ze skręcającym #1454 na linii 33 - w trakcie sprowadzania do zajezdni. Author: villard
Comments: 3
august 2000 - Warszawa, pętla Woronicza - #1454 linia 33 - skutki zderzenia z #1348 (linia 10) na skrzyżowaniu ulic Woloskiej i Woronicza. Po tym zdarzeniu słynna "marchewka" straciła swój uroczy kolor.Warszawa, pętla Woronicza - #1454 linia 33 - skutki zderzenia z #1348 (linia 10) na skrzyżowaniu ulic Woloskiej i Woronicza. Po tym zdarzeniu słynna "marchewka" straciła swój uroczy kolor. Author: villard
Comments: 5
november 2000 - Warszawa. U-boot zdefektował i zaraz skład 13-tek będzie go spychał.Warszawa. U-boot zdefektował i zaraz skład 13-tek będzie go spychał. Author: memphis
Comments: 3
2000 - Warszawa, aleja Stanów Zjednoczonych. Wbrew pozorom to nie jest efekt odpalenia pieca webasto zwanego też dewasto ;) .Warszawa, aleja Stanów Zjednoczonych. Wbrew pozorom to nie jest efekt odpalenia pieca webasto zwanego też dewasto ;) . Author: Kelly
Comments: 8
15 october 2001 - Warszawa, pętla KOŁO (tor rezerwowy). Pierwszy wagon ze składu #554+555 (linii 1) sprowadzony na najbliższy kraniec po solidnym najechaniu na zestaw #1097+1091 (linii 24) na ul. Obozowej przy Lumumby. Zdarzenie zaistniało z powodu gapiostwa motorowego (jeździ do dziś na R-1), który z dużą prędkością "przyłożył" w rozrastające się zatrzymanie z powodu kolizji poprzedniej brygady linii 1 (skład #732+731) przy ul. Ostroroga. Wszystko stało 50 minut. Ale nie o tym chciałem... Zestaw #554+555 był dość pechowy, bo tylko w "dziejach nowożytnych" walił jeszcze co najmniej dwa razy: raz w maju 1995 r. w al. Jana Pawła II w skład #274+272 i trochę później na ul. Słowackiego za Parkiem Kaskada w inny tramwaj poprzedzający (w tej chwili nie pamiętam co to było). W tym drugim przypadku motorniczym był kolega Wojtek Dembiński. Z przykrością informuję, że długoletni członek KMKM (także władz Klubu, od roku 2017 członek honorowy)... zmarł przedwczoraj. R.I.P.Warszawa, pętla KOŁO (tor rezerwowy). Pierwszy wagon ze składu #554+555 (linii 1) sprowadzony na najbliższy kraniec po solidnym najechaniu na zestaw #1097+1091 (linii 24) na ul. Obozowej przy Lumumby. Zdarzenie zaistniało z powodu gapiostwa motorowego (jeździ do dziś na R-1), który z dużą prędkością "przyłożył" w rozrastające się zatrzymanie z powodu kolizji poprzedniej brygady linii 1 (skład #732+731) przy ul. Ostroroga. Wszystko stało 50 minut. Ale nie o tym chciałem... Zestaw #554+555 był dość pechowy, bo tylko w "dziejach nowożytnych" walił jeszcze co najmniej dwa razy: raz w maju 1995 r. w al. Jana Pawła II w skład #274+272 i trochę później na ul. Słowackiego za Parkiem Kaskada w inny tramwaj poprzedzający (w tej chwili nie pamiętam co to było). W tym drugim przypadku motorniczym był kolega Wojtek Dembiński. Z przykrością informuję, że długoletni członek KMKM (także władz Klubu, od roku 2017 członek honorowy)... zmarł przedwczoraj. R.I.P. Author: lipton
Comments: 12
24 january 2002 - Warszawa, ul. Emilii Plater. Ikarus złapał gumę na zakręcie tuż przed pętlą. W tle na Pałacu Kultury wisi już dumnie szyld Kinoteki. W 2001 roku przywrócono funkcje kinowe salom po dawnych kinach "Przyjaźń" i "Młoda Gwardia". Przez całe lata 90. były one wykorzystywane zgodnie z duchem czasu jako Dom Handlowy BAS.Warszawa, ul. Emilii Plater. Ikarus złapał gumę na zakręcie tuż przed pętlą. W tle na Pałacu Kultury wisi już dumnie szyld Kinoteki. W 2001 roku przywrócono funkcje kinowe salom po dawnych kinach "Przyjaźń" i "Młoda Gwardia". Przez całe lata 90. były one wykorzystywane zgodnie z duchem czasu jako Dom Handlowy BAS. Author: straszny
Comments: 1
22 march 2002 - Warszawa, ul. Wolska. Zderzenie `u-boota` #3004 z samochodem ciężarowym w marcu 2002 r. (data prawdopodobna, w wolnej chwili spróbuję ją potwierdzić). Autorem zdjęcia jest Wojtek Traczyk, wieloletni pracownik samorządowy, wcześniej także długoletni reporter m.in. "Super Expressu". Członek warszawskiego KMKM-u oraz - pewnie mało kto wie - posiadacz konta na TWB. Niestety dziś odbył się jego pogrzeb... :( R.I.P.Warszawa, ul. Wolska. Zderzenie `u-boota` #3004 z samochodem ciężarowym w marcu 2002 r. (data prawdopodobna, w wolnej chwili spróbuję ją potwierdzić). Autorem zdjęcia jest Wojtek Traczyk, wieloletni pracownik samorządowy, wcześniej także długoletni reporter m.in. "Super Expressu". Członek warszawskiego KMKM-u oraz - pewnie mało kto wie - posiadacz konta na TWB. Niestety dziś odbył się jego pogrzeb... :( R.I.P. Author: lipton
Comments: 6
27 april 2002 - Warszawa, ul. Górczewska. Nie od parady tramwaje nazywa się przecinakami :] Niestety pan do HIT-a nie dojechał - został ulokowany na najbliższym słupie trakcyjnym. Rannych zostało kilka osób. Samochód kasacja ;)Warszawa, ul. Górczewska. Nie od parady tramwaje nazywa się przecinakami :] Niestety pan do HIT-a nie dojechał - został ulokowany na najbliższym słupie trakcyjnym. Rannych zostało kilka osób. Samochód kasacja ;) Author: lipton