Not logged in | Log in | Sign Up
Manufacturer Name: | Jelcz |
Chassis: | Jelcz M121 |
Body: | Jelcz M121 |
Engine: | Iveco Tector F4AE3682E 194kW/264HP 5883cm3 |
Gearbox: | Voith D854.5 |
Design of doors: | 2-2-2 |
Książka inwentarzowa pojazdów zawiera ich ceny zakupu, a więc jest to dokument księgowy, który powinien być klasyfikowany jako kat. A, czyli taki, który nie podlega brakowaniu (niszczeniu). Powinien zatem znajdować się w archiwum zakładowym przewoźnika, lub (w przypadku jego dalszej nieprzydatności) - być zdanym do Archiwum Państwowego w Lublinie. Tyle teoria, ciekawe jak z praktyką.
Swoją drogą, tam nie ma żadnych tajnych danych, a więc w przypadku jego posiadania, zakład powinien go udostępnić na pisemny wniosek o dostęp do informacji publicznej, np w celu pisania publikacji. Od negatywnej decyzji przysługuje możliwość odwołania (jest cała procedura administracyjna). Tyle tylko, że w razie czego nikt nie udowodni firmie posiadania takiego dokumentu. Równie dobrze po tak długim czasie od wytworzenia, dokument mógł nie przetrwać próby czasu lub po prostu zaginąć, np. przy przeprowadzce.
Jeśli jednak kilku miłośników pracuje w firmie, to jako pracownicy mają większe szanse pozyskać wgląd do książki, zakładając, że ona rzeczywiście tam jest.
Książka inwentarzowa pojazdów zawiera ich ceny zakupu, a więc jest to dokument księgowy, który powinien być klasyfikowany jako kat. A, czyli taki, który nie podlega brakowaniu (niszczeniu). Powinien zatem znajdować się w archiwum zakładowym przewoźnika, lub (w przypadku jego dalszej nieprzydatności) - być zdanym do Archiwum Państwowego w Lublinie. Tyle teoria, ciekawe jak z praktyką.