Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Transdev Oise Cabaro/

Van Hool A330Hyb #2.9071

19 maja 2012 - Tillé, teren lotniska Beauvais-Tillé nazywanego niekiedy Paryżem (mimo że od tego miasta dzieli je ponad 80 kilometrów). Z centrum 50-tysięcznego Beauvais dojeżdża tu od poniedziałku do soboty linia 12, bilet kosztuje jedynie 0,9€. Niektóre kursy rano i wieczorem oraz wszystkie w niedzielę i święta wykonywane są jako linia "Navette Aéroport". Wtedy za bilet trzeba zapłacić aż 4€, obowiązuje on przy okazji na wszystkie inne linie systemu Corolis przez 48h od zakupu. Wszystkie te informacje należy wywnioskować sobie z francuskojęzycznych stron, brak jest praktycznie jakichkolwiek informacji po angielsku (a te które są, są błędne).

Nieco czasu zajęło mi dojście do tego, kto właściwie jest przewoźnikiem a kto organizatorem. Wychodzi na to, że Corolis to jakby marka systemu komunikacyjnego, nad którym pieczę sprawuje miasto. Przewoźnikiem jest firma CABARO, będąca z kolei częścią grupy Veolia Transdev. Tabor do obsługi systemu Corolis to 5 minibusów i 32 autobusy, z czego 9 zasilanych jest gazem ziemnym, a przynajmniej trzy to nowe hybrydy Van Hoola.

Autobus jest o tyle ciekawy, że podczas 20-minutowej jazdy w ogóle nie udało mi się wychwycić momentu załączenia silnika diesla. Albo w jakiś magiczny sposób cały czas jechał na bateriach, albo zastosowano jakieś niesamowite wyciszenie silnika. Może znajdzie się ktoś, kto wie coś więcej o produkowanych przez Van Hoola hybrydach?

Autor: Adam G.
cenzoredytor
Komentarze: 6

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: