Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu, sp. z o.o./

Solaris Tramino S100 #451

29 stycznia 2011 - Poznań, os. Jana III Sobieskiego - trasa PST. Pierwszy dzień liniowej eksploatacji tramwaju Solaris Tramino w sieci ZTM Poznań. Wagon wzbudza u pasażerów bardzo pozytywne wrażenia. Uważam, że zakup 45 szt. tych pojazdów przez poznańskie MPK to udany wybór. Na tę chwilę pozwolę sobie ocenić Tramino zdecydowanie korzystniej niż Pesę z serii 120Na.
Autor: b.milczarczyk

Komentarze: 11

29 stycznia 2011 - Poznań, trasa PST (14). Od dzisiaj wydzierżawiony Tramino kursuje na regularnych liniach komunikacyjnych, co pozwoli zebrać doświadczenia w eksploatacji z pasażerami oraz lepiej przygotować motorniczych i pracowników obsługi technicznej.
Autor: Marcin Ciszewski
cenzor
Komentarze: 13

30 stycznia 2011 - Poznań, ul. Roosevelta - Tramino na przystanku Most Teatralny. Planowy odjazd 17:06 :P
Autor: tomikat

Komentarze: 9

30 stycznia 2011 - Poznań, ul. Głogowska (14).
Autor: Marcin Ciszewski
cenzor
4 lutego 2011 - Poznań, ul. Roosevelta / Rondo Kaponiera. Pierwszym tramwajem na jaki trafiliśmy, zupełnie przypadkowo okazał się być Solaris Tramino :) Zbyt daleko dojechać nim się jednak nie udało, już tutaj utknął w zatrzymaniu z powodu wykolejenia na środku ronda. Kwestię żałosnej organizacji komunikacji w trakcie zatrzymania pominę i skupię się na moich osobistych wrażeniach z trzykrotnej (z czego dwa razy absolutnie przypadkowej) przejażdżki tym tramwajem. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, Tramino prezentuje się niezwykle nowocześnie i podoba mi się nieco bardziej niż Swing, lecz jeśli chodzi o wnętrze, nie jest już wcale tak pięknie. Oświetlenie sufitu oraz wyjść faktycznie robi wrażenie, zamontowane siedzenia pomimo braku gąbki są wygodne i bardzo ładnie się prezentują, jednak to już w moim odczuciu koniec zalet. Wnętrze Tramino utrzymane jest w srebrno-czarnych barwach, co do spółki ze specyficznym układem poręczy przekłada się na niesamowicie klaustrofobiczne i lekko przygnębiające wrażenie - czułem się jakbym jechał czymś strasznie wąskim i dość wysokim. Wyświetlacze LCD są małe i niezbyt czytelne, zaś te które mają informować o trasie zasłonięte są przez poręcze i uchwyty. Jeśli chodzi o wyciszenie (w porównaniu do Swinga), Tramino jest nieporównywalnie cichsze podczas rozruchu i hamowania, natomiast wytłumienie wózków pozostawia bardzo wiele do życzenia - podczas szybkiej jazdy słychać głośny i nieprzyjemny stukot. Produkty PESY mają zaś odwrotnie, więc suma sumarum wychodzi na zero. Strasznie trudno byłoby mi się zdecydować, gdyby ktoś spytał, czy wolałbym w swoim mieście Swingi czy Tramino. Na chwilę obecną skłaniałbym się raczej ku tym pierwszym, lecz mówię to z ogromnym niezdecydowaniem. Myślę, że warto poczekać na seryjną produkcję solarisowego tramwaju i wtedy tak naprawdę to porównać.
Autor: Adam G.
cenzoredytor
Komentarze: 13

7 lutego 2011 - Poznań, trasa PST. Ten tramwaj może się podobać :)
Autor: Kaźmirz

Komentarze: 4

7 lutego 2011 - Poznań - Prawie przystanek "Szymanowskiego" - PST Co do linii PST, wywarła ona na mnie (mimo już swoich lat) naprawdę pozytywne wrażenie. Każdy przystanek monitorowany, automaty do biletów, wielkie zegary i megafony (chyba używane do zapowiadania utrudnień w ruchu). Nic nie zdewastowane. Do tego nad praktycznie każdym przystankiem PST znajduje się przystanek wielu autobusów rozwożących ludzi po okolicy. Sama pętla wyposażona w duży wyświetlacz pokazujący najbliższe odjazdy (w Łodzi też takie są, z ta różnicą, że tu działają:D). Zewsząd można na wszystko dogodnie się poprzesiadać. Porównując "super nowoczesny i jakże szybki" ŁTR z PST jesteśmy "100 lat za murzynami". Co do tramwaju. Wygodny (ciut głośniejszy niż Pesa) ale komfortowy, ładnie wykonany, kolorystyka tez bardzo fajna, wóz monitorowany, z zapowiadaniem głosowym przystanków. Wszystko fajnie rozmieszczone, choć mimo, że wielka z niego kobyła, wnętrze jakby ciut klaustrofobiczne acz pojemne i dla mnie naprawdę przyjemne. Przyjemnie się nim jechało. Siedzenia mimo iż w 3/4 zrobione z tworzywa siedzenia w sam raz na wandali :D łatwe do wyczyszczenia i mało do zniszczenia:) dzięki czemu tramwaj nie będzie jeździł oszpecony ich "twórczością". Jak na prototyp jestem pod ogromnym wrażeniem i oceniam na 5 z małym "-".
Autor: Mariusz J.

Komentarze: 16

12 lutego 2011 - 10:01, Poznań, zjazd z Pestki w Roosevelta. Okazja do porównania przyciąga. Tylko troszkę gorszy od Swingów, ale to moja prywatna ocena. ;)
Autor: Pepe

Komentarze: 7

4 marca 2011 - Poznań, ul. Jana Pawła II (6). Po skierowaniu ruchu kołowego na tymczasową jezdnię (w związku z budową Kolektora Prawobrzeżnego) "odsłoniła się" całkiem ciekawa miejscówka.
Autor: Marcin Ciszewski
cenzor
20 marca 2011 - Poznań, trasa PST (16). Chyba komuś brakuje niskopodłogowych wagonów...
Autor: Marcin Ciszewski
cenzor
Komentarze: 23

26 marca 2011 - Poznań, pętla Budziszyńska. Z podziękowaniem dla kolegi Macieja z PGK za pomoc w zlokalizowaniu Tramino ;).
Autor: Mateusz C

30 marca 2011 - Poznań, ul. Bukowska (15). Prototyp podbija kolejną linię.
Autor: Marcin Ciszewski
cenzor
Komentarze: 2

20 kwietnia 2011 - Poznań, ul. Zamenhofa (12).
Autor: Marcin Ciszewski
cenzor
Komentarze: 1

12 maja 2011 - Poznań, trasa PST. (15).
Autor: Dawid Sko

Komentarze: 6

25 czerwca 2011 - Poznań, ul. Grunwaldzka. Z cyklu "historia najnowsza" - testowe Tramino rusza z przystanku "Cmentarz". Obecnie ta okolica wygląda "nieco" inaczej.
Autor: straphan
cenzoredytor
3 lipca 2011 - Poznan, Rondo Kaponiera. Der Solaris hat mich völlig überrascht.
Autor: hamburg15

23 lipca 2011 - Poznań, Miłostowo. Plotka mówi że zielone tramino będzie rozmontowane na części i wróci do fabryki.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 8

4 sierpnia 2011 - Poznań, ul. Starołęcka.
Autor: Simon

Komentarze: 1

16 września 2011 - Poznań, ul. Pułaskiego.
Autor: lukk

22 września 2011 - 14:57, Poznań, trasa PST. Udało mi się złapać również pierwszy tramwaj Solarisa.
Autor: Mariusz_B

18 października 2011 - Poznań, al. Solidarności. Niestety, prototyp klekota dawno już nie był widziany na mieście.
Autor: Dawid Wieczorek

Komentarze: 3

24 lipca 2012 - Poznań, ul. Warszawska (8). Prototyp późnym popołudniem udaje się w swój ostatni kurs tego dnia.
Autor: Marcin Ciszewski
cenzor
23 lutego 2015 - Kraków - Wzgórza Krzesławickie. Pierwszy kurs liniowy.
Autor: dioniz

Komentarze: 5

23 lutego 2015 - Kraków, pętla Wzgórza Krzesławickie.

Tramino po prezentacji na terenie zajezdni Nowa Huta wyjeżdża na swój pierwszy kurs liniowy w Krakowie.
Relacja z prezentacji tramwaju Solaris Tramino S100 (23.02.2015)

Autor: kmk

10 marca 2015 - Kraków, ul. Grzegórzecka.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
10 marca 2015 - Kraków, al. Pokoju.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
Komentarze: 3

23 marca 2015 - Kraków - Salwator, ul. Kościuszki.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
12 kwietnia 2015 - Kraków, pętla Borek Fałęcki.
Autor: Simon

Komentarze: 1

16 maja 2015 - 12:20 - Kraków, ul. Zwierzyniecka.
1 Salwator → Wzgórza Krzesławickie.

Autor: Grzegorz Macura
Profesional
Komentarze: 2

4 czerwca 2015 - Kraków, ul. Zwierzyniecka. Gród Kraka, to kolejne polskie miasto, które "zaliczyłem" jeśli chodzi o tramwaje. Nie przypuszczałem jednak, że uda mi się zafocić testowego Tramino.
Autor: Zachar

Komentarze: 2

9 czerwca 2015 - Kraków, Al. gen. W. Andersa. Idę sobie, pacze, jedzie Tramino. Reakcja mogła być tylko jedna ;) Przy okazji pozdrawiam prowadzącego pojazd!
Autor: Łukasz Kuczewski
cenzoredytor
Komentarze: 2

19 lipca 2015 - Kraków, ul. Królewska.
Autor: seboq89

22 sierpnia 2015 - 15:07, Kraków, ulica Podwale.
4 Bronowice Małe → Wzgórza Krzesławickie

Autor: Konrad Bek
cenzoredytordriver
20 kwietnia 2016 - Poznań, most Dworcowy.
Autor: aso
cenzoredytor
15 lipca 2016 - Poznań, ul. Winogrady. Pierwsze Tramino mknie bezszelestnie po trawiastym torowisku w kierunku Dębca.
Autor: Michał D.
cenzor
Komentarze: 1

29 lipca 2016 - Poznań, ul. Pułaskiego. Piętnastka zmierza na Budziszyńską.
Autor: Maniek

Komentarze: 12

4 sierpnia 2016 - Poznań, ul. Generała Kazimierza Pułaskiego. Srebrny Solaris Tramino S100 #451 wspina się na przystanek Armii Poznań, gdzie spora część pasażerów przesiądzie się na autobus "za tramwaj" aby dojechać do osiedli zlokalizowanych wzdłuż trasy PST.
Autor: dariuszz94

22 sierpnia 2016 - Poznań, pętla Górczyn. Nabierające tempa dostawy Moderusów Beta sprawiają że numerek 451 powoli staje się zagrożony. Czyżby prototyp spodziewał się przenumerowania? ;)
Autor: Maniek

21 października 2016 - Poznań, trasa kórnicka. Pozdrawiam serdecznie motorniczą.
16 Franowo → Os. Sobieskiego

Autor: Robcio

14 lutego 2017 - Poznań, ul. Kórnicka. W związku z dostawami nowych Bet, które otrzymały numery od #441 wzwyż testowe Tramino zostało przenumerowane na #560. Na zdjęciu przedmiotowy wagon kończy obsługę przystanku Kórnicka.
Autor: dariuszz94

Komentarze: 4

30 maja 2017 - Poznań, ul. Ewarysta Estkowskiego.
Autor: hubertszotek

Komentarze: 5

3 lipca 2017 - Poznań, trasa Piątkowska. Prototyp rozpoczyna podróż na Dębiec.
Autor: Maniek

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: