Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Mercedes-Benz, Werk Mannheim/

Mercedes-Benz O530GDH II #MA-MB 105

8 października 2010 - Kielce, Transexpo 2010. Autobus hybrydowy Mercedesa to hybryda w układzie szeregowym, co oznacza, że silnik spalinowy nie napędza kół a jedynie generuje energię elektryczną. Napęd pojazdu zapewniają 4 silniki zamontowane w piastach 2 i 3 osi typu ZF AVE 130. Zapewniają one niebagatelną moc 435 koni mechanicznych. Energię elektryczną generuje prądnica połączona z 4,8 l silnikiem OM 924 LA, czyli takim jak w Atego. Do gromadzenia energii hamowania zastosowano baterie litowo-jonowe. Masa własna pojazdu to 19 ton. Dzięki tym skomplikowanym rozwiązaniom autobus kosztuje 580 tysięcy euro (2,4 mln zł), czyli prawie 2 razy tyle co zwykłe Citaro. W rezultacie zakup jest nieopłacalny.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 5

8 października 2010 - Kielce, Transexpo 2010. Oś ZF AVE 130. Co może być ciekawego w tej czarnej tubie? Zwolnica w piaście! Wewnątrz obudowy mostu napędowego znajduje się po obu stronach silnik trakcyjny i dwustopniowa przekładnia planetarna o stałym przełożeniu 22,63 (obrazek w prawym górnym rogu). Trójfazowy, asynchroniczny silnik trakcyjny chłodzony wodą (płynem chłodniczym na bazie 50% glikolu) zapewnia moc do 120 kW, w tym konkretnym wozie - 80 kW. Filmik jak to działa: Link.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 3

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: