Login: Password:
Remember me
Password not working or forgotten?
Na tej stronie używamy plików cookie Google, by móc świadczyć Ci usługi, personalizować reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony, są udostępniane Google. Korzystając z niej, zgadzasz się na to.

Accept Reject Show me more information

Not logged in | Log in | Sign Up

Phototrans

Countries:
Manufacturers:

User Statistics:
Online:


Thematical Photos

Wypadki, awarie i inne utrudnienia w stołecznej KM

Temat nie wymaga zbyt długiego opisu: dodajemy tu wszystkie zdjęcia ze zdarzeń oraz takie, które skutkują utrudnieniami i zakłóceniami w regularnym kursowaniu pojazdów komunikacji miejskiej w Warszawie.

Photos

? - Warszawa, Aleje Jerozolimskie. Zatrzymanie przed skrzyżowaniem z ul. Kruczą. Od lewej widoczne składy 176+175, 1068(?)+1069 i ???+581 (?), pozostałych numerów nie widać. Zdjęcie pochodzi z książki "Warszawa", wyd. Sport i Turystyka 1984, autorem jest Edward Hartwig.
Author: Krzysztof_J

Comments: 3

1946 - 1946-48 - Warszawa. Na zdjęciu widoczne rozjechanie się składu. Po prawej widoczny wagon typu L, a po lewej to chyba doczepa P15. Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Author: Krzysztof_J

Comments: 4

16 february 1948 - Warszawa, wiadukt mostu Poniatowskiego. Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Author: Krzysztof_J

Comments: 2

16 february 1948 - Warszawa, wiadukt mostu Poniatowskiego. Zdjęcie ze zbiorów NAC.
Author: Krzysztof_J

Comments: 6

20 september 1963 - Warszawa, ul. Okopowa. Wypadek drogowy na ul. Okopowej. Tramwaj, który spłonął po zderzeniu z ciężarówką. Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [63-180]
Author: dev3

Comments: 4

20 september 1963 - Warszawa, ul. Okopowa. Wypadek drogowy na ul. Okopowej. Tramwaj, który spłonął po zderzeniu z ciężarówką. Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [63-180]
Author: dev3

Comments: 12

3 december 1964 - [opis zmieniony] Warszawa, al. Stalingradzka (obecnie ul. Jagiellońska). Zdjęcie z cyklu: "z archiwów Liptona" :) Doczepka wzięta "w kleszcze", czyli takie małe bum na jubileusz TWB. Jest to jedna z nielicznych eNek, którą skasowano jeszcze w Warszawie... A samo zdarzenie było - jak widać - bardzo konkretne. Aha, rozpoczynamy trzecią setkę tysięcy fotek na TWB ;)
Author: lipton
cenzoredytorProfesional
Comments: 18

1965 - Warszawa, Aleje Jerozolimskie. Na czele zatrzymania widoczny jeden z wagonów PN nr 0-601 lub 0-602. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 12 (1059), autorem jest Jan Morek.
Author: Krzysztof_J

1967 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Zderzenie składu 13N z Warszawą. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 31 (1025), autorem jest Henryk Jurko.
Author: Krzysztof_J

Comments: 5

1968 - Warszawa, ul. Puławska. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko.
Author: Krzysztof_J

Comments: 1

1968 - Warszawa, ul. Stawki. Wstawianie wagonu na tory po wykolejeniu. Źródło: PKF nr 18a/1968.
Author: Krzysztof_J

Comments: 5

1968 - Warszawa, ul. Puławska. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko.
Author: Krzysztof_J

Comments: 1

1968 - Warszawa, ul. Puławska. Swoją drogą, podobne obrazki mogliśmy oglądać również w ostatnich tygodniach, kiedy to prawie codziennie były dość duże ulewy. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Zbyszko Siemaszko.
Author: Krzysztof_J

Comments: 4

1968 - Warszawa, plac Inwalidów. Zatrzymanie po zderzeniu z samochodem. Po prawej sieciowcy naprawiający sieć trakcyjną. Źródło: PKF nr 18a/1968.
Author: Krzysztof_J

Comments: 1

1968 - Warszawa, al. Marchlewskiego (ob. Jana Pawła II). Po prawej widoczny fragment kamienicy, w miejscu której obecnie stoi Orco Tower. Swoją drogą, jeszcze jakieś 10 lat temu zatrzymanie na tym ciągu wyglądałoby dość podobnie, jeśli chodzi o typ taboru. Źródło: PKF nr 18a/1968.
Author: Krzysztof_J

Comments: 3

3 october 1969 - Warszawa, ul. Targowa. Tramwaj, który wypadł z szyn, z lewej pomnik Braterstwa Broni. Fot. Jarosław Tarań, zbiory Ośrodka KARTA [69-456]
Author: dev3

Comments: 2

27 august 1970 - Warszawa, al. Marchlewskiego (ob. Jana Pawła II). Na pierwszym planie widoczna przednia oś. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Grażyna Rutowska.
Author: Krzysztof_J

Comments: 3

27 august 1970 - Warszawa, al. Marchlewskiego (ob. Jana Pawła II) w rejonie ronda ONZ. Zderzenie ze słupem trakcyjnym. Pomimo dużych zniszczeń autobus został odbudowany na CWS-ie i kursował do 1976 r. Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Grażyna Rutowska.
Author: Krzysztof_J

Comments: 4

22 september 1971 - Warszawa, ul. Chałubińskiego. Zatrzymanie z powodu małego pożaru przy pierwszym wózku (widoczna piana gaśnicza). Zdjęcie ze zbiorów NAC, fot. Grażyna Rutowska.
Author: Krzysztof_J

Comments: 1

1978 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Na pierwszym planie widoczny skład 166+167+169, który był jednym z trzech potrójniaków, które pod koniec 1977 roku testowo otrzymały pantografy połówkowe (w każdym tylko na jednym wagonie, tutaj wóz 169). Pozostałe testowe pantografy były na wagonach 174 (176+174+175), który jeździł z nim tylko dwa dni i 135 (134+135+123). Ostatecznie po kilku miesiącach wszystkie połówkowe pantografy został zastąpione zwykłymi. Zdjęcie z pochodzi z jakiejś gazety.
Author: Krzysztof_J

Comments: 3

august 1981 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Dzień pieszego pasażera. Foto Piotr Ilowiecki
Author: Kelly

Comments: 5

26 may 1984 - Warszawa, pętla Piaski.
Author: Kelly

1985 - Warszawa, ul. Świętokrzyska. Zdjęcie z aukcji internetowej, autor nieznany.
Author: dev3

Comments: 6

1985 - Warszawa, plac Konstytucji. Kadr z serialu "Zmiennicy", odc. 6.
Author: Krzysztof_J

Comments: 2

17 september 1987 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Pożar wagonu spowodowany zerwaniem sieci trakcyjnej. Zdjęcie pochodzi z tygodnika Stolica nr 40, autorem jest Michał Gawałkiewicz.
Author: Krzysztof_J

Comments: 9

19 august 1988 - Warszawa, ul. Marszałkowska x Aleje Jerozolimskie. Sądząc po opuszczonym pantografie tytułowego wagonu (tutaj warto zwrócić uwagę także na dość nietypową jego podstawę) i braku pasażerów w środku, jest to zapewne zjazd awaryjny. W kabinie widać chyba także instruktora NR. Skład 810+722, obok 379+530. Autorem zdjęcia jest Thierry Hamal, zgoda na dodanie jest.
Author: Krzysztof_J

Comments: 4

1989 - gdzieś w Warszawie... Zdjęcie pochodzi z gazety "Motor". Jak opisuje artykuł kierowca radiowozu milicyjnego "zagapił się", czego rezultatem była kolizja z autobusem komunikacji miejskiej. Nikt nie ucierpiał.
Author: krzysiekz
edytordriver
Comments: 3

march 1992 - Warszawa, al. Jana Pawła II. Solówka na 170 (Chomiczówka-Elsnerów) skręcając przy „Feminie” w lewo wpakowała się pod skład 648+647 na linii 12 (Żerań FSO-Służewiec). A teraz cofnijmy się jeszcze o 5 lat. Na początku 1987 roku, gdy na listach przebojów królowały Europe i Bon Jovi, a w dyskotekach Sandra, w Warszawie dogorywały ostatnie Jelcze PR110. 30 sztuk garażowało jeszcze w zajezdni R-8 „Pożarowa” i wysyłane były głównie na brygady szczytowe, czyli np. na linie 401 i T. Aby jak najszybciej wycofać peerki zaczęto na „Pożarową” przenosić kilkuletnie ikarusy z innych zajezdni, gdzie duża ich liczba stała i się kurzyła. Okazało się bowiem, że węgierskie pojazdy są na tyle niezawodne, iż nie ma potrzeby utrzymywania tak dużej rezerwy taborowej, jak w przypadku jelczy. Tym sposobem „Pożarowa”, na której ostatni nowy wóz miał numer 1090, dobiła z numeracją solówek do widocznego właśnie 1120.
Author: Nodzyk

Comments: 7

1992 - Warszawa, skrzyżowanie ul. Marszałkowskiej z Alejami Jerozolimskimi. Skan z czasopisma Motor.
Author: dev3

Comments: 10

6 july 1994 - Warszawa, ul. Jana Pawła Woronicza. Zjazd do zajezdni i... kolizja kilkadziesiąt metrów przed bramą zakładu.
Na wysokości Zakładu Eksploatacji Tramwajów R-3 "Mokotów", zdjęcie wykonał Dariusz Kalinowski.

Author: zadzior

11 august 1994 - Warszawa, ul. Książęca. Fotografia ze zbiorów P. Chrobocińskiego.
Author: ET22-1008

Comments: 7

november 1994 - Warszawa, rondo ONZ. 646+689 [R4]. Dalej nie jedziemy.
Author: Nodzyk

Comments: 5

november 1994 - Warszawa, al. Jana Pawła II. 324+386 [R3]. Dzień pieszego pasażera.
Author: Nodzyk

Comments: 8

1994 - Warszawa, Aleja Stanów Zjednoczonych. Skan z czasopisma Motor. Data podana orientacyjnie.
Author: dev3

Comments: 1

6 march 1995 - Warszawa, ul. Nowowiejska/Waryńskiego. Przydzwonił w ikarusa #2867.
Author: Nodzyk

Comments: 4

6 march 1995 - Warszawa, ul. Waryńskiego. Trafiony przez skład 1236+1235.
Author: Nodzyk

Comments: 2

march 1995 - Warszawa, ul. Strażacka. Kapeć!
Author: Nodzyk

Comments: 3

5 may 1995 - Warszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Podczas najechana, złamaniu uległy sprzęgi zarówno pomiędzy wagonami składu najeżdżającego (554+555), jak i najechanego (274+272). Zasada domina spotęgowała uszkodzenia wszystkich pojazdów, biorących udział w tym zdarzeniu. Zniszczenia pierwszego wagonu "zaatakowanego" składu były - na tla pozostałych - relatywnie małe. Po krótkiej naprawie wagon wrócił do ruchu. Foto: P. B. Jezierski
Author: zadzior

Comments: 1

5 may 1995 - Warszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Podczas najechana, złamaniu uległy sprzęgi zarówno pomiędzy wagonami składu najeżdżającego (554+555), jak i najechanego (274+272). Zasada domina spotęgowała uszkodzenia wszystkich pojazdów, biorących udział w tym zdarzeniu. Foto: P. B. Jezierski
Author: zadzior

Comments: 5

5 may 1995 - Warszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Poważne uszkodzenia wagonu 554 (pierwszego w składzie 554+555) po najechaniu na tył wagonu 272 (drugiego w składzie 274+272). Pomimo dostaw nowego taboru, wagon wyremontowano i eksploatowano do 15.10.2001 roku - po kolejnym zdarzeniu, tym razem na ul. Obozowej, nie wrócił już do ruchu. Foto: P. B. Jezierski
Author: zadzior

Comments: 4

5 may 1995 - Warszawa, al. Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ul. Grzybowską. Uszkodzenia wagonu 272 po najechaniu przez skład 554+555. Pomimo trwających dostaw nowego taboru, wagon przywrócono do ruchu i eksploatowano aż do 2011 roku. Choć jeździł niemal do końca liniowej służby wozów 13N, na phototrans.eu nie doczekał żadnego "bezawaryjnego" zdjęcia. Foto: P. B. Jezierski
Author: zadzior

Comments: 1

15 july 1995 - Warszawa, al. Niepodległości. Czterowagonowy skład 13N, zestawiony z wagonów o numerach 588+216 (w roli holownika) i zdefektowanych 536+535 na haku (wyprodukowanych w roku 1968 jako Konstal 13NS+13NSD), zmierza w kierunku zakładu R-3 "Mokotów". Ostatni będą pierwszymi, a pierwsi ostatnimi: rok po wykonaniu tego zdjęcia skład 536+535 został skreślony. O ile wagon 536 zezłomowano w 1996 roku, o tyle jego doczepa (535) miała więcej szczęścia. Mniej więcej w tym samym czasie do remontu skierowano wagon 588 (na zdjęciu - pierwszy w składzie holującym); podczas jego naprawy zapadła decyzja o konieczności podmiany pudeł. Dawcą "nowego" pudła dla remontowanego wagonu 588 okazał się - skreślony wcześniej - "bohater" powyższego zdjęcia (13N nr 535), który po remoncie opuścił Zakład Naprawy Tramwajów T-3 jako 588". Oryginalny (oficjalnie: remontowany) wagon 588 został złomowany. Wagon 216 skasowano w 2011 roku. Foto: P. B. Jezierski
Author: zadzior

Comments: 5

24 july 1995 - Warszawa, Aleje Jerozolimskie, odcinek między przejazdem przez ul. Emilii Plater a zespołem przystankowym Dworzec Centralny. Skład, którego drugi wagon jest obecnie nieczynnym pojazdem historycznym, właśnie "zaliczył" widoczny w tle po lewej stronie kadru biały samochód. Mam nadzieję, że za "ucięty" ślizgacz mnie nie zlinczujecie... Na drugim planie eklektyczna kamienica Lipińskiego z 1896 roku, z której oryginalną elewację skuto w 1975 roku, przed otwarciem Dworca Centralnego. Pierwotną elewację przywrócono podczas remontu, zakończonego w 2010 roku. Nim jednak do tego doszło, zreprywatyzowany budynek miasto przekazało spadkobiercom razem z lokatorami komunalnymi. Spadkobiercy odsprzedali budynek firmie powiązanej z Tomaszem Gudzowatym, a ta - by pozbyć się niechcianych mieszkańców - zaspawała szyb windowy, odcinała bieżącą wodę i prąd, dopóki ostatni lokatorzy nie wyprowadzili się z budynku. Foto: P. B. Jezierski
Author: zadzior

Comments: 2

may 1996 - Warszawa, ul. Marszałkowska.
Author: Kelly

Comments: 4

12 july 1996 - Warszawa, pl. Inwalidów. Ze zbiorów Liptona, czyli debiut na TWB :) Skład #427+439 "zdjął" Poldka Trucka, który wymusił pierwszeństwo przejazdu, po czym ulokował go na najbliższym słupie trakcyjnym. Lekko ranny został kierowca auta. Pozdrowienia dla motorniczego tramwaju, znanego w środowisku MKM-a :-D
Author: lipton
cenzoredytorProfesional
Comments: 6

28 march 1998 - Warszawa, ul. Grójecka. Akcja wstawiania na tory wagonu 838 po wykolejeniu spowodowanym wypadnięciem z niego silnika. Autorem zdjęcia jest Mariusz Senderowski, zgoda na dodanie jest.
Author: Krzysztof_J

Comments: 1

28 march 1998 - Warszawa, ul. Grójecka. Premiera odremontowanego składu 838+1811 nie należała do udanych.
Author: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver
Comments: 2

19 june 1998 - Warszawa, ul. Targowa. W ostatnim czasie Zadzior wspominał pod innym zdjęciem o tym wykolejeniu sprzed 20 lat. A jako, że szukając czego innego znalazłem to, więc wrzucam. Motorowemu wyjeżdżającemu na popołudniowy dodatek na 26 tak się spieszyło, że skręcając z nieistniejącego już dziś torowiska w ul. Ząbkowskiej "pociągnął" aż do wejścia do przejścia podziemnego ;) Dobrze, że akurat nikt nie przechodził, bo parkowanie na przystanku wyszło mu całkiem nieźle :-) Zatrzymanie równe 90 minut.
Author: lipton
cenzoredytorProfesional
Comments: 9

6 may 1999 - Warszawa, ul. Marszałkowska. Dźwig, który przyjechał tutaj w związku z potrąceniem 17-letniej dziewczyny przez widoczny za nim skład 394+264, jednak na szczęście nie był potrzebny. Niestety autor dotarł na miejsce już na sam koniec, tuż przed wznowieniem ruchu i nie ma więcej zdjęć. Nie jestem pewny, czy to ten dźwig, w grę wchodzi jeszcze 308. Numer rejestracyjny to najprawdopodobniej WXC 0993. Fot. Genosse Kaiser, zgoda na dodanie jest.
Author: Krzysztof_J

Comments: 14

13 august 1999 - Warszawa, pętla Metro Wilanowska - #1164+1165 na linii 2 w nietypowym dla tej linii miejscu. W tym czasie linia 2 kursowała z Żerania Wsch. na Okęcie, a dojechała, w wyniku kierowania po czołowym zderzeniu dwóch tramwajów linii 10 (#1166+1167 i #1170+1171) na skrzyżowaniu al.Niepodległości i ul. Nowowiejskiej, na Metro Wilanowska.
Author: villard

Comments: 7

november 1999 - Warszawa, ul. Bazyliańska. Dziś coś starszego :) Na zdjęciu ikarus 260 #1680 linii 326 z zakładu Stalowa po zderzeniu z wolskim trupkiem 1078+1062 linii 46. Jest to jedno ze "standardowych" miejsc, gdzie co jakiś czas dochodziło do podobnych starć z tramwajami. Które zazwyczaj się przy tym wykolejały. Tak było również i w tym przypadku... Data dzienna chwilowo nieustalona, ale na pewno było to po 5.11.1999 r. :) Zgoda autora na dodanie fotki jest.
Author: lipton
cenzoredytorProfesional
Comments: 10

25 january 2000 - Warszawa, ZET "Wola" - tak wyglądał wagon #1019 po najechaniu na niego składu 105Na #1254+1253 na ul. Grochowskiej w dniu 28.12.1999 r. Dla wagonu #1019 oznaczało to wyrok śmierci, a skład #1254+1253 jeździ do dnia dzisiejszego.
Author: villard

Comments: 3

22 may 2000 - Warszawa, ul. Wileńska. Kultowa linia w kultowym miejscu :-) No i zatrzymanie tutaj :D Skład 13N nr 381+369 (!), przed nim 105Nm 1466+1465... Debiut #2 :)
Author: lipton
cenzoredytorProfesional
Comments: 4

28 june 2000 - Warszawa, parking przy ulicy Nowy Świat. Kwadrat zdefektował i musiał zaparkować przy dawnym budynku KC PZPR Foto: Oskar Burda.
Author: zadzior

Comments: 2

28 june 2000 - Warszawa, parking przy ulicy Nowy Świat. Zdefektowany kwadrat w oczekiwaniu na pogotowie, odstawiony na parkingu pod gmachem dawnej siedziby KC PZPR Foto: Oskar Burda.
Author: zadzior

28 june 2000 - Warszawa, parking przy ulicy Nowy Świat. Uszkodzony Jelcz czeka na pogotowie techniczne na parkingu dawnego Domu Partii. Foto: Oskar Burda.
Author: zadzior

august 2000 - Warszawa - Wołoska/Woronicza - #1348 linia 10 - po zderzeniu ze skręcającym #1454 na linii 33 - w trakcie sprowadzania do zajezdni.
Author: villard

Comments: 3

august 2000 - Warszawa, pętla Woronicza - #1454 linia 33 - skutki zderzenia z #1348 (linia 10) na skrzyżowaniu ulic Woloskiej i Woronicza. Po tym zdarzeniu słynna "marchewka" straciła swój uroczy kolor.
Author: villard

Comments: 5

november 2000 - Warszawa. U-boot zdefektował i zaraz skład 13-tek będzie go spychał.
Author: memphis
cenzoredytor
Comments: 3

2000 - Warszawa, aleja Stanów Zjednoczonych. Wbrew pozorom to nie jest efekt odpalenia pieca webasto zwanego też dewasto ;) .
Author: Kelly

Comments: 8