Not logged in | Log in | Sign Up
Manufacturer Name: | Jelcz |
Body: | Jelcz PR110D/D120 |
Engine: | Liaz ML637 189kW/257HP 11940cm3 |
Gearbox: | Praga 5P80 |
Design of doors: | 1-0-1 |
Czy skrzynia biegów też jest czeska pięciobiegowa?
Te silniki są zrywne bo mają większą moc niż standardowe WS Mielec aczkolwiek są też bardziej awaryjne a naprawa jest droższa. Silnik również jest cięższy od polskiego odpowiednika tak więc w Jelczach D120 częściej dochodziło do łamania się kraty w tylnej części.
@Żywczak: przypuszczam, że skrzynia jest właśnie 5-biegowa. We wszystkich D120, które były w PPKS Legnica były właśnie takie skrzynie biegów, więc tu też chyba jest podobnie. @KAROSA: ja słyszałem, że z powodu tego, że silnik był ciężki co róż urywały się śruby na mocowaniach do ramy. Bywały przypadki, że silnik wypadał na ulicę .
Zgadza się , takie przypadki również się zdarzały. Po prostu Jelcz nie dostosował wzmocnień w konstrukcji pod cięższy silnik.
Jaką moc oraz moment obrotowy, (a co za tym idzie również spalanie) generuję silniki LIAZ-a w tych Jelczach?
Przydało by się dobre info od mechaników albo od kierowcy, bo jadąc tym wozem wydawało mi się że ma niestandardowy silnik.
Jelcz miał jakiegoś pecha do ciężkich silników, 120MV się łamał, D120 się łamią, wrocławski PR110MM też rewelacyjnie nie wyglądał pod koniec eksploatacji
To w kwestii skrzyni biegów. Cała jednostka napędowa jest taka sama jak jak w Karosach, czyli silnik i skrzynia biegów.