Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Widziałem inną fotografię zachowaną. Autorem jest słupszczanin Pan Wachniewski, ciekawe tylko, czy jeszcze ma te zdjęcia. Na tamtej był już przemalowany na czerwono-biało
Do dziś dziękuję losowi, że jeszcze mogłem się słupskimi trolejbusami przejechać.
ikarus: ale na phototrans.eu nie zagościło. A teraz jest okazja Michał - widziałem kiedyś na eco dwie fotki z prasy - jedna z otwarcia linii B i 625 na czele, a druga to właśnie 651, tylko z drugiej strony focony. Było to na eco na 300%. W ogóle bardzo się cieszę, abstrahując od wszystkiego, że w końcu jest możliwość udokumentowania w jednym miejscu tak fantastycznej historii.
A wiadomo kiedy on dokładnie powstał i kto dokładnie go spłodził WPK czy KPNA i na jakich podzespołach?
W historii wsio jest - wóz rocznik 1980 z MPK Łódź, sprzedany KPNA w 1987 roku. Następnie AUTOBUS kupiło WPK i samodzielnie przerobiło go na trolejbus. Co do podzespołów to myślę, że wstawili napęd Elmoru. Ale ręki uciąć sobie nie dam.
Wiadomo. Trolejbus wyprodukowało WPK Słupsk. W październiku 1987 przystąpił do pracy gospodarczy zespół, powołany przez dyrektora WPK. Wykorzystano 7-letnie, używane nadwozie ikarusa z MPK Łódź. Zastosowano silnik szeregowo-bocznikowy DK210A3P produkcji Elmor o mocy ciągłej 110kW, który posłużył jako jednostka napędowa. Jako silniki pomocnicze zastosowano DK661A1 (napęd alternatora i dmuchawy) oraz DK408A (napęd sprężarki i pompy wspomagania). Trolejbus wykonano w trudnych warunkach słupskiej zajezdni w ciągu 2 miesięcy. 6 stycznia 1988 rozpoczął on służbę liniową. Oporniki rozruchowe umieszczono w przedniej sekcji, tuż za pierwszą osią, zaś styczniki - po lewej stronie nadwozia, również w bliskości przedniej osi.
Ale co posłużyło do rozruchu, wałek kułakowy jak w ZIU-tku czy SET jak w peerze?
Co prawda po Kapenie, to nie wiadomo, czy to nadal ex-łódzki Ikarus, ale chciałbym napisać o tym wozie na www.buslodz.pl i przydałoby mi się to zdjęcie.
@pproniuk: Co Ty na to?
znawca: ten aspekt zręcznie pominięto w opisie tego pojazdu z Transportu Miejskiego 10.1988
No to pozostaje jedynie wiedza kogoś z MPK. Może pproniuk by się coś wywiedział.
Dzięki za wszystkie informacje.
To zdjęcie jest znane na sieci dlatego że zostało umieszczone we wspomnianej przeze mnie książce BUFFEGO Strassenbahnen in Pommern str.143.
"Gelenk-Obus 651 abgestellt vor dem ehemaligen Strassenbahn-Depot im der Amtsstrase,das jetzt fur die Obusse benutzt wird.Aufnahme Juli 1988."
znawca: generalnie opierano się na ZIU i to właśnie tych części używano przy budowie trajta. Z ciekawostek, jakie usłyszałem (a może to kogoś zainteresuje) - owy Ikarus potrafił na Boh.Westerplatte pod górkę zasuwać nawet 80km/h.
Poprawiłem numer rej. w danych pojazdu - widać, że dostał numer w spadku po skasowanej peerze
Jechałem z rodzicami na wczasy i akurat przemknął. Tata mówi "widzisz, przegubowy - ósemka. To nie była 8, to było B.