Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Nie rozumime po co sprowadzać takie stare graty. Powinni nowe kupować, mimo że są droższe to i tak by to nie zaszkodziło gdyby dłużej wymieniali. No chyba że chcą powiększyć flotę w tym zwiększyć ilość kursów
To zrozum, że 46 szt. używanych N8C kosztuje mniej niż jeden nowy wagon. Myślę, że takie wyjaśnienie powinno wystarczyć... /kl
No to widzę że Niemcy pozbywają się ich tylko po to by nie płacić za kasację. Może skoro aż takie tanie są to coś z nimi jest nie tak.
@GePasta: Jeżeli nie wiesz o czym mówisz to nie zabieraj głosu. Niemcy uruchamiają nową linię premetra i do eksploatacji w tunelach potzebują innego taboru. W przeciwnym wypadku nie sprzedawaliby teraz N8C tylko eksploatowali jeszcze przez 15 lat.
@GePasta: gratuluję "logicznego" myślenia. Mam nadzieję, że w innych dziedzinach życia nie wyciągasz tak błędnych wniosków... /kl
To że niemcy uruchamiają taką linię to wiem.
A to chyba nie jest normalne że za wszelką cenę chcą się pozbyć dobrego sprzętu? Jak kupisz nowe auto a stare masz sprawne to chyba nie sprzedasz go za 1% jego wartości. I chyba to jest logiczne myślenie jeśli się nie domyśliłeś Lipton
Za jaką wszelką cenę? Wmówiłeś se coś i teraz nie umiesz z tego wybrnąć. Sprzedają po takiej cenie żeby ktoś to kupił. Bo chyba lepiej być na plusie ~40 tys. euro za wagon niż ~10 tys. euro na minusie za jego kasację - czyż nie? Zysk ~50 tys. euro za jeden wagon! Wagonów ma być 46 - policz więc teraz sobie ile będą do przodu... Spokojnie więc można sprzedawać i za 1% wartości. Przynajmniej każde logicznie myślące przedsiębiorstwo by tak zrobiło byle być na plusie. A skoro innym jeszcze się te tramwaje przydadzą, to mamy dodatkowy argument. /kl
No ale każde przedsiębiorstwo chce sprzedać dane dobro po jak najwyższej cenie. Na pewno przy wyższej cenie tramwaje te miałyby taki sam popyt.
Masz jakieś dane na potwierdzenie swojej śmiałej tezy? Bo sądzę jednak, że dane przedsiębiorstwo w ogóle chciałoby sprzedać coś co wycofuje z użytkowania niż zbijać na tym jakieś kokosy. Zresztą nie raz i nie dwa był już przypadki, że zbyt wysoka cena powodowała zniechęcenie oferentów, co owocowało ostatecznie fizyczną kasacją wagonów. Tak więc kupujący był niezadowolony, bo nie zakupił nic nowego, a sprzedający był niezadowolony, bo nie dość że nie sprzedał zbędnego już taboru, to jeszcze musiał ponieść koszty jego kasacji... /kl
Tak się składa że niemcy przygotowali infrastrukturę na szerszy tabor. N8C mają 2,3m szerokości, a w Dortmund mają być eksploatowane NGT8 o szerokości 2,65m !!! 0,35m to jest powód wycofania N8C i nic innego. Poza tym Lipton ma racje - przykładem niech będzie M8S, na który MKT Łódź nie mogła sobie pozwolić, bo miał za wysoką cenę.