Not logged in | Log in | Sign Up
Manufacturer Name: | Autosan |
Body: | Autosan A1010T |
Engine: | Renault dCi6 195kW/265HP 6174cm3 |
Design Of Doors: | 1-0-1 |
VIN pozostał ten sam. A u Was jak to wygląda w podobnych przypadkach?
VIN musi być ten sam, bo by nie zarejestrowali. Silnik nie spełnia norm EURO6.
Numeru rejestracyjnego ot tak się nie zmienia. Może były przy okazji jakieś niedokonane wcześniej zmiany własnościowe, albo po prostu zgubili dowód lub tablice?
Jest też opcja, że odsprzedali firmie wykonującej NG pojazdu, a później go wykupili z powrotem.
To całkiem możliwa możliwość. W PKS Piotrków Trybunalski zmieniono VIN-y dwóch H9-21 po NG bodajże w Krakowie. Jednej z nich zmieniono numer rejestracyjny - czarne tablice na białe, bo w nowym tylnym zderzaku była wnęka na tablicę jednorzędową, a wcześniej miał dwurzędową. W obu przypadkach numery taborowe pozostały bez zmian, dlatego wyrażam opinię jak na wstępie.
Sprzedane po to, żeby wykupić... Dość interesująca teza, a w naszej rzeczywistości pewnie wcale nie taka niemożliwa. W tym jednak przypadku oba numery się zmieniły. Obawiam się, że bez flaszki tego nie rozgryziemy
Wygląda jak po remoncie w PNTPKS, czy widziałeś jaka jest w nim ściana przednia?
Jeśli był sprzedany do PNTPKS i tam przebył remont, to później ARRIVA odkupiła go i zmieniła rejestracje. Nie był to taki remont, jak te wykonywane w Autosan S.A. z poprzednich lat, gdzie wydawano nowe VIN – wtedy zakres prac w ramach NG był większy. Ten autobus był zapewne w lepszym stanie. Pisałem na ten temat pod innym zdjęciem:
http://phototrans.pl/14,760807,0,Autosan_A0909L_01_01_BBI_CU17.html.
Z przodu nie miałem jeszcze okazji go sobie obejrzeć. Stan wozu był według mnie całkiem niezły i nawet zdziwiłem się że został przeznaczony do odbudowy. Jak wyglądał wcześniej można podejrzeć na dwóch ostatnich zdjęciach, które mu zrobiłem przed remontem.
Co do numerów VIN, starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdów wydaje decyzję o nadaniu numeru VIN m.in. w sytuacji, gdy cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego lub podczas naprawy. Zmiany nie było, więc podwozie i nadwozie były w dobrym stanie. Wiele Autosanów H10 i H9 po NG dla ARRIVA dostało nowe numery VIN.
Ten Lider wraz z Liderami CT 76282 i CT 67035 odbyły w tym roku odbudowę w PNTPKS Wola Dalsza. Odbywa się to na tych samych zasadach, co w Autosanie, tj. odsprzedają autobus zakładowi remontowemu, następnie zakład remontowy ubezpiecza polisą pojazd na siebie, po czym jest z powrotem odkupywany i rejestrowany z powrotem na Arrivę. Co do VIN-ów : dawniej Wola Dalsza nadawała własne zaczynające się od RLA. W tej chwili już raczej tego nie stosują.
I jeszcze co do odbudów : wcześniej dla Arrivy wykonywał je Autosan, ale po ostatniej partii w ubiegłym roku pojawiły się zastrzeżenia. Chodziło o to, że Autosan po części zlecił demontaż zewnętrznej firmie, która wykonała go niezgodnie z wytycznymi przekazanymi od przewoźnika, dlatego teraz zajmuje się tym Wola Dalsza. Nie wiem ile w tym prawdy, być może też i kondycja finansowa Autosanu miała na to wpływ.
Nie sądziłem, że poruszając ten temat dowiem się tylu ciekwych rzeczy. Dzięki za podzielenie się informacjami
A w jakim celu odbywa się ten "handelek z ręki do ręki"? Jakieś korzyści finansowe są z tego?