Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Autobusy się tutaj nie zatrzymywały? Tarczki wiszą tylko "T", ale z drugiej strony jest oznaczenie autobusowych linii nocnych.
Szczerze Piotrze, to nie wiem. Ale znając MZK z tamtego okresu, to wszystko było możliwe Choć nie do końca wierzę, że autobusy by tu nie stawały. /kl
Lipton z autobusów tylko Nocniki tam stawały...
D oraz 160 po wyruszeniu z Parku Praskiego zatrzymywały się dopiero na Krakowskim Przedmieściu zaraz po skręcie z Miodowej...
Podobnie było z F i 170 które to zatrzymywały się dopiero pod Grubą Kaśką???
Choć mi jeszcze coś świta że przystanek F i 170 mógł być przeniesiony przy Delikatesach Rzepicha na Świerczewskiego...
Przystanek dla autobusów dopiero powstał zdaje się tam w czasach mocno współczesnych, nie wiem czy nie w związku z modernizacją torowiska tramwajowego w 2009 roku..
@Interesant: no proszę, czyli jednak! A przystanek 160, 460 i D (vel 192) doskonale "na górze" pamiętam, bo często tą trasą jeździłem. Co do linii jeżdżących "na wprost" to już gorzej, bo w tych relacjach jako dzieciak wybierałem wyłącznie tramwaje @Kuba: no właśnie często tamtędy podróżowałem, ale kurcze nie pamiętam czy jadąc od Pragi autobus stawał też "na dole". Natomiast wydaje mi się, że przystanki autobusowe powstały jednak wcześniej, bo rozpoczynając studia na początku tego wieku w zasadzie codziennie korzystałem z tego zespołu przystankowego wracając z Uniwerku. I z tego co pamiętam, to autobusy już tam stawały. /kl
Nawet kiedyś śmiał się jeden ksiądz z kościoła św.Anny, że wielu turystów nacinało się na tym, że chciało sobie podjechać jeden przystanek na Starówkę, wsiadało w 160 przy kościele, a tu następny przystanek... dopiero pod katedrą praską.
Btw, chyba na wawkomie gdzieś były zarchiwizowane rozkłady z ztm.waw.pl, można bardzo łatwo prześledzić, ew. przez web.archive.
Biorąc pod uwagę gdzie znajduje się kościół św. Anny i gdzie zaczyna się Starówka, to ci turyści musieli być naprawdę słabo zorientowani w topografii Warszawy. A starych rozkładów nie mam ani ochoty, ani tym bardziej czasu szukać. Zwłaszcza na Wawkomie, którego nie używam. /kl
Rozumiem, w sumie to nie wiem czy te rozkłady jeszcze tam są. Może też się podzielę taką anegdotą. Jako dzieciak myślałem, że jest coś takiego jak archiwum MZK, gdzie znajdują się wszystkie archiwalne rozkłady, boczne tablice, może jakieś zdjęcia itp. Był rok 1999, skierowali mnie na ulicę Dzielną, spotkałem Roberta Człapińskiego szefa KMKM, on się uśmiechnął i powiedział że jedyne archiwum to taki wielki śmietnik na terenie zajezdni. Na osłodę dał mi tylko archiwalny rozkład H i jakieś stare ulotki także tego...
No cóż, od dawna powtarzam, że dopóki nie będzie Muzeum Komunikacji z prawdziwego zdarzenia, to niestety cały czas będzie nam przepadać mnóstwo rzeczy. I zdaje się, że właśnie ktoś ostatnio "wyczyścił" ten "śmietnik", o którym kiedyś wspominał Ci Robert. Jeśli to prawda, to był to jeden ze smutniejszych dni w historii warszawskiej komunikacji... /kl
Myślę, że bardziej mu wtedy chodziło o to, że wszystko archiwalne jest po prostu wyrzucane na śmietnik. Muzeum to jedno ale myślałem, że jakieś zwykłe archiwum istnieje, gdzie takie rzeczy są przechowywane. Wprawdzie jest coś takiego jak archiwum TW ale tam się raczej takie "śmieci" nie znajdują tylko pewnie dokumenty.
Zapewniam Cię, że nie wszystko archiwalne jest wyrzucane. Ale tylko dlatego, że pewne osoby za tym "chodzą". I żadne archiwum generalnie nie istnieje. TW coś teraz próbują zbierać z tego co wiem, ale to trochę późno jak na 150 lat historii firmy... /kl