Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Dodajemy, że przejazd z oznaczeniem liniowym, w sytuacji w której autobus nie jest na linii komunikacyjnej jest niezgodny z Ustawą o Transporcie Drogowym.
Na co sie czepiać? Na co bić pianę?
Wewnętrzne zarządzenie spółki nakazuje logowanie się w momencie wyjazdu z bazy.
To fajne te zarządzenie, takie niezgodne z umową z ZTMem i Ustawą o Transporcie Drogowym. XD
Kiedys na wyjazd było "GAiT" i dopiero od pętli właściwej się pojawiała linia, ale kierowcy to przełączali zazwyczaj. Nie wiem jak jest w tej chwili, czy jest dodany "GAiT", czy nie.
W Gdyni dosyć niedawno sam organizator w rozkładach jazdy zaznaczał, że dojazd na linię ma się odbywać z oznaczeniami liniowymi, nie szkodzi to nikomu raczej.
No nie wiem, nie wiem. Od ponad roku zarządzenia ZKMu mówią o "Zostań w domu", "Noś maskę" i obecnie "Gdynia się szczepi". Wcześniej nie śledziłem tak bardzo, ale dojazdu z oznaczeniem liniowym nie przypominam sobie. Chyba, że w tak krótkich relacjach typu Zajezdnia PKT - Grabówek SKM czy Zajezdnia PKM - Kacze Buki.
Tak dojazd z Gdynia się szczepi!
Zapomniałeś o:
1.Zajezdnia PKT - Morska - Estakada
2.Zajezdnia PKA - Pogórze Dolne
3.Zajezdnia PKA - Złota
4.Zajezdnia PKA - Czernickiego I
5.Zajezdnia PKM - Starochwaszczyńska
Obecnie chyba tylko kilka zadań w GAiT ma wklepaną nazwę spółki na wyświetlacz podczas dojazdu, bo zdecydowana większość przejeżdża przez bramę już z numerem linii i kierunkiem docelowym. Ale od niedawna wprowadzono jednorazowe logowanie do sterownika na zadania łączone, tak więc np. przy zadaniu 111/02 na które składają się kolejno brygady 106/02+111/02+138/02 wystarczy zalogować się na początku pracy jako 106/02 a przy kolejnych zmianach linii sterownik sam przebije nam brygadę na tą właściwą zawartą w kursówce, tak więc może niedługo dział informatyki dojdzie i do tego żeby jednak ładować te "przejazdy techniczne" do kursówek, kto wie.
Opis chyba jednak miał charakter czepiania, a nie pytania sądząc po dalszych komentarzach autora.
Oj już się nie czepiaj. GAiTu trochę poczepiać się trzeba.
To wszystko też zależy od tego, co w ogóle jest ładowane do systemu przez ZTM (lub GAiT, kto w końcu zarządza tym w Gdańsku?). Jeśli rozkład zaczyna się pierwszym kursem liniowym, to nic dziwnego, że oznaczenia liniowe są już od bramy jesli pojazdy logują się przed wyjazdem, bo system niezależnie od lokalizacji będzie domyślnie ładował pierwszy kierunek w rozkładzie. Jeśli rozkład zaczyna się jednak kursem dojazdowym, to powinno to być jakoś ustawione jak należy.
Rozkłady zaczynają się w znacznej większości kursem dojazdowym. Na zdjęciu taki również jest. Baza Hallera - Wrzeszcz PKP i od Wrzeszcza dopiero kurs liniowy.
@Karol Armatowski: Otóż nieprawda. To co jest wgrane w SIP i wyświetlane w Cristalbusie nie jest tożsame z tym co jest w sterowniku. W sterowniku kursówka zaczyna się na przystanku początkowym dla danej linii i od razu loguje do konkretnej linii i kierunku.
Czaję, źle zrozumiałem przedmówcę i napisałem na podstawie rozkładu z cristalbusa. Natomiast dobrze by było jakby dział informatyki ładował przejazdy techniczne do kursówek w sterowniki, bo jest to jak najbardziej wykonalne w R&G, w Pixelu zresztą też, SiMS zapewne również ma tą opcję.
@Bartek Mielczarek: i o to mi właśnie chodziło, dzięki Nie rozumiem w takim razie, czemu w sterownikach nie są wgrane kursy dojazdowe żeby wyświetlać PT jak należy, skoro są jednak przygotowane takowe dane, a godziny wyjazdu/zjazdu są jednak uwzględnione w papierowych rozkładach służbowych.
@TranslatorPS: To już pytanie do działu informatycznego. Zwłaszcza, że tak jak pisałem wcześniej ze dwa, trzy zadania mają wgrany "GAiT" jako przejazd techniczny do miejsca włączenia i czas też się odlicza, więc coś musieli kiedyś się bawić, ale znając życie poszło jakieś pismo, zarządzenie etc. i jest jak jest.