Login: Password:
Remember me
Password not working or forgotten?
Na tej stronie używamy plików cookie Google, by móc świadczyć Ci usługi, personalizować reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony, są udostępniane Google. Korzystając z niej, zgadzasz się na to.

Accept Reject Show me more information

Not logged in | Log in | Sign Up

Phototrans

Wystawa
Countries:
Manufacturers:

User Statistics:
Online:

SOR BN9,5 #4E1 5183

Details

NameSOR BN9,5
(SOR) /SOR BN9,5 26-76 [1-2-1, 1-2-0] (2005-)
VINTK9N9XXEBALSL5738
Build Number738
Built2010
Scrapped
Owners
20102012SOR Libchavy
20122017Arriva Teplice
2017Arriva City Praha
Registration Numbers
Year Of Get Year Of Remove Registration Plate
20104E1 5183
Vehicle Numbers
Year Of Get Year Of Remove Vehicle Number
20102010802 / MZK Jelenia Góra
20122017457 / Arriva Teplice
2017457 / Arriva City Praha
Rental
Year Of Get Year Of Remove Rented by
2010MZK Jelenia Góra
2010PK Pécs
2010MKS Dębica
2010MPK Rzeszów
2010MKS Skarżysko-Kamienna
2010MZK Puławy
2011DP Liberec
2011Arriva Chrudim
2011MZK Nysa
2011PKS Nowy Sącz
2011MZK Ostrowiec Świętokrzyski
2011MZK Kędzierzyn-Koźle
2011Veolia Nitra

Photos

18 september 2010 - Dębica, zajezdnia MKS. Dziś zawitała do nas czeska Mandolinka bramborova i zostanie u nas 10 dni. Wózek na zewnątrz sprawia miłe wrażenie, ale gdy wejdzie się do środka to jest po prostu... zgon. Nic do siebie nie pasuje, wystają kable, z tyłu wejście jest wyżej niż w 'Ałtosanach' H9-35. Jak się nie rozleci do końca testów to będzie cud.
Author: Mateusz_RDE

Comments: 9

18 september 2010 - Wizualnie ten wóz nie jest zły ale gdy się do niego wchodzi człowiek zmienia zdanie. Już przy wejściu napotykamy na taką ciekawą niespodziankę:1 na zdjęciu widać jak z widełek wystają jakieś kable a dalej są przywiązane zaciskami. Dalej przechodzimy do kabiny kierowcy nie jest ona zabudowana: 2 jak widać jest to stare VDO, przyciski od drzwi są umieszczone w bardzo złym miejscu bo tuż nad dźwignią retardera i kierowca ma niekiedy problem z dostaniem się do nich. Kierowca ma do dyspozycji 3 schowki (2 duże, jeden mały) oto jeden z nich: 3 zapewne będzie to podskakiwać niesamowicie na dziurach. Autobus wyposażony jest w półautomatyczną skrzynię biegów, gustowny lewarek do obsługi biegów znajduje się tuż obok fotelu kierowcy: 4. Dalej przechodzimy do przestrzeni pasażerskiej, przejście między nadkolami jest bardzo małe stąd jest bardzo ciasno i przy dużej ilości ludzi trudno dostać się do kasownika który jest tylko jeden i w dodatku z przodu tuż obok kierowcy. Napewno jeszcze na kolejny minus trzeba zaliczyć bezsensowne rozmieszczenie poręczy w pojeździe. Teraz kilka fotek ogólnych wnętrza:5, 6, 7, 8, 9, 10, 11. Z tyłu mamy bardzo mało miejsca na nogi co widać na fotografii nr 11, na fotce nr 10 można zaobserwować jak wysoko trzeba wchodzić przy trzecich drzwiach i ten element zaznaczony na czerwono zauważcie że jest bardzo niebezpieczny można sobie rozciąć rękę. Na zdjęciu nr 8 widać jaka jest różnica między poziomami między drugimi drzwiami a wejściem na tył pojazdu. Na focie nr 7 widać jak SOR poradził sobie z bezpieczeństwem, dwie gaśnice są zamontowane pod siedzeniami zamiast gdzieś na widoku. A co do wnętrza jeszcze to plusem na pewno są duże lufty otwierane.
Author: Wróżbita Maciej

Comments: 4

18 september 2010 - Dębica, zajezdnia MKS. Mandolinka bramborova, albo jak kto woli skocznia od tylca. ;)
Author: Mateusz_RDE

Comments: 10

18 september 2010 - Dębica. Wnętrze małej krokwi (skoczni). ;) Jak widać z tyłu jest dość wysoko, jak w teatrze. Z tyłu duże wysokości schodków będą sprawiały trudności osobom starszym. Autosan przy tym autobusie to Solaris, albo MAN. :)
Author: Mateusz_RDE

24 september 2010 - Nagawczyna. Już wiadomo kto dostarczy 10 nowych niskopodłogowych autobusów wraz z urządzeniami peryferyjnymi dla MKS - będzie to czeski SOR. Jako jedyni zgłosili się w tym postępowaniu przetargowym, Otokar spełniał niby wymagania przetargowe ale MKS go odrzuciło. Firma Gran z Łodzi która jest przedstawicielem Otokara w Polsce zgłosili swoje wnioski do UZP i Urzędu Marszałowskiego w Rzeszowie. Decyzja tego postępowania będzie znana w czerwcu ale nie sądze by to miało to coś zmienić w kwestii zwycięzcy. Koszt jednej sztuki to ok. 840 tysięcy zł, będą wyposażone min. w kamary,klimatyzację,system GPS. Pierwsze pięć sztuk BN9,5 ma przyjechać jeszcze w czerwcu kolejne pięc mają dojechać do końca września. Tak więc Dębica staje się kolejnym posiadaczem czeskiego kiczu...
Author: Wróżbita Maciej

Comments: 11

6 october 2010 - Kielce, Targi Transexpo
Author: Mattor20056

Comments: 2

8 october 2010 - Kielce, targi Transexpo.
Author: Loginer

10 october 2010 - Rzeszów, ul. Plenerowa.
Author: xi.

Comments: 9

14 october 2010 - Rzeszów, ul. Rejtana. Naleśnik w drodze na przystanek końcowy.
Author: Pan Psiuk
edytor
Comments: 1

16 october 2010 - Rzeszów, ul. Bardowskiego. SOR testował się dziś na linii 35. Wóź jak dla mnie masakra, ciasne przejścia mało miejsca na nogi, z tyłu dwa wysokie schody. Do tego dochodzi skrzynia nie wiem jaka w nim jest ale strasznie muli wóź 1 i 2 bieg praktycznie nie istnieje bo ma bardzo mały moment obrotowy czego rezultatem jest brak dynamiki wozu. Jedynym miłym akcentem jaki czeka na pasażerów tego autobusu to kasowniki (popularne dziurkacze) zamontowane na czas testów przez MPK, starsi pasażerowie z radością kasują bilety przypominając sobie czasy świetności tych kasowników, młodsze pokolenie zazwyczaj wybiera jedyny kasownik elektroniczny przy przednich drzwiach, gdyż totalnie nie wie do czego służy ta metalowa "puszka" na poręczy. :D
Author: Mychas
newser
Comments: 13

17 october 2010 - Rzeszów, ul. Panoramiczna.
Author: xi.

Comments: 9

17 october 2010 - Rzeszów, ul. Rejtana. Pętla dla linii 44. Kolejny krótki testowiec. Jednak ten wypada raczej gorzej na tle innych ostatnio testowanych. Kierowca narzekał na dynamikę autobusu. Mówił, że czy się przerzuca ręcznie czy automatycznie strasznie muli na 1 i 2 biegu. Poza tym kabina kierowcy jest zbyt mała i nie da się wystarczająco odsunąć fotela. Zastrzerzenia miał też do wewnętrznego lusterka przedniego oraz sterownika R&G. Wadą jest też to, że środkowe i tylne drzwi otwierają się tylko jednym przyciskiem. Pozdrowienia dla obu kierowców.
Author: kuki

Comments: 9

17 october 2010 - Rzeszów, ul. Rejtana. Generalnie nie podoba mi się ten autobus. Plusem jest tylko to, że jest bardziej pojemny w stosunku do innych ostatnio testowanych autobusów w MPK. Jednak np. na dwóch siedzeniach w tylnym rzędzie cieżko znaleźć miejsce na nogi.
Author: kuki

Comments: 6

10 november 2010 - Skarżysko-Kamienna, skrzyżowanie ul. Grottgera z al. Marsz.J.Piłsudskiego. "Takie coś" sobie przyjechało na testy. Dzisiaj na "1".
Author: Adam_S

Comments: 3

10 november 2010 - Skarżysko-Kamienna, al. Marsz. J. Piłsudskiego. SOR dzisiaj zagościł na "1". Ogólnie to "coś" spodobało mi się. ;]
Author: Paweł_K

Comments: 2

10 november 2010 - Skarżysko-Kamienna, ul. Łyżwy. "Pokraka" dotarła także tutaj - na koniec świata, czyli okolice pętli Łyżwy-Wysypisko. :)
Author: Paweł_K

Comments: 2

12 november 2010 - Skarżysko-Kamienna, pętla Młodzawy. Myślałem, że "mandolinka bramborova" już nas opuściła, a tutaj widać, że nadal ją testują. Dzisiaj na "14". Słyszałem, że kierowcom bardzo się ten wóz podoba.
Author: Paweł_K

Comments: 3

12 november 2010 - Skarżysko-Kamienna, pętla Młodzawy. Takie foto na przypomnienie testów Gorbačowa.
14 - Młodzawy -> Przychodnia Kolejowa (Wiejska)

Author: Paweł_K

Comments: 4

20 november 2010 - Puławy, pętla ZA-Brama nr 3. Takie wspomnienie po tym jak ten cudak jeździł u nas. Podczas swojego pobytu gościł tylko na 3 i 4. Fotka wykonana starym "aparatem" więc i jakość jest jaka jest.
Author: Konrad Matysiak

25 november 2010 - Jelenia Góra, zajezdnia MZK przy ul. Wolności.
Author: KrzychuJG
newser
Comments: 10

30 march 2011 - Powróźnik, DW917.
Potencjalny następca H9 w obsłudze KU i linii lokalnych sprawdził się dobrze - mało pali, dobrze się zbiera i jest dość pojemny, za to do minusów można zaliczyć słabą jakość wykonania wnętrze i nie najlepszy design. Moim zdaniem takie SORy byłyby godnym następcą Autosanów na liniach lokalnych obsługiwanych przez PKS Nowy Sącz.

Author: Snake Griffin
edytor
Comments: 5