Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
No ładnie Do tego VDO2 czy to co podoba się najbardziej :P @Krzysio: jaka skrzynia i ile biegów?
heh, moze to troche lamerskie pytanie, ale czym się różni VDO od zwykłego pulpitu? mozecie mnie wyśmiać, ale niech ktoś powie
Oczywiście wszystko jest kwestią gustu. Ten pulpit jest nowoczesny z wyglądu(duży, krystaliczny wyświetlacz), zespolony z kolumną kierowniczą, co jest bardzo wygodne podczas indywidualnych ustawień. Wadą według mnie jest to, że system ostrzega kierowcę dopiero jak się coś wydarzy, tzn nie ma możliwości na bieżąco kontrolowania np. temp. płynu, ciśnienia oleju. No i ma zamontowaną małą kierownicę, co też jest wygodne. Wykorzystywany między innymi w Neoplanach, Volvo no i w Mercedesie.
W poznańskich wozach z VDO można sprawdzić stan ciśnienia oleju, temp. płynu...
Coś tu mieszasz krzysio To co pokazałeś w linku to też VDO tylko starsze VDO to firma zajmująca się produkcją pulpitów, kontrolek, zegarów samochodowych etc. Np. MAN stosował dotychczas tylko VDO, jednak od czasu wypuszczenia Lion'sa wprowadził do oferty również swój, który jest podobno tańszy od VDO2 widocznego u góry na zdjęciu. VDO2 jest poprostu pulpitem uniwersalnym i można go zakupić/zamontować do niemal każdego autobusu. Jako dobry przykład Jelcz Mastero. Sosnowieckie wozy mają pulpit VDO (taki jak tutaj na zdjęciu), zaś czeladzkie posiadają zaprojektowany przez Jelcza. Przykładowe foty: http://phototrans.eu/2-116021.html oraz http://phototrans.eu/2-122834.html
Alojz, może i mieszam, ale ten z mojego linka jest powszechnie stosowany w O405, zatem uznałem go za zwykły, a ten na fotce wyżej jako niezwykły w O405. Odnośnie skrzyni biegów, to dzisiaj sprawdziłem, ze jest to ZF 5 HP-500.
Różnie można to zainterpretować Dzięki za informację odnośnie skrzyni Ładne sprzęciwo :P W GOPie są tylko dwa pojazdy z taką skrzynia.