Not logged in | Log in | Sign Up
E, to mi się udało taniej dorwać z Wrocławia do Lizbony na luty Rajanem.
Linia na Campolide dalej bez taboru Oni to są mistrzowie planowania.
Za ile? Mi był potrzebny styczeń, a w styczniu tańszy był Wizir. Jeśli będziesz w Porto to sprawdź czy jeździ linia F. Bo wygląda na to, że dla zmniejszenia ilości brygad łączą A i F na wspólnym odcinku w jedno.
Co do Campolide to piszą wszędzie, że likwidacja to był błąd, niby nowe zwrotnice zrobili i miało to ruszyć pod koniec 2017 roku. Jak widać nie ruszyło.
Jak już byłem w 2015 to wyglądało na gotowe. Pewnie taboru nie ma.
Niby nie dało się zawrócić i jeździli tam wozami dwukierunkowymi. A wozy chyba są. Pół zajezdni tych Remodelado stoi.
Na 15E popyt przewyższa liczbę tramwajów przegubowych - stąd uruchamianie autobusów czy Remodelado. Zresztą to samo było w sezonie 2017 r. na 28E. Po prostu liczba chętnych do skorzystania (głównie turystów) jest znacznie wyższa niż prognozy sprzed wejścia Ryanaira do Lizbony.
Jeszcze pod koniec 2016 r. do uruchomienia Campolide brakowało masy rzeczy, dużo fragmentów nawet sprawnej sieci miało (tę zakładano w ub. roku, ale w sierpniu 2017 r. jeszcze nie było całości). Na tę chwilę przywrócenie Campolide (24E) i przedłużenie 15 do Santa Apolonii przewidziane jest na ten rok, bez zakupów dodatkowego taboru, za to z intensywnymi remontami. https://www.dn.pt/portugal/interior/eletrico-24-vai-ligar-cais-do-sodre-e-campolide-8984478.html
A po 2018 r. zamierzają kupić raptem 20 przegubowych tramów i 10 krótkich, historycznych...
A tego dnia co na 15E kursowały Remodelado to co najmniej 5 Siemensów stało na zajezdni, więc raczej nie chodzi o popyt.
Przy historykach użyto słowa "nabyć" (adqurir) więc raczej nie będą składać własnych.:) IMHO albo Porto i różne pojedyncze źródła (czasami po wsiach stoją jeszcze jakieś sztuki), albo po prostu zamówienie na tramy udające historyki.
5 Siemensów na zajezdni to dobry wynik, te pojazdy mają jakąś swoją własną charakterystykę, która sprawia, że części nie są dostępne "na już".
Co do 24 to sieć dalej nie wisi na całej trasie. Co do przedłużenia 15 do Santa Apolonii to prace są głęboko w polu, zlikwidowano pętlę przy Campo de Cebolas, nowej nie zauważyłem, torów do SA brak, sieci brak nawet tam, gdzie są tory. Na 15 dalej lata wszystko, co się rusza. Najciekawszy fragment 28 stoi zamknięty (Rua de Escolas Gerais).
Stwierdzone na własne oczy wczoraj.