Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Régie Autonome des Transports Parisiens/

Alstom MP59 #006

12 maja 2000 - Paryż, Pont de Neuilly. Stary skład linii 1 dojeżdża do końcowej stacji w La Defense.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 3

Alstom MP59 #5545

2 kwietnia 2015 - Paris, Wagen 5545 im Bahnhof Arts de Métiers.
Autor: Nico

Alstom MP59 #6077

17 grudnia 2009 - Paris, Belleville. Linia 11 to jedna z "oponowych" linii na których wagony są prowadzone przez klasyczne kolejowe zestawy kół po szynach a ciężar wagonów jest oparty na kołach z oponami. Nie wiem jak ma się to do właściwości trakcyjnych wagonów ale organoleptyczne stwierdzam że takie rozwiązanie przekłada się na mniejszy poziom hałasu.
Autor: ozzy

Alstom MP59 #6078

15 sierpnia 2012 - Paris, stacja metra Rambuteau (Centre Georges Pompidou). Korzystając z postoju pociągu jadącego w przeciwnym kierunku, warto przyjrzeć się temu ciekawemu wynalazkowi, jakim jest MP59 - czyli Métro sur Pneus 1959 (zdjęcie ciekawostkowe do zaprezentowania rozwiązania technicznego). Każdy wagon spoczywa na dwóch wózkach wyposażonych po osiem opon każdy (opony oczywiście firmy Michelin) - cztery większe to opony nośne (na wypadek przebicia wyposażone wewnątrz w metalowe obręcze przejmujące nacisk wagonu po ujściu powietrza), cztery mniejsze - opony kierujące, oparte o pionowe prowadnice zamontowane wzdłuż toru. Opony nośne toczą się po ścieżkach (oryginalnie drewnianych) ułożonych tuż obok zwyczajnych szyn kolejowych; te używane są do utrzymania wagonu na torze przy zmianie strony ruchu na np. stacji czołowej - każde koło z oponą nośną jest od wewnątrz dodatkowo wyposażone w obręcz koła kolejowego. Wózki napędne mają po jeden (umieszczony wzdłużnie na skraju ramy) silnik na oś. Zaletami wózków pojazdów MP55 i nowszych (w tym MP59) jest krótsza droga hamowania i szybszy zryw ze stacji; nie powiedziałbym natomiast, że ten system metra na oponach jest wygodny. Może kiedyś był, ale teraz raczej nie; wagon trzęsie się, dygocze i kolebie niemiłosiernie, zwłaszcza na rozjazdach i gdy między prowadnicami bocznymi jest nieco większy luz; ponadto aż szesnaście toczących się opon na wagon generuje na stacji dość duży hałas (zwłaszcza przy sprincie pociągu do następnej stacji). W porównaniu z metrem tradycyjnym, IMO metro na oponach zdecydowanie przegrywa. A szkoda...
Autor: PAFAWAG

Komentarze: 8

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: