Not logged in | Log in | Sign Up
Manufacturer Name: | Solaris |
Chassis: | Solaris Urbino 18 |
Body: | Solaris Urbino III |
Engine: | DAF PR228S3 231kW/314HP 9186cm3 |
Gearbox: | ZF 6HP592C |
Design of doors: | 2-2-2-2 |
I bardzo dobrze, życzę mu końca już teraz. 2536 oczywiście
Miejmy nadzieję, że pociągną jak najdłużej - Urbino z 2008 są znacznie lepsze niż nowe Citara, bardziej pojemne, wygodniejsze, mają więcej przestrzeni i miejsc siedzących... Długo by wymieniać. Może kiedyś miłościwie nam panujący GAiT przejrzy na oczy i kupi normalne autobusy.
solarisy są niewygodne mają twarde siedzenia i bardzo miękkie zawieszenie każdą dziurę na nich czuć najlepsze solary jakie są lub były to te z przedziału 2039-42 oraz 2504-09
Najgorsze są Solarisy z 2006 roku, twarde siedzenia, trzeszczące plastiki i ogólne złe wrażenie. Te z 2008 roku są o wiele lepsze i jeździ się nimi o wiele lepiej niż C2.
Po pierwsze, są krótsze więc mają mniej przestrzeni(18 000 mm, CitaroG- 18 125mm), po drugie mają cholernie niewygodne siedzenia, po trzecie problem z hamulcami, przyciśniesz delikatnie i natychmiast jest szarpnięcie, silnik szarpie także przy rozruchu(pewnie dzięki niepasującej do silników DAFa skrzyni ZF), miejsca na nogi nie ma, amortyzacja jest bardzo lipna, czuć każdą dziurę, a na zakrętach szorujemy lusterkami po asfalcie... Mało? W Citarach oprócz kiepskiego spasowania wnętrza i niewielkich kabin nie ma wad, amortyzacja bardzo dobra, miejsca dużo, jest wygodnie i do widzenia. Conecto BP też są bardzo fajne, można wyczuć trochę gorsze zawieszenie, ale też baaardzo dużo miejsca, mądrze zaprojektowane wnętrze i przejrzyste, z nówek Conecto BP Tour`a, szczególnie przegubowe są moimi ulubionymi. Dlatego nie trolluj już, bo obiektywnie patrząc to pierwsze MBO405N (2001-2015) wyprzedzają solarisy(2518-2547).
Opis nie dotyczy 2505-2517.
Uwierz, że w zatłoczonym Solarisie jest o wiele wygodniej, niż w C2. Może i jest dłuższy, ale w Solarisie w tłumie jest się gdzie schować, kiedy w C2 jedzie się w ścisku jak w puszce z sardynkami. Nie zamierzam się z tobą kłócić, takie jest moje zdanie.
Ja uważam że Solarisy są lepsze niż Citara. Raz jak jechałem małym Citaro z pierwszej dostawy na 149 to jak Citaro K przejeżdżało przez torowisko wzdłuż al. Legionów to zawieszenie było tak czuć że dupa aż bolała (przepraszam za słownictwo) oraz słychać było trzeszczące plastiki. A w Solarisach tego problemu nie ma. Jedyny minus w Solarisach to zardzewiałe poręcze na dole.
Nie jestem wielkim fanem Solarisów, ale wolę je niż fatalne C2 - Solarisy mają już swoje lata, a przez lata zaniedbań GAiT-u wyglądają już dość kiepsko, jednak mimo tego jeżdżą lepiej niż C2, które nawet mając kilka tygodni trzeszczą jakby miały na karku przynajmniej kilka lat. W ciągu ostatnich lat Mercedesy to nieporozumienie, inni producenci robią autobusy lepsze, w Mercedesie płaci się za znaczek.
najlepsze są many lion`s city z PKS GDAŃSK są bardzo zadbane
@XA w tym mogę się zgodzić, Lion`s City PKS-u Gdańsk są bardzo fajnymi autobusami i to bardzo zadbanymi. @Jan ja się zgadzam wogóle z tobą, ale Citarami z leasingu nie jechałem jeszcze wogóle.
Ale i tak Dawida najlepszy jest wóz a nie tam bzdury piszecie.