Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Informacje o przewoźniku

NazwaPrzedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
SkrótPGKiM
Atrybuty przewoźnikaRegularny przewoźnik autobusowy
Inne informacje"W roku 1991 Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej pożegnało się z deficytowym zakładem komunikacyjnym. Możliwe, że autobusy nie kursowały już zresztą od 1990 roku. Wartym odnotowania jest fakt, że już trzy lata wcześniej wnioskowano o przekazanie autobusów w ręce prywatne. Na posiedzeniu w dniu 28 stycznia 1988 roku radna Szulcewska `proponowała rozważyć możliwość przekazania autobusów komunikacji miejskiej sektorowi prywatnemu. Zdaniem radnej to rozwiąże problem dopłaty do tych autobusów`.
Musiały upłynąć jeszcze trzy lata, żeby to, co jeszcze zostało z miejskiej komunikacji, mogło zostać udostępnione nowo powstałej Agencyjnej Komunikacji Miejskiej Kostrzyn nad Odrą (późniejszej Firmie Turystyczno-Przewozowej), której właścicielem był Mieczysław Paszkiewicz. Jego firma wydzierżawiła ocalałe autobusy numer 4 i 5, które zresztą później odkupiła od miasta po preferencyjnych cenach. Przy pomocy dwóch autobusów Paszkiewicz zaczął przywracać miastu komunikację, kursując początkowo jedynie na głównej trasie z czasów PGKiM. Około 1997 roku miasto pożegnało autobus numer 4. W jego miejscu pojawił się Autosan H9-21 z 39 miejscami siedzącymi, lecz zarówno jemu, jak i jego następcom - między innymi turystycznemu Jelczowi PR110U, nie dane było długo pojeździć po kostrzyńskich ulicach. Dzisiaj w posiadaniu Firmy Turystyczno-Przewozowej znajduje się łącznie pięć autobusow.
Autobusy nie posiadają własnej zajezdni. Po zakończeniu kursowania zostają odstawione na parking przy wieży wodnej, gdzie znajdują się w zasięgu wzroku właściciela. Niezbędne naprawy wykonywane są w warszatcie w Szumiłowie."
Źródło: Lammers Frank: Kostrzyna nad Odrą. Historia mista i komunikacji miejskiej. Wyd. 1. Berlin: Gesellschaft für Verkehrspolitik und Eisenbahnwesen e.V., 2005. ISBN 3-89218-222-1

Szukaj pojazdu

Nazwa pojazdu, numer rejestracyjny, taborowy lub numer podwozia (Użyj * jako zamiennika dowolnego znaku)

Lista pojazdów

Aktualna flota

Historyczna flota

Autobus
Numery taboroweNazwa modeluProducentNadwoziePodwozieSilnikSkrzynia biegów
Osprzęt
Wprowadzenie do ruchuRok wycofaniaZdjęcia
1-5 Autosan H9-35AutosanAutosan H9Autosan H9Andoria 6CT107FPS Tczew S5-4519831991
Zobacz wszystkie
0/5