Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών "ΡΟΔΑ"/

Mercedes-Benz O530 #12

2 lipca 2021 - Rodos, Mitropoleos. Linia do Parku Wodnego jest numerowana?
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver

Mercedes-Benz O530 #16

30 czerwca 2021 - Rodos, Akti Miaouli. Prawie codziennie na tym zadaniu jeździł Crossway, ale jak już się wybrałem go złapać, przyjechało Citaro.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 1

8 sierpnia 2023 - Rodos, zajezdnia DES Roda. Zaczynamy serię Grecką z tegorocznego wypadu na Rodos. Jako że mieszkałem w zachodniej części wyspy, to zainteresowałem się bardziej DES-em, niż KTEL-em, ale o tym pod następnymi fotami.Od wizyty Empiego ilostan znacząco się zmienił. Objeździłem się w poszukiwaniu vinów "nówek", więc sporo wozów dopisze, bo cały czas Hellenic Bus sprowadza kolejne używki. Jak to zaprognozował 2 lata temu Luke: "Prędzej czy później zabraknie im miejsca i będą musieli czegoś się pozbyć..." Były to dość prorocze słowa... Ilostan taborowy w przybliżeniu prezentuje się na dzień 10.08.2023 według typów tak:Sfakianakis SS500/B100 - żaden nie jeździ- wszytskie 5 sztuk stoi tutaj przy płocie i czeka. Sfakianakis SS500LF Eurobus - stoi tylko 1 autobus wśród B100- bez tablic nie do ustalenia który- trochę rozebrany już, bez szans na wyjazd. Temsa Metropol IC / Sfakianakis- stoją tylko i wyłącznie 3 wozy, przestawione względem zdjęcia Empiego "z opisem o Autosanach Trampach", reszcie ze sprawdzonego info wpiszę zaraz kasację. Stoją 62, 64 oraz 68, oczywiście na wpół rozebrane, tak samo bez szans na miasto. Krosłeje i Karsany niezmiennie jeżdżą na liniach w “Centrum”. Mercedes 405- tak samo zabrany z bazy, podobnie, jak nie widziałem żadnego Neoplana 4421, ani na bazie, ani na linii. MAN NÜ263- 2 sztuki widoczne na zdjęciu- pomarańczowy chyba nie jeździ, a ten z reklamą o napisie; „Getto” robi wieczorne szczyty, poza tym całymi dniami stoi tu. MAN NL263-10,5 Lion`s City M- tak jak Iveco i Karsany jeździ po mieście- raz mi mignął. Teraz robią się schody: MAN NL283.3- nie jeżdżą i na 200% nie było ich na bazie. Jeżeli chodzi o znikanie, to tak samo sprawa wygląda z “deskami”- MAN NL313-15 oraz Mercedes-Benz O530L “przedlift”. Jestem święcie przekonany, że wszystkie “deski” Citaro, jakie widziałem to były polifty. 3 to ex. Postbus , bo 2 i 3 drzwi odskokowe, a 2 ex.Gotha z drzwiami do środka. Jeżeli chodzi o temat powyżej, jest to bardzo dziwna sytuacja, z powodu takiego, że pani „dyspeczer” zagadana na dworcu twierdziła, że bardzo im potrzeba wozów wielkopojemnych. Jeżeli chodzi o Many “na super singlu”, to jestem w stanie to zrozumieć zbycie/wypożyczenie, aczkolwiek nie do końca jestem w stanie zrozumieć zakupu, o którym będzie za chwilę i jest na centralnej części kadru obok Citaro, niemniej jednak podejrzewam, że deski zostały gdzieś wypożyczone (do jakiegoś innego “Ktelu miejskiego”), ponieważ jest to częsta praktyka w Grecji od czasów Kurwida. Teraz kolejny typ -przegubowe Citaro - jeden przedlift jeździ -38- drugi odstawiony za krótkim (bliskim naszemu sercu) bratem pod płot. Sprowadzono dodatkowo poliftowego przeguba, którego również dopisałem i niedługo należy liczyć na jego portret, bo 1. Cały czas wjeżdżał mi w kadr, 2. Ma niedokończone malowanie- (przygotowanie pod reklamę ?). I teraz najliczniejsze serie: Citaro krótkie przedlifty: POP-4726 odstawiony bez szans na wyjazd przy samym płocie. Mam fatalne zdjęcie, jak będzie zapotrzebowanie- wrzuce. POP-4527- zabrany z bazy, na jego miejsce wskoczył NL313; 5268- jwystawiony na sprzedaż. https://www.rodospublictransport.gr/admin/files/NEWS/262/files/AanMeoVY0I6dzQl.pdf . Jakby ktoś chciał, to nadal można składać oferty. Teraz „lubeki”: 3165- rozbierany na części na bazie, 3166 nie widziałem. 2 pozostałe “postbusy” w ruchu- już strasznie wytłuczone. Wrzucę niebawem film z KXZ-5341- Driver leciał nim po dziurach z 60, a plastiki z przodu też chciały polecieć. Dalej polifty- Hamburger- o którym będzie tak samo niebawem, bo zrobił się wyjątkowy, oraz wóz ex.Bogestra/Karlsruhe, jeżdżą + sprowadzono ciekawego Citaro z Koblencji z Ecolifem oraz wyraźnie podmiejską konfiguracją (fotele, drzwi). I na sam koniec wielka grupa wozów- Man-y NL.1. NL 313 są 2! 17 jeździ, oraz zakupiono “nówkę” ex.Postbus” ze zdjęcia- taką samą, jak były w Gdyni. Wszystkie drzwi otwierają się na zewnątrz, ZF 5HP500, oraz dodano przyciemniane szyby i usprawniono klimę. Dostał on numer taborowy 12 po Norweskim Citaro. Na sam koniec Lions’y, czyli: Postbusy- wszystkie w ruchu- 1 dwudrzwiowy, reszta identyczne, jak ma Gryf w Tczewie + 2x NL323. Jeden znany, drugi jeszcze nawet bez tablic, (na kadrze) wyciąga się w słońcu “na kanale”. I tyle. Dla wytrwałych jeszcze bonus, czyli możliwość pomocy zlokalizowania mi wozu wśród tych nowych desek: http://foto-hosting.pl/img/94/3f/26/943f267f142fb977fda0e85b4bd685608196e276.jpeg jakiś tester, czy cuś innego. Żartuje Empi z końcem; W temacie Solarisa: jest już oklejony, ma SIP itd. Dla mnie już mógłby wyjechać, ale jak to tutaj się odbywa: Σιγά σιγά. Za dzień/miesiąc/rok wyjedzie. Tak tylko dokumentacyjnie: https://zapodaj.net/plik-CwBCpNgAiV Dalsze opowiadania pod kolejnymi kadrami, które będą lepsze, ponieważ na zajezdni niestety fotografowałem kompaktem. Edit:Z pomocą kol.Tyszka oraz Empiego, jest to pierwszy miejski "Ktel" z Grecji z ustalonym pochodzeniem i Vinami wszystkich wozów.
Autor: kt4dt

Komentarze: 7

Mercedes-Benz O530 #28

2 lipca 2021 - Rodos, zajezdnia DES Roda. Ciężko określić czy ten jeszcze jeździ, czy już nie. Niestety najciekawsze autobusy, czyli Sfakianakisy, były bardzo ciasno zastawione.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 5

Mercedes-Benz O530 #32

30 czerwca 2021 - Rodos, Papagou.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver

Mercedes-Benz O530 #36

10 sierpnia 2023 - Ρόδος, Αβέρωφ (Rodos, Averof), Central Bus Station. Było już stąd wiele kadrów, ale takiego chyba nie było. Powyższe Citaro jest ciekawe, dlatego że jest to zaledwie 1 z 3, tak jak już powiedziałem pod poprzednimi kadrami, regularnie jeżdżącymi na dniówkach "przedliftów". Jeżeli chodzi o organizację komunikacji miejskiej na wyspie, to w mojej opinii jest tragicznie. Pierwsza rzecz do wypunktowania to zakup biletów u kierowcy i ustawiające się kolejki po 20 osób na przystankach, które opóźniają kurs i zajmują przednią część autobusu, stąd też najpopularniejsze zwroty na komunikacji miejskiej wyspy Rodos to: "plis goł bak", albo "nekst bus". W przypadku kadru, chociaż na początkowym autobusy odprawia dyspozytorka i wsiada się środkowymi drzwiami, ale również kolejka wielka. Rekordowym opóźnieniem podczas mojego pobytu było +60. (w Citaro ex.Postbus, które jeździło w kółko tego dnia, z powodu braku czasu wyrównawczego). Druga rzecz do wypunktowania, czyli niezmienione i nieważne rozkłady jazdy. (Tam, gdzie są (koło budy ze zdjęcia) i tam, gdzie jest kod QR (nie działa strona internetowa, do której przenosi)). Ja rozumiem, że w Grecji jest wszystko powoli, wszyscy są wyluzowani, ale skoro autobus odjeżdża 50, nie 30 to już nawet w Grecji z powodów turystycznych by mogli to zmienić na rozkładzie.(na sterowniku SIP u kierowcy, jest dobrze, jak się pokazuje opóźnienie!). Ostatnia rzecz, która jest już teraz akurat na plus, czyli ogarnięte wyświetlacze. Już nie jest tak, że jak autobus jedzie pełny, to zatrzymuje się na przystankach i kierowca mówi, że nie ma miejsc i "nekst bas" właśnie wtedy, tylko na wyświetlaczach kierowcy już teraz wrzucają "full bus" i grzeją. Niestety generuje to sytuacje patologiczne, gdzie kierowca "doładowuje autobus do końca" (pewnie taki mają przykaz w RODZIE) i jest większy tłok, niż "na krótkim 55 do Świdnika" w Lublinie. Kolejny negatywy aspekt to to, że na całej sieci komunikacyjnej RODY operuje tylko dwa autobusy przegubowe, a tak jak pisałem, ludzi jest full wszędzie. Wcale nie mieszczą się do deskorolek, jak mnie zapewniała pani dyspozytor, mówiąc, "enough", jak zapytałem, czy nie potrzeba im więcej przegubów. Cóż, zostaje nam się cisnąć w O530L.
Autor: kt4dt

Komentarze: 3

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: