Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
czy jest bardziej cichy, wygodniejszy, czy lepiej się wsiada, czy jest bardziej estetyczny
Wewnątrz nie został odświeżony, więc nie jest bardziej estetyczny od reszty tramwajów. No i jak ma się lepiej wsiadać skoro w środkowym członie nie ma drzwi?!!
Na razie jest estetyczny. Czas pokaże, ile różnych napisów, stworzonych przez miłośników nocnych jazd tramwajem, będzie widnieć na ścianach, suficie, drwiach i kabinie motorniczego. Nie bardzo rozumiem pesymistycznego nastawienia niektórych do tych pojazdów.
a propos, na imprę mogli dać 1140.
Jeśli odpowiedziałeś, że nie jest bardziej cichy (od standardu czyli 105Na) to do czego porównywałeś poziom hałasu w tym tramwaju?
estetyczny? szyby porysowane, uszczelki "pogryzione" i mówienie o nim "nowy", cichy? na odcinku jakim jechałem, czyli dośc nowym torowisku nie słychać aż takich różnic, głośny- bo jak ktoś wstanie z siedzenia składanego to słychać łomot na cały pojazd
najeździłem się nimi troszkę już, są cichsze niz 105Na i pochodne.
ciekaw jestem dlatego jak sie zachowują na torowiskach nie zmodernicowanych ostatnio, jechałem akurat na takim że jakos specjalnie różnicy nie było, spoko, i tak jutro pewnie w gazetach będzie jak to wszyscy wypowiadają się w samych superlatywach o nich, nie ważne co się podało, ważne kto interpretuje
Lata zaniedbań w infrę robią swoje. Po drugie torowiska w Gdańsku wyjeżdżone są przez stopiątki i toki szyn zużywają się na modłę stopiątkową. A tu nagle wyskakuje jakiś NGd99 czy inny N8C, które to mają inną (sztywniejszą) budowę koła i obręczy, sztywniejsze wózki jezdne i brak giętkiej ramy wagonu jak w 105Na co przekłada się na inną współpracę wozu z szyną. Niestety lat zaniedbań nie da rady nadgonić cichymi N8C. Bardzo ciche to te wagony są w DE na torowiskach w stanie typowym dla Dortmundu. U nas samo torowisko generuje już hałas podczas przejazdu. I tu leży problem.
@DePress: Niestety zasmucę Cię, bo zdecydowanej większości pasażerów tramwaj się spodobał. W ankiecie pojawiały się zastrzeżenia jedynie do tego, jak się wsiada do pojazdu. Także w gazetach będzie tak, jak mowi większość, a nie to kto interpretuje.
a czemu w prezentacji nie brał udziału drugi N8C 1140???
Krystian: ciekawe jaki będzie komentarz co do estetyki, bo przynajmniej jak jechałem to większość nie mówiła wcale że jest lepiej a tak samo,
Herbatnik: dlatego nie można powiedzieć że są cichsze...
ale ogólnie dobrze że są, zawsze jakiś postęp i światełko w tunelu...
Ważne jest to że N8C posiadają piasecznice. To istotny plus. Co do 1140, no cóż rezerwa przecież jakaś musi być.
Estetyka i cichość na pewno lepsza niż u stopiątek. Jedynie wsiadanie nie jest najlepsze, no, ale nie można mieć wszystkiego...
@DePress: Przeprowadziłem niecałe 150 ankiet i właśnie ludzie odpowiadali tak jak Ci piszę: hałas mniejszy, komfort o wiele lepszy, estetyka lepsza... Niektórzy tylko zwracali uwagę na skraplającą się parę z szyb i wtedy za estetyke dawało się minus. Jeśli pasażer nie widział różnicy miedzy N8C, a 105N również dawano minus.
nie ma co debatować i tak wiadomo jak będzie, przecież ZKM nie ogłosi że ludzie krytykowali ten pojazd
że też te szwaby nie mogli pomyśleć nad drzwiami środkowymi
Ja też bym odpowiedzial same nie. Dortmundy jak dla mnie są: Mulaste, awaryjne, dziwne dźwięki wydają...