Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Z ciekawości zapytam czy Autosan montuje ogólnie kokpity Actia II czy nie mają tego nawet w opcji?
Z drugiej strony Autosan mógłby opracować własną aranżacje kokpitu kierowcy.
Oczywiście, że mogą taki pulpit zamontować jeśli zamawiający taki sobie zażyczy.
To dziwne że montuje skoro Autosan nawet w pokazowych testowcach nie pokazuje możliwego full wypasu. Tak jakby nie miał takiej opcji bo dziwne że do nowych SU, MZA zamawia Actie II a w nowych Autosanach już poszli w podstawe.
To nie MZA tylko producent zamawia kokpity.
@eg : To, że Autosan nawet w testowcach montuje standardowo elementy wyposażenia, które są tańsze wynika tylko i wyłącznie z budżetu, jakim dysponują. Musieliby ten budżet trochę nadszarpnąć. Chociaż... ostatnio Pan Śnieżek przy okazji jakiejś prezentacji na konferencji dotyczącej wodoru w transporcie publicznym stwierdził, że do Sancity są w stanie dać wersję full wypas, np. system asysenta hamowania, właśnie lepszy kokpit i parę innych rzeczy, więc kto ich tam wie.
Autosan musiałby wyjść na zagraniczne rynki. W Paryżu jeżdżą czeskie Iveco a Autosan jakościowo nie odbiega od tych Iveco. Przydałby się taki Autosan właśnie w aranżacji paryskiej, na pokaz. Ciekawe czy Autosany zmieściłyby się pod dość wąską bramą Luwru.
Autosan to na razie niech ogarnie rodzimy rynek, bo tutaj już wystarczająco dużo odpuścili. Wbrew pozorom szanse w przetargach z ARP E-Vehichles mają. Przetarg w Rzeszowie, gdzie Solaris wygrał z nimi o 5 punktów pokazał, że w ocenie technicznej Autosan wcale nie musi stać na straconej pozycji.
W Rzeszowie trochę Autosanów jednak już jeździ (ponoć ponad 60szt) Moim zdaniem dla swojego czołowego klienta powinni szykować wersję bardziej na wypasie. Tak samo do Warszawy. Niestety w porównaniu do kartonowego Solarisa to jednak widać tu bieda edition.
Autosan wygrał w Warszawie tylko chyba na fakt słabo rozwiniętej produkcji pojazdów z LNG u konkurencji. Oczywiście bardzo dobrze że im się udało tak spory kontrakt dostać ale na niższach daleko nie ujadą. Większość komunalnych przewoźników w Polsce chyba celowo wyklucza Autosana z przetargów rządając np silniki o większej pojemności skokowej niż takie, które występują w ofercie Autosana (patrz przetarg na CNG w PKM Katowice)
Gdyby wysylało testowce na full wypasie to może by takie firmy przekonałyby się do braku podstaw w blokowaniu Autosana w przetargach.
Chyba jedynym Autosanem testowanym w Katowicach był taki z pierwszych egzemplarzy linii stylistycznej M12 w dodatku w wersji LE. Nie zrobił dobrego wrażenia i to chyba pokutuje taką sporą niechęcią do Autosana u tego komunalnego przewoźnika.
PKM Katowice to testował właśnie pierwszego M12FL. I jak patrze po zdjęciach to ten autobus rzeczywiście bardzo odstawał wyglądem wnętrza od Solarisów czy MANów.
Nie mniej wracając do zdjęcia tego przegubowca dla Warszawy nadal niezrozumiałe jest dlaczego tu nie dali kokpitu Actia, znanego w MZA z Solarisów.