Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się

Miejskie Zakłady Autobusowe sp. z o.o./

Ikarus 280.26 #2052

30 października 1999 - Warszawa, Powązki. Foto: Oskar Burda.
Autor: zadzior

Komentarze: 2

1 sierpnia 2000 - Warszawa, ul. Miodowa, przed skrzyżowaniem z ulicami: Kozią i Senatorską; za moimi plecami – ulica Krakowskie Przedmieście.
Tak po ośmiu latach eksploatacji wyglądał jeden z ostatnich, wprowadzonych do ruchu w Warszawie, kremowo-czerwonych autobusów węgierskiej marki Ikarus.
Był to bowiem jeden z dziewięciu warszawskich „karosowańców” – czyli Ikarusów 280.26 z automatycznymi skrzyniami biegów ZF, „wyprodukowanych” w 1992 roku w Zakładzie Naprawy Autobusów T-4 przy ul. Włościańskiej w Warszawie, przy użyciu dziewięciu fabrycznie nowych nadwozi, dostarczonych z Węgier w 1992 roku, zabudowanych regenerowanymi podzespołami oraz pochodzącym z lat 80. wyposażeniem wnętrza (w tym: m.in. starego typu kabinami) i wprowadzonych do ruchu jako nowe pojazdy. Do tak zwanych „karosowańców” zaliczały się następujące wozy:
•2052 (zajezdnia R-7 „Woronicza”)
•2316 (zajezdnia R-6 „Redutowa”)
•2504 (zajezdnia R-10 „Ostrobramska”; późniejszy 2555")
•2597 (zajezdnia R-10 „Ostrobramska”)
•2667 (zajezdnia R-11 „Kleszczowa”)
•2819 (zajezdnia R-5 „Inflancka”; późniejszy 2483" R-13 „Stalowa”)
•2962 (zajezdnia R-9 „Chełmska”)
•3008 (zajezdnia R-12 „Piaseczno”; późniejszy 2077" R-7 „Woronicza”)
•3151 (zajezdnia R-13 „Stalowa”).
Tytułowy autobus został w 2003 roku zwaloryzowany do stanu, imitującego wygląd autobusów Ikarus 280.26 z lat 80. i w październiku tego samego roku wykorzystany przez warszawski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej podczas imprezy, zorganizowanej z okazji obchodów 25-lecia Ikarusów 280 w stolicy.
W chwili wykonania zdjęcia, linia zwykła 122 kursowała na trasie:
STARE BEMOWO – Radiowa – Wrocławska – Powstańców Śląskich – Kochanowskiego – Rudnickiego – Maczka – Powązkowska – Duchnicka – Przasnyska – Krasińskiego – plac Wilsona – Mickiewicza – plac Inwalidów – Mickiewicza – Andersa – Dawidowskiego – Słomińskiego – Bonifraterska (powrót: Bonifraterska – Muranowska – Andersa) – plac Krasińskich – Miodowa – Krakowskie Przedmieście – Nowy Świat – plac Trzech Krzyży – Aleje Ujazdowskie – aleja Szucha – plac Unii Lubelskiej – Puławska – Malczewskiego – Joliot-Curie – Woronicza – Spartańska – SPARTAŃSKA.

Autor: zadzior

Komentarze: 2

listopad 2000 - Warszawa, ul. Emilii Plater.
Autor: memphis
cenzoredytor
Komentarze: 2

30 kwietnia 2001 - Warszawa, pętla Metro Wilanowska. Jeden z 10 "karosowańców" z 1993 roku
Autor: zadzior

Komentarze: 1

2 sierpnia 2001 - Warszawa, ul. Kleszczowa.
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
Komentarze: 2

18 października 2003 - Warszawa, ul. Kolejowa. Impreza Ikarusem 280.26 z okazji 25-lecia Ikarusów 280 w Warszawie.
Autor: Flash
driver
Komentarze: 1

18 października 2003 - Warszawa, pętla Instalatorów. Impreza Ikarusem 280.26 z okazji 25-lecia Ikarusów 280 w Warszawie.
Autor: Flash
driver
Komentarze: 1

18 października 2003 - Warszawa, Ursynów Północny.
Autor: Słavczo

18 października 2003 - Warszawa, ul. Szolc-Rogozińskiego. Tym razem wspomnienie po linii 514 na Ursynowie
Autor: Winio

Komentarze: 1

18 października 2003 - Warszawa, ul. Racjonalizacji. Ach, jak bruk ładnie komponuje się z czerwonymi ikarusami :)
Autor: Winio

Komentarze: 3

18 października 2003 - Warszawa, al. Wilanowska. Impreza Ikarusem 280.26 z okazji 25-lecia Ikarusów 280 w Warszawie.
Autor: Flash
driver
Komentarze: 3

18 października 2003 - Warszawa, ul. Woronicza. W ten sposób świętuje swoje 300 foto ;) Impreza Ikarusem 280.26 z okazji 25-lecia Ikarusów 280 w Warszawie.
Autor: Flash
driver
Komentarze: 2

18 października 2003 - Warszawa, ul. Kolejowa. Impreza Ikarusem 280.26 z okazji 25-lecia Ikarusów 280 w Warszawie.
Autor: Flash
driver
18 października 2003 - Warszawa, pętla Spartańska. Impreza Ikarusem 280.26 z okazji 25-lecia Ikarusów 280 w Warszawie
Autor: Flash
driver
Komentarze: 2

18 października 2003 - Warszawa, Ursynów.
Autor: Słavczo

Komentarze: 11

18 października 2003 - Warszawa, ul. Gniewkowska. Impreza Ikarusem 280.26 z okazji 25-lecia Ikarusów 280 w Warszawie.
Autor: Flash
driver
18 października 2003 - Warszawa, PKP Odolany. Nie jestem pewny miejsca na mapie :-P Impreza Ikarusem 280.26 z okazji 25-lecia Ikarusów 280 w Warszawie.
Autor: Flash
driver
18 października 2003 - Warszawa, Odolany. Autobus 2052 na wycieczce krajoznawczej...
Autor: Winio

Komentarze: 1

16 lutego 2004 - Warszawa, pętla Bródno-Podgrodzie. Czerwony przegub na 524.
Autor: RedBull

Komentarze: 3

8 kwietnia 2004 - Warszawa, ul. Słomińskiego. Nieco poruszone, bo robione pierwszą zakupioną przeze mnie cyfrówką, bez możliwości ustawiania przysłony, czasu i ISO...
Autor: Cyklisten
edytor
Komentarze: 4

30 czerwca 2004 - Nowe Bemowo. Jeden z kilku ostatnich biało-czerwonych Ikarusów w Warszawie. Ostatnio spotyka się je często z wmontowanymi żółtymi drzwiami, tego szczęśliwie ominęła taka operacja.
Autor: Cyklisten
edytor
sierpień 2004 - Warszawa, ul.Powstańców Śląskich koło pętli Nowe Bemowo. Tego dnia jeden z kilku ostatnich kremowo-czerwonych ikarusów szalał na 167.
Autor: Piotrek_2274

Komentarze: 6

1 listopada 2004 - Warszawa, pętla Powązki
Autor: 6305

25 grudnia 2005 - Warszawa, pętla Sadyba. Kompletnym przypadkiem znalazłem na dysku takie zdjęcie tegoż czerwonego Ikarusa :-)
Autor: JacekM
newsercenzoredytor
10 maja 2006 - Warszawa, pętla Wilanów. Jak się nie spodoba to dam zwykłe..
Autor: 8239
edytor
Komentarze: 1

26 lutego 2007 - Warszawa, ul. Woronicza.
Autor: Janek1236

1 lipca 2007 - Warszawa, pętla Dworzec Centralny.
Autor: Flash
driver
Komentarze: 3

15 października 2007 - Warszawa, pętla Szaserów.
Autor: Flash
driver
15 października 2007 - Warszawa, pętla Szaserów. Powrót R7 na 188 :). Flash - dzięki za aparat.
Autor: RedBull

Komentarze: 6

1 listopada 2007 - Warszawa, ul. Św. Wincentego. Ikarus ze smutno wygiętym zderzakiem czeka na przyjęcie tłumów pasażerów. Ten autobus nie tylko posiada stare malowanie, ale również starą kabinę i trilexy. Niestety posiada żółty środek przegubu i niektóre żółte połówki drzwi.
Autor: Piotrek_2274

Komentarze: 3

1 listopada 2007 - Warszawa, ul. Św. Wincentego.
Autor: Piotrek_2274

Komentarze: 6

14 kwietnia 2008 - Raszyn, al. Krakowska. Moje pierwsze warszawskie zdjęcie na TWB, w sumie czysty przypadek, myślałem że to 5254 się wozi na dodatkach poza miastem a tu jednak inny czerwonak.
Autor: Karol-101

Komentarze: 3

29 kwietnia 2008 - Złotokłos, pętla. Takie fajne coś mi się trafiło wracając do domu. Nie mówię rzecz jasna o psie, który od bodaj dwóch miesięcy przychodzi na pętlę jak tylko wywącha jakieś 728.

Od 5 maja 2008 linia 728 jak i wiele podmiejskich z Okęcia pozna nowy (gorszy) rozkład.

Autor: mzk804
newsercenzoredytor
14 maja 2008 - Warszawa, pl. Narutowicza. Czerwony Ikarus to piękny Ikarus. W tle dom studencki Akademik z 1930 r. Jego masywność może przypominać budowle socrealistyczne.
Autor: Jacek Pudło
edytor
Komentarze: 1

11 czerwca 2008 - Warszawa, ul. Modzelewskiego. Jedyny ikarus na 193 na przedostnim kursie.
Autor: Słavczo

24 czerwca 2008 - Warszawa, ulica Światowida.
Autor: 8239
edytor
Komentarze: 10

14 lipca 2008 - Warszawa, Dw. Centralny. Chwile przed odjazdem mojego pociągu nadjechał ten wehikuł, nie mogłem odmówić wykonania mu zdjęcia :D
Autor: Adrian Łubkowski

20 sierpnia 2008 - Warszawa, pętla os. Kabaty.
Autor: Rat

Komentarze: 3

25 lutego 2009 - Warszawa, ul. Kłobucka.
Autor: ZaciszaniN

Komentarze: 2

16 marca 2009 - Warszawa, ul. Nowy Zjazd.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

17 marca 2009 - Warszawa, al. "Solidarności". Linia Z-1 o trasie Koło - Dworzec Wileński w trakcie I etapu przebudowy trasy tramwajowej wzdłuż Trasy W-Z.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
16 kwietnia 2009 - Warszawa, al. Solidarności. Kolejna marka, na którą mogę patrzeć godzinami - Ikarus. W Słupsku wszystko wycofali, za to tutaj jeszcze full! A ten numerek wybitnie mi się podoba - szczególnie za to, że to wersja .26 - którą swoją drogą bardzo rzadko na ulicach Warszawy widuje. Zdjęcie trochę z innym kadrem, przechodząc pl.Zamkowym pomyślałem "a czemu by nie!". - tym bardziej, że stały aż dwie sztuki (a za chwilę dojechała trzecia). Odnośnie remontu - ponoć od 10.05 mają pl.Bankowy zamknąć - wtedy dopiero będzie burdel...
Autor: pproniuk

Komentarze: 5

29 maja 2009 - Warszawa, ul. Kłobucka. Mała powódź w drodze na... Plac Hallera? Nie, to tylko szybka przebieranka :)
Autor: Greg

Komentarze: 15

1 lipca 2009 - Warszawa, ulica Nowoursynowska.
Autor: 8239
edytor
1 lipca 2009 - Warszawa, ulica Ciszewskiego. Nie ma go już między nami.
Autor: 8239
edytor
Komentarze: 3

7 lipca 2009 - Warszawa, pętla Utrata-Skład. Szkoda tych wozów. Wrzucam zdjęcia dwóch wozów które najbardziej zapadly mi w pamięci.
Autor: Michał Zaręba

Komentarze: 4

7 lipca 2009 - Warszawa, pętla Utrata-Skład. Szkoda go... ale był już w agonalnym stanie.
Autor: Dawid_2248

Komentarze: 3

18 sierpnia 2009 - Warszawa, ulica Zabraniecka.
Autor: 8239
edytor
Komentarze: 1

28 sierpnia 2009 - Warszawa, ul. Stawki. Żegnaj, 2052... To se ne vrati. Zdjęcie wykonane na miesiąc przed zdjęciem ze stanu.
Autor: Greg

Komentarze: 15

28 grudnia 2009 - Warszawa, ZEA Woronicza.
Autor: Łukasz Kuczewski
cenzoredytor
Komentarze: 8

Ikarus 280.26 #2077

30 kwietnia 2001 - Warszawa, pętla Metro Wilanowska. Ex 3008. "Karosowaniec" z 1993 roku
Autor: zadzior

Komentarze: 3

1 maja 2001 - Warszawa, pętla Wilanowska. Karosowaniec - automat 3008 z nowym numerem nadanym w związku z dostawą NG313 na swojej stałej linii.
Autor: Kelly
newser
30 listopada 2001 - Warszawa, pętla Metro Wilanowska. Foto: Oskar Burda.
Autor: zadzior

wrzesień 2002 - Warszawa, al. Wilanowska.
Autor: Flash
driver
wrzesień 2003 - Warszawa, Os. Górczewska. Ex 3008
Autor: Słavczo

Komentarze: 5

9 kwietnia 2004 - Warszawa, Powstańców Śląskich. Niecały rok później dostał nowe malowanie, ale jak widać zaczynał powoli od połówki ostatnich drzwi.
Autor: Cyklisten
edytor
Komentarze: 3

29 maja 2004 - Warszawa, pętla Metro Wilanowska. Od dziś linia 193 kursuje na nieco wydłużonej trasie. Zamiast na Ursynów Południowy dojeżdża na Ursynów Północny - stosunkowo mało wykorzystywaną pętlę, gdzie od dziś do linii 107 dołączają 179 i 193.
Autor: NadzórRuchu

Komentarze: 7

19 listopada 2004 - Warszawa, Metro Wilanowska. Powoli robi się coraz cieplej i żeby nie było wam za ciepło, daję coś na ochłodzenie. Ikarus podczas pierwszego ataku zimy w Warszawie
Autor: Flash
driver
Komentarze: 17

12 stycznia 2005 - Warszawa, plac Bankowy. Linii już nie ma... autobusu też...
Autor: zadzior

Komentarze: 2

1 grudnia 2005 - Warszawa, pętla Metro Wilanowska. No i tyle zostało z czerwonego busa.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 4

8 grudnia 2005 - Warszawa, Metro Wilanowska.
Autor: Adam G.
cenzoredytor
Komentarze: 9

11 kwietnia 2006 - Warszawa, Natolin Płd. Automacik złpany chwilę przed zjazdem do zajezdni.
Autor: RedBull

maj 2006 - Warszawa, pętla Huta. Linia 195 w trakcie postoju na dawnej Hucie. Obecnie znajduje się tutaj centrum przesiadkowe Metro Młociny.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 1

maj 2006 - Warszawa, pętla Natolin Płn. Karosowaniec w automacie po pseudo remoncie w Wyględach. Miejski przewoźnik wygaszając swoją własną komórkę remontową zaczął szukać rzemieślników na zewnątrz. Zaowocowało to naprawami jak na zdjęciu na około 10 Ikarusach.
Autor: Kelly
newser
9 lutego 2007 - Warszawa, ul. Wawelska. Czasy wysokiej podłogi na 187.
Autor: ZaciszaniN

16 marca 2007 - Warszawa, al. Niepodległości. Byłem w szoku widząc go na 174.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
Komentarze: 3

3 kwietnia 2007 - Piaseczno, ulica Okulickiego. Wyjątkowo zakorkowane to miasto jest.
Autor: ET22-1008

29 czerwca 2007 - Piaseczno, Armii Krajowej / ul. Okulickiego. Jeszcze jeden przystanek i już będzie zasłużony odpoczynek dla kierowcy. Jeden z najfajniejszych automatów.
Autor: urbin

Komentarze: 2

12 października 2007 - Warszawa, prawie ulica Woronicza.
Autor: 8239
edytor
Komentarze: 3

26 kwietnia 2008 - Warszawa, pl. Konstytucji. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że tego wozu nie ujrzymy już w ruchu liniowym. Wtedy obsługiwał linię zastępczą kursującą między w/w placem a pętlą Metro Wilanowska. Powodem zastępstwa tramwajów była wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu Puławskiej i Woronicza.
Autor: Plesim

Komentarze: 1

13 czerwca 2008 - Warszawa, ulica Dźwigowa.
Autor: 8239
edytor
Komentarze: 4

Ikarus 280.26 #2316

czerwiec 1994 - Warszawa, plac Trzech Krzyży. Lato 1994 było naprawdę gorące.
Autor: Nodzyk

Komentarze: 3

1 listopada 1994 - Warszawa, plac Bankowy. Zwykle na 516 kursowały solówki (przede wszystkim jelcze), a tutaj Redutowa wysłała karosowanego automata.
Autor: Nodzyk

12 sierpnia 1998 - Warszawa, ul. Emilii Plater. Przedstawiciel serii tzw. "karoserii" dynamicznie pokonuje zalane skrzyżowanie Świętokrzyskiej w Emilii Plater. Wóz był wyposażony w automatyczną skrzynie ZF 5HP500. Linia 105 kursowała wówczas na trasie Dw. Centralny - Chomiczówka.
Autor: Kelly
newser
2 września 1998 - Warszawa, pętla Os. Górczewska. Czerwony automat w starym pudle obsługuję linię 408, wówczas jedną z najdłuższych łączących Jelonki (Os. Górczewska) z Rembertowem.
Autor: Kelly
newser
wrzesień 2000 - Warszawa, plac Wilsona. Słabe już jesienne słońce oświetliło korony drzew... na autobus już go nie starczyło
Autor: zadzior

2000 - Warszawa, Stegny. Jedyny "karosowaniec" na Redutowej i zarazem ostatni 280.26 (choć jednak automat) na tej zajezdni. Z tyłu czai się "kwadrat" 4494 obsługujący linię 119. Foto: Oskar Burda.
Autor: zadzior

Komentarze: 2

2000 - Warszawa, Stegny. Jedyny "karosowaniec" na Redutowej i zarazem ostatni 280.26 (choć jednak automat) na tej zajezdni. Foto: Oskar Burda.
Autor: zadzior

Komentarze: 5

23 marca 2004 - Warszawa, skrzyżowanie ulicy Okopowej i alei Solidarności. Jest to jedno z najbardziej zatłoczonych skrzyżowań, na którym tramwaje skręcają prawie we wszystkie strony. Ikarus też skręca - znajduje się na trasie objazdowej, wprowadzonej na skutek rozbiórki kamienicy przy Żelaznej, która groziła zawaleniem. Obecnie 157 już tędy nie jeździ. Kawałek dalej napotyka jednak na kolejny objazd - autobusy nie mogą bowiem przejeżdżać wiaduktem nad linią średnicową w ulicy Żelaznej.
Autor: NadzórRuchu

Komentarze: 5

30 lipca 2005 - Warszawa, ulica Broniewskiego. Ikarus na linii zastępczej 201 minął właśnie pętlę tramwajową Piaski i tymczasowy przystanek autobusowy. Linia 201 została uruchomiona 30.07 w zastępstwie tramwajów, które przez miesiąc nie będą tędy kursować do Huty. Na Piaskach kończą trasę cztery linie: 2, 22, 29 i 33, a dalej można jechać kursującą co 10 minut 201. Trochę rzadko, jak na zastępstwo trzech linii tramwajowych, no ale cóż. Pierwszego dnia objazdów ludzie byli nieco zdezorientowani: czekali na tramwaj na Piaskach, wsiadali do niego i jechali wprost na pętlę. Tam lekkie zdziwienie i sprint do następnego tramwaju, który wiózł ich ... wprost na pętlę :). Rekordziści zrobili tak 4 kółka zanim poszli do linii zastępczej.
Autor: NadzórRuchu

Komentarze: 1

10 stycznia 2006 - Warszawa, ul. Gwiaździsta - pętla o tej samej nazwie.
Autor: ZaciszaniN

Komentarze: 2

1 lipca 2006 - Warszawa. ul. Okopowa
Autor: Krystian Jacobson
newseredytorgod
Komentarze: 1

4 października 2006 - Warszawa ul.Gwiaździsta
Autor: Piotrek_2274

25 lutego 2007 - Warszawa, ul. Kondratowicza, skręt w ul. Łabiszyńską. Harmonijkowy automat na jedynej wówczas weekendowej brygadzie "Redutowej" na 156. Na uwagę zasługuje obłożenie kursu - teraz nie do pomyślenia. Aktualnie linia kursuje z podobną (ale głowy nie dam sobie uciąć - bo dokładnie nie pamiętam) częstotliwością, a wykorzystanie ma pozostawiające wiele do życzenia.
Autor: ZaciszaniN

Komentarze: 1

18 maja 2007 - Warszawa, wjazd na pętle Chomiczówka.
Autor: mzk804
newsercenzoredytor
24 maja 2007 - Warszawa, ul. Bartnicza. Ostatnie tygodnie funkcjonowania linii obfitowały w liczne "promocje".
Autor: ZaciszaniN

27 września 2007 - Warszawa, pętla Os. Górczewska. To ja też przypomnę coś ikarusowego i redutowego jednocześnie. Harmonijkowość gratis. Niestety, wtedy zdjęcia robiłem prawie wyłącznie na pętlach.
Autor: Daniel_FCB

29 maja 2008 - Warszawa, pętla Os. Górczewska. Ostał się w ostatniej dziesiątce redutowych harmonijek, pewnie z racji automatycznej skrzyni biegów i dość młodego rocznika.
Autor: Dawid_2248

Komentarze: 2

30 lipca 2008 - Warszawa, pętla Wilanów. Automacik z 1993 roku jako dziwadło na 116 :)
Autor: Maybach

Komentarze: 8

15 października 2008 - Warszawa, ul. Wólczyńska. Linii już nie ma, autobusu również. Kilka dni po wykonaniu tego zdjęcia został odstawiony a następnie jeszcze przed końcem ubiegłego roku sprzedany.
Autor: Plesim

Komentarze: 1

Ikarus 280.26 #2483

12 czerwca 2004 - Warszawa. Petla Bokserska
Autor: ET22-1008

Komentarze: 3

5 lipca 2004 - Warszawa, czerwony #2483 ruszył z przystanku zlokalizowanym na pl. Bankowym.
Autor: RedBull

30 października 2004 - Warszawa, ulica Królewska. Ostatni przegubowiec w klasycznym malowaniu z R-13 obsługuje linię 276 we Wszystkich Świętych 2004.
Autor: zadzior

30 października 2004 - Warszawa, ulica Staniewicka. Jeszcze 9 lat temu mieściła się przy niej zajezdnia autobusowa.
Autor: ET22-1008

Komentarze: 3

27 grudnia 2004 - Warszawa, pętla Dworzec Centralny.
Autor: Flash
driver
6 lutego 2005 - Warszawa, przystanek "Zamieniecka". W środku i na zewnątrz - obraz nędzy i rozpaczy... :(
Autor: SuDeK

Komentarze: 9

4 kwietnia 2005 - Warszawa, ul. Lazurowa.
Autor: Johny_Tomala

29 października 2005 - Warszawa, ulica Wólczyńska. W tym roku po raz pierwszy na warszawskich ulicach pojawiła się nowa linia cmentarna - 210. Jej trasa nie była zbyt długa - prowadziła z placu Wilsona pod bramę główną Cmentarza Północnego. Do tej pory z placu Wilsona startowała tylko jedna linia cmentarna - 281 do Palmir, w tym roku doszły jeszcze dwie: 210 i 222. A dalej przesiadka do metra.
Autor: NadzórRuchu

Komentarze: 6

Ikarus 280.26 #2504

29 października 1995 - Warszawa, pętla Wiatraczna. Grochowski spleen ubarwiony czerwienią bijącą z pętli autobusowej.
Autor: straszny
newserlimitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 7

maj 1997 - Warszawa, zajezdnia Ostrobramska. Jeden z 9 warszawskich Ikarusów 280 zwanych karosowańcami na terenie zajezdni R10. Nietypowość tych wozów polegała na tym, że były do nowe nadwozia zakupione przez MZK w 1992 i złożone z podzespołów będących na stanie magazynu MZK w 1993 w zakładach remontowych T4. Nie zostały zarejestrowane jako nowe pojazdy a przejęły dokumenty po innych zużytych pojazdach. Skokiem cywilizacyjnym było zamontowanie w nich automatycznej skrzyni ZF 5HP500 co spowodowało że były automatami ukrytymi w starej budzie. Stan wykończenia wnętrza był jak naprawy głównej z okresu, czyli m.in. białe podsufitki, ciemne sosenki na boczkach, deska rozdzielcza pokryta czerwoną dermą, tą samą co siedzenia pasażerskie, stara kabina ale czarna. Każdy zakład dostał po jednej sztuce - wyjątkiem była Ostrobramska, gdzie trafiły dwa takie pojazdy. Lista składaków przedstawia się następująco: Woronicza 2052, Redutowa 2316, Ostrobramska 2504 oraz 2597, Kleszczowa 2667, Inflancka 2819, Chełmska 2962, Piaseczno 3008, Stalowa 3151. W czasie eksploatacji 2316,2504,2597,2667,2962 i 3008 już jako 2077 przeszły naprawy w ramach których pojazdy zmieniły barwy na żółte. Pierwszym skasowanym był 3151 już w 2003, część poległa w latach 2005-08 po dostawach U18, ostatnim egzemplarzem biało-czerwonym był 2052 (oszpecony żółtymi drzwiami) skasowany w 2009 (w papierach rocznik `81), 2 szt skasowano w 2010 a ostatnią karoserią w ruchu był 2597 zezłomowany w 2011. Nasz egzemplarz ze zdjęcia w papierach miał rok `83 i w 2004 został podmieniony z kasowanym 2555 z `86 i jako taki dotrwał do 2010. Wozy nie były najżwawsze ponieważ automaty nie były wyposażone w turbinę ale sam fakt automatycznej skrzyni robił robotę w coraz bardziej zakorkowanej Warszawie.
Autor: Kelly
newser
Komentarze: 3

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: